Θεαματική βελτίωση στην παγκόσμια κατάταξη των χωρών με βάση τις επιδόσεις τους στα logistics έχει επιτύχει την τελευταία δεκαετία η Ελλάδα.
Logistics: Μπαράζ επενδύσεων και χρυσά deals [διαγράμματα]
Όπως προκύπτει από την έκθεση «Connecting to Compete» της Παγκόσμιας Τράπεζας, η οποία αξιολόγησε τις επιδόσεις 139 χωρών στη μεταφορά, υποδοχή και αποθήκευση αγαθών στο διασυνοριακό και στο εγχώριο εμπόριο, η Ελλάδα καταλαμβάνει τη 19η θέση παγκοσμίως στον σύνθετο δείκτη LPI, καταγράφοντας θεαματική βελτίωση από το 2012 οπότε και είχε καταλάβει την 69η θέση. Ισοβαθμεί έτσι πλέον στον εν λόγω δείκτη με χώρες όπως η Κίνα, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιταλία.
Στην κορυφή της σχετικής κατάταξης βρίσκεται η Σιγκαπούρη, ενώ ακολουθούν – πάνω από την Ελλάδα – η Φινλανδία, η Δανία, η Γερμανία, η Ολλανδία, η Ελβετία, η Αυστρία, το Βέλγιο, ο Καναδάς, το Χονγκ Κονγκ, η Σουηδία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Γαλλία, η Ιαπωνία, η Ισπανία, η Ταϊβάν, η Κορέα και οι ΗΠΑ.
Πώς προκύπτει η βαθμολογία
Η βαθμολογία της Παγκόσμιας Τράπεζας προκύπτει από την αξιολόγηση επαγγελματιών στον τομέα των εμπορικών μεταφορών, δηλαδή στελέχη εταιρειών που επιλέγουν τα δρομολόγια, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια που θα χρησιμοποιηθούν σε εμπορικές συνδέσεις.
Το σκορ της κάθε χώρας βασίζεται σε έξι κριτήρια που αντικατοπτρίζουν πόσο αποτελεσματικός «κόμβος» είναι στον παγκόσμιο χάρτη των εφοδιαστικών αλυσίδων: στην αποτελεσματικότητα των τελωνειακών ελέγχων, την ποιότητα των υποδομών που σχετίζονται με το εμπόριο και τη διαχείριση-μεταφορά εμπορευμάτων, την ευκολία με την οποία μπορούν να αποσταλούν φορτία με ανταγωνιστικά ναύλα, την ποιότητα των διαμετακομιστικών υπηρεσιών, την ικανότητα εντοπισμού και παρακολούθησης μίας παράδοσης και τη συχνότητα με την οποία τα φορτία φτάνουν στον προορισμό τους στον προβλεπόμενο χρόνο.
Latest News
Στις Βρυξέλλες ο Χατζηδάκης για Eurogroup και Ecofin - Η ατζέντα
Ο κ. Χατζηδάκης θα παραστεί σήμερα στη συνεδρίαση του Eurogroup, όπου θα υπάρξει Κοινή Δήλωση για την ανταγωνιστικότητα
Με την πλάτη στον τοίχο η βιομηχανία - Το χτύπημα στην «Επίλεκτος»
Εκρηκτική παραμένει η κατάσταση στη βιομηχανία – Τα προβλήματα φέρνουν σε δύσκολη θέση ακόμη και μεγάλες εταιρείες όπως η Επίλεκτος
Πώς θα «πέσουν» περισσότερα ακίνητα στην αγορά – Τι προτείνουν οι servicers
Τι μέτρα προτείνουν οι servicers για τη στεγαστική κρίση – Ποια κίνητρα ζητούν για τα ακίνητα που έχουν στο χαρτοφυλάκιό τους
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Από το Μινιόν στον Πύργο Πειραιά... Αλλάζουν χέρια τέσσερα εμβληματικά κτίρια
Πωλητήρια εκατομμυρίων ευρώ σε κτίρια τοπόσημα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη - Ποια ακίνητα αλλάζουν ιδιοκτησιακό status
Αυξημένο επίδομα παιδιού σε λιγότερους - Τι αλλάζει στο Α21
Σημαντικές αλλαγές στο επίδομα παιδιού φέρνει το 2025 - Τα νέα κριτήρια και ποιοι κινδυνεύουν να το χάσουν
Δύο «όπλα» για ενίσχυση των επενδύσεων - Πού θα δοθεί προτεραιότητα
Ποιες επενδύσεις αναμένεται να αλλάξουν το παραγωγικό μοντέλο της χώρας - Οι διαβουλεύσεις με εκπροσώπους της βιομηχανίας
Σε ιστορικά υψηλά οι ηλεκτρονικές πληρωμές - Μειώνονται οι απάτες
Ο συνολικός αριθμός και η συνολική αξία των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών το πρώτο εξάμηνο του 2024 κινήθηκε σε υψηλά επίπεδα
Μειώσεις φόρων, φοροαπαλλαγές και κίνητρα το 2025 για ιδιοκτήτες ακινήτων
Οι ιδιοκτήτες που θα «ρίξουν» στην αγορά κλειστές κατοικίες ή γυρίσουν τα ακίνητά τους από τη βραχυχρόνια μίσθωση στη μακροχρόνια θα απαλλαγούν για 3 χρόνια από τον φόρο
Οι ανοιχτές πληγές της ελληνικής οικονομίας - Ποια σημεία προκαλούν ανησυχία
Οι συνέπειες των διεθνών γεωπολιτικών εξελίξεων, των εμπορικών πολέμων και των ευρωπαϊκών προβλημάτων στην ελληνική οικονομία