Ισχυρότατη άνοδο, που προβλέπεται να αγγίξει τα 290 δισ. δολ. ΗΠΑ έως το 2035, αναμένεται να σημειώσει παγκοσμίως η αγορά «εναλλακτικών» πρωτεϊνούχων τροφίμων, δηλαδή τροφίμων που θα περιλαμβάνουν μη ζωικής προέλευσης πρωτεΐνη (αυγό, κρέας, γαλακτοκομικά και ψάρια), σύμφωνα με κοινή έρευνα της «Boston Consulting Group» και της «Blue Horizon Corporation» με τον εύγλωττο τίτλο «Food for Thought: The Protein Transformation», κάνοντας λόγο για «μεταμόρφωση» («transformation») της συγκεκριμένης αγοράς.
Στα «εναλλακτικά» πρωτεϊνούχα τρόφιμα περιλαμβάνονται τρόφιμα η πρωτεΐνη των οποίων είναι προέλευσης φυτών, πρωτεϊνούχων μικροοργανισμών ή ανάπτυξης ζωικών κυττάρων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη βασική πρόβλεψη της έρευνας, η κατανάλωση «εναλλακτικής» πρωτεΐνης αναμένεται να επταπλασιαστεί, από τα 13 εκατ. τόνους ετησίως το 2020 (μόλις 2% της συνολικής αγοράς πρωτεϊνούχων τροφίμων), στα 97 εκατ. τόνους ετησίως έως το 2035, φτάνοντας έτσι στο σημείο να αντιπροσωπεύει το 11% της συνολικής αγοράς πρωτεϊνούχων τροφίμων το συγκεκριμένο έτος. Η έρευνα υπογραμμίζει ωστόσο ότι σε περίπτωση επιτάχυνσης της τεχνολογικής/επιστημονικής έρευνας στο συγκεκριμένο κλάδο, συνοδευόμενης από ισχυρή υποστήριξη σε θεσμικό/ρυθμιστικό επίπεδο, η αύξηση του μεριδίου θα μπορούσε να επιταχυνθεί έτι περαιτέρω, αγγίζοντας έτσι μέχρι και 22% της συνολικής αγοράς πρωτεϊνούχων τροφίμων. Με τους συγκεκριμένους ρυθμούς ανάπτυξης η αγορά «συμβατικής» (ζωικής) προέλευσης πρωτεϊνούχων τροφίμων στις ώριμες αγορές της Ευρώπης και Βορείου Αμερικής αναμένεται να κορυφωθεί το 2025, χρονικό σημείο από το οποίο και μετά θα αρχίσει να σημειώνει κάμψη.
Σύμφωνα με τον κ. Benjamin Morach, στέλεχος της εταιρείας Boston Consulting Group, «τα “εναλλακτικά” πρωτεϊνούχα τρόφιμα αναμένεται σύντομα να καταστούν εφάμιλλα των ζωικών σε γεύση, υφή και τιμή, εξέλιξη που πιστεύουμε ότι θα εκτοξεύσει την κατανάλωσή τους, καθιστώντας τη συγκεκριμένη αγορά από “niche” σε “mainstream”, στοιχείο με προφανείς ευεργετικές περιβαλλοντικές συνέπειες, που με τη σειρά του θα αυξήσει την κατανάλωσή τους ακόμη περισσότερο».
Σε ότι αφορά ειδικότερα στην περιβαλλοντική διάσταση, η μετατόπιση από την κατανάλωση πρωτεΐνης προέλευσης αυγών και κρέατος αναμένεται να περιορίσει την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακος κατά 1 γιγατόνο έως το 2035, γεγονός που ισοδυναμεί με την μετατροπή της Ιαπωνίας σε χώρα μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για ένα έτος, εξοικονομώντας παράλληλα 39 δισ. κυβικά μέτρα ύδατος, ποσότητα που ισοδυναμεί με την υδροδότηση του Λονδίνου επί 40 έτη.
Η έρευνα υπογραμμίζει ωστόσο παράλληλα ότι θα χρειαστούν σημαντικές επενδύσεις 11 δισ. δολ. ΗΠΑ ετησίως σε έρευνα και ανάπτυξη, προκειμένου να καταστεί εφικτή η επίτευξη ακόμη και του βασικού σεναρίου (ανάπτυξη στο 11% της συνολικής αγοράς πρωτεϊνούχων έως το 2035).
Latest News
Πόσο κόστισε στην «Βενέτης» η αναγέννηση του φημισμένου Jackson Hall
Πως ξετυλίχθηκε το project της Βενέτης στο φημισμένο στέκι του Κολωνακίου – Τι είπε ο Π. Μονεμβασιώτης για τα Παγωτά Δωδώνη, τις ανατιμήσεις στον καφέ και τις εξαγορές αρτοποιιών
Ανοίγει πάλι το Jackson Hall στο Κολωνάκι - Το σχέδιο της «ΒΕΝΕΤΗ»
Η εταιρεία ΒΕΝΕΤΗ μίσθωσε το κτήριο συνολικής επιφάνειας 845 τ.μ. το 2015 - H συνολική επένδυση ανήλθε στα 7 εκατ. ευρώ
Πωλείται η Παλίρροια; Τι λέει ο Κ. Σουλιώτης – Γιατί ο ντολμάς δεν «φοβάται» τον Τραμπ
Πώς θα ξεπεράσουν τα 125 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις της Παλίρροια Σουλιώτης το 2025 – Μετά την Tesco νέο deal με Waitrose και Auchan
Μετά το νερό στοχεύει και σε… ροζ πρωτιά η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (Βίκος)
Κυριαρχία στο νερό με 20,4% μερίδιο - Με +121,74% «έτρεξε» το Βίκος Pink Grapefruit - Τα νέα σχέδια της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων για την αγορά του HoReCa
PepsiCo Hellas: Για 3η συνεχή χρονιά στην έκθεση HORECA
Όλα τα γνωστά brands θα δώσουν το «παρών» για ακόμη μια χρονιά, στο περίπτερο της PepsiCo Hellas, στο πλαίσιο της HORECA 2025
Πρώτο κατάστημα Coffee Island στην Ινδία, στόχος τα 20 εντός 2025
H Coffee Island προχώρησε στην προμήθεια καφέδων από Ινδούς καλλιεργητές, σεβόμενη την τοπική παραγωγή καφέ
Frozen yogurt από τις Σέρρες σε ΗΠΑ και Ιαπωνία – Τα σχέδια της Κρι Κρι
«Πάτησε» Ιαπωνία το frozen yogurt της ΚΡΙ ΚΡΙ – Συνεργασία με δύο μεγάλα αμερικανικά σούπερ μάρκετ το πρώτο εξάμηνο εφέτος
H Motor Oil «μπαίνει» και στον καφέ - Εξαγόρασε την Taresso Artisan Coffee Roasters
Η Taresso λειτουργεί μια σύγχρονη μονάδα παραγωγής στην Κόρινθο, ενώ διαθέτει γραφεία και αποθήκες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Νέος Γενικός Διευθυντής στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία ο Sebastian Sanchez
Αλλαγή σκυτάλης στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία με τον Sebastian Sanchez να διαδέχεται τον Αλέξανδρο Δανιηλίδη
Η Interion επιστρέφει στο «σπίτι» της - Νέα deal 10 εκατ. από τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο
Ένα ακόμη γλυκό deal από τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο – Τι σημαίνει για τα μεγέθη της ΙΟΝ