Με την υπογραφή της σύμβασης για τις πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, ανοίγει πια ο δρόμος για τα πρώτα εργοτάξια στο κέντρο της πόλης. Τα έργα που θα ετοιμάσουν το έδαφος για να πάρουν και πάλι μπρος οι μετροπόντικες θα εξελιχθούν σε τρεις φάσεις.
Τα πρώτα εργοτάξια θα στηθούν σε 9 θέσεις πιάνοντας από τα δύο άκρα του έργου, σε Άλσος Βεΐκου και Κατεχάκη, για να προετοιμαστούν τα φρεάτια από όπου θα μπουν τα μηχανήματα για να ξεκινήσει η κατασκευή της σήραγγας, στους σταθμούς Ακαδημία, Ευαγγελισμός, Εξάρχεια, Κολωνάκι και τα φρέατα σε Βιβλιοθήκη, Διακλάδωση Ευαγγελισμού και ΓΝΑ.
Η σημερινή υπογραφή μεταξύ της Αττικό Μετρό Α.Ε. και της αναδόχου ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. επισφραγίζει μια δύσκολη πορεία ετών, που οδήγησε τελικά σε ξέφωτο το μεγαλύτερο έργο της δεκαετίας για τη χώρα, τη Γραμμή 4, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ. Εκτιμάται ότι με τη Γραμμή 4 θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 ημερησίως.
Το έργο των πρόδρομων εργασιών, στο πρώτο τμήμα «Άλσος Βεΐκου-Γουδή», προϋπολογισμού 33,5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), περιλαμβάνει τη μετατόπιση δικτύων κοινής ωφέλειας σε όλους τους χώρους όπου θα στηθούν εργοτάξια, κυκλοφοριακές μελέτες και παρακάμψεις.
Επίσης, αφορά εργασίες αποξηλώσεων και μετατοπίσεις προτομών, αγαλμάτων κλπ, καθώς και αρχαιολογικές εργασίες, όπως διερευνητικές τομές για τον εντοπισμό αρχαιοτήτων, φύλαξη των χώρων των αρχαιολογικών εργασιών, αρχαιολογικές ανασκαφές, καταγραφή, αποτύπωση, συντήρηση και φύλαξη των ευρημάτων και αρχαιοτήτων.
«Η Αττικό Μετρό πιάνει ξανά δουλειά στο κέντρο της Αθήνας. Έχουμε δεσμευτεί ότι μετά από χρόνια οι Αθηναίες και οι Αθηναίοι θα δουν να αρχίζουν ξανά εργασίες μετρό στην πόλη. Σήμερα έγινε το τελευταίο βήμα ώστε η δέσμευσή μας να γίνει πραγματικότητα.Η Γραμμή 4 δεν είναι μόνο ένα σπουδαίο κατασκευαστικό έργο, με σημαντικά αναπτυξιακά οφέλη και νέες θέσεις εργασίας. Είναι και ένα έργο που όταν ολοκληρωθεί, θα αλλάξει την καθημερινότητα στην Αθήνα και τις πιο επιβαρυμένες περιοχές της. Γι’ αυτό και όλο αυτό το διάστημα δουλεύουμε εντατικά για να ξεπεράσουμε όλες τις δυσκολίες και να γίνει πραγματικότητα. Ξεμπλοκάραμε τον μεγάλο διαγωνισμό για το κυρίως έργο και, παράλληλα, κάναμε όλες τις αναγκαίες ενέργειες ώστε να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες.Και συνεχίζουμε την εφαρμογή του σχεδιασμού μας για την επέκταση του Μετρό της Αθήνας και συνολικά την υλοποίηση του πλάνου έργων μας σε όλη τη χώρα» δήλωσε σχετικά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Με τη σειρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, κ. Νικόλαος Κουρέτας δήλωσε:«Με τη νέα Γραμμή 4 – Τμήμα Α’ του Μετρό της Αθήνας, συνεχίζεται και αναπτύσσεται το μεγαλύτερο έργο συγκοινωνιακής υποδομής, ένα έργο πνοής για πολλές περιοχές του Λεκανοπεδίου, ιδιαίτερα πυκνοδομημένες και με ανεπαρκή σήμερα συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση. Το έργο των πρόδρομων εργασιών, περιλαμβάνει όλες τις αναγκαίες μελέτες –τοπογραφικές, κυκλοφοριακές, μελέτες μετατοπίσεων των δικτύων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ) από τους χώρους όπου πρόκειται να γίνουν οι σταθμοί, τα φρέατα, καθώς και όλες τις αρχαιολογικές εργασίες. Προχωράμε με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα και δεσμευόμαστε να δουλέψουμε με συνέπεια και υψηλή ποιότητα, για να κάνουμε πραγματικότητα ένα έργο που έχουν ανάγκη οι πολίτες του Λεκανοπεδίου».
Πού θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια;
Οι 25 συνολικά θέσεις του έργου (σταθμοί, φρέατα, επίσταθμοι Βεΐκου και Κατεχάκη) θα χωριστούν σε τρεις ομάδες, βάσει χρονοδιαγράμματος παράδοσης στον ανάδοχο του βασικού έργου, αλλά και πιθανότητας εντοπισμού αρχαίων και πολυπλοκότητας δικτύων ΟΚΩ. Η πρώτη φάση θα εξελιχθεί σε εννέα θέσεις, όπως περιγράφηκε παραπάνω.
Η δεύτερη ομάδα αφορά επίσης εννέα θέσεις: τους σταθμούς Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Άλσος Βεΐκου, Κυψέλη, Ελικώνος. Τη σήραγγα ανοιχτού ορύγματος και τα φρέατα ΕΥΔΑΠ Φορμίωνος και Δικαιοσύνης.Η τρίτη ομάδα, τέλος, αφορά επτά θέσεις: τους σταθμούς Γαλάτσι, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή και το φρεάτιο Νήαρ Ήστ.
Η Αττικό Μετρό θα εκτελέσει τη διερεύνηση δικτύων ΟΚΩ και αρχαιολογικών στις ίδιες θέσεις ανά ομάδα, ώστε να περιοριστεί η όχληση από τα έργα. Ήδη έχει κάνει επαφές με ΟΚΩ και με τους Δήμους, όπου θα γίνουν οι εργασίες (Αθηναίων, Καισαριανής, Ζωγράφου, Γαλατσίου).
Η Γραμμή 4 σε αριθμούς:
· 13 χλμ μήκος
· 15 νέοι σταθμοί: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή
· 9 ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.
· 2 επίσταθμοι, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
· 1 νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την Γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο ΚΕΛ θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
· Προμήθεια 20 συρμών.
Latest News
Μητσοτάκης: Mόνη διαφορά με την Τουρκία ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα
Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι στις κατ’ ιδίαν ενημερώσεις του ΥΠΕΞ στα πολιτικά κόμματα, σπανίως εκφράζονται αντιρρήσεις ως προς τον πυρήνα της εξωτερικής πολιτικής
Η Ελλάδα θα αγοράσει 36 συστήματα πυροβολικού απο το Ισραήλ, σύμφωνα με το Reuters
Το Reuters κάνει αναφορά στο «σχέδιο αγορών πολλών δισεκατομμυρίων, δεκαετούς διάρκειας» της Ελλάδας
Τσίπρας: «Τεράστια πολιτική ανισορροπία, δεν υπάρχει αντιπολίτευση»
Ο Αλέξης Τσίπρας έκρουσε κώδωνα κινδύνου για την έλλειψη αντιπολίτευσης, θέτοντας τις προοδευτικές δυνάμεις προ των ευθυνών τους, και τοποθετήθηκε για τα εθνικά θέματα
«Πρέπει να συζητάμε με την Τουρκία, αλλά χωρίς αυταπάτες» , λέει ο Νίκος Ανδρουλάκης.
Ο Νικος Ανδρουλάκης άσκησε κριτική στη Νέα Δημοκρατία λέγοντας ότι «καλλιέργησε υψηλές προσδοκίες», ενώ το περιβάλλον για ελληνοτουρκικό διάλογο δεν ήταν ευνοϊκό
Ο Μακρόν (ξανα) μίλησε - Ο Φρανσουά Μπαϊρού είναι ο νέος πρωθυπουργός
Ο Φρανσουά Μπαϊρού έγινε δεκτός από τον αρχηγό του γαλλικού κράτους, Εμανουέλ Μακρόν, στο Μέγαρο των Ηλυσίων στις 8.30 το πρωί της Παρασκευής
Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί καπνιστή ρεγγοσαλάτα
Ο Ε.Φ.Ε.Τ. απαίτησε από την επιχείρηση την άμεση ανάκληση/απόσυρση συγκεκριμένης παρτίδας
Ποιοι στη Γερμανία δε θέλουν να φύγουν οι Σύριοι μετανάστες - Σε ποιους κλάδους είναι απαραίτητοι
Μετά την πτώση του Ασαντ Γερμανοί πολιτικοί υποδήλωσαν ότι ήρθε η ώρα ώστε εκατομμύρια Σύριοι μετανάστες να επιστρέψουν στην πατρίδα τους
Οι Σύροι πρόσφυγες σε προεκλογική «μέγγενη» - «1.000 ευρώ στο χέρι και δωρεάν πτήση για Συρία»
Παρά την επισφαλή κατάσταση στη μετά Άσαντ Συρία, Δεξιά και Ακροδεξιά στη Γερμανία υπερθεματίζουν προεκλογικά για την άμεση επιστροφή Σύρων προσφύγων, με φόντο την ευρωπαϊκή υποκρισία
Στάση εργασίας σε μετρό και Ηλεκτρικό – Τι ώρα σταματάνε οι συρμοί
Στάση εργασίας έχουν κηρύξει οι εργαζόμενοι του Μετρό και του Ηλεκτρικού για σήμερα, Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου
Ο Μακρόν ανακοινώνει με καθυστέρηση το όνομα του νέου πρωθυπουργού
Χαμηλές είναι οι προσδοκίες για έναν πολιτικά βιώσιμο πρωθυπουργό στη Γαλλία