Με αύξηση καθαρών πωλήσεων κατά 5,6% στα 1,33 δισ. ευρώ το 2020, η METRO ΑΕΒΕ της οικογένειας Παντελιάδη συνεχίζει και εφέτος την υλοποίηση πλάνων ανάπτυξης σε χονδρική και λιανική.

Αναλυτικά, προχωράει η επέκταση και ανακαίνιση του Κέντρου Διανομής «Γέφυρα», μια επένδυση άνω των 10 εκατ. ευρώ, όπου με την ολοκλήρωσή της θα μπορεί να εξυπηρετήσει άλλα 60 καταστήματα, ενώ μέσα στο 2021 θα εγκαινιαστούν 6 με 8 νέα καταστήματα.

Το δίκτυο των 227 καταστημάτων των My market έχει προσαρμοστεί πλήρως στα νέα δεδομένα της εποχής και στοχεύει στην περαιτέρω αύξηση της διείσδυσής του σε ευρύτερες ομάδες καταναλωτών, αναφέρεται από τη διοίκηση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Η στήριξη των ανθρώπων του και η βελτίωση των υπηρεσιών – με τη χρήση της τεχνολογίας αλλά και της επιστημονικής εξειδίκευσης – και η περαιτέρω υιοθέτηση «πράσινων» βιώσιμων αναπτυξιακών μοντέλων αποτελούν βασικά όπλα στο πλαίσιο αυτό.

Παράλληλα, θα συνεχιστεί απρόσκοπτα η στήριξη των METRO Cash & Carry. Το πενταετές στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης περιλαμβάνει επενδύσεις σε υποδομές, νέα καταστήματα σε στρατηγικά σημεία της τουριστικής αγοράς, νέα τμήματα στο υπάρχον δίκτυο, εξειδικευμένο κωδικολόγιο, νέες υπηρεσίες σε διανομή με δημιουργία hubs στα μεγάλα αστικά κέντρα, χρηματοοικονομικές προτάσεις, καθώς και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση των πελάτων. Επίσης, εντός του 2021, θα λειτουργήσει η πρώτη ολοκληρωμένη πλατφόρμα B2B e-shop για επαγγελματίες.

Επιπλέον, το αναπτυξιακό πλάνο της «BEST VALUE ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ», στην Κύπρο θα προχωρήσει κανονικά. Η έναρξη της πανδημίας που επηρέασε σημαντικά τον κλάδο HO.RE.CA αγορά συνέπεσε με την έναρξη της λειτουργίας του καταστήματος της Λεμεσού, ωστόσο το πελατολόγιο του καταστήματος έχει ενισχυθεί.

Σημαντική αύξηση της κερδοφορίας

Η αύξηση των καθαρών πωλήσεων στα 1,33 δισ. ευρώ έναντι 1.26 δισ. ευρώ το 2019  είχαν ως αποτέλεσμα να ενισχυθούν τα κέρδη EBITDA (προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) κατά 29,6% στα 58,7 εκατ. ευρώ. Την ίδια ώρα, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 24,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο κατά 138,6%.

Η άνοδος της κερδοφορίας, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, αποδίδεται μεταξύ άλλων στην ωρίμανση της επένδυσης από την εξαγορά της Βερόπουλος.

Σε επίπεδο ενοποιημένων αποτελεσμάτων (σ.σ. συμπεριλαμβάνοντας και τις δραστηριότητες της εταιρείας στην Κύπρο, καθώς και τα αποτελέσματα της NET SPIRIT), έκλεισε με καθαρές πωλήσεις 1,34 δισ. ευρώ έναντι 1,26 δισ. ευρώ το προηγούμενο έτος (σ.σ. αύξηση 6%).

Τα κέρδη προ φόρων, επίσης, ανήλθαν σε 22,4 εκατ. ευρώ έναντι 9,5 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος (αύξηση 135.8%). Τα κέρδη EBITDA δε, διαμορφώθηκαν σε 57,2 εκατ. ευρώ έναντι 44,9 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος (αύξηση 27,4%).

+250% οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού καταστήματος

Η αλυσίδα εμφάνισε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών της, ακολουθώντας την αντίστοιχη τάση του κλάδου. Παράλληλα, αντιμετώπισε με επιτυχία σημαντικές προκλήσεις όπως η αυξημένη και ξαφνική ζήτηση ιδιαίτερα σε συγκεκριμένους κωδικούς. Εξαιρετικά μεγάλη αύξηση κατά 250% εμφάνισαν οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Το μέσο καλάθι, παράλληλα, αυξήθηκε κατά 23,73% σε σχέση με το 2019, κάτι το οποίο σ’ ένα βαθμό οφείλεται στη μείωση της επισκεψιμότητας λόγω των περιοριστικών μέτρων. Παράλληλα, παρατηρήθηκε αύξηση σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων όπως στα είδη ατομικής υγιεινής, τα άλευρα, τα υλικά ζαχαροπλαστικής, τα υλικά καθαρισμού.

Εντός του 2020, λειτούργησαν τρία νέα καταστήματα My market και ανακαινίστηκαν άλλα οκτώ. Η αλυσίδα αριθμεί σήμερα 227 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Τα METRO Cash & Carry

Αναπόφευκτα, η κρίση στην αγορά της HO.RE.CA., η οποία για αρκετούς μήνες παρέμεινε κλειστή ή υπολειτούργησε, επηρέασε και τα αποτελέσματα των METRO Cash & Carry. Ωστόσο, αντιστάθμισε τις απώλειες μέσω της ενίσχυσης της μεταπώλησης. Στα διαστήματα των lockdown, οι πωλήσεις βασίστηκαν στη μικρή λιανική και στα καταστήματα HO.RE.CA. που πρόσφεραν υπηρεσίες delivery και take away.

Ειδικότερα στον κλάδο της μικρής λιανικής, υλοποιήθηκαν στοχευμένα προγράμματα στήριξης, μέσω της ομάδας των Συμβούλων Πωλήσεων που περιλάμβαναν διανομή, προσφορές και χρηματοοικονομικές λύσεις. Αυτό οδήγησε σε αύξηση της επισκεψιμότητας των συγκεκριμένων συνεργατών μας κατά 3% και αύξηση της μέσης αξίας του καλαθιού τους κατά 8%.

Ταυτόχρονα, το επενδυτικό πλάνο για τα METRO Cash & Carry υλοποιήθηκε απρόσκοπτα. Μεταξύ άλλων, για το 2020, περιελάβανε τη δημιουργία έξι νέων κρεοπωλείων και ενός ιχθυοπωλείου, την ενίσχυση της διανομής με τέσσερα νέα φορτηγά και επτά van διανομής, ολική ανακαίνιση δύο καταστημάτων και την ενίσχυση του προσωπικού με νέες προσλήψεις όσο και με εκπαίδευση των εργαζομένων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Ελληνικά Γαλακτοκομεία: «Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την οικογένεια Σαράντη
Επιχειρήσεις |

«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη

Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία