![Πράσινο αιματοκύλισμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/03/masktesla.jpg)
Η Xiaomi φτιάχνει smartphones, η Haier πλυντήρια ρούχων, η Evergrande διαμερίσματα. Τώρα, όλοι αυτοί θέλουν να εμπλακούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η είσοδος από εταιρείες που δεν έχουν κατασκευάσει αυτοκίνητα ποτέ πριν, ίσως συμβάλει στην αναμόρφωση της βιομηχανίας, όμως θα καταστήσει την επερχόμενη συγκέντρωση της αγοράς αυτοκινήτου ακόμη πιο επώδυνη.
Οι επενδυτές που κυνηγούν την επόμενη μεγάλη ευκαιρία στην τεχνολογία έχουν τροφοδοτήσει την παγκόσμια φούσκα του καθαρού αυτοκινήτου. Η τάση αυτή πρωτοπορεί στην Κίνα, όπου η κυβέρνηση προσπαθεί να σχηματίσει έναν κλάδο ηλεκτρικού αυτοκινήτου-παγκόσμιου ηγέτη. Μαζί με τις δεκάδες ανταγωνίστριες της Tesla, όπως οι εισηγμένες στη Ν.Υόρκη Nio, Xpeng και Li Auto –με συνολική κεφαλαιοποίηση άνω των 100 δις δολαρίων- εταιρείες από άσχετους κλάδους συσσωρεύονται στη να νέα εγχώρια βιομηχανία η οποία πούλησε μόλις 1,2 εκατ αυτοκίνητα το 2020, σε σύγκριση με τις πωλήσεις των 9,4 εκατομμυρίων σπορ αυτοκινήτων.
Παρ΄ ότι σήμερα είναι πιο ακριβά, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι μηχανικά πιο απλά σε σύγκριση με τα συμβατικά. Στην αυγή της εποχής του αμερικανικού αυτοκινήτου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπερνούσαν τους άλλους τύπους κατά 10 προς ένα, όπως επισημαίνει ο Τζέιμι Κάτεργουντ, συγγραφέας του blog Investor Amnensia. Ορισμένοι νεόκοποι, όπως οι Foxconn και Xiaomi, ίσως δουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως εμπορευματοποιημένες πλατφόρμες για λογισμικό και επεξεργαστές ώστε να προσθέσουν αξία καθιστώντας τα πιο καθαρά και εξυπνότερα.
Ο κινεζικός τομέας, υπερπλήθης με κρατικούς δεινόσαυρους, είναι ώριμος για ενοποίηση. Όμως, ο ενθουσιασμός των επενδυτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθυστέρησε αυτή την τάση με αποτέλεσμα σήμερα ένας υπερβολικά μεγάλος αριθμός παικτών να οδηγούν τις τιμές των εξαρτημάτων ψηλότερα, ενώ ήδη είναι αισθητή η στενότητα στην αγορά επεξεργαστών. Οι ταχύτεροι ρυθμοί με τους οποίους χρηματοδοτείται η αγορά αυτή θα δυσκολέψει τους μικρότερους παίκτες να παραμείνουν στην αγορά.
Υπάρχει αιτία γιατί η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, που κάποτε ήταν γεμάτη από μικρούς κατασκευαστές, κυριαρχείται σήμερα από γίγαντες. Η κερδοφορία στην κατασκευή αυτοκινήτων απαιτεί οικονομίες κλίμακας, λειτουργική ευελιξία και ισχυρά δίκτυα διανομής και εξυπηρέτησης. Σε αντίθεση με τα smartphones και άλλες λευκές συσκευές, η κατασκευή αυτοκινήτων εμπεριέχει υπαρκτούς οικονομικούς κινδύνους από σχεδιαστικές αποτυχίες και κενά στον έλεγχο ποιότητας, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστές να χρειάζονται ισχυρούς προφυλακτήρες. Ακόμη και έτσι, θα χρειαστεί χρόνος να χτίσει κάποιος φήμη για ποιότητα και το σχεδιασμό αυτοκινήτων που ο κόσμος θα θέλει να οδηγήσει. Παρά τον ενθουσιασμό της χρηματιστηριακής αγοράς σχετικά με την εξωτερική επίδραση, η Tesla και η General Motors κυριαρχούν στις πωλήσεις καθαρών αυτοκινήτων στην Κίνα.
Είναι πιθανόν οι μελλοντικοί πρωταθλητές ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αναδυθούν από τα καταναλωτικά ηλεκτρονικά ή τα ακίνητα, φέρνοντας τα πάνω κάτω στη βιομηχανία. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν είναι πιθανό. Σε κάθε περίπτωση, πολύ χρήμα θα χαθεί στο δρόμο μπροστά μας.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης