Ισχυρότατη άνοδο, που προβλέπεται να αγγίξει τα 290 δισ. δολ. ΗΠΑ έως το 2035, αναμένεται να σημειώσει παγκοσμίως η αγορά «εναλλακτικών» πρωτεϊνούχων τροφίμων, δηλαδή τροφίμων που θα περιλαμβάνουν μη ζωικής προέλευσης πρωτεΐνη (αυγό, κρέας, γαλακτοκομικά και ψάρια), σύμφωνα με κοινή έρευνα της «Boston Consulting Group» και της «Blue Horizon Corporation» με τον εύγλωττο τίτλο «Food for Thought: The Protein Transformation», κάνοντας λόγο για «μεταμόρφωση» («transformation») της συγκεκριμένης αγοράς.
Στα «εναλλακτικά» πρωτεϊνούχα τρόφιμα περιλαμβάνονται τρόφιμα η πρωτεΐνη των οποίων είναι προέλευσης φυτών, πρωτεϊνούχων μικροοργανισμών ή ανάπτυξης ζωικών κυττάρων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη βασική πρόβλεψη της έρευνας, η κατανάλωση «εναλλακτικής» πρωτεΐνης αναμένεται να επταπλασιαστεί, από τα 13 εκατ. τόνους ετησίως το 2020 (μόλις 2% της συνολικής αγοράς πρωτεϊνούχων τροφίμων), στα 97 εκατ. τόνους ετησίως έως το 2035, φτάνοντας έτσι στο σημείο να αντιπροσωπεύει το 11% της συνολικής αγοράς πρωτεϊνούχων τροφίμων το συγκεκριμένο έτος. Η έρευνα υπογραμμίζει ωστόσο ότι σε περίπτωση επιτάχυνσης της τεχνολογικής/επιστημονικής έρευνας στο συγκεκριμένο κλάδο, συνοδευόμενης από ισχυρή υποστήριξη σε θεσμικό/ρυθμιστικό επίπεδο, η αύξηση του μεριδίου θα μπορούσε να επιταχυνθεί έτι περαιτέρω, αγγίζοντας έτσι μέχρι και 22% της συνολικής αγοράς πρωτεϊνούχων τροφίμων. Με τους συγκεκριμένους ρυθμούς ανάπτυξης η αγορά «συμβατικής» (ζωικής) προέλευσης πρωτεϊνούχων τροφίμων στις ώριμες αγορές της Ευρώπης και Βορείου Αμερικής αναμένεται να κορυφωθεί το 2025, χρονικό σημείο από το οποίο και μετά θα αρχίσει να σημειώνει κάμψη.
Σύμφωνα με τον κ. Benjamin Morach, στέλεχος της εταιρείας Boston Consulting Group, «τα “εναλλακτικά” πρωτεϊνούχα τρόφιμα αναμένεται σύντομα να καταστούν εφάμιλλα των ζωικών σε γεύση, υφή και τιμή, εξέλιξη που πιστεύουμε ότι θα εκτοξεύσει την κατανάλωσή τους, καθιστώντας τη συγκεκριμένη αγορά από “niche” σε “mainstream”, στοιχείο με προφανείς ευεργετικές περιβαλλοντικές συνέπειες, που με τη σειρά του θα αυξήσει την κατανάλωσή τους ακόμη περισσότερο».
Σε ότι αφορά ειδικότερα στην περιβαλλοντική διάσταση, η μετατόπιση από την κατανάλωση πρωτεΐνης προέλευσης αυγών και κρέατος αναμένεται να περιορίσει την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακος κατά 1 γιγατόνο έως το 2035, γεγονός που ισοδυναμεί με την μετατροπή της Ιαπωνίας σε χώρα μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για ένα έτος, εξοικονομώντας παράλληλα 39 δισ. κυβικά μέτρα ύδατος, ποσότητα που ισοδυναμεί με την υδροδότηση του Λονδίνου επί 40 έτη.
Η έρευνα υπογραμμίζει ωστόσο παράλληλα ότι θα χρειαστούν σημαντικές επενδύσεις 11 δισ. δολ. ΗΠΑ ετησίως σε έρευνα και ανάπτυξη, προκειμένου να καταστεί εφικτή η επίτευξη ακόμη και του βασικού σεναρίου (ανάπτυξη στο 11% της συνολικής αγοράς πρωτεϊνούχων έως το 2035).
Latest News
Ο αθέατος πόλεμος στο ράφι - Τα brands και οι «επιθέσεις» των PL [γράφημα]
Ποια θέση έχει η ιδιωτική ετικέτα στο καρότσι του Έλληνα καταναλωτή – Τι δείχνουν πρόσφατες μελέτες για τη συμπεριφορά των καταναλωτών
Και στην Ελλάδα το κύμα απολύσεων της Unilever - Πόσοι χάνουν τη δουλειά τους
Ανακοίνωση εξέδωσε η Unilever για τις θέσεις που θα επηρεαστούν από τη νέα οργανωτική δομή του πολυεθνικού ομίλου – Ολοκληρώθηκε η διαβούλευση με το σωματείο
Πώς κινείται η τιμή του ψωμιού στην Ελλάδα - Η σύγκριση με την Ευρώπη
Η πορεία της κατανάλωσης στο ψωμί (σε κιλά) παρουσιάζει μία σταδιακή μείωση στην Ελλάδα από το 2019 μέχρι το 2022
Νέο εργοστάσιο από τη Μπάρμπα Στάθης στη Λάρισα και 20 χιλ. στρέμματα νέων καλλιεργειών στη Θεσσαλία
Επενδύσεις 25-30 εκατ. ευρώ από τη Μπάρμπα Στάθης την επόμενη τριετία – Ο στόχος των εξαγωγών και οι συζητήσεις με δύο πολυεθνικές
Στο σφυρί η πάλαι ποτέ ισχυρή ΣΕΒΑΘ – Η άνοδος και η κατάρρευση της βιομηχανικής ντομάτας
Το εργοστάσιο της ΣΕΒΑΘ στην Ξάνθη βγαίνει για δεύτερη φορά σε πλειστηριασμό
Πώς οι Millennials και η Gen Ζ διαμορφώνουν το μέλλον των σνακ – Ποιες εταιρείες το έχουν καταλάβει
Οι διατροφικές επιλογές της Gen Z και των Millennials απογειώνουν την αγορά των σνακ
Ψήνει νέα deal ο Ν. Βαρδινογιάννης – Οι επαφές με Κρητικό και η Carrefour
Ο Νίκος Βαρδινογιάννης σκανάρει την αγορά για εξαγορές – Οι συνομιλίες με την «Κρητικός» και τα σχέδια για την Carrefour
Ο Daniel δεν «έπνιξε» τις επενδύσεις της Θεόνη – Πού ποντάρει ο Δημήτρης Τσέλιος
Οι συνέπειες του Daniel και η ασφαλιστική αποζημίωση για τη Θεόνη - Οι τιμές, η είσοδος στα αναψυκτικά και οι ψίθυροι για πώληση
Διακόπτει προσωρινά την παραγωγή ενεργειακών ποτών η HELL
Τι έχει συμβεί και θα διακοπεί η παραγωγή - Τι ανακοίνωσε η HELL Energy
«Δεύτερη ευκαιρία» για τον Βερόπουλο – Το comeback και η συμμαχία με τον Βακάκη
Ο Νίκος Βερόπουλος καταγράφει υψηλές επιδόσεις στις αγορές των Βαλκανίων – Η μεγάλη επιστροφή οκτώ χρόνια μετά την πώληση της αλυσίδας στην Ελλάδα