Θα θέλατε σπίτι ή στο γραφείο σας έναν Γιαννούλη Χαλεπά; Αν η απάντηση σας είναι «Ναι», τότε δεν έχετε παρά να δοκιμάσετε την τύχη σας συμμετέχοντας στη δημοπρασία που οργανώνει η VERGOS Auctions στην «Ανοιξιάτικη Δημοπρασία Νεοελληνικής Τέχνης» που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 15 Απριλίου και ώρα 6:30 μ.μ., με ζωντανή προβολή από το κανάλι της εταιρείας στο Youtube (περισσότερα για τις διαδικασίες εδώ ).
Η διοργανώτρια της δημοπρασίας σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα αναφέρει τα εξής: «(…) εγκαινιάζει τη νέα κατηγορία δημοπρασιών της, ανταποκρινόμενη στο αυξανόμενο ενδιαφέρον των νέων συλλεκτών που αναζητούν έργα σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών σε προσιτές τιμές, αλλά και στο ήδη μεγάλο ενδιαφέρον συλλεκτών που επιθυμούν να εμπλουτίσουν τις συλλογές τους.
Η πρώτη δημοπρασία της κατηγορίας αυτής είναι η «Ανοιξιάτικη Δημοπρασία Νεοελληνικής Τέχνης». Ο ηλεκτρονικός κατάλογός της φιλοξενεί εκατό έργα Νεοελληνικής ζωγραφικής και γλυπτικής καλλιτεχνών του 19ου και 20ού αιώνα, όπως ο Γ. Τσαρούχης, ο Γ. Κοσμαδόπουλος, ο Δ. Διαμαντόπουλος, ο Γ. Χαλεπάς, ο Αγγ. Γιαλλινάς, ο Γ. Μόραλης, ο Β. Κανιάρης, ο Ε. Σακαγιάν και πολλοί άλλοι».
Αλλά, ας επιστρέψουμε στον Χαλεπά και στο μικρό έργο του με τίτλο Μήδεια είναι μολύβι σε χαρτί με διαστάσεις 26 Χ 20 cm και έχει τιμή εκκίνησης τα 1500 ευρώ με ένα εύρος τιμής εκτίμησης που φθάνει έως και τις 2000 ευρώ.
Το έργο του Χαλεπά – γεννήθηκε στο χωριό της Τήνου, Πύργος στις 24 Αυγούστου 1851 και πέθανε στην Αθήνα στις 15 Σεπτεμβρίου 1938 και θεωρείται ως ο πιο διακεκριμένος γλύπτης της νεότερης Ελλάδας, με μυθιστορηματική ζωή «ανάμεσα στην τρέλα και τον θρίαμβο»- είναι υπογεγραμμένο κάτω αριστερά: Γιαν. Χαλεπάς/11δεκκο.
Ας μου επιτραπεί πέραν του Χαλεπά να προτείνω και άλλα 5 έργα.
– Σε ένα ενιαίο lot – lot αριθμός 55- βγαίνουν δύο μικρές μακέτες κοστουμιών του Γιάννη Τσαρούχη για τους «Αθλίους» του Βίκτωρος Ουγκώ ( «Ιαβέρης» και «Φαντίνα»). Δύο μικρά έργα – το καθένα 17,5 Χ 13 cm- υπογεγραμμένα από τον ζωγράφο που φέρουν και χρονολογική ένδειξη 1952. Τα 2 μικρά έργα του Γιάννη Τσαρούχη (1010-1989) βγαίνουν με τιμή εκκίνησης 2000 ευρώ σε ένα εύρος εκτίμησης που φθάνει και τις 3000 ευρώ.
– Το σχέδιο γελοιογραφίας με τον Α. Εμπειρίκο και τη Μ. Χατζηλαζάρου με δημιουργό τον Μίνω Αργυράκη (1919-1998). Ένα έργο μικρών διαστάσεων (25Χ35 cm) φτιαγμένο με υλικό μελάνι και λευκό χρώμα σε χαρτί που βγαίνει σε πολύ χαμηλή τιμή μόλις 200 ευρώ.
– Ένα πολύ μικρό έργο (μόλις 10 Χ 16cm) του αιρετικού Αλέξη Ακριθάκη του 1967 την περίοδο του Βερολίνου. Το έργο – τέμπερα σε χαρτί- είναι αφιερωμένο σε φιλικό προς τον καλλιτέχνη πρόσωπο. Το έργο βγαίνει με τιμή εκκίνησης τα 800 ευρώ και αξίζει τα λεφτά του.
Στο σημείο αυτό ας μου επιτραπεί να καταχωρήσει ένα απόσπασμα από το βιογραφικό του που βρηκα στο πολύτιμο αρχείου του ΙΣΕΤ. «Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1939. Από τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια, η αντισυμβατική του προσωπικότητα επηρεάζει τη ζωή του. Αποβάλλεται από τα περισσότερα σχολεία ως «επικίνδυνος ταραξίας», συχνάζει σε κύκλους μποέμ διανοουμένων και επηρεάζεται κυρίως από τον ποιητή και φιλόσοφο Γιώργο Μακρή και τον Κώστα Ταχτσή.
Το 1958 φεύγει με μοτοσυκλέτα για το Παρίσι, όπου σχετίζεται με καλλιτεχνικές παρέες, ζει έντονα την άτακτη ζωή της εποχής του υπαρξισμού, συνδέεται στενά με τον Θάνο Τσίγκο και ζωγραφίζει. Το 1960 επιστρέφει στην Ελλάδα, απαλάσσεται από το στρατό και εκθέτει τα πρωτόλεια έργα του στη Θεσσαλονίκη (1963, Βέλτσου). Λίγο αργότερα (1965) παρουσιάζει στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών την πρώτη του σημαντική ατομική έκθεση. Κάνει εικονογραφήσεις για το πρωτοποριακό λογοτεχνικό περιοδικό Πάλι του Νάνου Βαλαωρίτη, σχεδιάζει εξώφυλλα δίσκων ροκ μουσικής και σκηνικά για πειραματικές παραστάσεις. Η χαρακτηριστική μαυρόασπρη γραφή τσίκι τσίκι, πυκνή, δαντελωτή και λαβυρινθώδης, χαρακτηρίζει τα έργα του αυτή την εποχή.
Το 1968 εγκαθίσταται στο Βερολίνο, με υποτροφία της D.A.A.D. Από το 1970 συνεργάζεται με τον Αλέξανδρο Ιόλα, πηγαινοέρχεται μεταξύ Γερμανίας και Ελλάδας και συμμετέχει ενεργά και επιτυχημένα στην ελληνική και τη διεθνή καλλιτεχνική κίνηση. Ο προκλητικός και συχνά επικίνδυνος τρόπος ζωής του παραμένει αναπόσπαστο μέρος της καλλιτεχνικής του ταυτότητας. Το εικαστικό του έργο εμπλουτίζεται συνεχώς με ένα πλήθος αφηγηματικών, ποιητικών και συμβολικών μοτίβων (όπως πουλιά, καραβάκια, καρδιές, αεροπλάνα, βέλη και η εμβληματική του βαλίτσα), σε έντονα πλακάτα χρώματα, καθώς και κολλάζ ή κατασκευές από ξύλο ή μικτά υλικά. Ασχολείται επίσης με την εικονογράφηση και το σχεδιασμό αντικειμένων και σκηνικών.
Επιστρέφει οριστικά στην Ελλάδα το 1984. Είναι πλέον διεθνώς καθιερωμένος αλλά με κλονισμένη υγεία. Δημιουργεί τη σειρά Τσίρκο (1986) σε συνεργασία με το γλύπτη Γιώργο Λάππα ενώ η ζωγραφική του γίνεται κάπως πιο μελαγχολική και σαρκαστική, χωρίς να χάνει τον εγγενή λυρισμό της. Με το θάνατό του (Αθήνα 1994), άφησε ημιτελή την τελευταία ενότητα έργων του, μια σειρά σχεδίων εμπνευσμένη από τους συγκατοίκους του στο Δρομοκαΐτειο».
