Νωρίτερα από το 2028 φέρνει το κλείσιμο των λιγνιτικών της μονάδων η ΔΕΗ και για την ακρίβεια το 2025.
Όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Γιώργος Στάσσης κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Power & Gas Supply Forum, η τελευταία λιγνιτική μονάδα, η «Πτολεμαϊδα 5» θα μετατραπεί σε μονάδα φυσικού αερίου στα μέσα της δεκαετίας.
Υπενθυμίζεται ότι ο συγκεκριμένος σταθμός ηλεκτροπαραγωγής είναι ο τελευταίος που θα λειτουργεί με καύσιμο τον λιγνίτη, βρίσκεται σε φάση κατασκευής και πρόκειται να λειτουργήσει στο τέλος του 2022. Με βάση το χρονοδιάγραμμα της απολιγνιτοποίησης η «Πτολεμαϊδα 5» θα έκλεινε το 2028.
Ωστόσο ο κ. Στάσσης όπως εξήγησε στο συνέδριο οι υψηλές τιμές του διοξειδίου του άνθρακα οδηγούν την εταιρία μας στην απόφαση να προχωρήσει νωρίτερα τη μετατροπή της σε μονάδα φυσικού αερίου. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι η «Πτολεμαϊδα 5» θα ξεκινήσει να λειτουργεί ως λιγντική μονάδα (σ.σ. το 2022 με βάση τον προγραμματισμό) αλλά ο μετασχηματισμός της θα γίνει περίπου στα μέσα της δεκαετίας (σ.σ. το 2025)».
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της δημόσιας εταιρίας επανέλαβε την πάγια θέση του ότι η ΔΕΗ αν μπορούσε θα τις έκλεινε τώρα όλες τις λιγνιτικές μονάδες. Υπενθυμίζεται ότι με βάση το χρονοδιάγραμμα της απολιγνιτοποίησης η πλειοψηφία τους θα αποσυρθεί σταδιακά μέχρι το 2023. Ωστόσο, όπως εξήγησε, στις 26 Μαρτίου ο ΑΔΜΗΕ απαντώντας σε σχετικό αίτημα της ΔΕΗ, ήταν αρνητικός σε αυτό το αίτημα, επικαλούμενος την ανάγκη επάρκειας και ασφάλειας του συστήματος ηλεκτροπαραγωγής.
Με βάση αυτήν την εξέλιξη ο κ. Στάσσης επανέφερε το θέμα της αποζημίωσης της ΔΕΗ για το υψηλό και ζημιογόνο κόστος διατήρησης σε λειτουργία των λιγνιτικών της μονάδων.
Στο ίδιο συνέδριο ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας έκανε γνωστό ότι η κυβέρνηση έχει αποστείλει σχετικό αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η πρόταση της κυβέρνησης αφορά στη θέσπιση ενός μηχανισμόυ αποζημίωσης για τη διατήρηση μονάδων ηλεκτροπαραγωγής σε καθεστώς στρατηγικής εφεδρείας. Εξέφρασε την αισιοδοξία του για την ικανοποίηση του αιτήματος σημειώνοντας ότι «θα θέλαμε να είχαμε από φέτος αυτόν τον μηχανισμό».
Επενδύσεις σε νέες μονάδες φυσικού αερίου
Η διείσδυση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και η μη ολοκλήρωση ακόμη του ρυθμιστικού πλαισίου για συστήματα αποθήκευσης ενέργειας φέρνει την ανάγκη για νέες επενδύσεις σε μονάδες φυσικού αερίου.
Στο ίδιο συνέδριο ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ανεξάρτητων Εταιριών Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΑΗ) και διευθύνων σύμβουλος της Elpedison Νικόλαος Ζαχαριάδης εκτίμησε ότι θα απαιτηθούν τρεις νέες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου. Σημειώνεται ότι σε φάση κατασκευής βρίσκεται ήδη νέα μονάδα της Mytilineos, ενώ προχωρημένα είναι και τα σχέδια της Elpedison και της ΗΡΩΝ.
Από την πλευρά του ο κ. Στάσσης υποστήριξε πως θα απαιτηθούν δύο μονάδες.
Πάντως, τόσο ο πρόεδρος του ΕΣΑΗ όσο και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ σημείωσαν πως για την υλοποίηση των επενδύσεων απαιτείται η θέσπιση μηχανισμού αποζημίωσης ευελιξίας. Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας από το βήμα του ίδιου συνεδρίου έκανε γνωστό πως έως τον Ιούνιο θα υποβάλλει σχετική πρόταση στις Βρυξέλλες.
Latest News
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
«Πράσινο φως» από Κομισιόν στην ενίσχυση 150 εκατ. για την αποθήκη CO2 στον Πρίνο
Το μέτρο είναι αναγκαίο και κατάλληλο για την επίτευξη τόσο των ενωσιακών κλιματικών στόχων όσο και των εθνικών κλιματικών στόχων της Ελλάδας, επισημαίνει η Κομισιόν
Mαύρα μαντάτα από ΟΗΕ - Ρεκόρ συγκέντρωσης αερίων του θερμοκηπίου το 2023
Λίγες ημέρες πριν την σύνοδο κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα, δόθηκε στη δημοσιοτητα η ετήσια έκθεση του WMO που κρούει ηχηρό καμπανάκι για την κλιματική αλλαγή
Συντηρητικές οι εκτιμήσεις της LG για τα έσοδα του επόμενου έτους
Η LG που προμηθεύει την Tesla, τη General Motors και τη Hyundai Motor , «βλέπει» ότι επιβραδύνεται η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων
Η ηλεκτροκίνηση «σβήνει» τα... διυλιστήρια στην Κίνα - Τα πρώτα λουκέτα
Η PetroChina πρόκειται να κλείσει το μεγαλύτερο διυλιστήριό της στην Κίνα μέσα στον επόμενο χρόνο με δυναμικότητα 410.000 βαρελιών ημερησίως
Αυξήσεις φωτιά στους λογαριασμούς νερού (και) στη Βρετανία [γράφημα]
Μεγάλες αντιδράσεις από καταναλωτές που κάνουν λόγο για σπατάλη στη Βρετανία από τις εταιρείες και μόλυνση
Μειωμένες οι τιμές για ρεύμα και πετρέλαιο θέρμανσης τον Νοέμβριο
Η εξέλιξη των τιμών στην ενέργεια ακολουθεί μέχρι στιγμής την αναμενόμενη πορεία συγκράτησης τις περιόδους που η ζήτηση είναι σχετικά χαμηλή λόγω καιρικών συνθηκών
Η EDP θέτει σε δοκιμαστική λειτουργία φωτοβολταϊκό πάρκο με τεχνολογίες αυτοματισμού
Για πρώτη φορά παγκοσμίως, η τεχνολογική λύση που αναπτύχθηκε από την Comau, βασισμένη στη ρομποτική, δοκιμάζεται σε πραγματικές συνθήκες σε φωτοβολταϊκό πάρκο της EDP
Ενα στα 10 νέα οχήματα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι ηλεκτρικό
Σήμερα τα δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης ανέρχονται πανελλαδικά σε πάνω από 6000, αλλάζοντας τον χάρτη στα ηλεκτρικά οχήματα