
Τα αντίποινα από την Κίνα στους προτεινόμενους πρόσθετους δασμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έως και 38,1% στα κινεζικής κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να δημιουργήσουν προβλήματα στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως αναφέρει το Reuters.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτώνταν από την Κίνα για σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους το 2023.
Έτοιμη να διαπραγματευτεί με την ΕΕ για να μην επιβληθούν δασμοί στα EV της η Κίνα
Στελέχη του ευρωπαϊκού κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας είχαν προειδοποιήσει την ΕΕ για τους δασμούς, φοβούμενοι αντιτιμολόγηση ή άλλα μέτρα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ανταγωνιστικότητα των αυτοκινήτων τους στην Κίνα σε μία περίοδο που ήδη αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό από τον αυξανόμενο αριθμό εγχώριων εταιρειών στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Μεγαλύτερη έκθεση
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι περισσότερο εκτεθειμένες σε πιθανά αντίμετρα, καθώς τα εμπορικά στοιχεία δείχνουν ότι σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους το 2023 προήλθε από την Κίνα.
Και ενώ τα περισσότερα οχήματα που πωλούνται στην Κίνα κατασκευάζονται τοπικά, πολλά κορυφαία μοντέλα εξακολουθούν να εισάγονται από τη Γερμανία, όπως σημειώνει το Automotive News Europe.
Πιο εκτεθειμένη είναι η Porsche, που ανήκει κατά πλειοψηφία στον Όμιλο Volkswagen. Δεν έχει παραγωγή στην Κίνα και εισάγει όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται εκεί, που ισοδυναμεί με το 25% των παγκόσμιων πωλήσεών της.
Λιγότερο από το 5% των 4,8 εκατ. οχημάτων που παραδόθηκαν από τη VW, την Porsche, τη BMW και τη Mercedes-Benz σε αγοραστές στην Κίνα εξήχθησαν το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της ένωσης αυτοκινήτων VDA.
Οι εκθέσεις αναφέρουν ότι ένας αντιδασμός από την Κίνα θα περιλαμβάνει αυτοκίνητα με κινητήρα 2,5 λίτρων ή μεγαλύτερο.
Τα αυτοκίνητα αυτού του μεγέθους που εισάγονται στην Κίνα αντιπροσωπεύουν περίπου το 1% των πωλήσεων της VW, το 2% για τη BMW, 4% για τη Mercedes και το 17% για την Porsche, σύμφωνα με τη Stifel Research.
Ωστόσο, δεδομένου ότι τα εξαγόμενα αυτοκίνητα τείνουν να είναι μοντέλα υψηλότερης κατηγορίας με σημαντικά περιθώρια κέρδους, η Stifel Research εκτιμά ότι ο αρνητικός αντίκτυπος στα λειτουργικά κέρδη των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών θα είναι σημαντικός μεταξύ 4 και 10%.
Τα αυτοκίνητα Porsche παράγονται στη συντριπτική πλειοψηφία τους στη Γερμανία και το 25% των πωλήσεων της εταιρείας γίνεται στην Κίνα.
Μειώθηκαν οι παραδόσεις
Οι παραδόσεις στην Κίνα μειώθηκαν κατά 15% πέρυσι στα 79.283 οχήματα και υπέστησαν περαιτέρω πτώση 24% το πρώτο τρίμηνο του 2024, μείωση που εν μέρει αποδίδεται στη δύσκολη οικονομική κατάσταση στη χώρα.
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά της Mercedes-Benz για πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 36% των πωλήσεών της, λίγο πάνω από τις 737.000 μονάδες το 2023.
Τα Mercedes-Benz GLE και S-Class είναι μεταξύ των τριών πιο δημοφιλών εισαγόμενων αυτοκινήτων στην Κίνα μαζί με την Porsche Cayenne, σύμφωνα με στοιχεία της China Merchants Bank International.
Η Mercedes εισάγει κορυφαία μοντέλα, όπως η S-Class, η GLC, η G-Class και η Maybach, από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ στην Κίνα.
Τα κινεζικά αυτοκίνητα της BMW παράγονται από κοινοπραξίες, συμπεριλαμβανομένης της China’s Brilliance, στην οποία κατέχει το 75% των μετοχών, και μίας δεύτερης JV με το Great Wall.
Και οι δύο αυτές κοινοπραξίες παράγουν, επίσης, οχήματα για εξαγωγή στην Ευρώπη. Tο iX3 και το MΙΝΙ υπόκεινται στους δασμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, που ανήκει κατά πλειοψηφία στην κινεζική Geely, παράγει το ένα τέταρτο των πωλήσεών της στην Κίνα, όπως ανέφεραν αναλυτές της HSBC.
Η γαλλοϊταλική Stellantis έχει μία από τις χαμηλότερες περιφερειακές εκθέσεις στην Κίνα, με εξαίρεση την πρόσφατη επένδυσή της στην κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων Leapmotor, με την οποία σχεδιάζει να εξάγει δύο μοντέλα EV από την Κίνα μέχρι το τέλος του έτους.
Πηγή: ΑΠΕ


Latest News

Μπέσεντ: Το υπουργείο έχει εργαλεία για τις αναταραχές στην αγορά ομολόγων
Ο Σκοτ Μπέσεντ υποβάθμισε το σενάριο να πουλούν ξένες χώρες αμερικανικά ομόλογα - Τι είπε για τη συνάντηση με τον Πάουελ και το δολάριο

Κινέζος αξιωματούχος αποκαλεί τις ΗΠΑ «εχθρό» που υπονομεύει την επιβίωση του Χονγκ Κονγκ
Το Χονγκ Κονγκ, αντίθετα με την Κίνα, δεν επιβάλει δασμούς

Ομαδική αγωγή κατά της Stellantis για ελαττωματικούς αερόσακους
Ιταλικό δικαστήριο επέτρεψε την εκδίκαση της υπόθεσης κατά της Stellantis που μπορεί να επιφέρει τεράστιες αποζημιώσεις

Γύρισε ο τροχός - Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπερνά την LVMH
Πώς η Hermès έγινε η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη - Τα λάθη της LVMH

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Οι αμερικανικές υπηρεσίες είχαν γνωστοποιήσει προηγουμένως ότι επανεξετάζουν περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια από τις υποτροφίες και τις συμβάσεις του Χάρβαρντ

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της