Ο δείκτης ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας σημείωσε μείωση κατά την εβδομάδα έως την 31η Οκτωβρίου 2021. Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης έφτασε στις 95,9 μονάδες από τις 101,2 μονάδες της προηγούμενης εβδομάδας.

Βασικός υποδείκτης που ευθύνεται για την αλλαγή αυτή είναι αυτός της αγοράς εργασίας ο οποίος μειώθηκε σημαντικά κατά την εβδομάδα αυτή μετά την αύξηση της προηγούμενης εβδομάδας. Έτσι, ο υποδείκτης της αγοράς εργασίας μειώθηκε κατά 3,5 μονάδες, ενώ την ίδια στιγμή ο υποδείκτης της υγείας επιδεινώθηκε περεταίρω καθώς παρουσίασε μείωση κατά 0,9 μονάδες (μετά την προηγούμενη μείωση κατά 1,6 εβδομάδες κατά την προηγούμενη εβδομάδα).  Από τους υπόλοιπους υποδείκτες η παραγωγή / βιομηχανία παρουσίασε βελτίωση κατά 0,8 μονάδες και ο χρηματοοικονομικός κλάδος βελτίωση κατά μόλις 0,1 μονάδες.

Για την Ευρωζώνη δεν υπάρχει ανανέωση των στοιχείων από την Oxford Economics κατά την εβδομάδα αυτή.

Προβλέψεις ΑΕΠ 2021-2024

Δεν υπάρχουν νέες προβλέψεις.

Οι δυο πίνακες παρουσιάζουν τις προβλέψεις για την εξέλιξη της ελληνικής οικονομίας έως το 2024. Ο πρώτος αφορά σε ένα σενάριο με ρυθμό μεγέθυνσης το 2021 της τάξης του 6,01% και το 2022 της τάξης του 5,98% και ο δεύτερος σε ένα σενάριο με ρυθμό μεγέθυνσης το 2021 της τάξης του 8,2% και το 2022 της τάξης του 3,8%. Ο δεύτερος ουσιαστικά αναπαριστά τις εκτιμήσεις  όπως τις δίνει η Oxford Economics.

Πανδημία και Οικονομία

Δυστυχώς, κατά την εβδομάδα αυτή αυξήθηκαν σημαντικά τα κρούσματα (3687 κατά μέσο όρο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, από 3210 κατά μέσο όρο κατά την προηγούμενη εβδομάδα), οι θάνατοι (44,3 κατά μέσο όρο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, από 36,1 κατά μέσο όρο κατά την προηγούμενη εβδομάδα), αλλά και ο δείκτης θετικότητας των τεστ που πραγματοποιούνται (18% κατά μέσο όρο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, από 15% κατά μέσο όρο κατά την προηγούμενη εβδομάδα).

Μεθοδολογία Δεικτών Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης του E-learning ΕΚΠΑ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Academia
PODCAST Economics & Business TALKS – Γιώργος Μπάλτας: Marketing και επιχειρείν | Τα Social επηρεάζουν τις τιμές στην αγορά
Economics & Business Talks |

Γιώργος Μπάλτας: Πώς το διαδίκτυο και τα social media επηρεάζουν τις τιμές στην αγορά

Ο Γιώργος Μπάλτας είναι καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάκτωρ της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου του Warwick της Αγγλίας.