Συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης για το δυστύχημα των Τεμπών για το ότι δεν μπορέσαμε να το αποτρέψουμε, ζήτησε ο νέος υπουργός Υποδομών Γιώργος Γεραπετρίτης στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για τις παρεμβάσεις που αφορούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Προλογίζοντας τον υπουργό Επικρατείας, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, απέκλεισε κάθε ιδέα για συγκάλυψη, συμψηφισμό και ανούσια κομματική αντιπαράθεση.
Ο κ. Γεραπετρίτης αναφέρθηκε στα αίτια του τραγικού δυστυχήματος, στην επόμενη ημέρα, στον τρόπο επανεκκίνησης του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και στις παρεμβάσεις που θα γίνουν το επόμενο διάστημα ώστε να λειτουργήσει με ασφάλεια.
Τρένο: Οι ιδιωτικοποιήσεις των σιδηροδρόμων δεν θεωρήθηκαν αυτονόητες σε όλες τις χώρες
Ο κ. Γεραπετρίτης στην αρχή της συνέντευξης Τύπου, υπογράμμισε ότι «θα ήθελα να εκφράσω την οδύνη και τον σπαραγμό μου για ότι συνέβη στα Τέμπη. Λόγω του μεγέθους της τραγωδίας, η οδύνη θα πρέπει να βρει μία κάθαρση» σημείωσε.
Προσπάθησα, όπως είπε, μέσα σε αυτή την εβδομάδα να ενημερωθώ για όλα τα θέματα του υπουργείου που σχετίζονται με το θέμα του δυστυχήματος.
«Δεν βρίσκομαι εδώ για να κάνω πολιτική αντιπαράθεση. Η ευθύνη που αναλογεί στην παρούσα κυβέρνηση έχει αναληφθεί. Θέλω και εγώ να ζητήσω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης σε όλους τους Έλληνες πολίτες για το ότι δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε το δυστύχημα».
Καθήκον του, όπως είπε, είναι να εξασφαλίσει την εξιχνίαση του ό,τι συνέβη και να ξαναλειτουργήσουν τα τρένα.
Τις επόμενες ημέρες ο κ. Γεραπετρίτης θα ζητήσει συζήτηση στη Βουλή για τις παθογένειες των σιδηροδρόμων.
Επίσης, θα υπάρξει αντικατάσταση της διοίκησης ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ καθώς οι παραιτήσεις έχουν τεθεί στη διάθεση του πρωθυπουργού και θα γίνει η αντικατάσταση τις επόμενες μέρες. «Θα προχωρήσουμε με τις νέες διοικήσεις σε ταχεία επανέναρξη των δρομολογίων», είπε.
Ο υπουργός τόνισε ακόμη ότι «δεν υπήρξε καμία διακοπή της λειτουργίας του κέντρου τηλεδιοίκησης της Λάρισας. Άρα, το μοιραίο βράδυ ήταν αναγκαίο να έχει υπάρξει η αυτόματη χάραξη πορείας στον πάνω πίνακα».
Στη συνέχεια ανέφερε ότι υπήρχαν πλημμέλειες στην ανθρώπινη διαχείριση. «Άσχετα με το ανθρώπινο λάθος αν είχαμε ένα καθολικό σύστημα τηλεδιοίκησης το δυστύχημα κατά πάσα πιθανότητα δεν θα είχε συμβεί.
Είναι προφανές ότι πέρα από το ανθρώπινο λάθος υπάρχει και ένα ζήτημα που έχει να κάνει με την ολοκλήρωση των απαιτούμενων έργων», υπογράμμισε
Ο κ. Γεραπετρίτης ευχαρίστησε όσους ήταν από την πρώτη στιγμή στο πεδίο, αλλά και στα νοσοκομεία της Λάρισας. Ευχαρίστησε τους υγειονομικούς, τους πυροσβέστες, τα μέλη του ΕΚΑΒ, όσους έκαναν τις αναγνωρίσεις – ταυτοποιήσεις που ενημέρωσαν με ενσυναίσθηση τις οικογένειες.
Ελλείψεις σε προσωπικό
Ο κ. Γεραπετρίτης αναφέρθηκε στο θέμα του προσωπικού σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι «πέρα από το θέμα των υποδομών, ακούω για το θέμα του προσωπικού.
Σε ό,τι αφορά το προσωπικό, είναι προφανές ότι πάντα απαιτείται πιο εξειδικευμένο προσωπικό. Έγινε μία μεγάλη προσπάθεια για την ενίσχυση του οργανισμού σιδηροδρόμων. Την τελευταία 15ετία υπήρξε σημαντική μείωση του προσωπικού. Δυστυχώς δεν είχαμε σημαντική αναπλήρωση. Πολύ μικρός αριθμός αναπλήρωσης έγινε τα τελευταία χρόνια».
Ο υπουργός μάλιστα ενημέρωσε ότι έχει δρομολογηθεί η πρόσληψη 117 ατόμων, η οποία έχει φτάσει ήδη στη φάση της αξιολόγησης.
Χαρακτηριστικά σημείωσε ότι «τα τελευταία χρόνια έγινε μια προσπάθεια αναπλήρωσης του ανθρώπινου δυναμικού σε τρία επίπεδα: το ζήτημα της κινητικότητας, το 2021 είχαμε διαγωνισμό για 117 άτομα και το 2022 άλλων 100 επιπλέον των 200 που προσελήφθησαν με δελτίο παροχή».
Ο κ. Γεραπετρίτης παραδέχθηκε ότι «ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα υφίσταται μία διαχρονική απαξίωση και υποβάθμιση. Έχει να κάνει και με τη συντήρηση αλλά και με την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών υποδομών που συνδέονται με την ασφάλεια».
«Ο σιδηρόδρομος λειτούργησε για δεκάδες χρόνια με χειροκίνητους μηχανισμούς ασφαλείας», τόνισε χαρακτηριστικά ο νέος υπουργός Υποδομών.
Πώς θα γίνει η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου
Ο υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και στην επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων.
Για να γίνει αυτό, σημείωσε, «είναι σημαντικό να μπορέσει ο σιδηρόδρομος να ξεκινήσει εκ νέου και να μην περιμένουμε ολόκληρη την τεχνολογική αναβάθμιση, γιατί πρέπει να στήριξουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών στον σιδηρόδρομο που είναι ένα λαϊκό μέσο».
Ο κ. Γεραπετρίτης πρόσθεσε ότι «η επανεκκίνηση θα γίνει μόνον υπό όρους απόλυτης ασφάλειας. Με δύο σταθμάρχες στους σταθμούς πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρξει μείωση μεταφορικού έργου και με μεγαλύτερο συντονισμό στο πλαίσιο των τεχνολογικών δυνατοτήτων που έχουμε σήμερα».
«Τις επόμενες ημέρες θα έχουμε συζητήσεις για μείωση δρομολογίων και λιγότερους σταθμούς«, είπε χαρακτηριστικά.
Για το θέμα της εκπαίδευσης του προσωπικού
Ο κ. Γεραπετρίτης μίλησε στη συνέχεια για την εκπαίδευση του προσωπικού και ειδικά των σταθμαρχών. Εξάλλου, τόνισε ότι θα έρθει στη Βουλή για ψήφιση ένα αυστηρότερο πλαίσιο για τις δολιοφθορές στον σιδηρόδρομο, όπως τις κλοπές.
«Μακροπρόθεσμα υπάρχει ήδη μια εκπόνηση σχεδίου για ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ για αλλαγή φιλοσοφίας της προσέγγισης ασφαλείας», υπογράμμισε.
Αναφορικά με την έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη, τόνισε ότι, θα πάει μέχρι τέλους και μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα αναβαθμιστεί και το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Για τα επόμενα βήμα, τόνισε ότι «πρέπει να έχουμε ένα σύστημα ώστε το τρένο να βλέπει το σταθμαρχείο και το κέντρο ελέγχου, να έχουμε αλληλεπίδραση. Απαιτεί μία εγκατάσταση στη γραμμή και μία στο τρένο. Υπάρχει και το καθολικό σύστημα τηλεδιοίκησης που θα μπορεί να βλέπει που βρίσκεται το κάθε τρένο σε όλη τη χώρα».
Το πόρισμα της Επιτροπής
Τα επόμενα βήματα
Για το σύστημα GSMR, δηλαδή των ασφαλών επικοινωνιών, ο κ. Γεραπετρίτης σημείωσε ότι δεν έχει ενημέρωση ότι έχει εγκριθεί από τη ΡΑΕ.
Όπως είπε ο κ. Γεραπετρίτης, «ο πρωθυπουργός επικοινώνησε με τον πρόεδρο της Alston Γαλλίας με τον οποίο είχε μια συζήτηση για την υλοποίηση της σύμβασης. Έδωσε σαφή εντολή ώστε να έρθει ο χρόνος αποπεράτωσης όσο το δυνατόν πιο άμεσα» και πρόσθεσε λέγοντας ότι «υπήρχε κατανόηση από τη μητρική γαλλική εταιρεία».
Latest News
Λεωφόρος Ποσειδώνος: Πολιτική κόντρα για τα λύματα – «Δεν είναι μία εικόνα ιδανική»
Πολιτικές αντιδράσεις έχει προκαλέσει η κατάσταση που επικράτησε στη Λεωφόρο Ποσειδώνος λόγω της ισχυρής βροχόπτωσης
Ο «Μίτος» για τον λαβύρινθο της γραφειοκρατίας – Ποιες δυνατότητες προσφέρει
«Μίτος» είναι ένα συνεργατικό σύστημα στο οποίο τα τελευταία χρόνια 1.200 στελέχη της ελληνικής δημόσιας διοίκησης έχουν ως βασικό αντικείμενο την τυποποίηση και καταγραφή όλων των διοικητικών διαδικασιών.
Αντιολισθητικές αλυσίδες: Πώς και σε ποιους τροχούς τις τοποθετούμε – Βήμα βήμα η διαδικασία
Η προετοιμασία για τις αλυσίδες πρέπει να γίνεται νωρίτερα καθώς η εφαρμογή στους τροχούς υπό άσχημες καιρικές συνθήκες είναι δύσκολη και απαιτεί την εξοικείωση του οδηγού
Πέθανε η Ολίβια Χάσεϊ, η Παναγία του «Ιησού από τη Ναζαρέτ»
Η Ολίβια Χάσεϊ είχε τιμηθεί με τη Χρυσή Σφαίρα, ενώ έκανε μια σπουδαία καριέρα
Κληρονομιές: Τι ισχύει και ποιες θα είναι οι αλλαγές που έρχονται
Για τις κληρονομιές έχει συσταθεί αρμόδια επιτροπή - Στόχος η προστασία των κληρονόμων που βρίσκονται εν αγνοία τους με χρέη
Οι λέξεις που σημάδεψαν τη χρονιά σύμφωνα με την έρευνα της Prorata
Σύμφωνα με την Prorata, οι Έλληνες αποτιμούν τις πολιτικές εξελίξεις του 2024 με τις λέξεις «αναξιοπιστία»,«κρίση», «αστάθεια» και «οπισθοδρόμηση»
Τι έφερε ο Άη Βασίλης στη Βουλή - Η τελευταία νομοθέτηση του έτους
Τον Δεκέμβριο του 2024 ψηφίστηκαν 11 τροπολογίες με συνολικά 65 άρθρα και μόνο 1 από αυτές ήταν σχετική με τον νόμο στον οποίο ψηφίστηκε
Πέθανε ο κορυφαίος καρδιολόγος και πρώην πρύτανης του ΕΚΠΑ Σπυρίδων Μουλόπουλος
Το ΕΚΠΑ τιμά τη μνήμη του πρώην Πρύτανη και επίτιμου καθηγητή Σπυρίδωνα Μουλόπουλου
Εκτακτα μέτρα για την κακοκαιρία – Κλείνει για τα φορτηγά η εθνική οδός
Ο επικείμενος χιονιάς αναμένεται να επηρεάσει και την Αττική τις επόμενες ώρες – Έκτακτα μέτρα από την Πολιτική Προστασία
Για έκτακτα καιρικά φαινόμενα προειδοποιεί η Νέα Οδός - Τι πρέπει να προσέξουν οι οδηγοί
Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση η Νέα Οδός, έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη διαχείριση των φαινομένων