Η Ιρλανδία δράττεται της ευκαιρίας, που παρέχει η αλλαγή των εργασιακών συνθηκών εν μέσω πανδημίας, δημιουργώντας ένα κύμα μετακίνησης από τις μεγάλες πόλεις στην υπόλοιπη χώρα. Το όραμα αυτό εδράζεται στην δημιουργία ενός δικτύου απομακρυσμένων κέντρων εργασίας, αποσυμπιέζοντας έτσι τα μεγάλα αστικά κέντρα.
Την περασμένη Δευτέρα η ιρλανδική κυβέρνηση παρουσίασε τη στρατηγική της «Το αγροτικό μας μέλλον», εν όψει της αναμενόμενης χαλάρωσης των περιοριστικών μέτρων μετά από τρεις μήνες ολικού απαγορευτικού.
Κίνητρα για αποκέντρωση
Μερικά από τα μέτρα που εξακολουθούν να ισχύουν, ιδίως η απαγόρευση των μη απαραίτητων ταξιδιών σε απόσταση μεγαλύτερη των 5 χιλιομέτρων, έπληξαν ιδιαίτερα τους κατοίκους της υπαίθρου. Το σχέδιο αυτό, το πρώτο του είδους του που ξεκίνησε από μια ευρωπαϊκή χώρα από την αρχή της πανδημίας, περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός δικτύου περισσότερων από 400 απομακρυσμένων κόμβων εργασίας και την υιοθέτηση φορολογικών ελαφρύνσεων για άτομα και εταιρείες που υποστηρίζουν την εργασία από το σπίτι.
Η κυβέρνηση έχει θέσει ως στόχο το 20 τοις εκατό των 300.000 δημοσίων υπαλλήλων της Ιρλανδίας να μετακινηθούν σε απομακρυσμένες εργασίες μέχρι το τέλος του έτους. Στο πλαίσιο αυτό θα παρέχονται κι άλλα οικονομικά κίνητρα που θα ευνοήσουν την αποκέντρωση.
Περιορίζοντας το χάσμα
Η άμβλυνση του χάσματος μεταξύ των αγροτικών και αστικών περιοχών κυριαρχεί στην ιρλανδική πολιτική εδώ και δεκαετίες. Ωστόσο, η Χέδερ Χάμρεϊς, υπουργός αγροτικής και κοινοτικής ανάπτυξης, είπε ότι η χώρα έχει τώρα μια μοναδική ευκαιρία να αναστρέψει την εικόνα αυτή.
«Το μεγαλύτερο λάθος που μπορούμε να κάνουμε καθώς βγαίνουμε από την πανδημία είναι να επιστρέψουμε στο παλιό φυσιολογικό» είπε προσθέτοντας ότι θα δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το θέμα αυτό την επόμενη εβδομάδα.
Το παράδειγμα της Ιρλανδίας φαίνεται ότι είναι πρόθυμες να ακολουθήσουν κι άλλες χώρες. Ο Ίαν Γουόρεν, διευθυντής στο βρετανικό think tank Κέντρο για τις Πόλεις, δήλωσε ότι το ιρλανδικό σχέδιο φαίνεται αρκετά ελπιδοφόρο. Πρόσθεσε ότι, είναι σημαντικό η χώρα να «επενδύσει» στη διαχείριση της μετακίνησης του πληθυσμού εκτός των αστικών κέντρων, δημιουργώντας καλές υποδομές, ευρυζωνικές συνδέσεις, καλές δημόσιες υπηρεσίες, καλές μεταφορές, καθώς και πρόσβαση χώρους πρασίνου και πολιτισμού.
Πηγή: FT
Latest News
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Πώς επηρεάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία από το δημογραφικό - Οι αναγκαίες προσαρμογές
Η Alpha Bank εξετάζει το δημογραφικό πρόβλημα και τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή οικονομία
«Πόλεμο» κατά της… πολυνομίας αρχίζει ο Ντίμον της JP Morgan
Ο Ντίμον επέκρινε αυτό που αποκάλεσε αλληλεπικαλυπτόμενους ή κακοσχεδιασμένους κανόνες σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις
Πώς το ψηφιακό ευρώ πυροδότησε μια υπόγεια διαμαχή κυριαρχίας μεταξύ ΕΚΤ και ευρωπαϊκών κρατών
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Politico πολιτικοί και ΕΚΤ προσπαθούν να καθορίσουν τα όρια στο επερχόμενο ψηφιακό ευρώ
Ο περίεργος λόγος που η ΕΥ απολύει δεκάδες υπαλλήλους
Τα μέλη του προσωπικού κατηγορήθηκαν ότι είχαν ανοιχτές πολλαπλές συνεδρίες Zoom σε διαφορετικές οθόνες, κάτι που η Ernst & Young έκρινε ηθική «παραβίαση»
Τα τέσσερα σενάρια της S&P για την παγκόσμια οικονομία
Ακόμη και στα δύο χειρότερα σενάρια ο οίκος S&P εκτιμά πως οι τράπεζες φαίνονται ικανές να χειριστούν πιθανές εκροές κεφαλαίων
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley