
Το λιμάνι του Ηρακλείου της Κρήτης πήρε τη σκυτάλη για ιδιωτικοποίηση από το πακέτο των περιφερειακών λιμένων, ενώ για μετά το καλοκαίρι κατά πάσα πιθανότητα μετατίθεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου.
Πιο συγκεκριμένα, χθες το ΤΑΙΠΕΔ έβγαλε στον αέρα την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πώληση τουλάχιστον του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ). Στον ΟΛΗ έχει παραχωρηθεί μέχρι τον Ιανουάριο του 2063 από το ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου. Εχει επίσης διαχειριστικές αρμοδιότητες του παλαιού Ενετικού Λιμένα, του Λιμένα Λινοπεραμάτων και των τριών αλιευτικών καταφυγίων: Λούτρα, Κερατόκαμπος και Αρβη. Προβλέπεται ο παλαιός Ενετικός Λιμένας να εξαιρεθεί από την αναθεωρημένη ζώνη ευθύνης του Οργανισμού.
Οι κύριες δραστηριότητες της ΟΛΗ ΑΕ περιλαμβάνουν υπηρεσίες ελλιμενισμού πλοίων, φορτοεκφόρτωσης ξηρού χύδην φορτίου και γενικών συμβατικών φορτίων, δραστηριότητες κρουαζιέρας, καθώς και παράκτιες μεταφορές επιβατών.
Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις. Η πρώτη, που είναι η υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος, έχει ως καταληκτική ημερομηνία την 30ή Ιουλίου. Η δεύτερη είναι εκείνη της κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών.
Την ίδια στιγμή, πιο πίσω φαίνεται να πηγαίνει η πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου. Πηγές αναφέρουν ότι το υπουργείο Εθνικής Αμυνας ακόμη δεν έχει ορίσει τον χώρο όπου θέλει να αναπτύξει ναύσταθμο με αποτέλεσμα η εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας να εκτιμάται για μετά το καλοκαίρι, στην καλύτερη των περιπτώσεων.
Σύντομα αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την παραχώρηση των μαρινών σκαφών στο λιμάνι της Κέρκυρας, ενώ εντός του μήνα αναμένεται η απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ για τη λίστα των προτιμητέων επενδυτών για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας.
Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων μόλις την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε τους φιναλίστ για την πώληση τουλάχιστον του 67% του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, αλλά και για την υποπαραχώρηση του λιμανιού της Καβάλας. Στις συγκεκριμένες ιδιωτικοποιήσεις αναμένεται να ανοίξει σύντομα η διαδικασία της τεχνικής και οικονομικής αξιολόγησης των υποδομών από τους υποψήφιους επενδυτές.
Όλοι οι διαγωνισμοί για τα λιμάνια δεν αναμένεται, κατά τις εκτιμήσεις, να έχουν λήξει πριν από το τέλος του 2021.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.