Θα θέλατε σπίτι ή στο γραφείο σας έναν Γιαννούλη Χαλεπά; Αν η απάντηση σας είναι «Ναι», τότε δεν έχετε παρά να δοκιμάσετε την τύχη σας συμμετέχοντας στη δημοπρασία που οργανώνει η VERGOS Auctions στην «Ανοιξιάτικη Δημοπρασία Νεοελληνικής Τέχνης» που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 15 Απριλίου και ώρα 6:30 μ.μ., με ζωντανή προβολή από το κανάλι της εταιρείας στο Youtube (περισσότερα για τις διαδικασίες εδώ ).
Η διοργανώτρια της δημοπρασίας σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα αναφέρει τα εξής: «(…) εγκαινιάζει τη νέα κατηγορία δημοπρασιών της, ανταποκρινόμενη στο αυξανόμενο ενδιαφέρον των νέων συλλεκτών που αναζητούν έργα σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών σε προσιτές τιμές, αλλά και στο ήδη μεγάλο ενδιαφέρον συλλεκτών που επιθυμούν να εμπλουτίσουν τις συλλογές τους.
Η πρώτη δημοπρασία της κατηγορίας αυτής είναι η «Ανοιξιάτικη Δημοπρασία Νεοελληνικής Τέχνης». Ο ηλεκτρονικός κατάλογός της φιλοξενεί εκατό έργα Νεοελληνικής ζωγραφικής και γλυπτικής καλλιτεχνών του 19ου και 20ού αιώνα, όπως ο Γ. Τσαρούχης, ο Γ. Κοσμαδόπουλος, ο Δ. Διαμαντόπουλος, ο Γ. Χαλεπάς, ο Αγγ. Γιαλλινάς, ο Γ. Μόραλης, ο Β. Κανιάρης, ο Ε. Σακαγιάν και πολλοί άλλοι».
Αλλά, ας επιστρέψουμε στον Χαλεπά και στο μικρό έργο του με τίτλο Μήδεια είναι μολύβι σε χαρτί με διαστάσεις 26 Χ 20 cm και έχει τιμή εκκίνησης τα 1500 ευρώ με ένα εύρος τιμής εκτίμησης που φθάνει έως και τις 2000 ευρώ.
Το έργο του Χαλεπά – γεννήθηκε στο χωριό της Τήνου, Πύργος στις 24 Αυγούστου 1851 και πέθανε στην Αθήνα στις 15 Σεπτεμβρίου 1938 και θεωρείται ως ο πιο διακεκριμένος γλύπτης της νεότερης Ελλάδας, με μυθιστορηματική ζωή «ανάμεσα στην τρέλα και τον θρίαμβο»- είναι υπογεγραμμένο κάτω αριστερά: Γιαν. Χαλεπάς/11δεκκο.
Ας μου επιτραπεί πέραν του Χαλεπά να προτείνω και άλλα 5 έργα.
– Σε ένα ενιαίο lot – lot αριθμός 55- βγαίνουν δύο μικρές μακέτες κοστουμιών του Γιάννη Τσαρούχη για τους «Αθλίους» του Βίκτωρος Ουγκώ ( «Ιαβέρης» και «Φαντίνα»). Δύο μικρά έργα – το καθένα 17,5 Χ 13 cm- υπογεγραμμένα από τον ζωγράφο που φέρουν και χρονολογική ένδειξη 1952. Τα 2 μικρά έργα του Γιάννη Τσαρούχη (1010-1989) βγαίνουν με τιμή εκκίνησης 2000 ευρώ σε ένα εύρος εκτίμησης που φθάνει και τις 3000 ευρώ.
– Το σχέδιο γελοιογραφίας με τον Α. Εμπειρίκο και τη Μ. Χατζηλαζάρου με δημιουργό τον Μίνω Αργυράκη (1919-1998). Ένα έργο μικρών διαστάσεων (25Χ35 cm) φτιαγμένο με υλικό μελάνι και λευκό χρώμα σε χαρτί που βγαίνει σε πολύ χαμηλή τιμή μόλις 200 ευρώ.
– Ένα πολύ μικρό έργο (μόλις 10 Χ 16cm) του αιρετικού Αλέξη Ακριθάκη του 1967 την περίοδο του Βερολίνου. Το έργο – τέμπερα σε χαρτί- είναι αφιερωμένο σε φιλικό προς τον καλλιτέχνη πρόσωπο. Το έργο βγαίνει με τιμή εκκίνησης τα 800 ευρώ και αξίζει τα λεφτά του.
Στο σημείο αυτό ας μου επιτραπεί να καταχωρήσει ένα απόσπασμα από το βιογραφικό του που βρηκα στο πολύτιμο αρχείου του ΙΣΕΤ. «Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1939. Από τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια, η αντισυμβατική του προσωπικότητα επηρεάζει τη ζωή του. Αποβάλλεται από τα περισσότερα σχολεία ως «επικίνδυνος ταραξίας», συχνάζει σε κύκλους μποέμ διανοουμένων και επηρεάζεται κυρίως από τον ποιητή και φιλόσοφο Γιώργο Μακρή και τον Κώστα Ταχτσή.
Το 1958 φεύγει με μοτοσυκλέτα για το Παρίσι, όπου σχετίζεται με καλλιτεχνικές παρέες, ζει έντονα την άτακτη ζωή της εποχής του υπαρξισμού, συνδέεται στενά με τον Θάνο Τσίγκο και ζωγραφίζει. Το 1960 επιστρέφει στην Ελλάδα, απαλάσσεται από το στρατό και εκθέτει τα πρωτόλεια έργα του στη Θεσσαλονίκη (1963, Βέλτσου). Λίγο αργότερα (1965) παρουσιάζει στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών την πρώτη του σημαντική ατομική έκθεση. Κάνει εικονογραφήσεις για το πρωτοποριακό λογοτεχνικό περιοδικό Πάλι του Νάνου Βαλαωρίτη, σχεδιάζει εξώφυλλα δίσκων ροκ μουσικής και σκηνικά για πειραματικές παραστάσεις. Η χαρακτηριστική μαυρόασπρη γραφή τσίκι τσίκι, πυκνή, δαντελωτή και λαβυρινθώδης, χαρακτηρίζει τα έργα του αυτή την εποχή.
Το 1968 εγκαθίσταται στο Βερολίνο, με υποτροφία της D.A.A.D. Από το 1970 συνεργάζεται με τον Αλέξανδρο Ιόλα, πηγαινοέρχεται μεταξύ Γερμανίας και Ελλάδας και συμμετέχει ενεργά και επιτυχημένα στην ελληνική και τη διεθνή καλλιτεχνική κίνηση. Ο προκλητικός και συχνά επικίνδυνος τρόπος ζωής του παραμένει αναπόσπαστο μέρος της καλλιτεχνικής του ταυτότητας. Το εικαστικό του έργο εμπλουτίζεται συνεχώς με ένα πλήθος αφηγηματικών, ποιητικών και συμβολικών μοτίβων (όπως πουλιά, καραβάκια, καρδιές, αεροπλάνα, βέλη και η εμβληματική του βαλίτσα), σε έντονα πλακάτα χρώματα, καθώς και κολλάζ ή κατασκευές από ξύλο ή μικτά υλικά. Ασχολείται επίσης με την εικονογράφηση και το σχεδιασμό αντικειμένων και σκηνικών.
Επιστρέφει οριστικά στην Ελλάδα το 1984. Είναι πλέον διεθνώς καθιερωμένος αλλά με κλονισμένη υγεία. Δημιουργεί τη σειρά Τσίρκο (1986) σε συνεργασία με το γλύπτη Γιώργο Λάππα ενώ η ζωγραφική του γίνεται κάπως πιο μελαγχολική και σαρκαστική, χωρίς να χάνει τον εγγενή λυρισμό της. Με το θάνατό του (Αθήνα 1994), άφησε ημιτελή την τελευταία ενότητα έργων του, μια σειρά σχεδίων εμπνευσμένη από τους συγκατοίκους του στο Δρομοκαΐτειο».
– Η «Αννούλα», ένα έργο (μολύβι σε χαρτί) διαστάσεων 29,5 x 21 cm του μεγάλου δασκάλου Γιάννη Μόραλη του 1948. Το ιδιαίτερο αυτό έργο βγαίνει με τιμή εκκίνησης τα 1500 ευρώ. Μαζί με την «Αννούλα» στη ανοιξιάτικη δημοπρασία της Vergos θα βρείτε και άλλα δύο έργα του Γιάννη Μόραλη(1916-2009).
– Τέλος, η 5η πρόταση συμπεριλαμβάνει 3 ξεχωριστούς από κάθε άποψη εικαστικούς καλλιτέχνες της νεότερης γενιάς. Την «Χριστίνα με κόκκινο πουλόβερ», ένα λάδι σε μουσαμά (16Χ40 cm) του Γιώργου Ρόρρη (γεννημένος το 1963) με τιμή εκκίνησης 1500 ευρώ. Το Βάζο με λουλούδια του Γιώργου Χαδούλη (γ.1966), ένα λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 56Χ30 cm με τιμή εκκίνησης 500 ευρώ. Τη Θάλασσα του Κώστα Παπανικολάου (γ.1959), μια αυγοτέμπερα σε κόντρα πλακέ διαστάσεων 90Χ90 cm με τιμή εκκίνησης 2000 ευρώ.
Latest News
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης
Ιταλία: Πιλοτική εφαρμογή της τετραήμερης εργασίας
Ξεκινά σε υπουργεία και δημόσιους οργανισμούς στην Ιταλία
Πόσο ταιριάζουν οι δεξιοτήτες με την εργασία και την αγορά - Τι ζητούν οι εργοδότες
Αποκαλυπτική για την εργασία η έρευνα του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητήριου που αφορούσε και τις ανάγκες των εργοδοτών
Απατεώνες «μάδησαν» εκατοντάδες θαυμαστές των Oasis
Οι θαυμαστές των Oasis κατεβάλαν εκατοντάδες λίρες έκαστος για ανύπαρκτα εισιτήρια
Έρευνα της γαλλικής αστυνομίας στα γραφεία της LFP και του CVC Capital Partners
Οι αρχές στη Γαλλία ερευνούν καταγγελίες για υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος, δωροδοκία δημόσιου λειτουργού και σύγκρουση συμφερόντων
O Όμιλος AKTOR επεκτείνει την συνεργασία του με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός
O Όμιλος AKTOR συντόνισε τις μελέτες και την ανακατασκευή του γηπέδου
Πέθανε ο θρυλικός μουσικός και παραγωγός Κουίνσι Τζόουνς
Ο Κουίνσι Τζόουνς, ο άνθρωπος που είχε συνεργαστεί από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Μάικλ Τζάκσον, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών.
Joris (Frigoglass) στον ΟΤ: «Ο κύκλος των περικοπών έκλεισε, η σκυτάλη στην ανάπτυξη»
Το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης αναλύει στον ΟΤ ο νέος CEO του ομίλου Frigoglass, Serge Joris – Πού μπαίνει ο πήχης των πωλήσεων – Με ποιες κατηγορίες «φλερτάρει»
VERGOS Auctions: 35 χρόνια δημοπρασίες - Το προφίλ του Έλληνα συλλέκτη
Στον ΟΤ μιλά ο managing director της VERGOS Auctions - Αποκαλύπτει τα «μυστικά» μίας δημοπρασίας, τη ελληνική αγορά και την τέχνη
Μια άγνωστη ιστορία για την Μέριλιν Μονρόε
«Είδα τις φωτογραφίες της Ντίτριχ. Εφόσον μπόρεσες να δημιουργήσεις αυτό το αποτέλεσμα με εκείνη, φαντάσου τι θα μπορούσες να κάνεις με μένα» φέρεται να είπε η Μέριλιν Μονρόε στην φωτογράφο.