– Η «Αννούλα», ένα έργο (μολύβι σε χαρτί) διαστάσεων 29,5 x 21 cm του μεγάλου δασκάλου Γιάννη Μόραλη του 1948. Το ιδιαίτερο αυτό έργο βγαίνει με τιμή εκκίνησης τα 1500 ευρώ. Μαζί με την «Αννούλα» στη ανοιξιάτικη δημοπρασία της Vergos θα βρείτε και άλλα δύο έργα του Γιάννη Μόραλη(1916-2009).
– Τέλος, η 5η πρόταση συμπεριλαμβάνει 3 ξεχωριστούς από κάθε άποψη εικαστικούς καλλιτέχνες της νεότερης γενιάς. Την «Χριστίνα με κόκκινο πουλόβερ», ένα λάδι σε μουσαμά (16Χ40 cm) του Γιώργου Ρόρρη (γεννημένος το 1963) με τιμή εκκίνησης 1500 ευρώ. Το Βάζο με λουλούδια του Γιώργου Χαδούλη (γ.1966), ένα λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 56Χ30 cm με τιμή εκκίνησης 500 ευρώ. Τη Θάλασσα του Κώστα Παπανικολάου (γ.1959), μια αυγοτέμπερα σε κόντρα πλακέ διαστάσεων 90Χ90 cm με τιμή εκκίνησης 2000 ευρώ.
Latest News
Τα τέσσερα νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής - Τι πιστεύουν οι πολίτες [γραφήματα]
Μεταξύ άλλων προβλέπεται η καθολική δήλωση των εσόδων-εξόδων μιας επιχείρησης στο myDATA από 1η Ιανουαρίου 2025 - Τι θα γίνει με το Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο
Ο crypto επενδυτής που πλήρωσε 6 εκατ. για μία μπανάνα σχεδιάζει να την... φάει
Τι σχέση μπορεί να έχει μία μπανάνα με τα κρυπτονομίσματα αλλά και διάσημα έργα τέχνης που βγαίνουν στο σφυρί
Στο γυναικείο μπάσκετ η νέα μεγάλη επένδυση του Αντετοκούνμπο
Ο Αντετοκούνμπο έχει υιοθετήσει τη φιλοσοφία του «money never sleeps» ενώ παράλληλα έχει έντονη φιλανθρωπική δράση
Οταν η μπανάνα είναι... έργο τέχνης πωλείται 6,2 εκατ. ευρώ
Στη δημοπρασία... κονταροχτυπήθηκαν επτά ενδιαφερόμενοι αγοραστές
Η «χρυσή» αποχώρηση του Ναδάλ - Πόσα κέρδισε από το τένις
Από το επαγγελματικό του ντεμπούτο ως 14χρονος το 2001, ο Ναδάλ έχει συγκεντρώσει νίκες και τεράστια ποσά
Σπάει ρεκόρ η αξία της μουσικής βιομηχανίας της Βρετανίας
Οι περιοδείες των σούπερ σταρ βοήθησαν την βρετανική μουσική βιομηχανία να φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ
Economist: Το 2025 τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα
Sotheby’s: 65,5 εκατ. δολ. για τα «Νούφαρα» του Μονέ
Η πώληση του έργου του Κλοντ Μονέ σε τιμή μεγαλύτερη από την αρχική ισοδυναμεί με μια σημαντική νίκη για τον οίκο δημοπρασιών Sotheby's
Με... ρυθμούς Snoop Dogg οι επιχειρηματικές συμβουλές στη Μάρθα Στιούαρτ
Ο διάσημος ράπερ έγινε επιχειρηματικός σύμβουλος της Μάρθα Στιούαρτ και της άλλαξε τη ζωή
Έσπασε τα κοντέρ: 60 εκατ. νοικοκυριά καθηλώθηκαν στο Netflix για τον αγώνα Πολ-Τάισον
Οι τρεις κριτές βαθμολόγησαν τον αγώνα υπέρ του Πολ με σκορ 80-72, 79-73 και 79-73 - Όλα τα ρεκόρ του Netflix