
Η εποχή της ηλεκτροκίνησης ήδη έχει ξεκινήσει και η ηλεκτρική ενέργεια είναι αυτή που κινεί καθημερινά μεγάλο ποσοστό οχημάτων. Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, τον Αύγουστο του 2021 το 26,1% των συνολικών πωλήσεων αφορούσε υβριδικά οχήματα και το 6,5% αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Δύο κατηγορίες αυτοκινήτων, που ως ένα σημείο λειτουργούν παρόμοια, αλλά έχουν σημαντικές αλλαγές. Η πρώτη κύρια διαφορά μεταξύ ενός ηλεκτρικού οχήματος και ενός υβριδικού plug-in αυτοκινήτου είναι ότι το πρώτο τροφοδοτείται αποκλειστικά από ηλεκτρικό κινητήρα και έχει μία μεγάλη μπαταρία που δίνει αυτονομία πολλών δεκάδων χιλιομέτρων, ενώ η υβριδική τεχνολογία συνδυάζει επαναφορτιζόμενες μπαταρίες (οι οποίες είναι μικρότερες σε σχέση με τα ηλεκτρικά) και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος τίθεται σε λειτουργία κάθε φορά που η μπαταρία αγγίζει μηδενική ενέργεια.
Οι δύο τύποι έχουν αθόρυβη λειτουργία. Τα μεν ηλεκτρικά αυτοκίνητα τροφοδοτούνται πάντα από τους ηλεκτρικούς κινητήρες τους, έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων και αθόρυβη λειτουργία καθ’ όλη τη λειτουργία τους, ενώ το ίδιο δεν συμβαίνει με τα plug-in οχήματα, που χρησιμοποιούν και τον παραδοσιακό κινητήρα όταν τελειώσει η ηλεκτρική ενέργεια των μπαταριών, εκπέμποντας ρύπους και θόρυβο.
Το μειωμένο κόστος ανά χιλιόμετρο στα ηλεκτρικά οχήματα τα καθιστά πιο οικονομικά στην καθημερινή χρήση, ενώ η συντήρησή τους είναι ευκολότερη. Αντίθετα, τα plug-in οχήματα απαιτούν συντήρηση σε τακτά χρονικά διαστήματα όπως τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ηλεκτρική αυτονομία
Μία άλλη από τις μεγάλες διαφορές μεταξύ plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων είναι η ηλεκτρική αυτονομία τους. Τα PHEV προσφέρουν περιορισμένη εμβέλεια στην ηλεκτρική λειτουργία (κοντά στα 50 χιλιόμετρα) έναντι των ηλεκτρικών που ξεκινάει από τα 250 χιλιόμετρα και πάνω. Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί, όμως δεν παύει να είναι περιοριστική για κάποιον που θέλει να κάνει, για παράδειγμα, τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη χωρίς στάση για επαναφόρτιση. Αντίθετα, χάρη στην προστιθέμενη αξία που παρέχει ο παραδοσιακός κινητήρας καυσίμου σε ένα υβριδικό όχημα, η συνολική αυτονομία του είναι πολύ μεγαλύτερη και μπορεί να προσφέρει αυτονομία μεγαλύτερη από αυτή ενός παραδοσιακού οχήματος.
Ως προς τις επιδόσεις, τα plug-in προσφέρουν υψηλότερες επιδόσεις, όπως η μέγιστη ταχύτητα και το εύρος οδήγησης, ενώ η επιτάχυνση και στα δύο είναι σχεδόν παρόμοια.
Ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να παρκάρουν δωρεάν σε ρυθμιζόμενους χώρους στάθμευσης στις περισσότερες πόλεις, δεν συμβαίνει το αντίστοιχο για τα υβριδικά plug-in.
Οι διαφορές μεταξύ ηλεκτρικών οχημάτων και υβριδικών plug-in επηρεάζουν, επίσης, τον φόρο ταξινόμησης οχημάτων. Τα ηλεκτρικά οχήματα απαλλάσσονται από αυτόν τον φόρο, ενώ τα PHEV έχουν έστω και μικρό τέλος ταξινόμησης.
Τέλος, ακόμη μία διαφορά εστιάζεται στην τιμή κτήσης, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβότερα σε σχέση με τα υβριδικά.
Συνοψίζοντας και λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένες ανάγκες ενός οδηγού, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για όσους διανύουν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά εντός πόλης ή κοντά σε αυτήν (μεγαλύτερη αυτονομία, πλεονεκτήματα στάθμευσης και δυνατότητα οδήγησης στα κέντρα των πόλεων), ενώ στο συνολικό εύρος οδήγησης τα plug-in υβριδικά είναι πιο κατάλληλα για οδηγούς που διανύουν τακτικά μεγάλες αποστάσεις και ξεπερνούν τα όρια αυτονομίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Ιταλική εφημερίδα δημοσίευσε ένθετο γραμμένο από ΑΙ
Μετά τον πρώτο μήνα δοκιμών, η ιταλική εφημερίδα Il Foglio προσέλαβε το σύστημα ως μόνιμο υπάλληλο.

Σημεία ζωής σε άλλο πλανήτη; Πολλοί αστρονόμοι αμφιβάλλουν
Αέρια που υποτίθεται ότι παράγονται αποκλειστικά από ζωντανούς οργανισμούς ανιχνεύτηκαν στιν πλανήτη K2-18b. Ή μήπως όχι;

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Στο στόχαστρο ξανά η Google - Η νέα δίκη για μονοπωλιακές πρακτικές
Η απόφαση επιτρέπει στις ΗΠΑ να υποστηρίξουν ότι η Google πρέπει να πουλήσει διαφημιστικά εργαλεία

Η SpaceX του Μασκ κοντά στο να αναλάβει την κατασκευή της πυραυλικής ασπίδας Golden Dome του Τραμπ
Η SpaceX έχει προτείνει να καθιερώσει τον ρόλο της στο «Golden Dome» ως «συνδρομητική υπηρεσία»

Τέλος στις κριτικές και βαθμολογήσεις για σχολεία στο Google maps
Η Google διευκρινίζει ότι αυτό το μέτρο θα εφαρμοστεί σε «σχολεία γενικής εκπαίδευσης» παγκοσμίως

Η Nvidia κράτησε στο... σκοτάδι τους Κινέζους πελάτες της - Τι αποκαλύπτει το Reuters
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters η Nvidia ενώ γνώριζε τους νέους περιορισμούς εξαγωγών της Ουάσιγκτον δεν ενημέρωσε εγκαίρως τους Κινέζους πελάτες της

Αντιμέτωπη με νέα αγωγή στη Βρετανία η Google - Πιθανές αποζημιώσεις 5 δισ. λιρών
Η μήνυση ασκείται για λογαριασμό όλων των οργανισμών που εδρεύουν στη Βρετανία και που χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες διαφήμισης αναζήτησης της Google από την 1η Ιανουαρίου 2011

Η Δικαιοσύνη αναβαθμίζεται ψηφιακά με συστήματα AI
Μέχρι σήμερα, η μετάφραση εκατοντάδων, αν όχι χιλιάδων, σελίδων και η αναζήτηση διαθέσιμων μεταφραστών και διερμηνέων, ειδικά σε κάποιες γλώσσες, προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις

Ξεκινά η υλοποίηση του ελληνικού εργοστασίου τεχνητής νοημοσύνης
Το AI Factory «Pharos» είναι ένα από τα πρώτα δεκατρία «εργοστάσια» Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ευρώπη