![Στις online πωλήσεις επικεντρώνονται οι τράπεζες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/03/banks.jpg)
Με πυρετώδεις ρυθμούς συνεχίζουν οι τράπεζες, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, την υλοποίηση του σχεδίου μετασχηματισμού τους, με στόχο την ενίσχυση των πωλήσεων μέσω Διαδικτύου, με ταυτόχρονη μείωση των λειτουργικών τους δαπανών. Αναμφίβολα, η συγκυρία είναι ιδανική, καθώς τα περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία των πολιτών ευνοούν την εφαρμογή αυτής της στρατηγικής.
Είναι χαρακτηριστικό πως μέσα σε λίγους μήνες, με αφετηρία την υγειονομική κρίση, καταγράφηκε μια άνευ προηγουμένου στροφή των πελατών τους στις e-υπηρεσίες, όπως καταδεικνύουν η εντυπωσιακή αύξηση του αριθμού των συνδρομητών αλλά και η μεγάλη άνοδος των ενεργών χρηστών.
Στόχος της εν εξελίξει ψηφιακής αναβάθμισης είναι οι πωλήσεις απλών προϊόντων και υπηρεσίων μέσω e-banking και mobile banking να ξεπεράσουν ακόμη και το 70% των συνολικών εργασιών, τουλάχιστον στη λιανική τραπεζική, όχι σε πολλά χρόνια από σήμερα.
24 ώρες το 24ωρο
Ηδη οι μεγάλοι όμιλοι διαθέτουν μέσω νέων καναλιών πληθώρα προγραμμάτων που διευρύνονται συνεχώς, από τους τομείς των καταθέσεων, των δανείων, των καρτών, των ασφαλειών, ακόμη και των επενδύσεων. Με τον τρόπο αυτόν επιτυγχάνεται η παροχή απλών, γρήγορων, εύκολων και διαθέσιμων 24 ώρες το 24ωρο υπηρεσιών με το χαμηλότερο δυνατό κόστος για τις τράπεζες.
O Στέφανος Μυτιληναίος, Chief Operating Officer της Alpha Bank, επεσήμανε πριν από λίγες ημέρες σε διαδικτυακό συνέδριο, πως «οι τράπεζες έχουμε μια σειρά από προκλήσεις που πρέπει να απαντήσουμε, όπως οι ανάγκες των πελατών μας και το πώς εμείς θα ανταποκριθούμε σε αυτές, η πίεση στο επιχειρηματικό μοντέλο μας και οι αλλαγές από τις ψηφιακές τεχνολογίες». Σύμφωνα με τον ίδιο, «οι απαντήσεις σε αυτές τις προκλήσεις απαιτούν μετασχηματισμό σε πολλές διαστάσεις. Τόσο ως προς την αξία κάθε υπηρεσίας όσο και στον τρόπο που οι τράπεζες δουλεύουν».
Αναδιάρθρωση δικτύου
Σε κάθε περίπτωση, η αύξηση πωλήσεων και συναλλαγών μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής θα επιτρέψει την ομαλότερη αναδιάρθρωση του δικτύου των καταστημάτων, ο αριθμός των οποίων θα συνεχίσει να μειώνεται τα επόμενα χρόνια. Οπως επισημαίνει τραπεζική πηγή, εφόσον το μεγαλύτερο μέρος των ταμειακών εργασιών και της διάθεσης απλών προϊόντων περάσει στο e-banking, θα καταστούν εφικτές η περαιτέρω μείωση του αριθμού των μονάδων και η βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης των πελατών.
Επιπλέον, θα απελευθερωθεί προσωπικό που θα επικεντρωθεί στην παροχή υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας για την ενίσχυση των εσόδων από τόκους και προμήθειες. Για παράδειγμα, η διάθεση πιο μακροπρόθεσμων (στεγαστικά δάνεια) ή σύνθετων προϊόντων (επενδυτικά χαρτοφυλάκια, επιχειρηματικά δάνεια) θα συνεχίσει να γίνεται σε μεγάλο βαθμό στα καταστήματα, καθώς σε αυτές τις περιπτώσεις η επαφή με τον πελάτη για την καλύτερη κατανόηση αναγκών και στόχων του είναι απαραίτητη.
Ωστόσο και σε αυτές τις εργασίες το Διαδίκτυο θα παίξει κυρίαρχο ρόλο. Και αυτό διότι η προώθησή προϊόντων σε αρκετές περιπτώσεις θα ξεκινά από το e-banking και θα ολοκληρώνεται στο κατάστημα. Πρόκειται για μια στρατηγική που κερδίζει έδαφος στην υπόλοιπη Ευρώπη, σε χώρες όπου ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει κάνει περισσότερα βήματα μπροστά.
Ταξίδι εξυπηρέτησης
Στο θέμα αναφέρθηκε μιλώντας πρόσφατα σε συνέδριο ο Μιχάλης Τσαρμπόπουλος, Group Chief Digital Officer της Eurobank, που προανήγγειλε το λανσάρισμα του phygital banking. Οπως είπε, πρόκειται για μια σειρά ταξιδιών εξυπηρέτησης των πελατών που ξεκινούν από τον φυσικό κόσμο και ολοκληρώνονται ψηφιακά ή, αντιστρόφως, ξεκινούν από τον ψηφιακό κόσμο και ολοκληρώνονται με τη συνδρομή εξειδικευμένου τραπεζικού συμβούλου. Στο πλαίσιο αυτό, σημείωσε ο ίδιος, «συνδυάζονται αρμονικά ψηφιακές τεχνολογίες, τεχνολογίες video και officers της τράπεζας ώστε να δημιουργούν μια εξαιρετική και ολοκληρωμένη εμπειρία στους πελάτες μας».
Παράλληλα, η τεχνολογία επιτρέπει στις τράπεζες να προσφέρουν προσωποποιημένες υπηρεσίες και εξατομικευμένη εξυπηρέτηση στους πελάτες τους. Στο πλαίσιο αυτό, επενδύοντας στα συστήματα και στις υποδομές τους, θα μπορούν να διαθέτουν προϊόντα στοχευμένα, σε καταναλωτές που τα έχουν πραγματικά ανάγκη.
Από το e-banking
Σημαντική διευκόλυνση για την ανάπτυξη αυτής της πολιτικής αποτελεί η δυνατότητα παρακολούθησης των προϊόντων σε όλες τις τράπεζες από το e-banking ενός πιστωτικού ιδρύματος. Με τον τρόπο αυτόν όχι μόνο διευκολύνεται ο συνδρομητής της υπηρεσίας, αλλά αυτόματα δίνει πληροφορίες για το συναλλακτικό του προφίλ στην τράπεζα που την παρέχει. Ετσι, η τελευταία αποκτά γνώση των αναγκών και συνηθειών του και μπορεί πιο στοχευμένα να διαθέσει προϊόντα και υπηρεσίες με τα οποία ο πελάτης θα βγει κερδισμένος.
Χωρίς ταμεία και κόσμο το τραπεζικό κατάστημα του 2030
Τα καταστήματα τα επόμενα χρόνια όχι μόνο θα μειωθούν, αλλά θα αλλάξουν και μορφή. Στο ζήτημα αναφέρθηκε εκτενώς η γενική διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας Χριστίνα Θεοφιλίδη πριν από λίγες ημέρες σε διαδικτυακό φόρουμ. Οπως είπε, το κατάστημα θα παραμείνει ως βασικό συστατικό της σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ τράπεζας και πελάτη.
Ωστόσο, ο ρόλος του θα είναι σχεδόν αποκλειστικά συμβουλευτικός. «Σήμερα έχουμε φτάσει σε μια ισορροπία, με τον αριθμό καταστημάτων ανά 1.000 κατοίκους να είναι κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, γύρω στα 20» σημείωσε η ίδια.
Εξήγησε όμως πως στο νέο retail banking μεταβάλλεται η φύση των εργασιών. Ηδη πάνω από το 90% των εγχρήματων συναλλαγών πραγματοποιείται σε αυτόματες μηχανές, όπως ATM, APS, και online. «Με την τάση αυτή απελευθερώνεται πολύτιμος χρόνος που μπορεί να αξιοποιηθεί για την παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών, όπως συμβουλευτικών για την καλύτερη καθημερινή διαχείριση των οικονομικών της οικογένειας και τον προγραμματισμό των αναγκών ρευστότητας μιας επιχείρησης» υποστήριξε η κυρία Θεοφιλίδη.
Πώς θα είναι όμως ένα τραπεζικό κατάστημα σε 10 χρόνια από σήμερα; «Θα ήθελα, μπαίνοντας σε ένα κατάστημά μας το 2030, να βλέπει κανείς κάτι τελείως διαφορετικό. Χωρίς πόρτες ασφαλείας, ένα κατάστημα ανοικτό και προσιτό. Χωρίς ταμεία και κόσμο, αφού οι συναλλαγές θα είναι ηλεκτρονικές. Με χώρο για να εκπαιδευτεί στις νέες τεχνολογίες. Με χώρο για να ανακαλύψει κανείς προϊόντα και υπηρεσίες, με χώρο για να συζητήσει με κάποιον ειδικό από κοντά, ίσως όχι μπροστά σε ένα γραφείο, αλλά σε μια γωνία του καθιστικού. Τελικά ένα κατάστημα που να θέλει ο πελάτης να επισκεφτεί, που να αισθάνεται άνετα και ευχάριστα» κατέληξε η γενική διευθύντρια της Εθνικής Τράπεζας.
Η ψηφιακή ταυτότητα
Εξάλλου, εκτιμά πως σε λίγα χρόνια θέματα που μας ταλαιπωρούν τώρα θα έχουν λυθεί. Για παράδειγμα, είπε ότι όλοι θα έχουν μία και μοναδική ψηφιακή ταυτότητα, έγκυρη και επαληθεύσιμη άμεσα. «Μέσω αυτής θα μπορεί ο καθένας να εκτελεί κάθε εργασία online. Τα μετρητά θα ανήκουν στο παρελθόν, ενδεχομένως και η χρήση των καρτών να έχει περιοριστεί. Οι συναλλαγές θα γίνονται από το κινητό. Εξυπνοι ψηφιακοί βοηθοί θα είναι δίπλα μας, σε κάθε βήμα, για να μας εκπαιδεύσουν, καθοδηγήσουν, βοηθήσουν» τόνισε η κυρία Θεοφιλίδη.
Από την άλλη, πρόσθεσε η ίδια, αν κάποιος επιθυμεί μια πιο ανθρώπινη επαφή, πέρα από τον ψηφιακό βοηθό του, θα μπορεί να κλείσει ραντεβού με έναν σύμβουλο, ειδικό σε θέματα προσωπικών οικονομικών, ο οποίος θα μπορέσει να αποδελτιώσει τις ανάγκες του και να τον καθοδηγήσει με τη βοήθεια πάντα της τεχνολογίας, όπως π.χ. μέσω βιντεοκλήσης.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Frigoglass: Παραιτήθηκε μη εκτελεστικό μέλος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/03/frigoglass-600x366.jpg)
Αλλαγές στο ΔΣ της Frigoglass - Παραιτήθηκε μη εκτελεστικό μέλος
Τι αναφέρει σχετική ανακοίνωση
![Όμιλος Σαράντη: Εντείνει τις προσπάθειές προς τη βιώσιμη ανάπτυξη – Οι τέσσερις πυλώνες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/sarantis-600x406.png)
Εντείνει τις προσπάθειές προς τη βιώσιμη ανάπτυξη ο όμιλος Σαράντη - Οι 4 πυλώνες
Στο πλαίσιο αυτό, ο απολογισμός Βιώσιμης Ανάπτυξης 2023 σχεδιάστηκε βάσει των GRI Standards, καθώς και του Οδηγού Δημοσιοποίησης Πληροφοριών ESG του Χρηματιστηρίου Αθηνών
![Βρεττού – Attica Bank: Το χρονοδιάγραμμα για τον 5ο τραπεζικό πόλο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/vretou-600x434.jpg)
Το χρονοδιάγραμμα της Attica Bank για τον πέμπτο τραπεζικό πόλο
Μετά το επίσημο χρίσμα της DBRS Morningstar, που «κατεβάζει» τις εκτιμώμενες ζημιές από τιτλοποιήσεις κόκκινων δανείων στα 400 εκατ. ευρώ για την Attica Bank, ο δρόμος είναι ανοιχτός για τα επόμενα βήματα
![Duty Free Shops: Ιστορικό ρεκόρ τζίρου και μέρισμα-μαμούθ στους Ελβετούς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/duty-free-600x222.png)
Ιστορικό ρεκόρ τζίρου για τα ελληνικά Duty Free και μέρισμα-μαμούθ στους Ελβετούς
Σε τροχιά απογείωσης τα ελληνικά Duty Free με τζίρο άνω των 400 εκατ. ευρώ το 2023 – Στα 220,18 εκατ. ευρώ τα μικτά κέρδη – Επενδύσεις 9 εκατ. ευρώ εφέτος
![Οπτικές ίνες: Τα προγράμματα που «τρέχουν», η επέκταση στην επαρχία και ο νέος παίκτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/Vodafone-Smart-Cities-1024x576-1-600x338.jpg)
Τα προγράμματα FTTH που «τρέχουν», η επέκταση στην επαρχία και ο νέος παίκτης
Στόχος παραμένει έως το 2027 τα δίκτυα που θα έχουν αναπτυχθεί από όλες τις εταιρείες να πετυχαίνουν πανελλαδική κάλυψη
![Adidas: Αναβαθμίζει το guidance για το 2024 μετά τις πωλήσεις του β’ τριμήνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/2021-05-07T074502Z_2108321790_RC2VAN9Y7486_RTRMADP_5_ADIDAS-RESULTS_med-600x359.jpg)
H Adidas ξεπέρασε τις προσδοκίες στις πωλήσεις και αναβαθμίζει το guidance για το 2024
Οι πωλήσεις της Adidas για το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, στα 5,82 δισ. ευρώ
![Μουζάκης: Έλαβε διαταγή πληρωμής για οφειλή 4,93 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα – Τι απαντά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/klostoi-768x512-1-600x400.jpg)
Μουζάκης: Έλαβε διαταγή πληρωμής για οφειλή 4,93 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα – Τι απαντά
Αφορά σε εγγυητική ευθύνη υπέρ της πρωτοφειλέτριας εταιρείας Ήλιος Βιομηχανία Πλεκτικής ΑΒΕΕ
![DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Attica-1-600x400.jpg)
DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα
Η Attica Bank εκτιμά πώς η επιπλέον ζημιά που θα προκύψει από ενδεχόμενη πώληση του εν λόγω χαρτοφυλακίου μέσω τιτλοποίησης υπό το πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων Ηρακλής ΙΙΙ, δεν θα ξεπεράσει το ποσό των 400 εκατ. ευρώ.
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/epixeiriseis_2-600x414.jpg)
Άνοδος 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής
![Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Σιμόπουλος-Αντωνακόπουλος-Λαμπρόπουλος-600x450.jpeg)
Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024
Η Νέα Οδός - Κεντρική Οδός απέσπασε 2 βραβεία στο πεδίο της Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας