Περισσότερο από τα δύο τρία (68%, 5 135 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα, tkm) των εμπορευματικών μεταφορών της ΕΕ, αντιπροσώπευαν το 2021, οι θαλάσσιες μεταφορές στην Ευρώπη, καταγράφοντας το χαμηλότερο ποσοστό της τελευταίας δεκαετίας.
Όπως αναφέρει σε μελέτη της η Eurostat, οι οδικές μεταφορές αντιπροσώπευαν το ένα τέταρτο (25%, 1 863 δισεκατομμύρια tkm), ενώ οι σιδηροδρομικές μεταφορές (5%, 410 δισεκατομμύρια tkm), οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές (2%, 136 δισεκατομμύρια tkm) και οι αεροπορικές (0,2%, 15 δισεκατομμύρια tkm).
Το «τιμόνι» του παγκόσμιου στόλου κρατά η Ελλάδα – Ακολουθούν Κίνα και Ιαπωνία
Το μερίδιο των θαλάσσιων μεταφορών μειώθηκε ελαφρά σε σύγκριση με το 2020 (-1 ποσοστιαία μονάδα, π.μ. ). Μειώθηκε πιο σημαντικά σε σύγκριση με το έτος που κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο την τελευταία δεκαετία, που ήταν το 2012 (-2 π.μ.).
Οι οδικές μεταφορές
Εν τω μεταξύ, το μερίδιο των οδικών μεταφορών το 2021 έφτασε στο υψηλότερο ποσοστό που καταγράφηκε την τελευταία δεκαετία. Αυξήθηκε ελαφρά σε σύγκριση με το 2020 (+1 π.μ.) και αυξήθηκε σημαντικά σε σύγκριση με το έτος που καταγράφει το χαμηλότερο μερίδιο την τελευταία δεκαετία, που ήταν το 2012 (+3 π.μ.).
Το μερίδιο των σιδηροδρομικών μεταφορών επίσης αυξήθηκε ελαφρώς το 2021 σε σύγκριση με το 2020 (+0,2 π.μ.), αλλά παρέμεινε χαμηλότερο σε σύγκριση με το έτος που καταγράφηκε το υψηλότερο μερίδιο την τελευταία δεκαετία, που ήταν το 2011 (-1 π.μ.).
Οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές παρέμειναν σταθερές από το 2018, αλλά ελαφρώς χαμηλότερα από το μέγιστο που καταγράφηκε το 2013 (-1 π.μ.).
Οι αεροπορικές εταιρείες κατείχαν το μικρότερο μερίδιο στις εμπορευματικές μεταφορές, το οποίο παρέμεινε στο 0,2% την τελευταία δεκαετία.
Θαλάσσιες και οδικές μεταφορές
Οι θαλάσσιες μεταφορές ήταν ο κύριος τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων για 15 μέλη της ΕΕ (από τα 22 με ακτογραμμή) το 2021 και αντιπροσώπευε περισσότερο από το 70% των εμπορευματικών μεταφορών σε 10 χώρες.
Εν τω μεταξύ, οι οδικές μεταφορές ήταν ο κύριος τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων για 10 μέλη της ΕΕ και αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 70% σε τρεις χώρες: Λουξεμβούργο (84%), Τσεχία (77%) και Πολωνία (70%).
Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές ήταν ο κύριος τρόπος για μία μόνο χώρα: τη Λιθουανία (53%).
Latest News
Αναδίπλωση Stellantis - Πίρνει πίσω την απόφαση για απολύσεις 1.000 υπαλλήλων
Εκπρόσωπος της Stellantis δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι αναμένεται να επιστρέψουν στην εργασία τους, σύμφωνα με το πρόγραμμα, μετά το νέο έτος
Το Μεξικό προς απαγόρευση μεταλλαγμένου καλαμποκιού - Νέα κόντρα με τις ΗΠΑ;
Το Μεξικό υπερασπίζεται τις αυτόχθονες ποικιλίες καλαμποκιού εν μέσω διαμάχης με τις ΗΠΑ
Η αγορά kidult και πώς η Lego κατέκτησε τα... «μεγάλα παιδιά»
Τα τουβλάκια Lego κατέκτησαν τους ενήλικες, αυξάνοντας τα έσοδά της στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια στην αγορά παιχνιδιών
Πώς προετοιμάζεται η Κίνα για να «υποδεχθεί» τον Τραμπ
Με διαφοροποίηση των εξαγωγών της προς τρίτες χώρες, αλλά και επιθετικά εμπορικά μέτρα απέναντι στις ΗΠΑ προετοιμάζεται η ηγεσία στο Πεκίνο για την εποχή Τραμπ 2.0
Ο αμερικανικός πληθωρισμός προκαλεί ανησυχία στις διεθνείς αγορές
Οι εκτιμήσεις της αμερικανικής FED για την αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ το 2025, άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου»
«Παγιδευμένη» στη Μέση Ανατολή η Pepsico - Τα κέρδη και οι όμηροι εργαζόμενοι
Η PepsiCo έχει 25.000 υπαλλήλους στο τμήμα Αφρικής, Μέσης Ανατολής και Νότιας Ασίας και είναι η κορυφαία εταιρεία σνακ στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική σε πωλήσεις
Ο Μπάιντεν είναι ακόμα στο οβάλ γραφείο αλλά ο Τραμπ κινεί τις αγορές
Η εχθρότητα των Τραμπ και Μασκ προς την κυβέρνηση είναι άλλος ένα μπαλαντέρ που θα μπορούσε να ταράξει τις αγορές ομολόγων
Σε ποιο μέρος στο Παρίσι είναι πιο δύσκολο να κλείσεις τραπέζι
Δεν είναι κάποιο νέο στέκι με ένα viral ζαχαροπλαστείο ούτε ένα θρυλικό μπιστρό με ένα ή δύο αστέρια Michelin για τα οποία φημίζεται το Παρίσι
Βούιτσιτς (ΕΚΤ): Οι μειώσεις επιτοκίων θα συνεχιστούν και το 2025
Η κατεύθυνση είναι σαφής για την ΕΚΤ, η οποία αναμένεται να συνεχίσει την κατεύθυνση του 2024 με περαιτέρω μείωση των επιτοκίων
Economist για Τραμπ: Οι εργαζόμενοι αγαπούν τον νέο πρόεδρο, τα συνδικάτα πρέπει να τον φοβούνται
Συνολικά 29 απεργίες έλαβαν χώρα σε χώρους εργασίας με πάνω από 1.000 εργαζόμενους στο 11μηνο - Το μέλλον επί προεδρίας Τραμπ