Δυναμικότητα ηλεκτρόλυσης 1.243 MW (1,2 GW) για παραγωγή 205.000 τόνων «πράσινου» υδρογόνου προβλέπει το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) για το 2030. Ειδικότερα, ο στόχος είναι να χρησιμοποιείται ενέργεια από ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) για τη διάσπαση του νερού σε οξυγόνο και υδρογόνο, το οποίο θα προωθείται ως ενεργειακό καύσιμο για διάφορες χρήσεις.
Γενικότερα, στο αναθεωρημένο ΕΣΕΚ το οποίο παρουσιάστηκε χθες από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) σχεδιάζεται για πρώτη φορά η δημιουργία μιας οικονομίας πράσινου υδρογόνου, με χρήση στη βιομηχανία και στα διυλιστήρια, υπό συνθήκες στην ηλεκτροπαραγωγή, στους αγωγούς μεταφοράς αερίου και στις μεταφορές (βαρέα οχήματα, ναυτιλία, αεροπορία).
Υδρογόνο: 40 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων
Ηλεκτρόλυση
Μάλιστα, στον νέο ενεργειακό οδικό χάρτη η δυναμικότητα ηλεκτρόλυσης από 1,2 GW το 2030, αυξάνεται σε 2,4 GW το 2035 διπλασιάζοντας και την παραγωγή υδρογόνου στους 0,4 Mt. Για τα επόμενα χρόνια η δυναμικότητα ηλεκτρόλυσης έχει ανοδική φορά με 6 GW το 2040 για παραγωγή 1 Mt υδρογόνου, 11,7 GW το 2045 για παραγωγή 1,9 Mt υδρογόνου και 14,7 GW το 2050 για παραγωγή 2,3 Mt υδρογόνου. Ειδικά για τον στόλο των ιδιωτικών αυτοκινήτων, τίθεται ως στόχος το 2035 το 1% των οχημάτων να είναι υδρογόνου, το 2040 να αυξηθούν στο 9%, το 2045 στο 12% και το 2050 το 13% των ΙΧ να καίνε υδρογόνο.
Είναι αξιοσημείωτο ότι στο υφιστάμενο ΕΣΕΚ (του 2019) ο στόχος για την ηλεκτρόλυση είναι μηδενικός, όπως και η παραγωγή άλλων εναλλακτικών καυσίμων, περιλαμβάνονται όμως στο αναθεωρημένο σχέδιο, το οποίο όπως υποστήριξε ο υπουργός κ. Κώστας Σκρέκας θα αποσταλεί στην Κομισιόν τον Μάρτιο, αφού προηγηθεί μια σύντομη περίοδος διαβούλευσης.
Τα εναλλακτικά καύσιμα
Ειδικότερα, όσον αφορά στα εναλλακτικά καύσιμα μια νέα βιομηχανία θα αρχίσει να διαμορφώνεται καθώς για το 2030 τίθεται ως στόχος η παραγωγή 185.000 τόνων ισοδύναμου πετρελαίου (τ.ι.π.) συνθετικών καυσίμων και 129.000 τ.ι.π. βιομεθανίου. Ανάμεσα στους στόχους που έχουν τεθεί είναι 3% ανάμειξη υδρογόνου και 12% βιομεθανίου στο διανεμόμενο αέριο μέσω των αγωγών.
Επιπλέον, η ανάπτυξη συνθετικών, πράσινων καυσίμων (RFNBO) για χρήση τους στις μεταφορές (βαρέα οχήματα, ναυτιλία, αεροπορία) έχει τεθεί ως στόχος να καλύπτουν το 3,4% το 2030 (ο στόχος είναι μηδενικός στο υφιστάμενο ΕΣΕΚ), ενώ αντίστοιχα τα προηγμένα βιοκαύσιμα προτείνεται να καλύπτουν το 2,18% (από 1,5% στο ΕΣΕΚ του 2019) και τα συμβατικά βιοκαύσιμα το 1,7%.
Διείσδυση και στον τομέα της ψύξης – θέρμανσης σχεδιάζεται να έχουν τα RFNBO με 25.000 τόνους ισοδύναμου πετρελαίου καθώς και η βιομάζα με 549.000 τ.ι.π. το 2025 και 584.000 τ.ι.π. το 2030.
Δέσμευση άνθρακα
Τέλος, προωθείται η καινοτομία στη δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCUS) για την ενεργειακή μετάβαση της βιομηχανίας της χώρας (κυρίως τσιμέντο, διύλιση, λιπάσματα). Ωστόσο, όπως επισημαίνεται από το ΥΠΕΝ, θα απαιτηθεί εθνικό πλάνο και συντονισμός δεδομένου της έλλειψης κλίμακας των τοπικών εταιρειών. Αντίστοιχα έργα συντονίζονται από άλλα κράτη στην Ευρώπη και την Αμερική. Να σημειωθεί ότι στην αποθήκη που σχεδιάζεται στον Πρίνο (με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης) θα μπορούν να αποθηκευτούν 150 εκατομμύρια τόνοι CO2 συνολικά, ήτοι όσο εκπέμπει η Ελλάδα σε δύο χρόνια.
Latest News
Η Κίνα κερδίζει τον αγώνα για φόρτιση EV 5 λεπτών
Ο χρόνος αναμονής για φόρτιση μπαταριών είναι ένας κύριος λόγος που αποτρέπει ππολλούς από την στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας απειλεί τα μεγαλύτερα πετρελαϊκά λιμάνια
Η κλιματική αλλαγή επιταχύνεται όσο δεν λαμβάνονται μέτρα για να περιοριστούν οι εκπομπές αερίου
Στόχος του «Εξοικονομώ 2025» η ενεργειακή αναβάθμιση 11.400 κατοικιών
Το Εξοικονομώ 2025 αφορά κτίρια που χρησιμοποιούνται ως κύρια κατοικία και θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση ενέργειας κατά 30%
Η Tesla βλέπει την BYD να κλείνει το χάσμα και τις πωλήσεις να μειώνονται μετά από μια 10ετία ανόδου [γράφημα]
Οι πωλήσεις της BYD εκτινάχθηκαν το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και ο Ιλον Μασκ όλα δείχνουν ότι βλέπει... εφιάλτες στην Tesla
Τσουχτερό πρόστιμο για οδήγηση πατινιού σε πεζοδρόμιο - Τι αποφάσισε η Βαρκελώνη
Υπολογίζεται ότι τα ηλεκτρικά πατίνια και σκούτερ αντιστοιχούν σε περίπου 44.000 διαδρομές την ημέρα στην πόλη της Βαρκελώνης
Πώς η Γροιλανδία απώλεσε 2.300 κυβικά χλμ πάγου σε 13 χρόνια
Το λιώσιμο των πάγων στη Γροιλανδία είναι ο δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας πίσω από την άνοδο της στάθμης των ωκεανών.
Πώς να αλλάξετε θερμοσίφωνα - Δικαιούχοι και διαδικασία για την επιδότηση
Στα 223,2 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Οι δυσοίωνες προβλέψεις για τις βιομηχανίες EV το 2025
Οι πωλήσεις EV θα μειωθούν το 2025. Τι σημαίνει για την Tesla και την υπόλοιπη αυτοκινητοβιομηχανία.
Το 2024 είχε το θερμότερο καλοκαίρι και τον θερμότερο χειμώνα στην Ελλάδα - Τι αναφέρει το meteo.gr
Το meteo.gr συγκέντρωσε τα ρεκόρ βροχόπτωσης και θερμοκρασιών για το 2024, καθώς και άλλα αξιοσημείωτα μετεωρολογικά στοιχεία του έτους.
«Σκληρό ροκ» Κίνας με κρίσιμα ορυκτά για μπαταρίες - Νέοι περιορισμοί αγχώνουν τη Δύση
Τα σχέδια του Πεκίνου θα είναι τροχοπέδη και για την επέκταση στο εξωτερικό μεγάλων κινεζικών εταιρειών κατασκευής στις μπαταρίες λιθίου