Το πρώτο τρίμηνο του 2021, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 18,4% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, διπλασιάζοντας σχεδόν το μερίδιο αγοράς τους σε ένα χρόνο, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξήθηκε επίσης στο πρώτο τρίμηνο: τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν το 5,7% όλων των νέων αυτοκινήτων, ενώ τα υβριδικά plug-in αντιστοιχούσαν στο 8,2% των ταξινομήσεων στην ΕΕ.

Οι πωλήσεις οχημάτων με παραδοσιακά καύσιμα συνέχισαν να μειώνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αν και η βενζίνη και το ντίζελ εξακολουθούν να αποτελούν το 65,4% της αγοράς αυτοκινήτων.

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2021, οι πωλήσεις οχημάτων ντίζελ μειώθηκαν κατά 20,1% σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο και έφτασαν τα 593.559 αυτοκίνητα. Τα πετρελαιοκίνητα κατέχουν πλέον μερίδιο αγοράς 23,2%, από 29,9% το πρώτο τρίμηνο του 2020. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια πτώση σε αυτό το τμήμα, με τη μεγαλύτερη να καταγράφεται σε Γερμανία (-29,4%), Ισπανία ( -28,3%) και Γαλλία (-11,1%).

Ομοίως, η ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνέχισε την πτωτική της τάση, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 16,9% από 1,3 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 1,1 εκατομμύρια μέχρι στιγμής φέτος.

Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των βενζινοκίνητων στην αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ μειώθηκε από 52,3% το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 42,2% κατά την ίδια περίοδο το 2021.

Με εξαίρεση τη Γαλλία (+ 8,3%), οι εγγραφές βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν σε όλες τις μεγάλες Αγορές της ΕΕ κατά την περίοδο τριών μηνών. Η μεγαλύτερη πτώση σημειώθηκε στη Γερμανία (-30,0%), στην Ισπανία (-25,7%) και στην Ιταλία (-4,8%).

Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 59,1% φθάνοντας τα 146.185 αυτοκίνητα, με τη ζήτηση να επωφελείται από τα κίνητρα που δίνουν αρκετές κυβερνήσεις.

Η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε σε Γερμανία (+ 149,0%) και Ιταλία (+ 145,6%). Αντίθετα, η ζήτηση BEV μειώθηκε στην Ισπανία (-12,6%) από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο.

Οι εγγραφές των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων plug-in (PHEV) αυξήθηκαν κατά 175,0%, σε συνολικά 208.389 μονάδες. Ένας από τους μοχλούς αυτής της ανάπτυξης ήταν η Ιταλία, όπου 16.103 αυτοκίνητα plug-in ταξινομήθηκαν το πρώτο τρίμηνο – μια ετήσια αύξηση 445,7%. Οι τρεις άλλες μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν επίσης διπλά, ή και τριπλά ποσοστά κέρδους μέχρι στιγμής φέτος: Γερμανία (+ 195,4%), Γαλλία (+ 231,4%) και Ισπανία (+ 116,1%).

Η ζήτηση για οχήματα φυσικού αερίου (NGV) στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 10,1% σε 14.300 μονάδες κατά το πρώτο τρίμηνο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα