Με τα ταξίδια να επανέρχονται όλο και πιο κοντά στα προ πανδημίας επίπεδα και την Κίνα εσχάτως να καταρρίπτει και τα τελευταία εμπόδια απομονωτισμού για την αντιμετώπιση της νόσου, διαφαίνεται ένα πρόβλημα που μέχρι πριν από λίγο καιρό πολλοί δε θα φαντάζονταν. Και αυτό είναι η ανεπάρκεια αεροπλάνων αρκετών ώστε να ανταποκριθούν στη ζήτηση, όπως γράφει το Bloomberg.
Παραγγελίες
Αερομεταφορείς από την United Airlines έως την Air India κλείνουν παραγγελίες εκατοντάδων αεροσκαφών, ενώ η Boeing και η Airbus διατυμπανίζουν επίσης τις μεγάλες παραγγελίες που δέχονται.
Το λόμπινγκ της Qatar Airways και η συμφωνία Κατάρ-ΕΕ για τις αερομεταφορές
Ωστόσο, οι διαταραχές που εξακολουθούν να παρατηρούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα, βάζουν προσκόμματα στις έγκαιρες παραδόσεις, που πιθανώς θα πάρουν χρόνια. Αυτήν τη στιγμή η Jefferies LLC εκτιμά ότι οι παραγγελίες που εκκρεμούν ανέρχονται σε 12.720 αεροσκάφη.
Ακόμη ένας –καθόλου αμελητέος- παράγοντας που επιβαρύνει τη διαμόρφωση του κόστους των αεροπορικών ναύλων είναι οι τιμές των αεροπορικών καυσίμων, όπως παρατηρεί ο ιδρυτής του ιστότοπου LiveFromALounge.com Ajay Awtaney.
Η Boeing και η Airbus, οι κολοσσοί της αεροναυπηγικής έχουν κλεισμένες όλες τις παραγγελίες τους για τα πιο δημοφιλή μοντέλα μονού διαδρόμου τουλάχιστον έως το 2029.
Η αυξημένη ζήτηση για αεροσκάφη, αφενός γιατί οι άνθρωποι επιστρέφουν στα ταξίδια, αφετέρου γιατί οι εταιρείες προσπαθούν να ανανεώσουν τους γηρασμένους στόλους τους αποτελεί σαφή πρόκληση για την εφοδιαστική αλυσίδα, από την απόκτηση των απαραίτητων εξαρτημάτων μέχρι τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού.
Η Airbus νωρίτερα αυτόν τον μήνα απέρριψε τον στόχο παράδοσης 700 αεροσκαφών φέτος επικαλούμενος ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και προειδοποίησε προηγουμένως ότι το άλμα στο ενεργειακό κόστος θα επιβαρύνει ιδιαίτερα τους μικρότερους παραγωγούς έντασης ενέργειας, όπως εκείνους που κατασκευάζουν χύτευση και σφυρηλάτηση.
Εκατοντάδες από τα χιλιάδες αεροπλάνα που παροπλίστηκαν την περίοδο της πανδημίας, όταν τα ταξίδια κατέρρευσαν, δεν έχουν επιστρέψει στους στόλους τους, είτε επειδή χρειάζονται πλέον συντήρηση βαρέως τύπου μετά από τόσο καιρό που δεν χρησιμοποιούνται είτε επειδή οι αεροπορικές εταιρείες σχεδιάζουν να τα καταργήσουν σταδιακά και δεν τα ενέταξαν ξανά στο δυναμικό τους.
Όλα αυτά, ούτε λίγο ούτε πολύ, σημαίνουν ότι οι αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια ήρθαν για να μείνουν. Στο διά ταύτα όλα αυτά είναι πολύ πιθανό να οδηγήσουν σε περαιτέρω αύξηση των ναύλων, αλλά και πτήσεις με παλαιότερα αεροπλάνα.
Τρέχουν και δεν φτάνουν
Για την Boeing και την Airbus, η έγκαιρη παράδοση των αεροπλάνων που πούλησαν είναι πλέον το νούμερο ένα πρόβλημα.
Η Airbus ήδη βλέπει τις αεροπορικές εταιρείες να διστάζουν να κάνουν νέες παραγγελίες για τζετ, δεδομένου ότι έχει ένα ανεκτέλεστο 6.100 αεροπλάνων για τα A320neo που θα χρειαστούν οκτώ χρόνια για να εκπληρώσει. Και, ενώ διαφημίζει εδώ και καιρό το σχέδιό της να αυξήσει την παραγωγή σε έως και 75 αεριωθούμενα αεροσκάφη A320 το μήνα, τώρα έχει μεταθέσει αυτόν τον στόχο στα μέσα της δεκαετίας.
Οι επενδυτές της Boeing, η οποία έχει ανακοινώσει περίπου 850 ανεκτέλεστες παραγγελίες φέτος, συμπεριλαμβανομένης της συμφωνίας που έκλεισε στα μέσα Δεκεμβρίου με τη United Airlines, ανησυχούν για την αργή πρόοδο που έχει σημειώσει η αμερικανική κατασκευάστρια αεροπλάνων.
Το μόνο καλό σε όλα αυτά φαίνεται να είναι ότι είναι μάλλον ασφαλέστεροι από ό, τι σε άλλα επαγγέλματα οι εργαζόμενοι στον κλάδο, λόγω της αυξημένης ζήτησης.
Latest News
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο
Τα KFC κάνουν πειράματα με... σάλτσες - Το νέο concept για το φρένο στην πτώση
Η σάλτσα και τα dips πρωταγωνιστούν στο «Saucy», ένα πρωτότυπο κατάστημα που εγκαινιάζεται την Παρασκευή στις ΗΠΑ από την KFC
Πώς η ΑΙ πρόκειται να τις αλλάξει ριζικά τις εφαρμογές γνωριμιών
Οι εφαρμογές γνωριμιών σταθμίζουν πώς η AI θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι συνδέονται μέσω διαδικτύου
Τραμπ: Ποιος είναι ο εκλεκτός για επικεφαλής του Οικονομικού Συμβουλίου του
Τo Οικονομικό Συμβούλιο θα συμβουλεύει τον Τραμπ για την οικονομική πολιτική που θα ακολουθήσει και αποτελείται από τρία μέλη