Μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, η ΓΣΕΕ με ομόφωνη απόφαση του 38ου Πανελλαδικού Συνεδρίου της, το οποίο διεξάγεται στο Καβούρι Αττικής, αποφάσισε την πραγματοποίηση 24ωρης πανελλαδικής απεργίας την Πέμπτη 16 Μαρτίου 2023 και την πραγματοποίηση συγκέντρωσης στις 11 το πρωί της ίδιας ημέρας, στο Σύνταγμα.
«Η χώρα μας βιώνει μέρες πένθους, μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, που κόστισε τη ζωή σε τουλάχιστον 57 ανθρώπους, επί το πλείστον νέα παιδιά. Η εθνική τραγωδία στα Τέμπη έχει συγκλονίσει τους πάντες. Παιδιά, νέους, μεγάλους. Διαδηλώσεις, μηνύματα σε τοίχους, σε αυλές σχολείων, σε αίθουσες πανεπιστημίων έχουν κατακλύσει τη χώρα ολόκληρη. Ο καθένας αλλά και όλοι μαζί θέλουμε να εκφράσουμε με το δικό μας τρόπο τη διαχρονική μας απογοήτευση για όσα δεν έγιναν, μα πάνω απ’ όλα την οργή για αυτό που συνέβη στα Τέμπη», αναφέρει η ΓΣΕΕ στην ανακοίνωσή της, ενώ απέτινε φόρο τιμής στους νεκρούς ξεκινώντας το συνέδριό της με ενός λεπτού σιγή για τα θύματα του συγκλονιστικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
Σύμφωνα με τη ΓΣΕΕ, «για τους εργαζόμενους όλης της χώρας η διερεύνηση σε βάθος και η απόδοση ευθυνών, καθώς και η λήψη μέτρων για να μη ξαναθρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές, αποτελεί κεντρικό αίτημα της κοινωνίας και βρίσκεται στο επίκεντρο της απεργιακής μας κινητοποίησης. Η αδιαφάνεια, η συγκάλυψη, η μετάθεση ευθυνών και οι τυχόν καθυστερήσεις δε θα επιτρέψουμε να οδηγήσουν στη λήθη. Απαιτούμε να διερευνηθούν σε όλο το εύρος οι αιτίες του δυστυχήματος και να αποκαλυφθούν οι υπεύθυνοι. Οι κομματικές και εκλογικές σκοπιμότητες δε θα επιτρέψουμε να γίνουν αιτία εύκολων καταλογισμών και ανταλλαγής κατηγοριών.»
Γιατί; Ποιοι; Πως;
Για τη Συνομοσπονδία τα βασικά τρία ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθούν άμεσα είναι τα εξής:
«Γιατί φτάσαμε σε αυτή την τραγωδία; Ποιοι ευθύνονται; Πώς δε θα συμβεί ποτέ ξανά;
Οι νεκροί συνάδελφοί μας σιδηροδρομικοί, θύματα και αυτοί της ανείπωτης τραγωδίας, με το θάνατό τους όχι μόνο αποκαλύπτουν όλα όσα επιμελώς κάποιοι απέκρυπταν διαχρονικά, δηλαδή τις ευθύνες των Κυβερνήσεων και τη συστηματική υπονόμευση των σιδηροδρομικών υποδομών, αλλά φέρνουν στο φως και το μακάβριο άθροισμα του μακρύ καταλόγου των νεκρών εργαζομένων που απώλεσαν τη ζωή τους σε εργατικά δυστυχήματα τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.
Την ίδια στιγμή, μετά τη σχεδόν 13ετή κρίση, η εργασία έχει υποστεί τα πάνδεινα: μειώσεις μισθών, κατάργηση συλλογικών συμβάσεων και αποδόμηση του εργατικού δικαίου, περιορισμό των μισθωτών που απολαμβάνουν συλλογική προστασία και κυρίως ανεργία, που ειδικά στους νέους έχουμε το θλιβερό προνόμιο να είμαστε οι πρωταθλητές στην Ευρώπη. Αυτά τα νέα παιδιά που χάθηκαν στα Τέμπη, είναι τα παιδιά της κρίσης. Αρχικά δημοσιονομικής και μετέπειτα πανδημικής, ενεργειακής και τώρα της κρίσης κόστους ζωής.»
«Ο σιδηρόδρομος εξακολουθεί να είναι ένα μεταφορικό μέσο με εξόχως ταξικά χαρακτηριστικά […] Η πολιτεία αν μη τι άλλο οφείλει να διασφαλίσει τα στοιχειώδη. Ασφάλεια στις μετακινήσεις και ποιότητα υπηρεσιών», καταλήγει η ανακοίνωση.
«Όλες οι ζωές μετράνε»
Πανελλαδικό κεντρικό συλλογικό αίτημα είναι:
– Οι υπηρεσίες μεταφοράς ανθρώπων είναι ζωτικό κοινωνικό αγαθό.
– Οφείλουν να υπηρετούν το κοινωνικό σύνολο με ασφάλεια, με σεβασμό της υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων τους».
Παράλληλα, η ΓΣΕΕ απαιτεί και διεκδικεί για τους εργαζόμενους στις μεταφορές και το επιβατικό κοινό τα ακόλουθα:
1. ‘Αμεσα και σε βάθος απόδοση ευθυνών για την τραγωδία των Τεμπών.
2. Σύγχρονες, ασφαλείς και φθηνές συγκοινωνιακές μεταφορές.
3. Μέτρα αυστηρού ελέγχου των κανόνων ασφαλείας.
4. Συνευθύνη του κράτους και της εργοδοσίας για την τήρηση των μέτρων ασφαλείας.
5. ‘Αμεση επαναλειτουργία με αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και λήψη μέτρων για την ασφαλή αναδρομολόγηση των αρτηριακών και εμπορικών αμαξοστοιχιών.
6. Ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού συστήματος τηλεδιοίκησης και δευτεροβάθμιου ελέγχου.
7. Αυστηρή τήρηση της νομοθεσίας για την υγεία και την ασφάλεια στις μεταφορές.
8. Άμεση εφαρμογή ευρωπαϊκών προτύπων ασφαλείας.
«Όλες οι ζωές μετράνε» τονίζει η ΓΣΕΕ.
Latest News
Φοροελαφρύνσεις ως το 2027 στη μεσαία τάξη - Τι είπε ο Μητσοτάκης
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι το 2027 το οικονομικό αποτέλεσμα της κυβερνητικής πολιτικής θα είναι ορατό σε όλους
Τα τέσσερα νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής - Τι πιστεύουν οι πολίτες [γραφήματα]
Μεταξύ άλλων προβλέπεται η καθολική δήλωση των εσόδων-εξόδων μιας επιχείρησης στο myDATA από 1η Ιανουαρίου 2025 - Τι θα γίνει με το Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο
Τα νέα εργαλεία κατά της φοροδιαφυγής - Εκδήλωση της ΑΑΔΕ με τον πρωθυπουργό [live]
Ειδική εκδήλωση της ΑΑΔΕ στο Ζάππειο Μέγαρο παρουσία Μητσοτάκη με θέμα «Σύγχρονα - Δίκαια- Αποτελεσματικά»
Νέα διετής συλλογική σύμβαση εργασίας στην Πειραιώς - Ποιες παροχές αυξάνονται
Ποιες θα είναι οι παροχές στην τράπεζα Πειραιώς - Διεύρυνση και ενίσχυση του ιατροφαρμακευτικού και νοσοκομειακού προγράμματος,
ΔΥΠΑ: Πότε λήγουν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας
Πάνω από 20.000 νέοι έχουν ήδη ξεκινήσει την απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας μέσω της πρώτης δράσης του νέου ΕΣΠΑ της ΔΥΠΑ
Μέσω IRIS οι πληρωμές στον ΕΦΚΑ για ελεύθερους επαγγελματίες - Η διαδικασία
Η πληρωμή οφειλών μέσω IRIS προσφέρει άμεση πίστωση των οφειλών, χωρίς την καθυστέρηση ενός έως τεσσάρων ημερών
Μέτρα κατά της φοροδιαφυγής: «Σήμα» για νέες μόνιμες μειώσεις φόρων
Ο περιορισμός της φοροδιαφυγής έφερε 1,8 δισ. ευρώ στα κρατικά ταμεία το 2024 - Ανοίγει ο δρόμος για νέες μειώσεις φόρων με επίκεντρο τα μεσαία εισοδήματα
Προϋπολογισμός: Οι φόροι που θα πληρώσουμε το 2025 - Πώς θα γεμίσουν τα κρατικά ταμεία
Τι δείχνει ο προϋπολογισμός - Από πού θα προέλθει η αύξηση κατά 2,5 δισ. ευρώ των φορο-εσόδων το επόμενο έτος - ΦΠΑ και φόρος εισοδήματος θα γεμίσουν τα κρατικά ταμεία
Πάνω από 833 χιλιάδες οι άνεργοι τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΔΥΠΑ [πίνακες]
Ποιοι είναι οι επιδοτούμενοι - Η εικόνα στις Περιφέρειες
Πόσο αυξήθηκαν οι οφειλές του δημοσίου στους ιδιώτες - Τι συμβαίνει στα νοσοκομεία [πίνακες]
Νέα άνοδος για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές στα νοσοκομεία - Οι συγκεκριμένες υποχρεώσεις περιλαμβάνουν ποσά clawback και rebate εκτιμώμενου ύψους 1,316 δισ. ευρώ