Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για την έκτακτη επιδότηση επιχειρήσεων οι οποίες διαθέτουν τουριστικά λεωφορεία και έχουν πληγεί εξαιτίας της πανδημίας υπέγραψαν ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης και ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Θεόδωρος Σκυλακάκης.
Με την ΚΥΑ θεσπίζεται καθεστώς χορήγησης ενισχύσεων, με τη μορφή άμεσης έκτακτης επιδότησης, στις επιχειρήσεις τουριστικών γραφείων και τις Τουριστικές Επιχειρήσεις Οδικών Μεταφορών (Τ.Ε.Ο.Μ.) οι οποίες παρέχουν υπηρεσίες μετακίνησης με τουριστικά λεωφορεία και τρένα (όπως αυτά προσδιορίζονται στο άρθρο 30 του ν.2636/1998, Α’ 198).
Δικαιούχοι της έκτακτης επιδότησης είναι οι κάτοχοι αδειών κυκλοφορίας τουριστικών λεωφορείων, τα οποία ήταν εφοδιασμένα με ηλεκτρονικά αναγνώσιμο σήμα στις 29/12/2020.
Η συνολική ενίσχυση την οποίαν μπορεί να λάβει κάθε επιχείρηση δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό του 1.800.000 €, καθώς αθροίζεται με άλλες έκτακτες αποζημιώσεις που τυχόν έχουν λάβει οι δικαιούχοι, στο πλαίσιο άλλων μέτρων στήριξης των επιχειρήσεων, όπως αυτά έχουν θεσπιστεί από την Ελληνική Κυβέρνηση κατά το προηγούμενο διάστημα.
Η ενίσχυση για τα τουριστικά λεωφορεία χορηγείται το αργότερο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2021 και υπολογίζεται με κριτήριο τη δυναμικότητα των θέσεων ανά λεωφορείο (έως 30 θέσεις και από 31 θέσεις και άνω). Στην ΚΥΑ αναφέρεται ότι για λεωφορεία έως 30 θέσεων η αποζημίωση είναι 2.400 ευρώ ανά όχημα, ενώ για τα μεγαλύτερα ανέρχεται σε 3.600 ευρώ.
Η αποζημίωση καταβάλλεται σε όλους τους δικαιούχους κατόπιν της σχετικής εγκριτικής απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ωστόσο, υπογραμμίζεται ότι οι επιχειρήσεις-δικαιούχοι δεν πρέπει να ήταν «προβληματικές επιχειρήσεις» στις 31/12/2019. Ενώ εάν πρόκειται για μικρές ή πολύ μικρές επιχειρήσεις τουριστικών λεωφορείων, ακόμη και αν ήταν ήδη προβληματικές στις 31/12/2019, δεν πρέπει να υπάγονται σε συλλογική διαδικασία αφερεγγυότητας βάσει του εθνικού δικαίου και να μην έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης ή αναδιάρθρωσης.
Για την καταβολή της αποζημίωσης οι δικαιούχοι υποβάλλουν ηλεκτρονικά στην αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού τα απαραίτητα δικαιολογητικά (αίτηση, αντίγραφο άδειας κυκλοφορίας, στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού) εντός προθεσμίας 30 ημερών από τη δημοσίευση της ΚΥΑ. Το έντυπο της αίτησης είναι διαθέσιμο μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου Τουρισμού www.mintour.gov.gr.
Η καταβολή του έκτακτου επιδόματος για τα τουριστικά λεωφορεία θα γίνεται με πίστωση του τραπεζικού λογαριασμού του δικαιούχου.
Αναφερόμενος στην ΚΥΑ για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση των τουριστικών λεωφορείων, ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης επισήμανε ότι «το Υπουργείο Τουρισμού, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών, υλοποιεί με άμεσες ενέργειες και πάντως μετά τις απαραίτητες ενέργειες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το πρόγραμμα ενίσχυσης των επιχειρήσεων του τουριστικού κλάδου οι οποίες έχουν υποστεί τις αρνητικές συνέπειες της πανδημίας. Η έκτακτη επιδότηση για τα τουριστικά λεωφορεία, της οποίας η καταβολή θα αρχίσει σε 15 ημέρες, είναι μία ακόμη έμπρακτη απόδειξη ότι η Κυβέρνηση στέκεται στο πλευρό των εργαζομένων και των επιχειρήσεων, κατανοεί τα προβλήματα και καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να στηρίξει τον κλάδο έως ότου επιτευχθεί η επανεκκίνηση της τουριστικής δραστηριότητας στη χώρα μας».
Latest News
H επέκταση του δικτύου οπτικών ινών και 5G στη συνάντηση Μητσοτάκη - Höttges
Ο Μητσοτάκης ενημερώθηκε για τα επενδυτικά σχέδια ύψους 3 δισεκατομμυρίων ευρώ που υλοποιεί στην Ελλάδα έως το 2027 ο όμιλος ΟΤΕ
Intracom Defense: Νέος πρόεδρος Δ.Σ. ο Μιχάλης Τσαμάζ
Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην κορυφαία ελληνική αμυντική εταιρεία υψηλής τεχνολογίας. Οι στόχοι, οι επενδύσεις και η δυναμική ανάπτυξη
Jefferies: Πόσο κερδίζουν οι ελληνικές τράπεζες από τα assets που διαχειρίζονται [γραφήματα]
Τι δείχνει ανάλυση της Jefferies για τις ελληνικές τράπεζες - Τα μερίδια αγοράς
Eurobank: Ισχυρή ζήτηση ύψους 2 δισ. για το ομόλογο – Υπερκαλύφθηκε κατά 5 φορές
Πώς κατανεμήθηκαν οι επενδυτές στο ομόλογο της Eurobank
Συνεργασία Metlen με ΕΑΓΜΕ φέρνει την AI στα ορυκτά
ΕΑΓΜΕ και METLEN συνεργάζονται με στόχο την καινοτομία και ανάπτυξη στην έρευνα Κρίσιμων Πρώτων Υλών
Γιατί η Ελλάδα δεν πρέπει να φοβάται την επιστροφή Τραμπ
Τι λένε στον ΟΤ κορυφαίοι εκπρόσωποι του επιχειρείν για τη δεύτερη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο – Πώς αξιολογούν την πιθανή επιβολή δασμών, τον αντίκτυπο στην Ευρώπη και τη θέση της Ελλάδας
Κοντά σε συμφωνία Μασούτης με Κρητικό – Η διαφορά που χωρίζει το deal
Ένα βήμα πριν τη συμφωνία φέρεται να βρίσκονται Μασούτης και Κρητικός – Γιατί θεωρείται κλεισμένο deal
Στο κυνήγι νέων ευκαιριών σε data centers και οπτικές ίνες - Τι είπε στον ΟΤ ο CEO της Sparkle
Ο CEO της Sparkle Greece, Daniele Mancuso, μίλησε στον ΟΤ για την προοπτική νέων επενδύσεων ενώ τόνισε ότι προσέγγιση της εταιρείας είναι να ενισχύσει το φάσμα των υπηρεσιών της
Ποιος είναι ο νέος «Μπάρμπα Στάθης» της Vivartia και γιατί (ακόμη) δεν θα πωληθεί
Το νέο «διαμάντι» της Vivartia και όλα τα ντεσού για την εξαγορά της Mπάρμπα Στάθης από την Ideal Holdings – Τα σχέδια για το εργοστάσιο στη Λάρισα
Παπουτσάνης: Στα 66,2 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών το 2024
Για το 2025, η Παπουτσάνης προβλέπει διψήφια ανάπτυξη του κύκλου εργασιών