Σχέδιο διάσωσης που θα φέρει την Air France-KLM στα όρια της εθνικοποίησης ανακοινώθηκε σήμερα στο Παρίσι. Η Γαλλία θα συνεισφέρει μέχρι 4 δις ευρώ στην ανακεφαλαιοποίηση της Air France-KLM, υπερδιπλασιάζοντας το ποσοστό της στον αεροπορικό όμιλο σε περίπου 30% από 14,3% που είναι σήμερα.
Το σχέδιο που ανακοινώθηκε από τη γαλλική κυβέρνηση, με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ενωσης, προβλέπει ότι η κυβέρνηση Μακρόν θα μετατρέψει το δάνειο των 3 δις ευρώ που χορηγήθηκε πέρυσι σε διαρκές υβριδικό ομόλογο και δεσμεύθηκε για την συμμετοχή της με 1.0 δις ευρώ σε μια μελλοντική αύξηση κεφαλαίου. «Θα γίνουμε ο μεγαλύτερος μέτοχος της Air France,» δήλωσε ο Μπρινό Λεμέρ, υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, περιγράφοντας το βήμα αυτό ως «ένδειξη δέσμευσης» προς τον αερομεταφορέα και τους εργαζόμενους.
Το σχέδιο της Air France-KLM προστίθεται στα αντίστοιχα σχέδια των παραδοσιακών αερομεταφορέων που ενίσχυσαν τα κεφάλαιά τους στον απόηχο των μεγάλων ζημιών που υπέστη ο κλάδος εξαιτίας της κρίσης του κορονοιού.
Βάσει των όρων της συμφωνίας, η γαλλική κυβέρνηση θα πρέπει να βρεί μια «αξιόπιστη στρατηγική εξόδου» σε διάστημα ενός έτους και να μειώσει το μετοχικό της μερίδιο στα προ-κρίσης επίπεδα μέχρι το 2027. Μερίσματα, επαναγορές μετοχών και μπόνους παγώνουν μέχρι την αποπληρωμή του μεγαλύτερου μέρους ή του συνόλου της βοήθειας. Επίσης, η Air France θα μεταφέρει 18 θέσεις slots στο αεροδρόμιο Ορλί, ή 4.0% του χαρτοφυλακίου της στο αεροδρόμιο, σε ανταγωνιστές της. Ωστόσο, σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική, ρισκάροντας την αντίδραση εταιρειών χαμηλού κόστους όπως η Ryannair, η μεταφορά των slots σε ανταγωνιστές θα περιορισθεί σε αεροσκάφη που έχουν βάση το Ορλί με ιπτάμενο προσωπικό που προσλαμβάνεται με τοπικά συμβόλαια. Η κίνηση αυτή θα προστατεύσει την σχεδιαζόμενη επέκταση της θυγατρικής της Air France, Transavia, από αθέμιτο ανταγωνισμό, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Μπεν Σμιθ.
Η διάσωση είναι ότι πιό κοντινό σε εθνικοποίηση ενός μεγάλου ευρωπαϊκού αερομεταφορέα, μετά την απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης να αποκτήσει μερίδιο 16,7% στην Lufthansa στο πλαίσιο σχεδίου διάσωσης της εταιρείας. Η KLM, η οποία απέκτησε το 14% του ομίλου το 2019, δεν πρόκειται να συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου. Η πιθανή μείωση του μεριδίου της ολλανδικής κυβέρνησης στο 9,3% «δεν έχει συνέπειες στην προστασία του δημόσιου συμφέροντος,» δήλωσε ο ολλανδός υπουργός Οικονομικών Βέπκε Χέκστρα.
Η Delta Air Lines, με μερίδιο 8,8% στον όμιλο Air France-KLM, δεν μπορεί να συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου καθώς εμποδίζεται από την αμερικανική νομοθεσία και το μερίδιό της θα μειωθεί. Η China Eastern σκοπεύει να συμμετάσχει ώστε να διατηρήσει μερίδιο λιγότερο του 10%.
Latest News
Μειώθηκε το ποσοστό αποταμίευσης των νοικοκυριών στην ευρωζώνη
Σύμφωνα με στοιχεία της eurostat, ανήλθε στο 15,3% - Μειώθηκαν οι επενδύσεις των νοικοκυριών
Πώς αμύνονται οι Βρετανοί στην ακρίβεια - Γιατί «σήκωσαν» μετρητά 1 δισ. λίρες σε ένα μήνα
Οι αναλήψεις μετρητών στα υποκαταστήματα του Post Office στη Βρετανία ξεπέρασαν το 1 δισ. λίρες τον Δεκέμβριο
Οι πρώτες συμβουλές του Ντίμον στον Τραμπ - Σε ποια θέματα δίνει προτεραιότητα
Ο CEO της JP Morgan ρωτήθηκε τι θα συμβούλευε τον νεοεκλεγέντα πρόεδρο των ΗΠΑ - Αυτή είναι η απάντησή του
Γιατί το μεγαλύτερο συνταξιοδοτικό ταμείο της Ευρώπης πούλησε μερίδιό του στην Tesla
«Είχαμε πρόβλημα» με το πακέτο αμοιβών του Μασκ, δήλωσε εκπρόσωπος του Stichting Pensioenfonds ABP
Γιατί ο Τζεφ Μπέζος δεν ανησυχεί για τους δεσμούς Μασκ-Τραμπ στην διαστημική κούρσα
Ο ιδρυτής της Amazon, Τζεφ Μπέζος, παρακολουθεί την πρώτη εκτόξευση του New Glenn της Blue Origin
Ρεκόρ εξαγωγών και εκτόξευση εισαγωγών της Κίνας με φόντο τους δασμούς Τραμπ
Τα εμπορικά στοιχεία για την Κίνα τον Δεκέμβριο ξεπέρασαν τις προσδοκίες με μεγάλη διαφορά,
Από τη Shein στο Vinted - Το πέρασμα από τη γρήγορη μόδα στα μεταχειρισμένα
Zalpha, Millennials και Gen X περνούν από τη μια εμμονή στην άλλη - Γιατί αφήνουν τη Shein και «πιάνουν» το Vinted
Τα μισά αεροσκάφη της Airbus παρέδωσε η Boeing το 2024
Αυξάνεται η δυσπιστία για το αν η αμερικανική Boeing θα επιτύχει να αυξήσει τον ρυθμό παραγωγής της, όπως είχε ανακοινώσει
Tέλος στην τηλεργασία βάζει η JP Morgan - Ζητά να επιστρέψουν όλοι πίσω στα γραφεία
Μεγάλες οι αντιδράσεις των εργαζομένων - Ποια θέματα θέτουν υπόψη της εταιρείας (JP Morgan), η οποία...έκλεισε τα σχόλια στη σχετική ανάρτηση
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών