Η σύντομη κουβεντούλα με συναδέλφους, στα μικρά διαλείμματα εν ώρα εργασίας, ήταν μία από τις προ πανδημίας μικρές «ιεροτελεστίες» στη δουλειά και στο γραφείο, που πολλοί έχουν σήμερα επανεκτιμήσει.
Προφανώς όχι μόνον για το κουτσομπολιό, όσο για την ανταλλαγή ιδεών ή την από κοινού επίλυση κρίσεων και προβλημάτων.
«Ηαπλή συζήτηση μπορεί να είναι σημαντική, με διάφορους τρόπους», επισημαίνουν σε άρθρο τους στην έγκριτη επιθεώρηση Harvard Business Review τέσσερις αναπληρωτές και επίκουροι καθηγητές πανεπιστημίων στις ΗΠΑ, στους τομείς της Διοίκησης Επιχειρήσεων και της Διαχείρισης Ανθρωπίνων Πόρων.
Πρόκειται για μία μικρή καθημερινή συνήθεια που μας χαλαρώνει και μπορεί να λειτουργήσει ως γέφυρα για πιο σοβαρά θέματα συζήτησης, εξηγούν οι Τζέσικα Ρ. Μέτο, Άλισον Σ. Γκέιμπριελ, Πάτρικ Ντάουνς και Έμιλι Ροζάντο-Σόλομον.
Με τις ενδιαφέρουσες πληροφορίες που μαθαίνουμε για τους συναδέλφους μας χτίζουμε σχέσεις και εμβαθύνουμε τη μεταξύ μας εμπιστοσύνη, τονίζουν.
Κι όπως καταγράφει έρευνα που έκαναν προ της πανδημίας, οι τυχαίες συναντήσεις και οι αυθόρμητες συνομιλίες με συναδέλφους μπορούν να ενισχύσουν τη συνεργασία, βελτιώνοντας τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την απόδοσή μας.
Καθώς, λοιπόν, εταιρίες εξετάζουν τη στρατηγική τους για τη συνέχιση της εξ αποστάσεως απασχόλησης εργαζομένων τους, μετά την πανδημία, οι τέσσερις ειδικοί προτείνουν σε εργοδότες και στελέχη πρακτικές ενσωμάτωσης αυτής της ωφέλιμης πρακτικής στο ψηφιακό περιβάλλον.
1.Ενθαρρύνετε νέες κοινωνικές «ιεροτελεστίες»
Η απλή κουβεντούλα μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να αποδεσμευτούν από το ρόλο «στο σπίτι» και να μπουν ομαλά και άμεσα στην επιχειρηματική νοοτροπία.
Γι’ αυτό και θεωρείται καλή ιδέα να δίνεται χρόνος, πριν από κάθε τηλεσύσκεψη, ώστε οι συμμετέχοντες μπορούν να χαιρετήσουν ο ένας τον άλλο, να ανταλλάξουν φιλοφρονήσεις και νέα, δημιουργώντας έτσι ένα πιο χαλαρό και ευχάριστο κλίμα.
Έτερη τακτική είναι η δημιουργία των λεγόμενων «εικονικών lounge» σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες (όπως π.χ. στο Slack ή στο Teamwork), όπου ομάδες ατόμων μπορούν να κοινωνικοποιηθούν… εξ αποστάσεως, πίνοντας ταυτόχρονα καφέ, παίζοντας παιχνίδια ή συζητώντας για χόμπι και για άλλα ενδιαφέροντα, εκτός δουλειάς.
Πρόσφατη έρευνα του INSEAD σε δείγμα 500 επαγγελματιών κατέδειξε ότι όσες ομάδες ακολούθησαν αυτήν την τακτική είχαν σαφώς καλύτερες αποδόσεις, συγκριτικά με όσες δεν την εφήρμοσαν, βρίσκοντας περίεργη αυτήν την καταναγκαστική διαδικτυακή «διασκέδαση», με συναδέλφους και εκτός ωρών γραφείου…
2.Δημιουργήστε ξανά «χαλαρές αντιπαραθέσεις»
Αρκετές εταιρείες έχουν βρει δημιουργικούς τρόπους οργάνωσης άτυπων διαδικτυακών αλληλεπιδράσεων μεταξύ των εργαζομένων τους.
Μέσω του Spark Collaboration, για παράδειγμα, οργανώνονται «ρουλέτες εταιρικών τηλε-συζητήσεων», όπου συνάδελφοι, που μπορεί να μην γνωρίζονται καν μεταξύ τους, συναντώνται διαδικτυακά και συζητούν επί διαφόρων θεμάτων.
Μιλώντας στο Harvard Business Review, ένας από τους συμμετέχοντες χαρακτήρισε την εμπειρία «πολύτιμη στην οικοδόμηση σχέσεων».
