![ΕΕΤΤ : Η πανδημία άλλαξε τις συνήθειες σε τηλεόραση, μηνύματα και ίντερνετ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/720_748619_b782959964-be443abd1e083790.jpg)
Πανελλαδική έρευνα καταναλωτών με αντικείμενο το βαθμό διείσδυσης και τις περιστάσεις χρήσης επιφυών υπηρεσιών (Over the Top Services, OTT) στην Ελλάδα, διενήργησε η EETT. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το διάστημα Δεκεμβρίου 2020 – Φεβρουαρίου 2021, σε δύο φάσεις: τηλεφωνικά σε δείγμα 2.000 ατόμων και με online συνεντεύξεις σε δείγμα 994 ατόμων, με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου.
Στόχος της πρώτης φάσης ήταν η διερεύνηση της διείσδυσης της χρήσης επιφυών υπηρεσιών στον γενικό πληθυσμό για παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου, ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων μέσω internet και πραγματοποίηση κλήσεων/βιντεοκλήσεων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 94% όσων διαθέτουν πρόσβαση στο Internet, κάνουν χρήση κάποιας ΟΤΤ υπηρεσίας, με περίπου 6 στους 10 να χρησιμοποιούν εφαρμογές παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου (ποσσοτό 58%), 9 στους 10 εφαρμογές για ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων (89%) και (επίσης) 9 στους 10 εφαρμογές για πραγματοποίηση κλήσεων/βιντεοκλήσεων (89%). Αναφορικά με το προφίλ των χρηστών, σχεδόν καθολική είναι η διείσδυση στις νεαρότερες ηλικίες (από 16 έως 34 ετών), βαίνοντας όμως μειούμενη σε χρήστες μεγαλύτερης ηλικίας, ενώ υψηλότερη εμφανίζεται η διείσδυση σε νοικοκυριά ανώτερης κοινωνικο-οικονομικής τάξης. Ενδιαφέρον εύρημα αποτελεί το υψηλό ποσοστό χρήσης ΟΤΤ υπηρεσιών για πραγματοποίηση κλήσεων/βιντεοκλήσεων στην ηλικιακή ομάδα πληθυσμού άνω των 65 ετών.
Η Smart TV και οι νέοι κάτω των 34 ετών
Στη δεύτερη φάση, επιχειρήθηκε ο προσδιορισμός των περιστάσεων χρήσης των ως άνω υπηρεσιών, με σκοπό την ανίχνευση προτιμήσεων και την ανάδειξη τάσεων. Αναφορικά με τις εφαρμογές τηλεοπτικού περιεχομένου, η χρήση φαίνεται πως αγγίζει τις 2,5 ώρες καθημερινά, με εντατικότερους χρήστες τους νέους 16-34 ετών και τους φοιτητές. Ως κύριοι λόγοι προτίμησης των εν λόγω εφαρμογών έναντι άλλων τρόπων παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου, αναδεικνύονται η δυνατότητα παρακολούθησης κατ’ε πιλογήν (on demand), η ποικιλία αλλά και η πρωτοτυπία των προσφερόμενων προγραμμάτων. Οι έξυπνες τηλεοράσεις (smart TVs) και οι φορητοί υπολογιστές (laptops) αποτελούν για τους περισσότερους το κύριο μέσο για τη χρήση τέτοιων εφαρμογών, ενώ το 84% του χρόνου παρακολούθησης πραγματοποιείται με χρήση της οικιακής σύνδεσης Ιnternet, με πολύ περιορισμένη την παρακολούθηση εκτός σπιτιού με χρήση δεδομένων. Ως προς την περιοδικότητα χρήσης, οι νεότεροι φαίνεται να χρησιμοποιούν περισσότερο τις εν λόγω εφαρμογές κατά την περίοδο διακοπών, ενώ οι μεγαλύτεροι λιγότερο.
Η χρήση υπηρεσιών ΟΤΤ για ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων εμφανίζει ισχυρή ένταση σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, με μέση χρήση την αποστολή 150 περίπου μηνυμάτων την εβδομάδα. Αξιοσημείωτο εύρημα είναι η σχεδόν τριπλάσια ένταση στις νεαρότερες ηλικίες και τους φοιτητές, για τους οποίους φαίνεται πως αποτελεί βασικό τρόπο επικοινωνίας. Οι λόγοι που ωθούν στη χρήση των εν λόγω εφαρμογών είναι κατά σειρά, η απουσία κόστους, η δυνατότητα αποστολής συνοδευτικού περιεχομένου/υλικού, η ευκολία και η ταχύτητα στη χρήση. Κύριο μέσο αποτελεί το κινητό τηλέφωνο για όλες τις ηλικιακές ομάδες, ενώ στο 70% των περιπτώσεων, τα μηνύματα ανταλλάσσονται με χρήση της οικιακής σύνδεσης Internet. Εντούτοις, η πλειοψηφία δηλώνει διατεθειμένη να χρησιμοποιεί τις εφαρμογές αυτές και εκτός σπιτιού, είτε με αξιοποίηση κοινόχρηστου/δημόσιου wifi (73%) είτε με χρήση δεδομένων από πρόγραμμα κινητής τηλεφωνίας (65%). Επίσης, οι ως άνω εφαρμογές φαίνεται πως προτιμούνται σε συγκεκριμένες κοινωνικές περιστάσεις, όπως η αποστολή ομαδικών ή ατομικών ευχών (π.χ. στην αλλαγή του χρόνου, σε γενέθλια φίλων κ.λπ.), αλλά και σε αποστολή μηνυμάτων σε φίλους και συγγενείς που ανήκουν κυρίως στην ίδια ηλικιακή ομάδα με τον αποστολέα.
Υπηρεσίες ΟΤΤ για βιντεοκλήσεις
Τέλος, αναφορικά με τις υπηρεσίες ΟΤΤ για πραγματοποίηση κλήσεων/βιντεοκλήσεων, η ένταση χρήσης φθάνει τις 2 με 3 τέτοιες κλήσεις την ημέρα, με οριακά υψηλότερη χρήση από άνδρες, ελεύθερους επαγγελματίες, αλλά και μεγαλύτερες ηλικίες. Οι λόγοι προτίμησης αυτών των εφαρμογών είναι κατά σειρά, η απουσία κόστους, η δυνατότητα μετατροπής σε βιντεοκλήση, η ευκολία και η ταχύτητα στη χρήση. Κύριο μέσο αποτελεί και εδώ, το κινητό τηλέφωνο για όλες τις ηλικιακές ομάδες, ενώ στο 78% των περιπτώσεων, γίνεται χρήση της οικιακής σύνδεσης Internet. Ως βασική περίσταση χρήσης των εν λόγω εφαρμογών αναδεικνύονται οι κλήσεις στο εξωτερικό ή σε φίλους και συγγενείς που ανήκουν στην ίδια ηλικιακή ομάδα με εκείνον που πραγματοποιεί την κλήση. Σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης (π.χ. μεταφορά στο νοσοκομείο, διακοπή ρεύματος), προτιμάται η κλήση μέσω συμβατικής τηλεφωνίας, ενώ περιορισμένη εμφανίζεται και η αξιοποίηση των εφαρμογών αυτών σε περιστάσεις καθημερινής επικοινωνίας με υπηρεσίες ή καταστήματα.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τη Metron Analysis για λογαριασμό της ΕΕΤΤ, εντάσσεται στο πλαίσιο παρακολούθησης της αγοράς ηλεκτρονικών επικοινωνιών από την Αρχή, ενώ η παρουσίαση των πορισμάτων αποσκοπεί στην ενημέρωση της αγοράς και των καταναλωτών αναφορικά με την εμπειρία χρήσης επιφυών υπηρεσιών, καθώς και την ανάδειξη των τάσεων για το μέλλον, με δεδομένη τη συγκυρία της πανδημίας και τις αλλαγές που αυτή επιφέρει στις καθημερινές συνήθειες χρήσης της τεχνολογίας.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Μπρουμίδης (Vodafone): Βλέπω φουλ επενδύσεις στα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα και πτώση τιμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/ot_vodafone_broumidis-600x352.png)
Έρχονται μειώσεις τιμών σε κινητά, σταθερά και ίντερνετ – Οι προβλέψεις Μπρουμίδη
Ο Χάρης Μπρουμίδης αποχωρεί από τη θέση του CEO της Vodafone Ελλάδος στις 31 Μαρτίου μετά από 9 χρόνια στη συγκεκριμένη θέση
![Payzy pro με payzy POS: Λύση μετατρέπει το κινητό σε τερματικό συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/PAYZY-PRO-POS-600x338.png)
Payzy pro με payzy POS: Λύση μετατρέπει το κινητό σε τερματικό συναλλαγών
Η λύση της COSMOTE Payments προσφέρεται χωρίς κόστος απόκτησης και συντήρησης εξοπλισμού, χωρίς δέσμευση συμβολαίου και με δυνατότητα μηδενισμού της προμήθειας συναλλαγών
![Vodafone: Διαθέσιμη η νέα υπηρεσία Wireless Home 5G](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone_fwa.png)
Η Vodafone παρουσίασε τη νέα υπηρεσία Wireless Home 5G
Αξιόπιστη ασύρματη σύνδεση για ταχύτητες internet έως 300Mbps μέσα από το δίκτυο κινητής της ανακοίνωσε η Vodafone
![Vodafone: Εργαλείο AI για την παρακολούθηση της ποιότητας υπηρεσιών IoT Connectivity](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone_iot-intelligence-600x338.jpg)
Vodafone: Εργαλείο AI για την παρακολούθηση της ποιότητας υπηρεσιών IoT Connectivity
Η πλατφόρμα της Vodafone έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει διαφοροποιήσεις στην υπηρεσία, παρακολουθώντας και μαθαίνοντας από προηγούμενα μοτίβα κίνησης δεδομένων πελατών
![Τηλεπικοινωνίες: Αλλαγές προσώπων, συνέχιση επενδύσεων και στο βάθος… μετονομασία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/COSMOTE-FTTH_2-600x432.jpg)
Αλλαγές προσώπων, επενδύσεις και στο βάθος... rebranding στις τηλεπικοινωνίες
Στην αρχή του νέου έτους βλέπουμε να εξελίσσεται η αναμόρφωση της αγοράς στις τηλεπικοινωνίες που είχε εκκινήσει από το 2024
![Vodafone Ελλάδος: Αλλαγή φρουράς μετά από 9 χρόνια – Νέος CEO ο Αχιλλέας Κανάρης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/ot_vodafone_broumidis-600x352.png)
Αλλαγή φρουράς στην Vodafone Ελλάδας - Αποχωρεί ο CEO Χάρης Μπρουμίδης
Στον Χάρη Μπρουμίδη πιστώνεται η μεταμόρφωση της Vodafone Ελλάδος από μία αμιγώς τηλεπικοινωνιακή εταιρεία σε οργανισμό τεχνολογίας
![Cosmote vs Telekom: Πόσο κοντά είναι η αλλαγή του πιο εμβληματικού brand του ΟΤΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/οτε-ote-600x449.jpg)
Τι παίζει με το brand της Cosmote - Το παρασκήνιο της επίσκεψης Höttges
Η φετινή επίσκεψη του CEO της Telekom συνοδεύτηκε από την έντονη φημολογία περί επικείμενης μετάβασης του brand Cosmote σε «κάτι» που θα είναι πιο κοντά στο ευρέως αναγνωρίσιμο στο εξωτερικό «T»
![Τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία: Έρευνα αποκαλύπτει κενό δεξιοτήτων AI](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/Vodafone_Cyber_Security_4-600x400.jpg)
Τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία: Έρευνα αποκαλύπτει κενό δεξιοτήτων AI
Το έλλειμα ψηφιακών δεξιοτήτων μεταξύ των δασκάλων, καθώς και η απουσία της τεχνητής νοημοσύνης από τα σχολεία και την εκπαιδευτική πολιτική προκαλεί ένα χάσμα δεξιοτήτων AI
![Telekom: Επίσκεψη του CEO στο υπουργείο Πολιτικής Προστασίας – Επίδειξη των 112 και ENGAGE](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Επίσκεψη-Υπουργείο-2_Tim-Hottges-600x400.jpg)
Επίσκεψη του CEO της Telekom στο υπουργείο Πολιτικής Προστασίας - Επίδειξη των 112 και ENGAGE
Κατά την επίσκεψη του CEO της Telekom στο υπουργείο πραγματοποιήθηκε παρουσίαση του 112 και του πληροφοριακού συστήματος ENGAGE, έργα που έχει υλοποιήσει και στη συνέχεια αναβαθμίσει ο Όμιλος ΟΤΕ
![Μητσοτάκης: H επέκταση του δικτύου οπτικών ινών και 5G στη συνάντηση με τον Höttges](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/25-01-22_0012__DPC9253-696x464-1-600x400.jpg)
H επέκταση του δικτύου οπτικών ινών και 5G στη συνάντηση Μητσοτάκη - Höttges
Ο Μητσοτάκης ενημερώθηκε για τα επενδυτικά σχέδια ύψους 3 δισεκατομμυρίων ευρώ που υλοποιεί στην Ελλάδα έως το 2027 ο όμιλος ΟΤΕ