
Τρία εμπορικά πλοία κατέπλευσαν την Κυριακή σε έναν από τους τερματικούς ουκρανικούς σταθμούς σιτηρών στο δέλτα του Δούναβη, γράφει το περιοδικό Forbes.
Ουκρανία: Σε διάστημα 9 ημερών καταστράφηκαν από τη Ρωσία 180.000 τόνοι σιτηρών
Πρόκειται για την πρώτη είσοδο ξένων εμπορικών πλοίων σε ουκρανικά λιμάνια μετά την άρνηση της Ρωσίας να παρατείνει την συμμετοχή της στην συμφωνία της Μαύρης Θάλασσας για τα σιτηρά, βάσει της οποίας τα ουκρανικά σιτηρά έφθαναν από τα ουκρανικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας στους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο.
Η Ρωσία είχε επίσης προειδοποιήσει μετά την απόφαση της αυτή ότι όλα τα πλοία που κατευθύνονται σε ουκρανικά λιμάνια θα θεωρούνται δυνητικοί μεταφορείς στρατιωτικών φορτίων. «Η είδηση ότι τρία μη πολεμικά πλοία έφθασαν ανεμπόδιστα έως την Ουκρανία μπορεί να επιβεβαιώνει ότι η Ρωσία είτε δεν επιθυμεί, είτε δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσει ελέγχους σε πλοία την δεδομένη αυτή στιγμή» επισημαίνει το Ινστιτούτο Μελέτης του Πολέμου με έδρα την Ουάσιγκτον (Institute for the Study of War), το οποίο επικαλείται το αμερικανικό περιοδικό.
Υπό την εποπτεία του ΝΑΤΟ
Σύμφωνα με το περιοδικό, σμήνος αεροσκαφών του ΝΑΤΟ παρακολουθούσε προσεκτικά τα πλοία καθώς έπλεαν προς το Ισμαήλ, ένα μικρό ουκρανικό λιμάνι ακριβώς απέναντι από τη Ρουμανία στον ποταμό Δούναβη. Τα πλοία πιθανότατα θα φορτώσουν σιτηρά στο Ισμαήλ και στη συνέχεια θα πλεύσουν πίσω στη Μαύρη Θάλασσα και στη συνέχεια σε λιμάνια του εξωτερικού.
Και τα τρία πλοία ταξίδευαν με τους αναμεταδότες τους ενεργοποιημένους, χωρίς να κρύβουν την πορεία τους. Τέσσερα αναγνωριστικά αεροσκάφη του ΝΑΤΟ παρακολουθούσαν την πορεία τους, κανένα από αυτά τα αεροσκάφη δεν ήταν οπλισμένο, αλλά υπάρχουν μαχητικά αεροσκάφη του ΝΑΤΟ σε επιφυλακή στη Ρουμανία, γράφει το αμερικανικό περιοδικό.
Ούτε το ρωσικό πλοίο περιπολίας του Στόλου της Μαύρης Θάλασσας «Σεργκέι Κότοφ» ούτε κανένα άλλο ρωσικό πλοίο επενέβησαν, καθώς τα τρία εμπορικά πλοία κατευθύνθηκαν όχι προς την Οδησσό, αλλά προς το Ισμαήλ. Το Κίεβο έχει ανακατασκευάσει τα λιμάνια του Δούναβη ως εναλλακτική λύση σε καιρό πολέμου στην Οδησσό.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Forbes


Latest News

Ο ναυτιλιακός γίγαντας CMA CGM ενώνει τις δυνάμεις του με startup ΑΙ
Η πενταετής συνεργασία Uα ανεβάσει τις δαπάνες που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη της CMA CGM στα 500 εκατ. ευρώ

Ναυτιλία: Η οικονομία θα κινηθεί μετά το πρώτο σοκ
Η ναυτιλία θα ανακάμψει, αν και πολλά εξαρτώνται και από τα θεμελιώδη μεγέθη του κλάδου και την ισορροπία προσφοράς και ζήτησης μεταφορικής ικανότητας

Πλέοντας σε ταραγμένα νερά: Ποιο θα είναι το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας
Κορυφαίοι αξιωματούχοι, εφοπλιστές, αναλυτές και ακαδημαϊκοί συζητούν στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών για τις νέες γεωπολιτικές, τεχνολογικές και οικολογικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική ναυτιλία

Ο κλάδος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα επηρεαστεί από τους δασμούς Τραμπ
Πολλά θα εξαρτηθούν από το πώς θα αντιδράσουν οι αμερικανοί καταναλωτές και ποιες δαπάνες θα περικόψουν

Συρρίκνωση τουρκικού εμπορικού στόλου μετά από περίοδο ανάπτυξης
Ο κλάδος στην Τουρκία πλήττεται από την αύξηση του λειτουργικού κόστους και τα γραφειοκρατικά εμπόδια

Αλλάζει τα πάντα στο θαλάσσιο εμπόριο ο νέος «Ψυχρός Πόλεμος»
Οι γεωπολιτικές προκλήσεις και οι αποφάσεις του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και οι επιπτώσεις στο θαλάσσιο εμπόριο απασχόλησαν το διεθνές συνέδριο «2nd International Maritime Security Conference»

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης κεντρικός ομιλητής στο 19ο Ετήσιο Capital Link International Shipping Forum
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης, Founder & Chairman, Capital Maritime & Trading Corp., ήταν ο κεντρικός ομιλητής στο Μεσημεριανό Γεύμα του 19ου Ετήσιου Capital Link International Shipping Forum

Βαγγέλης Μαρινάκης: Εποχή αλλαγών από την οποία μπορεί να επωφεληθεί η ναυτιλία
Μιλώντας στο 19ο Ετήσιο Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ της Capital Link o Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλία

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις