«Πάγωμα» των αμοιβών το 2021, συμβολική αύξηση για το 2022, και ουσιαστικά αύξηση το 2023.
Τελικώς η κυβέρνηση επέλεξε για τον κατώτατο μισθό το σενάριο που είχε περιγράψει ο Ο.Τ. από τις 22 Μαΐου, σύμφωνα με το οποίο η ουσιαστική αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού, αναμένεται από τον Ιανουάριο του 2023, καθώς οι συνθήκες που έχει δημιουργήσει η υγειονομική κρίση στην αγορά, δεν επέτρεπαν άλλες επιλογές, ούτε για το 2021, ούτε καν για το 2022.
Την προτροπή για «μικρό καλάθι», εξέπεμπαν καθόλη τη διάρκεια της διαδικασίας οι εκπρόσωποι του υπουργείου Εργασίας σημειώνοντας πως δεν θα «πρέπει να περιμένουμε σημαντικές βελτιώσεις», καθώς οι επιλογές «είναι περιορισμένες λόγω της κρίσης».
«Για το τρέχον έτος και για το επόμενο (2022) θα πρέπει να υπάρξει αυτοσυγκράτηση», τόνιζαν χαρακτηριστικά.
Η τελική απόφαση για αύξηση 2% στον κατώτατο μισθό από την 1η Ιανουαρίου 2022 κινείται λίγο πάνω από τα όρια του πληθωρισμού και έγινε για να σηματοδοτήσει τις κυβερνητικές προθέσεις αλλά και για να δώσει ένα μήνυμα στην αγορά.
Σηματοδοτεί, αφενός τη θετική της διάθεση για τη μελλοντική βελτίωση των αμοιβών των εργαζομένων, και αφετέρου το χαμηλό ύψος της αύξησης περιγράφει τις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες που εξακολουθούν να ισχύουν στην αγορά εργασίας, εξαιτίας της κρίσης που προκάλεσε η πανδημία.
Η κυβέρνηση προσδοκά πως τον Φεβρουάριο του 2022 θα έχουν φανεί τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης της οικονομίας. Τότε θα εκκινήσει – εκ νέου – η διαδικασία αναπροσαρμογής του κατώτατου μισθού, προκειμένου το καλοκαίρι του 2022 να έχει ολοκληρωθεί και να συμφωνηθεί «μια ουσιαστική βελτίωση των αμοιβών».
Βελτίωση, η οποία θα ανταποκρίνεται στην «αυξημένη δυναμική της οικονομίας και θα περιγράφει την ανάκαμψη της αγοράς».
Ο νέος αυτός μισθός θα ισχύσει από το 2023. «Του χρόνου θα υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες και επιλογές» σημειώνουν χαρακτηριστικά στο υπουργείο Εργασίας.
Σημειωτέων πως οι παράγοντες που θα προσδιορίσουν το ύψος της αύξησης του κατώτατου – σύμφωνα με το σχετικό νόμο – είναι «η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας (και οι προοπτικές της για ανάπτυξη) από την άποψη της παραγωγικότητας, των τιμών, και της ανταγωνιστικότητας, της απασχόλησης, του ποσοστού της ανεργίας, των εισοδημάτων και μισθών».
Latest News
Eurostat: Αυξήθηκαν πάνω από 50% τα έσοδα από «πράσινους» φόρους στην Ελλάδα
Tα 11,6 δισ. ευρώ έφτασαν τα έσοδα από «πράσινη φορολογία» στην Ελλάδα το 2022 σύμφωνα με τη Eurostat. Αύξηση άνω του 50% σε σχέση με το 2021
Η ΓΣΕΕ ζητά να γίνει νόμος το καθεστώς προστασίας των εργαζομένων στους καύσωνες
Η ΓΣΕΕ απαιτεί αυστηρές κυρώσεις κατά εργοδοτών και εντατικοποίηση των ελέγχων στον καύσωνα από την Επιθεώρηση Εργασίας
Κεραμέως: Κλειδί για την απασχόληση η έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων
Στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Υπουργών Εργασίας (EPSCO) που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες συμμετείχε η Νίκη Κεραμέως
Δεν υπάρχει 6ήμερη εργασία, στην Ελλάδα τονίζει ο Τσακλόγλου
«Παράνομο και ασύμφορο για τους εργοδότες να καθιερώσουν την έκτακτη βάρδια μόνιμα» τονίζει ο υφυπουργός Εργασίας, αναφερόμενος στην εξαήμερη εργασία
Πότε είναι προαιρετική η γνωστοποίηση IBAN στη φορολογική δήλωση
Τι ανακοίνωσε η ΑΑΔΕ
Διακοπή εργασιών και τηλεργασία – Τι ισχύει από σήμερα για τους εργαζόμενους λόγω καύσωνα
Μέτρα προστασίας των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα από τον καύσωνα προβλέπει η υπουργική εγκύκλιος
«Πόλεμος» για τις φορολογικές δηλώσεις - Προσφυγή λογιστών στον Συνήγορο του Πολίτη
Εκπνέει η προθεσμία για τις φορολογικές δηλώσεις
Έρχεται η ώρα των περικοπών στις συντάξεις χηρείας
Το Σεπτέμβριο οι αποφάσεις συντάξεις – Κρίσιμο θέμα η αναζήτηση ή όχι επιστροφής αναδρομικών ποσών
Διακοπή εργασιών και τηλεργασία λόγω καύσωνα – Τι ορίζει η εγκύκλιος, για ποιους εργαζόμενους
Μέτρα προστασίας των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα από τον καύσωνα προβλέπει η υπουργική εγκύκλιος
Ποιοι φόροι έφεραν πρωτογενές πλεόνασμα 2,9 δισ. ευρώ
Πού οφείλεται η υπέρβαση του στόχου για το πρωτογενές πλεόνασμα κατά 1,7 δισ. ευρώ κατά την εκτέλεση του προϋπολογισμού το πρώτο εξάμηνο