Υπάρχει ένα νέο φαινόμενο που εντοπίζεται στην προσπάθεια των πληττόμενων από την ακρίβεια καταναλωτών που οι ειδικοί ονομάζουν «spaving», μια σύνθεση των Αγγλικών λέξεων spend και save, δηλαδή «ξοδεύω για να εξοικονομήσω». Οι ευκαιρίες για το «spaving» υπάρχουν σχεδόν παντού, είτε πρόκειται για το δέλεαρ μιας «συμφωνίας περιορισμένου χρόνου» ή «1+1 δώρο» ή για πρόσθετα είδη για να λάβετε μεγαλύτερη έκπτωση ή απλά για να φτάσετε στο όριο δωρεάν αποστολής.
Όμως, τέτοιες δαπάνες εξοικονόμησης μπορεί να οδηγήσουν σε συνήθειες υπερβολικών αγορών και χρέωση πιστωτικών καρτών υψηλού επιτοκίου, αν δεν είστε προσεκτικοί, σύμφωνα με τον ειδικό σε θέματα αποταμίευσης καταναλωτών Αντρέα Βόροχ.
Πληθωρισμός: Oι υψηλές του πτήσεις ρίχνουν τις προσδοκίες για μειώσεις επιτοκίων
Όπως με τα «μαθηματικά για κορίτσια», τα οποία αναλύουν την τιμή ενός αντικειμένου με βάση το κόστος ανά χρήση για να δικαιολογήσουν τις ακριβές αγορές, το «spaving» περιλαμβάνει όλους τους τρόπους με τους οποίους εξορθολογίζονται οι αποφάσεις αγοράς.
«Με το Spaving δικαιολογούμε την επιθυμία μας να αγοράσουμε περισσότερα», είπε στο CNBC ο Μπραντ Κλοντζ, ψυχολόγος με έδρα το Boulder του Κολοράντο.
Καταναλωτές και παγίδες
Σχεδόν με κάθε μέτρο, οι Αμερικανοί είναι οικονομικά πιεσμένοι. Ωστόσο, ακόμη και όταν ο πληθωρισμός και τα υψηλά επιτόκια συμπιέζουν τους προϋπολογισμούς, οι καταναλωτές συνεχίζουν να πέφτουν σε αυτές τις οικονομικές παγίδες.
«Ομάδες επιστημόνων έχουν βρει πώς να αποσπάσουν περισσότερα χρήματα από εσάς», είπε ο Κλοντζ, ο οποίος είναι επίσης διευθυντής της YMW Advisors και μέλος του Financial Advisor Council του CNBC. Ωστόσο, το «spaving» έχει κόστος, πρόσθεσε.
«Ξοδεύουμε συνεχώς περισσότερα από όσα μπορούμε να αντέξουμε οικονομικά και μετά βιώνουμε άγχος που σχετίζεται με την οικονομική μας υγεία», είπε ο Κλοντζ.
Πώς να καταπολεμήσετε το «spaving»
Σκεφτείτε προσεκτικά τις αγορές σας, προτρέπει ο Βόροχ — και εξετάστε το αντίτιμο, ειδικά εάν είναι σε βάρος της οικονομικής σας θέσης. Ακολουθούν τα έξι βήματα για να αποφύγετε την οικονομική παγίδα.
Χαμηλώστε τον θόρυβο. Ο εντοπισμός παραγόντων που οδηγούν σε παρορμητικές αγορές είναι το κλειδί για την αποφυγή τους στο μέλλον, είπε ο Βόροχ. «Διαγράψτε τις εφαρμογές αγορών στο τηλέφωνό σας που σας ειδοποιούν για τις πιο πρόσφατες εκπτώσεις και καταργήστε την εγγραφή σας από τα ενημερωτικά δελτία καταστημάτων», είπε. «Αντίθετα, αναζητήστε κουπόνια μόνο όταν τα χρειάζεστε» μέσω ιστοτόπων προσφορών όπως το CouponCabin.com ή με ένα πρόγραμμα περιήγησης όπως το SideKick, το οποίο σαρώνει για ισχύοντες κωδικούς.
Πληρώστε με μετρητά. Η αγορά ακριβών προϊόντων σε μετρητά μπορεί επίσης να βοηθήσει στην αποφυγή παρορμητικών δαπανών. «Είναι λιγότερο πιθανό να αποχωριστείτε τα δύσκολα κερδισμένα δολάρια σας για κάτι που δεν σχεδιάζατε να αγοράσετε ή δεν χρειάζεστε πραγματικά όταν πληρώνετε τους πραγματικούς λογαριασμούς», είπε στο CNBC ο Βόροχ. Αυτή η στρατηγική δεν αποκλείει ευκαιρίες εξοικονόμησης χρημάτων, πρόσθεσε. Τραβήξτε φωτογραφίες των αποδείξεων σας χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Fetch και κερδίστε πόντους, οι οποίοι στη συνέχεια μπορούν να εξαργυρωθούν για δωροκάρτες σε καταστήματα λιανικής όπως η Walmart, η Target και η Amazon.
Κάντε τα μαθηματικά. Για ορισμένες προσφορές «αγοράστε περισσότερα, εξοικονομήστε περισσότερα», το ποσοστό έκπτωσης είναι συχνά το ίδιο, αλλά μεταμφιέζεται ως μεγαλύτερη αξία, σύμφωνα με τον Βόροχ. Για παράδειγμα, $20 έκπτωση σε $100 δεν διαφέρει από $10 έκπτωση σε $50. «Μην αφήσετε αυτό να σας ξεγελάσει να αγοράσετε περισσότερα», προειδοποίησε, «κάντε τα μαθηματικά με την αριθμομηχανή σας αν δεν είστε σίγουροι».
Απομακρυνθείτε από τον πειρασμό. Εάν υπάρχει ένας συγκεκριμένος πωλητής λιανικής που σας βομβαρδίζει με προσφορές περιορισμένου χρόνου, προσπαθήστε να αποφύγετε να πάτε σε αυτό το κατάστημα εντελώς. Αντίθετα, «παραγγείλετε ηλεκτρονικά και επιλέξτε παραλαβή από το πεζοδρόμιο για να πάρετε αυτό που χρειάζεστε», τονίζει ο Βόροχ.
Δημιουργήστε «εμπόδια» για αγορές. Εάν κάνετε αγορές μέσω Διαδικτύου, η διαγραφή αποθηκευμένων στοιχείων πληρωμής μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε ένα «εμπόδιο αγοράς» που σας αναγκάζει να σκεφτείτε τις αποφάσεις αγοράς πριν προχωρήσετε, είπε.
Θέστε κανόνες χρόνου. Όταν έχετε αμφιβολίες, αφήστε τη σκέψη να ωριμάσει, συμβούλεψε. «Δώστε στον εαυτό σας 24 ώρες για να σκεφτείτε μια αγορά προτού πατήσετε το κουμπί αγοράς». Οι πιθανότητες είναι ότι θα το έχετε προσπεράσει.
Latest News
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social
Jack Daniel's: Ο λόγος που απολύει 600 εργαζόμενους
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο
ΕΚΤ προς τράπεζες: Βελτιωθείτε στην διαχείριση γεωπολιτικών κινδύνων
Η ΕΚΤ καλεί τις ευρωπαϊκές τράπεζες να βελτιώσουν την ανθεκτικότητά τους σε γεωπολιτικά σοκ
Χαμηλότερα από το αναμενόμενο ο πληθωρισμός χονδρικής στις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο
Ο Δείκτης Τιμών Παραγωγού αυξήθηκε μόλις 0,2% τον Δεκέμβριο
Αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού - Η νέα στρατηγική της Starbucks
Η Starbucks δημιούργησε έναν «Κώδικα Δεοντολογίας Καφετέριας» και με την εφαρμογή του στις ΗΠΑ, αρχίζει η μεγάλη της μεταμόρφωση