Τα αντίποινα από την Κίνα στους προτεινόμενους πρόσθετους δασμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έως και 38,1% στα κινεζικής κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να δημιουργήσουν προβλήματα στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως αναφέρει το Reuters.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτώνταν από την Κίνα για σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους το 2023.
Έτοιμη να διαπραγματευτεί με την ΕΕ για να μην επιβληθούν δασμοί στα EV της η Κίνα
Στελέχη του ευρωπαϊκού κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας είχαν προειδοποιήσει την ΕΕ για τους δασμούς, φοβούμενοι αντιτιμολόγηση ή άλλα μέτρα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ανταγωνιστικότητα των αυτοκινήτων τους στην Κίνα σε μία περίοδο που ήδη αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό από τον αυξανόμενο αριθμό εγχώριων εταιρειών στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Μεγαλύτερη έκθεση
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι περισσότερο εκτεθειμένες σε πιθανά αντίμετρα, καθώς τα εμπορικά στοιχεία δείχνουν ότι σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους το 2023 προήλθε από την Κίνα.
Και ενώ τα περισσότερα οχήματα που πωλούνται στην Κίνα κατασκευάζονται τοπικά, πολλά κορυφαία μοντέλα εξακολουθούν να εισάγονται από τη Γερμανία, όπως σημειώνει το Automotive News Europe.
Πιο εκτεθειμένη είναι η Porsche, που ανήκει κατά πλειοψηφία στον Όμιλο Volkswagen. Δεν έχει παραγωγή στην Κίνα και εισάγει όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται εκεί, που ισοδυναμεί με το 25% των παγκόσμιων πωλήσεών της.
Λιγότερο από το 5% των 4,8 εκατ. οχημάτων που παραδόθηκαν από τη VW, την Porsche, τη BMW και τη Mercedes-Benz σε αγοραστές στην Κίνα εξήχθησαν το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της ένωσης αυτοκινήτων VDA.
Οι εκθέσεις αναφέρουν ότι ένας αντιδασμός από την Κίνα θα περιλαμβάνει αυτοκίνητα με κινητήρα 2,5 λίτρων ή μεγαλύτερο.
Τα αυτοκίνητα αυτού του μεγέθους που εισάγονται στην Κίνα αντιπροσωπεύουν περίπου το 1% των πωλήσεων της VW, το 2% για τη BMW, 4% για τη Mercedes και το 17% για την Porsche, σύμφωνα με τη Stifel Research.
Ωστόσο, δεδομένου ότι τα εξαγόμενα αυτοκίνητα τείνουν να είναι μοντέλα υψηλότερης κατηγορίας με σημαντικά περιθώρια κέρδους, η Stifel Research εκτιμά ότι ο αρνητικός αντίκτυπος στα λειτουργικά κέρδη των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών θα είναι σημαντικός μεταξύ 4 και 10%.
Τα αυτοκίνητα Porsche παράγονται στη συντριπτική πλειοψηφία τους στη Γερμανία και το 25% των πωλήσεων της εταιρείας γίνεται στην Κίνα.
Μειώθηκαν οι παραδόσεις
Οι παραδόσεις στην Κίνα μειώθηκαν κατά 15% πέρυσι στα 79.283 οχήματα και υπέστησαν περαιτέρω πτώση 24% το πρώτο τρίμηνο του 2024, μείωση που εν μέρει αποδίδεται στη δύσκολη οικονομική κατάσταση στη χώρα.
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά της Mercedes-Benz για πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 36% των πωλήσεών της, λίγο πάνω από τις 737.000 μονάδες το 2023.
Τα Mercedes-Benz GLE και S-Class είναι μεταξύ των τριών πιο δημοφιλών εισαγόμενων αυτοκινήτων στην Κίνα μαζί με την Porsche Cayenne, σύμφωνα με στοιχεία της China Merchants Bank International.
Η Mercedes εισάγει κορυφαία μοντέλα, όπως η S-Class, η GLC, η G-Class και η Maybach, από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ στην Κίνα.
Τα κινεζικά αυτοκίνητα της BMW παράγονται από κοινοπραξίες, συμπεριλαμβανομένης της China’s Brilliance, στην οποία κατέχει το 75% των μετοχών, και μίας δεύτερης JV με το Great Wall.
Και οι δύο αυτές κοινοπραξίες παράγουν, επίσης, οχήματα για εξαγωγή στην Ευρώπη. Tο iX3 και το MΙΝΙ υπόκεινται στους δασμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, που ανήκει κατά πλειοψηφία στην κινεζική Geely, παράγει το ένα τέταρτο των πωλήσεών της στην Κίνα, όπως ανέφεραν αναλυτές της HSBC.
Η γαλλοϊταλική Stellantis έχει μία από τις χαμηλότερες περιφερειακές εκθέσεις στην Κίνα, με εξαίρεση την πρόσφατη επένδυσή της στην κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων Leapmotor, με την οποία σχεδιάζει να εξάγει δύο μοντέλα EV από την Κίνα μέχρι το τέλος του έτους.
Πηγή: ΑΠΕ
Latest News
Πώς αμύνονται οι Βρετανοί στην ακρίβεια - Γιατί «σήκωσαν» μετρητά 1 δισ. λίρες σε ένα μήνα
Οι αναλήψεις μετρητών στα υποκαταστήματα του Post Office στη Βρετανία ξεπέρασαν το 1 δισ. λίρες τον Δεκέμβριο
Οι πρώτες συμβουλές του Ντίμον στον Τραμπ - Σε ποια θέματα δίνει προτεραιότητα
Ο CEO της JP Morgan ρωτήθηκε τι θα συμβούλευε τον νεοεκλεγέντα πρόεδρο των ΗΠΑ - Αυτή είναι η απάντησή του
Γιατί το μεγαλύτερο συνταξιοδοτικό ταμείο της Ευρώπης πούλησε μερίδιό του στην Tesla
«Είχαμε πρόβλημα» με το πακέτο αμοιβών του Μασκ, δήλωσε εκπρόσωπος του Stichting Pensioenfonds ABP
Γιατί ο Τζεφ Μπέζος δεν ανησυχεί για τους δεσμούς Μασκ-Τραμπ στην διαστημική κούρσα
Ο ιδρυτής της Amazon, Τζεφ Μπέζος, παρακολουθεί την πρώτη εκτόξευση του New Glenn της Blue Origin
Ρεκόρ εξαγωγών και εκτόξευση εισαγωγών της Κίνας με φόντο τους δασμούς Τραμπ
Τα εμπορικά στοιχεία για την Κίνα τον Δεκέμβριο ξεπέρασαν τις προσδοκίες με μεγάλη διαφορά,
Από τη Shein στο Vinted - Το πέρασμα από τη γρήγορη μόδα στα μεταχειρισμένα
Zalpha, Millennials και Gen X περνούν από τη μια εμμονή στην άλλη - Γιατί αφήνουν τη Shein και «πιάνουν» το Vinted
Τα μισά αεροσκάφη της Airbus παρέδωσε η Boeing το 2024
Αυξάνεται η δυσπιστία για το αν η αμερικανική Boeing θα επιτύχει να αυξήσει τον ρυθμό παραγωγής της, όπως είχε ανακοινώσει
Tέλος στην τηλεργασία βάζει η JP Morgan - Ζητά να επιστρέψουν όλοι πίσω στα γραφεία
Μεγάλες οι αντιδράσεις των εργαζομένων - Ποια θέματα θέτουν υπόψη της εταιρείας (JP Morgan), η οποία...έκλεισε τα σχόλια στη σχετική ανάρτηση
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
Στις στάχτες το Λος Άντζελες - Ετοιμάζει «σχέδιο Μάρσαλ» ενόψει Ολυμπιακών 2028
Ο κυβερνήτης της Καλιφόρνια μίλησε στο NBC για τα σχέδιά του σχετικά με την ανοικοδόμηση του Λος Άντζελες στον απόηχο των πυρκαγιών