
Η προσάραξη του γιγαντιαίου φορτηγού πλοίου Ever Given στη Διώρυγα του Σουέζ προκάλεσε μεγάλη αναταραχή στην παγκόσμια ναυτιλία και ίσως χρειαστούν εβδομάδες ή και μήνες για να αποκατασταθούν πλήρως τα προβλήματα που έχουν ανακύψει, προειδοποιούν κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
«Ακόμα κι αφότου ανοίξει και πάλι η διώρυγα, οι αλυσιδωτές επιπτώσεις είναι σημαντικές», ανέφερε σήμερα σε ενημερωτικό σημείωμα προς τους πελάτες της η Maersk, μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο ναυτιλιακές εταιρίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Στη διώρυγα έχουν εγκλωβιστεί τρία σκάφη της, ανέφερε η Maersk, άλλα 29 περιμένουν να μπουν στο κανάλι, ενώ έως τώρα 15 σκάφη της έχουν αλλάξει ρότα, κατευθυνόμενα νοτίως της Αφρικής. «Αξιολογώντας το αριθμό των σκαφών που έχει σήμερα συσσωρευτεί, μπορεί να χρειαστεί έξι ή και περισσότερες ημέρες για να περάσει ολόκληρη η σειρά των πλοίων», τονίζει η εταιρεία.
Σχεδόν 450 πλοία περιμένουν εκατέρωθεν της διώρυγας για την αποκατάσταση της λειτουργίας της, γράφει το πρακτορείο Bloomberg. Χονδρικά, αναφέρει, υπολογίζεται ότι θα χρειαστεί τουλάχιστον μία εβδομάδα για να αποσυμφορηθεί η κατάσταση στην περιοχή.
Τελευταία εκτίμηση της Hayfin Capital Management κάνει λόγο για 12 ημέρες.
Μακροπρόθεσμες συνέπειες
Σύμφωνα με την ελβετική εταιρία MSC, η κατάσταση στη Διώρυγα του Σουέζ «θα οδηγήσει σε μια από τις μεγαλύτερες διαταραχές στο παγκόσμιο εμπόριο τα τελευταία χρόνια».
«Δυστυχώς, ακόμα κι όταν ανοίξει η διώρυγα για τον τεράστιο αριθμό πλοίων που έχουν συσσωρευτεί και που περιμένουν αγκυροβολημένα, αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση αφίξεων σε ορισμένα λιμάνια και ίσως αντιμετωπίσουμε νέα προβλήματα συμφόρησης», ανέφερε σε ανακοίνωση η Καρολίν Μπεκάρ, αντιπρόεδρος της MSC.
«Προβλέπουμε ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2021 θα αντιμετωπίσει μεγαλύτερη αναστάτωση απ’ ό,τι κατά τους τρεις πρώτους μήνες, και ίσως να είναι δυσκολότερο απ’ ό,τι ήταν στα τέλη του περασμένου έτους», επισημαίνει.
Οι εταιρίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων βρίσκονται εδώ και μήνες αντιμέτωπος με τα προβλήματα που έχει προκαλέσει η πανδημία του κοροναϊού, υπογραμμίζει το πρακτορείο Reuters.
Επιπλέον, όπως επισημαίνει ο οργανισμός Επιχειρήσεων Θαλάσσιου Εμπορίου του Ηνωμένου Βασίλειου (UKMTO), η εκτροπή πλοίων για να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής μπορεί να σημαίνει ότι περισσότερα σκάφη περνούν από περιοχές υψηλού κινδύνου.
«Αν και η απειλή της πειρατείας, με έδρα τη Σομαλία, είναι αυτή τη στιγμή σε ύφεση, μέσω ενός συνδυασμού στρατιωτικών επιχειρήσεων, εφαρμογής του BMP 5 (μέτρα προστασίας πλοίων) και της παρουσίας ένοπλων φρουρών εν πλω, η αύξηση της ναυσιπλοΐας στην περιοχή ίσως προσφέρει ευκαιρίες για να επιτεθούν ομάδες Σομαλών πειρατών», ανέφερε η UKMTO.
Βαρύ πλήγμα
Ανεξάρτητα από το πότε θα αρχίσει ξανά κανονικά η λειτουργία της Διώρυγας του Σουέζ, η προσάραξη του Ever Given «δεν θα μπορούσε να έχει φτάσει σε χειρότερη στιγμή στο παγκόσμιο εμπόριο», δηλώνει στο Bloomberg η Σάνε Μάντερς, διευθύνων σύμβουλος της Flexport.
«Ο αποκλεισμός της Διώρυγας θα επιδεινώσει τις υπάρχουσες παγκόσμιες ελλείψεις σε εξοπλισμό, τη συμφόρηση στα λιμάνια και τα προβλήματα στον προγραμματισμό», παρατηρεί.
Υπολογίζει, δε, ότι ο αποκλεισμός της τελευταίας εβδομάδας ισοδυναμεί σχεδόν με το να βρεθούν εκτός αγοράς 500.000 εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών.


Latest News

Η Ρωσία επιλέγει κρυπτονομίσματα - Πώς θα διαχειριστεί το εμπόριο πετρελαίου
Οι ρωσικές πετρελαϊκές εταιρείες έχουν χρησιμοποιήσει το Tether, το bitcoin και το ether

Πώς η Sephora «παίρνει κεφάλι» στη μάχη του ανταγωνισμού
Από το «φαινόμενο του κραγιόν», στα Sephora Kids, το TikTok και την premium θέση σε όλο τον κόσμο

Η Ferrari δεν φοβάται τους δασμούς Τραμπ - Τι σχεδιάζει
«Είμαστε προετοιμασμένοι απέναντι στους δασμούς Τραμπ», δηλώνει ο CEO της Ferrari

Στο τιμόνι της Loro Piana o γιος του Μπερνάρ Αρνό, Φρεντερίκ
Η LVMH όρισε τον Φρεντερίκ Αρνό ως επικεφαλής της δημοφιλούς ιταλικής μάρκας κασμίρ Loro Piana, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης

«Κύμα» μποϊκοτάζ αμερικανικών προϊόντων - Πώς αντιδρούν οι καταναλωτές ανά τον κόσμο
Την ώρα που οι πωλήσεις της Tesla πέφτουν, ξεφυτρώνουν οι εφαρμογές και οι διαδικτυακές ομάδες, βοηθώντας τους καταναλωτές να επιλέξουν μη αμερικανικά προϊόντα

Ποιοι υπερπλούσιοι αγοράζουν επαύλεις στο Λονδίνο
Αν και τα φορολογικά σχέδια της υπουγού οικονομικών διώχνουν πολλούς πλούσιους, κάποιοι σπεύδουν ομαδόν στο Λονδίνο για αγορές κατοικιών

Πόσα θα εισφέρει η Ford στη υπερχρεωμένη γερμανική θυγατρική της
Ο αντιπρόεδρος της Ford κάλεσε την ΕΕ να κάνει περισσότερα για να στηρίξει τα EV λέγοντας ότι είναι «θέμα ζήτησης»

Ποιος κολοσσός θα αγοράσει την αμερικανική φαρμακευτική Checkpoint
Η Checkpoint έχει λάβει έγκριση για φάρμακο για τον δεύτερο πιο κοινό τύπο καρκίνου του δέρματος στις ΗΠΑ
![Northvolt: Χρεοκοπία «καμπανάκι» για την Ευρώπη – Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_northvolt_factory-600x352.png)
Η χρεοκοπία της Northvolt «καμπανάκι» για την Ευρώπη - Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]
Το παράδειγμα της Northvolt είναι χαρακτηριστικό των προκλήσεων που υπάρχουν

Ανησυχούν για το μέλλον και αναθεωρούν τις προβλέψεις τους οι αερομεταφορείς
ι αεροπορικές εταιρείες διαπιστώνουν κάμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης λόγω οικονομικής αβεβαιότητας, Τραμπ και τραγικών συγκυριών