
Μια πρωτότυπη έρευνα πραγματοποίησε η GBR για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) αναδεικνύοντας το προφίλ των τουριστών που επισκέπτονται την πρωτεύουσα. Γιατί έρχονται, τι προτιμούν που ξοδεύουν τα χρήματα τους, που εστιάζουν περισσότερο. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 2.000 τουρίστες αποκάλυψε ότι οι ξένοι επισκέπτες έχουν κάποια κοινά ενδιαφέροντα αλλά διακρίνονται και από τις διαφορετικές προσεγγίσεις του προορισμού Αθήνα. Η GBR φιλοτέχνησε λοιπόν δέκα συν ένα προφίλ τουριστών που επισκέπτονται την Αθήνα.
Στο top 4 των ταξιδιωτικών προορισμών των Ευρωπαίων, η Ελλάδα [πίνακες]
Αυτές οι 10 ομάδες ταξιδιωτών έχουν ταξιδέψει στην Αθήνα με συγκεκριμένο ενδιαφέρον και σχεδίασαν το ταξίδι τους, στην πόλη ανάλογα. Ωστόσο, μια μεγάλη ομάδα, περίπου το 1/3 των ταξιδιωτών αναψυχής δεν έχει συγκεκριμένα ενδιαφέροντα. Αυτή η ομάδα επιδιώκει μια πιο «χαλαρή» προσέγγιση χωρίς ένα πλήρως γεμάτο πρόγραμμα και την πρόθεση να επισκεφτούν όσο το δυνατόν περισσότερα αξιοθέατα. Το μειονέκτημα είναι ότι οι «χαλαροί» ταξιδιώτες αισθάνονται ότι είχαν περιορισμένη επαφή με τους ντόπιους και τον τρόπο ζωής τους. Επίσης ξόδεψαν λιγότερα από όλα τις υπόλοιπες κατηγορίες τουριστών. Ο «χαλαρός» ταξιδιώτης είναι πολύ ικανοποιημένος με τη συνολική τους εμπειρία στην πόλη με βαθμολογία 8,4 στα 10.
Για τους «λάτρεις της ιστορίας» που έχουν μεγάλη αγάπη για την αρχαιολογία και ιστορία, η Αθήνα είναι ένας πολύ ενδιαφέρων προορισμός. Από τα 10 ταξιδιωτικά προφίλ, ξοδεύουν τα λιγότερα στην πόλη.
Οι «λάτρεις της τέχνης» εμπνέονται από τον αρχιτεκτονικό πλούτο της Αθήνας, τις γκαλερί και τα μουσεία. Μια αρχιτεκτονική και/ή street art περιοδεία είναι συχνά μέρος του προγράμματος τους.
Οι «ενεργοί» επισκέπτονται όσα αξιοθέατα είναι δυνατόν, πηγαίνουν για ψώνια και επισκέπτονται και τις παραλίες των Αθηνών. Συμμετέχουν συχνά σε περιηγήσεις με ποδήλατο και χρησιμοποιούν τα hop on hop off λεωφορείο.
Μια μεγάλη ομάδα ταξιδιωτών είναι αυτοί που βλέπουν την Αθήνα ως «ενδιάμεσο σταθμό» (stop over). Μένουν κατά μέσο όρο 1,6 νύχτες, αλλά περνούν πολύ ωραία και είναι πολύ ικανοποιημένοι με τη σύντομη εμπειρία τους.
Μια ακόμη ομάδα ταξιδιωτών είναι τα «νυχτοπούλια» (night owls) που απολαμβάνουν την ψυχαγωγία και τη νυχτερινή ζωή της πρωτεύουσας στα εστιατόρια, ταβέρνες, μπαρ, θέατρα, φεστιβάλ και εκδηλώσεις.
Οι «Shoppers» που εστιάζουν στις αγορές, επισκέπτονται την Αθήνα για την ελκυστική εμπειρία αγορών. Η πρωτεύουσα προσφέρει μια ποικιλία από καταστήματα, ψώνια, καταστήματα και μπουτίκ όλων των ειδών και για όλα τα γούστα.
Η γαστρονομία αντικατοπτρίζει τον τοπικό πολιτισμό την κληρονομιά και τις παραδόσεις και οι λάτρεις του φαγητού οι «foodies» θέλουν να ανακαλύψουν νέες γεύσεις και γαστρονομικές εμπειρίες.
Για τους «λάτρεις της θάλασσας και του ήλιου» μια επίσκεψη στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, η οποία απλώνεται από τον Πειραιά μέχρι το Σούνιο, επιβάλλεται. Μετάβαση στην παραλία και κολύμπι στη θάλασσα είναι η κύρια δραστηριότητα.
Οι «ανθρωποκεντρικοί» είναι μία ακόμη ομάδα που επισκέπτεται φίλους και συγγενείς, με την πλειοψηφία να παραμένει στο κέντρο της Αθήνα.
Τέλος μετά την πανδημία του Covid-19, επέστρεψε και ο «ταξιδιώτης για επαγγελματικούς λόγους». Συχνά συνδυάζοντας εργασία και διασκέδαση, πραγματοποιεί τις υψηλότερες δαπάνες από όλες τις ομάδες ταξιδιωτών.
Παρά τα διαφορετικά ενδιαφέροντα, όλοι οι τουρίστες στην Αθήνα, συμπεριλαμβανομένων των business traveller ταξιδιωτών έχουν τα εξής κοινά: επισκέπτονται συνήθως την Ακρόπολη με τον Παρθενώνα και το μουσείο της Ακρόπολης, σε συνδυασμό με βόλτες στην Πλάκα και στο Μοναστηράκι. Αυτό σημαίνει επίσης ότι οι τουριστικές ροές είναι πάρα πολλές σε αυτές τις περιοχές, οι οποίες θα επηρεάσουν αυτές τις γειτονιές , ασκώντας πίεση στους κατοίκους που βλέπουν τη βιωσιμότητα των γειτονιών τους μειώνεται.


Latest News
![Airbnb: Ποιοι ελληνικοί προορισμοί θα γεμίσουν το Πάσχα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/Airbnb-to-vima-600x399.jpg)
Airbnb: Ποιοι ελληνικοί προορισμοί θα γεμίσουν το Πάσχα [γράφημα]
Oι τάσεις για το Πάσχα και η ζήτηση για την ελληνική πρωτεύουσα - Πώς θα κινηθούν οι κρατήσεις για Airbnb
![Ξενοδοχεία: Άλμα 40% στις αξίες την τελευταία τετραετία – Πανευρωπαϊκή πρωτιά [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/ksenodoxio-600x399.jpg)
Πόσο «πλούτισαν» τα ξενοδοχεία της Αθήνας την τελευταία 4ετία [γραφήματα]
Τα ξενοδοχεία της Αθήνας εμφανίζουν και τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης σε ετήσια βάση από το 2015-2024

Κραυγή αγωνίας για τον τουρισμό της Σαντορίνης - Γιατί κινδυνεύει η έναρξη της σεζόν
Αγωνία στους επιχειρηματίες της φιλοξενίας και της κρουαζιέρας για την πορεία της τουριστικής κίνησης - Τι ζητούν οι επιχειρηματικοί φορείς

Ο «ανεκμετάλλευτος πλούτος» του συνεδριακού τουρισμού - Έσοδα έως 7 δισ. τον χρόνο
Ο συνεδριακός τουρισμός φέρνει αυτή τη στιγμή έσοδα 2 δισ. σε ετήσια βάση στην Ελλάδα - Τεράστιες οι προοπτικές ανάπτυξης

H Intercontinental ανοίγει νέο ξενοδοχείο στην Κρήτη - Ντεμπούτο για την Vignette Collection στα Χανιά
Η Intercontinental επεκτείνει στην Ελλάδα την ταχέως αναπτυσσόμενη αλυσίδα Vignette Collection

Ρευματοκλοπές στον κλάδο της εστίασης και φιλοξενίας - Τι δείχνουν οι έλεγχοι
Σε ορισμένες περιπτώσεις γνωστών αλυσίδων καταστημάτων, το ποσοστό διαπιστωμένων ρευματοκλοπών ξεπέρασε το 50% επί του αριθμού των παροχών που ελέγχθηκαν

Καλπάζουν Ρόδος και Κρήτη, υποχωρεί η Σαντορίνη – Τα μηνύματα για τη φετινή τουριστική σεζόν
Αθλητής με ταλέντο αλλά χωρίς προπόνηση ο ελληνικός τουρισμός, εκτιμά ο Γιάννης Χατζής πρόεδρος της ΠΟΞ

Πλέει προς νέα ρεκόρ η κρουαζιέρα - Πάνω απο 5.200 call στα ελληνικά λιμάνια
Για το 2025 αναμένεται αύξηση της κίνησης και η πρόβλεψη είναι για 5,8 εκατομμύρια επιβάτες σε 5.290 αφίξεις πλοίων στα ελληνικά λιμάνια

Νέα τουριστική επένδυση 120 εκατ. στην Κρήτη από τις οικογένειες Σμπώκου-Βασιλάκη
Τουριστικό συγκρότημα στη θέση «Σκούρος» στα νότια του νομού Ηρακλείου

«Τουρισμός για όλους 2025»: Τα 16 βήματα που ξεκλειδώνουν τα vouchers για διακοπές
Στις 10 Μαρτίου λήγει η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους 2025»