3. Τηρήστε το… σενάριο
Συνιστάται σε εργαζόμενους και στελέχη να μην αφήσουν αυτές τις διαδικτυακές συζητήσεις να πάρουν αρνητική τροπή.
Γι’ αυτό και οι Αμερικανοί ειδικοί προτείνουν τα ψηφιακά «πηγαδάκια» να επικεντρώνονται σε ουδέτερα θέματα, η ανταλλαγή απόψεων να γίνεται με κόσμιο τρόπο και να αποφεύγονται παντός είδους κουτσομπολιά, ειδικά για συναδέλφους και για την εταιρία.
Επίσης, καλό είναι να καταστεί σαφές ότι η συμμετοχή, εν προκειμένω, δεν σημαίνει ότι θα πρέπει κανείς να βγάλει τα εσώψυχά του.
4. Υπογραμμίστε τα θετικά
Καλό είναι να επισημαίνονται οι τρόποι, με τους οποίους η ψηφιακή κουβεντούλα μπορεί να ενισχύσει την ευτυχία των εργαζομένων.
Επίσης, προτείνεται να ενθαρρύνονται οι εργαζόμενοι στο να φροντίζουν, με καθημερινά διαλείμματα, για την κοινωνική υγεία τους.
Κι αν όλα αυτά σας φαντάζουν παράλογα, ειδικά όταν βρίσκεστε αντιμέτωποι με ασφυκτικές προθεσμίες, οι Αμερικανοί ειδικοί τονίζουν ότι η έρευνά τους δείχνει ότι τα μέτρα αυτά τονώνουν την απόδοση και μειώνουν το σύνδρομο burnout.
Latest News
Πού πήγαν όλοι οι μάνατζερ;
Η προσπάθεια των εταιρειών να εκκαθαρίσουν την κορυφή της ιεραρχίας φέρνει ευκαιρίες απασχόλησης και προαγωγών. Η αγορά εργασίας πρέπει να προσαρμοστεί αναλόγως
Γιατί οι εργαζόμενοι δεν εμπιστεύονται πλέον τους προϊσταμένους τους
Το 67% απολάμβανε την εμπιστοσύνη προς τον προϊστάμενό του ότι θα λάβει ορθές επιχειρηματικές αποφάσεις τον Μάιο του 2020 - To ποσοστό αυτό έχει μειωθεί
Αυξάνεται η εργασία εν κινήσει - Αεροδρόμια και σταθμοί τρένων γίνονται... χώροι δουλειάς
Η έξαρση της υβριδικής εργασίας στην πανδημία, ωθεί ολοένα και περισσότερους εργαζόμενους και επαγγελματίες σε τηλεργασία εν κινήσει
Μόλις ένας στους πέντε είναι ικανοποιημένος από την εργασία του στις ΗΠΑ, λέει έκθεση της Gallup
Στην εργασία τους πολλοί εργαζόμενοι δεν είναι ευχαριστημένοι και οι περιορισμένες επιλογές τους για μια νέα συμβάλλουν σε μια εποχή που η Gallup αποκαλεί «Η μεγάλη αποσύνδεση»
Θα είναι το 2025 χρονιά ορόσημο για την μεγάλη επιστροφή στο γραφείο;
Ολοένα και περισσότερες μεγάλες εταιρείες απαιτούν την επιστροφή των εργαζομένων
Ποιος είναι ο καλύτερος CEO της χρονιάς - Οι ικανοί, οι τυχεροί και μία ηχηρή απουσία
Η ετήσια αξιολόγηση του Economist για τους μεγάλους επιχειρηματίες του κόσμου
Εργασία και κοινωνική ζωή - Πόσο μπλέκονται μεταξύ τους;
Μήπως η δουλειά έχει μπει για τα καλά στην κοινωνική ζωή σας; Τι θα πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις για το δικαίωμα στην αποσύνδεση
Η καταιγίδα της παραπληροφόρησης πλήττει τώρα περισσότερο τις εταιρείες
Οι κυβερνήσεις διαμαρτύρονται εδώ και καιρό για την παραπληροφόρηση που υπονομεύει τις εκλογές, υποκινεί αναταραχές και βαθαίνει τις κοινωνικές διαιρέσεις - Οι επιχειρήσεις βρίσκονται τώρα επίσης στο στόχαστρο
Παγκόσμιο Βαρόμετρο: 1 στους 3 εργαζόμενους σκέφτεται να αλλάξει άμεσα εργασία
Τι αποκαλύπτει έρευνα της ManpowerGroup η οποία συγκέντρωσε δεδομένα από περισσότερους από 12.000 εργαζόμενους
Με ρυθμούς ρεκόρ και χρυσά μπόνους αποχωρούν οι Αμερικανοί CEOs
Η άνοδος των χρηματιστηρίων επιτρέπει στους επικεφαλής των εταιρειών να εξαργυρώσουν τα κέρδη και να αποχωρήσουν