Η Xiaomi φτιάχνει smartphones, η Haier πλυντήρια ρούχων, η Evergrande διαμερίσματα. Τώρα, όλοι αυτοί θέλουν να εμπλακούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η είσοδος από εταιρείες που δεν έχουν κατασκευάσει αυτοκίνητα ποτέ πριν, ίσως συμβάλει στην αναμόρφωση της βιομηχανίας, όμως θα καταστήσει την επερχόμενη συγκέντρωση της αγοράς αυτοκινήτου ακόμη πιο επώδυνη.
Οι επενδυτές που κυνηγούν την επόμενη μεγάλη ευκαιρία στην τεχνολογία έχουν τροφοδοτήσει την παγκόσμια φούσκα του καθαρού αυτοκινήτου. Η τάση αυτή πρωτοπορεί στην Κίνα, όπου η κυβέρνηση προσπαθεί να σχηματίσει έναν κλάδο ηλεκτρικού αυτοκινήτου-παγκόσμιου ηγέτη. Μαζί με τις δεκάδες ανταγωνίστριες της Tesla, όπως οι εισηγμένες στη Ν.Υόρκη Nio, Xpeng και Li Auto –με συνολική κεφαλαιοποίηση άνω των 100 δις δολαρίων- εταιρείες από άσχετους κλάδους συσσωρεύονται στη να νέα εγχώρια βιομηχανία η οποία πούλησε μόλις 1,2 εκατ αυτοκίνητα το 2020, σε σύγκριση με τις πωλήσεις των 9,4 εκατομμυρίων σπορ αυτοκινήτων.
Παρ΄ ότι σήμερα είναι πιο ακριβά, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι μηχανικά πιο απλά σε σύγκριση με τα συμβατικά. Στην αυγή της εποχής του αμερικανικού αυτοκινήτου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπερνούσαν τους άλλους τύπους κατά 10 προς ένα, όπως επισημαίνει ο Τζέιμι Κάτεργουντ, συγγραφέας του blog Investor Amnensia. Ορισμένοι νεόκοποι, όπως οι Foxconn και Xiaomi, ίσως δουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως εμπορευματοποιημένες πλατφόρμες για λογισμικό και επεξεργαστές ώστε να προσθέσουν αξία καθιστώντας τα πιο καθαρά και εξυπνότερα.
Ο κινεζικός τομέας, υπερπλήθης με κρατικούς δεινόσαυρους, είναι ώριμος για ενοποίηση. Όμως, ο ενθουσιασμός των επενδυτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθυστέρησε αυτή την τάση με αποτέλεσμα σήμερα ένας υπερβολικά μεγάλος αριθμός παικτών να οδηγούν τις τιμές των εξαρτημάτων ψηλότερα, ενώ ήδη είναι αισθητή η στενότητα στην αγορά επεξεργαστών. Οι ταχύτεροι ρυθμοί με τους οποίους χρηματοδοτείται η αγορά αυτή θα δυσκολέψει τους μικρότερους παίκτες να παραμείνουν στην αγορά.
Υπάρχει αιτία γιατί η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, που κάποτε ήταν γεμάτη από μικρούς κατασκευαστές, κυριαρχείται σήμερα από γίγαντες. Η κερδοφορία στην κατασκευή αυτοκινήτων απαιτεί οικονομίες κλίμακας, λειτουργική ευελιξία και ισχυρά δίκτυα διανομής και εξυπηρέτησης. Σε αντίθεση με τα smartphones και άλλες λευκές συσκευές, η κατασκευή αυτοκινήτων εμπεριέχει υπαρκτούς οικονομικούς κινδύνους από σχεδιαστικές αποτυχίες και κενά στον έλεγχο ποιότητας, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστές να χρειάζονται ισχυρούς προφυλακτήρες. Ακόμη και έτσι, θα χρειαστεί χρόνος να χτίσει κάποιος φήμη για ποιότητα και το σχεδιασμό αυτοκινήτων που ο κόσμος θα θέλει να οδηγήσει. Παρά τον ενθουσιασμό της χρηματιστηριακής αγοράς σχετικά με την εξωτερική επίδραση, η Tesla και η General Motors κυριαρχούν στις πωλήσεις καθαρών αυτοκινήτων στην Κίνα.
Είναι πιθανόν οι μελλοντικοί πρωταθλητές ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αναδυθούν από τα καταναλωτικά ηλεκτρονικά ή τα ακίνητα, φέρνοντας τα πάνω κάτω στη βιομηχανία. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν είναι πιθανό. Σε κάθε περίπτωση, πολύ χρήμα θα χαθεί στο δρόμο μπροστά μας.
Latest News
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης
Πέντε μίνι - Εξοικονομώ 250 εκατ. για επιχειρήσεις, καταλύματα, δήμους, παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία
Οι ενδιαφερόμενοι για καθένα από αυτά, θα μπορούν να υποβάλουν, σταδιακά, τις αιτήσεις τους, καθώς υπεγράφησαν οι σχετικές προσκλήσεις