Ισχυρότατη άνοδο, που προβλέπεται να αγγίξει τα 290 δισ. δολ. ΗΠΑ έως το 2035, αναμένεται να σημειώσει παγκοσμίως η αγορά «εναλλακτικών» πρωτεϊνούχων τροφίμων, δηλαδή τροφίμων που θα περιλαμβάνουν μη ζωικής προέλευσης πρωτεΐνη (αυγό, κρέας, γαλακτοκομικά και ψάρια), σύμφωνα με κοινή έρευνα της «Boston Consulting Group» και της «Blue Horizon Corporation» με τον εύγλωττο τίτλο «Food for Thought: The Protein Transformation», κάνοντας λόγο για «μεταμόρφωση» («transformation») της συγκεκριμένης αγοράς.
Στα «εναλλακτικά» πρωτεϊνούχα τρόφιμα περιλαμβάνονται τρόφιμα η πρωτεΐνη των οποίων είναι προέλευσης φυτών, πρωτεϊνούχων μικροοργανισμών ή ανάπτυξης ζωικών κυττάρων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη βασική πρόβλεψη της έρευνας, η κατανάλωση «εναλλακτικής» πρωτεΐνης αναμένεται να επταπλασιαστεί, από τα 13 εκατ. τόνους ετησίως το 2020 (μόλις 2% της συνολικής αγοράς πρωτεϊνούχων τροφίμων), στα 97 εκατ. τόνους ετησίως έως το 2035, φτάνοντας έτσι στο σημείο να αντιπροσωπεύει το 11% της συνολικής αγοράς πρωτεϊνούχων τροφίμων το συγκεκριμένο έτος. Η έρευνα υπογραμμίζει ωστόσο ότι σε περίπτωση επιτάχυνσης της τεχνολογικής/επιστημονικής έρευνας στο συγκεκριμένο κλάδο, συνοδευόμενης από ισχυρή υποστήριξη σε θεσμικό/ρυθμιστικό επίπεδο, η αύξηση του μεριδίου θα μπορούσε να επιταχυνθεί έτι περαιτέρω, αγγίζοντας έτσι μέχρι και 22% της συνολικής αγοράς πρωτεϊνούχων τροφίμων. Με τους συγκεκριμένους ρυθμούς ανάπτυξης η αγορά «συμβατικής» (ζωικής) προέλευσης πρωτεϊνούχων τροφίμων στις ώριμες αγορές της Ευρώπης και Βορείου Αμερικής αναμένεται να κορυφωθεί το 2025, χρονικό σημείο από το οποίο και μετά θα αρχίσει να σημειώνει κάμψη.
Σύμφωνα με τον κ. Benjamin Morach, στέλεχος της εταιρείας Boston Consulting Group, «τα “εναλλακτικά” πρωτεϊνούχα τρόφιμα αναμένεται σύντομα να καταστούν εφάμιλλα των ζωικών σε γεύση, υφή και τιμή, εξέλιξη που πιστεύουμε ότι θα εκτοξεύσει την κατανάλωσή τους, καθιστώντας τη συγκεκριμένη αγορά από “niche” σε “mainstream”, στοιχείο με προφανείς ευεργετικές περιβαλλοντικές συνέπειες, που με τη σειρά του θα αυξήσει την κατανάλωσή τους ακόμη περισσότερο».
Σε ότι αφορά ειδικότερα στην περιβαλλοντική διάσταση, η μετατόπιση από την κατανάλωση πρωτεΐνης προέλευσης αυγών και κρέατος αναμένεται να περιορίσει την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακος κατά 1 γιγατόνο έως το 2035, γεγονός που ισοδυναμεί με την μετατροπή της Ιαπωνίας σε χώρα μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για ένα έτος, εξοικονομώντας παράλληλα 39 δισ. κυβικά μέτρα ύδατος, ποσότητα που ισοδυναμεί με την υδροδότηση του Λονδίνου επί 40 έτη.
Η έρευνα υπογραμμίζει ωστόσο παράλληλα ότι θα χρειαστούν σημαντικές επενδύσεις 11 δισ. δολ. ΗΠΑ ετησίως σε έρευνα και ανάπτυξη, προκειμένου να καταστεί εφικτή η επίτευξη ακόμη και του βασικού σεναρίου (ανάπτυξη στο 11% της συνολικής αγοράς πρωτεϊνούχων έως το 2035).
Latest News
Η Coca Cola ρίχνει στη μάχη αλγόριθμούς και ΑΙ – Το «πείραμα» στην Ελλάδα
Το «υπερόπλο» της ανάλυσης δεδομένων μέσα από προηγμένη τεχνολογία επιστρατεύει η Coca Cola HBC - Ο αντίκτυπος στις προσφορές
Χατζάκου (ΜΕΒΓΑΛ) στον ΟΤ: Γιατί αυξήσαμε για δεύτερη χρονιά τους μισθούς
Οι μισθοί στην ΜΕΒΓΑΛ με βάση τη νέα επιχειρηματική σύμβαση αυξάνονται κατά 7% σχεδόν σε όλους τους εργαζομένους
Μουτσουρούφης (Mailo’s) στον ΟΤ: Πώς έκλεισε το deal με τον Βλάσση Γεωργάτο
Οι προσδοκίες από την είσοδο του γνωστού επιχειρηματία και ιδιοκτήτη της «Γρηγόρης» στην Mailo’s – Η γνωριμία και οι επόμενοι στόχοι
Τα σούπερ μάρκετ κάνουν... ταμείο – Τα deals που ψήνονται και το μεγάλο «αγκάθι»
Πώς κινούνται οι πωλήσεις των μεγάλων σούπερ μάρκετ – Τι προβληματίζει τις διοικήσεις και ποιες οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν
Ο «αθέατος πρωταγωνιστής» των σούπερ μάρκετ – Η εκτόξευση των PL στα 3,7 δισ. ευρώ
Το χρονικό της εκτόξευσης της ιδιωτικής ετικέτας – Από τα πέτρινα χρόνια και τη μοναξιά της Lidl στα ράφια όλων των σούπερ μάρκετ
Βιομηχανία κρέατος: 2ο Συνέδριο ΣΕΒΕΚ με εστίαση στις τάσεις και ευκαιρίες ανάπτυξης
Η θεματολογία του Συνεδρίου θα αναπτυχθεί σε 4 πάνελ συζήτησης, στα οποία συμμετέχουν τεχνοκράτες, πανεπιστημιακοί, εκπρόσωποι συναρμόδιων φορέων και επιχειρηματίες
Πόσα ξόδεψε η ΕΕ για καφέ - Ποιοι είναι οι πιο... μερακλήδες σε εισαγωγή και παραγωγή
Το 2023, πάνω από 2,3 εκατ. τόνοι καφέ, ντεκαφεϊνέ ή καβουρδισμένου (συμπεριλαμβανομένων των υποκατάστατων καφέ) παρήχθησαν στην ΕΕ
«Άγγιξε» τα 2 δισ. ο τζίρος της ΑΒ Βασιλόπουλος – Σε εξέλιξη ο μετασχηματισμός
Τι δείχνουν τα οικονομικά αποτελέσματα της ΑΒ Βασιλόπουλος για το 2024 – Πού έκλεισαν τα κέρδη - Η θετική απόδοση στις ταμειακές ροές
Ο Τσινάβος πάτησε το κουμπί - Η Κρι Κρι προχώρησε σε placement για το 3%
Η οικογένεια Τσινάβου της Κρι Κρι πέρασε από τα λόγια στην πράξη και διέθεσε ποσοστό που κατέχει στην εισηγμένη σε επενδυτές
Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Nέος Μarketing & Trade Marketing Manager ο Γιώργος Κανάκης
Ο Γ. Κανάκης σκοπεύει να ενισχύσει την trade marketing πολιτική της εταιρείας και να χρησιμοποιήσει όλες τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου