Ολοένα και πιο κρίσιμος καθίσταται για τους εργαζόμενους, ιδίως τους νεότερους, ο παράγοντας της κουλτούρας μιας εταιρείας για να αποφασίσουν αν θα διεκδικήσουν μια θέση εργασίας σε αυτήν και, κατόπιν, αν θα παραμείνουν ή θα επιλέξουν να παραιτηθούν.
ChatGPT: Πόσο απειλεί τις θέσεις εργασίας η νέα τεχνολογία
Σύμφωνα με το CNBC, έρευνα του LinkedIn διαπίστωσε ότι η συντριπτική πλειονότητα (το 87%) των εργαζομένων της GenZ θα ήταν διατεθειμένοι να παραιτηθούν από τη δουλειά τους για να εργαστούν αλλού, εάν οι αξίες της νέας εταιρείας ταίριαζαν περισσότερο με τα προσωπικά τους «πιστεύω».
Αντίστοιχη είναι η στάση και των millennials, καθώς 9 στους 10 εργαζόμενους που προέρχονται από αυτή την ηλικιακή κατηγορία δήλωσαν ότι θα παραιτούνταν για μια θέση εργασίας με εταιρεία με πιο συμβατή εργασιακή κουλτούρα. Το ποσοστό όμως πέφτει σε 7 στους 10 για την GenX.
Οι γενιές
Το LinkedIn ορίζει τη Gen Z ως τα άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012, τα οποία βρίσκονται σήμερα στα τέλη της εφηβείας τους ή στις αρχές της τρίτης δεκαετίας της ζωής τους, και τους millennials ως τα άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1996 και βρίσκονται σήμερα στα τέλη της δεκαετίας του ’20 έως τις αρχές του ’40. Η γενιά Χ καλύπτει τα άτομα που βρίσκονται στα σαράντα με πενήντα και έχουν γεννηθεί μεταξύ 1965 και 1980.
«Οι νεότερες γενιές, ιδίως, θέλουν να εργάζονται για εταιρείες όπου μπορούν να προκαλέσουν αλλαγές, όπου μπορούν να κάνουν τη διαφορά», δήλωσε στο CNBC Make It ο Josh Graff, διευθύνων σύμβουλος για την Ευρώπης, Μέσης Ανατολής & Αφρικής και Λατινικής Αμερικής στο LinkedIn.
Όταν διερευνούν αν θα μετακινηθούν σε μια νέα θέση εργασίας ή εταιρεία, το 60% των millennials και των Gen Zers δήλωσαν ότι οι αξίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν παράγοντα που μπορούσε να τους ενθαρρύνει ή να τους αποτρέψει, σύμφωνα με τα στοιχεία του LinkedIn.
Και στην Ευρώπη
Η έρευνα, η οποία βασίζεται σε 7.317 ερωτηθέντες στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ιρλανδία, διαπίστωσε επίσης ότι το 59% των Ευρωπαίων επαγγελματιών δεν θα εργάζονταν για μια εταιρεία εάν οι αξίες της δεν ευθυγραμμίζονταν με τις προσωπικές τους αξίες. Για το 55% των ερωτηθέντων, μια αύξηση του μισθού δεν θα ήταν αρκετή για να τους πείσει να παραμείνουν.
Σε μια εποχή που πολλοί επωμίζονται το βάρος της κρίσης του κόστους ζωής, ο Graff δήλωσε ότι τα ευρήματα της έρευνας υπογραμμίζουν τη σημασία των αξιών της εταιρείας για έναν εργαζόμενο.
Οι αιτίες
Αυτή η στροφή αποτελεί πρόσφατη τάση, λέει ο Graff, εξηγώντας ότι υπάρχουν δύο βασικοί παράγοντες που την οδηγούν: Η πανδημία του κορωνοϊού είναι ο ένας από αυτούς, λέει, καθώς ώθησε πολλούς ανθρώπους να αναρωτηθούν πού, γιατί και πώς εργάζονται.
«Και ταυτόχρονα, σίγουρα τα τελευταία χρόνια, νομίζω ότι όλοι μας, αλλά ιδίως οι νεότερες γενιές, είμαστε περισσότερο πολιτικά και κοινωνικά ευαισθητοποιημένοι», πρόσθεσε.
Οι εταιρείες έχουν ανταποκριθεί στις μεταβαλλόμενες προτεραιότητες των ατόμων που αναζητούν εργασία, όπως δείχνουν τα στοιχεία του LinkedIn. Τα τελευταία δύο χρόνια, υπήρξε αύξηση 154% στις αγγελίες θέσεων εργασίας που αναφέρουν τις αξίες της εταιρείας, αναφέρει η πλατφόρμα.
Αυτό περιλαμβάνει θέματα όπως η επαγγελματική εξέλιξη, οι ευκαιρίες μάθησης, η ποικιλομορφία και η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Το τελευταίο αναφέρεται πλέον 65% συχνότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Αλλάζουν και επωφελούνται
Η αλλαγή αποδίδει καρπούς για τις εταιρείες – οι αγγελίες εργασίας που μιλούν για αξίες λαμβάνουν σχεδόν διπλάσιο αριθμό αιτήσεων σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν, αναφέρει το LinkedIn.
Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στο πλαίσιο της μεγάλης ζήτησης για εξειδικευμένους εργαζόμενους και της στενής αγοράς εργασίας, η οποία έχει δυσκολέψει ορισμένες εταιρείες να βρουν και να διατηρήσουν εργαζόμενους.
“Οι αξίες θα αποτελέσουν ένα ζήτημα επιβίωσης για πολλές εταιρείες κατά τις επόμενες δεκαετίες», επεσήμανε ο Graff.
Latest News
Η viral σοκολάτα και το 2025 - Πώς δημιουργήθηκε η Dubai Chocolate
Φέτος τα Χριστούγεννα, οι λάτρεις της σοκολάτας τρελαίνονται με τη Dubai Chocolate - Μπορεί όμως οποιοσδήποτε να χρησιμοποιεί τον όρο «σοκολάτα Ντουμπάι» για τα προϊόντα του;
Εκτοξεύτηκε η ανάπτυξη στην Σιγκαπούρη, αλλά ο πρωθυπουργός επισημαίνει παγκόσμιους κινδύνους
Η Σιγκαπούρη ξεπέρασε της προσδοκίες για ανάπτυξη, αλλά ο πρωθυπουργός δεν θέλει εφησυχασμό
Το μεγάλο στοίχημα της Ευρώπης για το φυσικό αέριο το 2025 - Καμπανάκι από την Παγκόσμια Τράπεζα
Ράλι 29% για τις τιμές TTF φέτος - Καμπανάκι για τις τιμές στην Ευρώπη από την Παγκόσμια Τράπεζα
Πλήγμα για τον Όρμπαν - Η Ουγγαρία χάνει κονδύλια 1 δισ. από την ΕΕ
Οι Βρυξέλλες είχαν ενεργοποιήσει την άνοιξη του 2022 τον μηχανισμό της συμμόρφωσης επιδιώκοντας να πιέσουν την Ουγγαρία
Πώς η κινεζική αεροναυπηγική βιομηχανία έβαλε στο στόχαστρο την Boeing
Η παραγωγή επιβατικών αεροσκαφών κυριαρχείται ιστορικά από δυτικές εταιρείες, όπως η Boeing και η Airbus, αλλά η Κίνα έρχεται να τις ανταγωνιστεί
Γιατί η Ταϊβάν αναδείχθηκε η ισχυρότερη ασιατική αγορά για το 2024
Ο δείκτης Taiex της Ταϊβάν εκτινάχθηκε 28% το 2024, υποστηριζόμενος και από την πτώση των επιτοκίων παγκοσμίως
Ποια χώρα είχε το πιο ενεργό κρατικό επενδυτικό ταμείο στον κόσμο πέρυσι
Τα κρατικά κεφάλαια που ελέγχονται από το εμιράτο του Άμπου Ντάμπι επένδυσαν πάνω από 57,6 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι
Τέλος το διαβατήριο σε χώρες Σένγκεν για Ρουμάνους και Βούλγαρους
Τι προσδοκούν οι δύο χώρες από την ένταξή τους στη συνθήκη Σένγκεν
Τι θα αλλάξει το 2025 στην παγκόσμια οικονομία
Τι αλλαγές θα φέρει το νέο έτος στην παγκόσμια οικονομία; Ο πλανήτης βρίσκεται αντιμέτωπος με μία σειρά από προκλήσεις
Ανοίγει ο δρόμος για την αναδιάρθρωση χρέους 5,3 δισ. δολ. της Intrum
Δεκτό μετά από πολυήμερη ακρόαση και διαφωνίες από μερίδα πιστωτών έκανε αμερικανικό δικαστήριο το αίτημα της Intrum για υπαγωγή στο Κεφάλαιο 11