Για τον σημαντικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως το φυσικό αέριο και το βιομεθάνιο, στην επίτευξη του στόχου για πιο πράσινες μετακινήσεις, μίλησε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, στη διαδικτυακή εκδήλωση Blue Corridor. Σε αυτό το πλαίσιο, αναφέρθηκε στα βήματα που κάνει η χώρα μας και στις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την επιτάχυνση της μετάβασης στην κινητικότητα χαμηλών ρύπων.
Άλμα στις πράσινες μετακινήσεις
«Η υποκατάσταση των πιο “βρώμικων”, συμβατικών καυσίμων, δηλαδή πετρελαίου και λιγνίτη, από το πιο “καθαρό” φυσικό αέριο, αποτελεί ένα ενδιάμεσο βήμα για να κάνει η χώρα μας το άλμα στις πράσινες μετακινήσεις» επισήμανε η Γενική Γραμματέας. Ειδικότερα, το φυσικό αέριο, κατά την καύση του, είναι φιλικότερο προς το περιβάλλον με περίπου 15% λιγότερες εκπομπές σε σχέση με τους κινητήρες πετρελαίου και 25% λιγότερες εκπομπές CO₂ σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης.
Όπως σημείωσε, κατά την ομιλία της, «στην Ευρώπη ήδη η μετακίνηση με φυσικό αέριο αποτελεί αναδυόμενη τάση, την οποία οφείλουμε να στηρίξουμε». Στη χώρα μας, η χρήση συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για επιβατικά και ελαφρά οχήματα και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για βαρέα οχήματα, προβλέπεται ήδη από το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), με στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Μιλώντας για τα βήματα που είναι απαραίτητα ώστε η χώρα μας να καλύψει το χαμένο έδαφος, η κυρία Σδούκου ανέφερε τα εξής: «Η στρατηγική ανάπτυξης του δικτύου ανεφοδιασμού, που είναι απαραίτητο για τη διείσδυση του φυσικού αερίου στις μετακινήσεις, προβλέπει, μέσα στην επόμενη πενταετία, ένα δίκτυο 50 πρατηρίων, εκ των οποίων τα 39 θα έχουν τη “σφραγίδα” της ΔΕΠΑ Εμπορίας». Στρατηγική που βασίζεται στην εκτίμηση, με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα δεδομένα, ότι ο αριθμός των οχημάτων CNG την προσεχή πενταετία θα αγγίξει στη χώρα μας τα 40.000 οχήματα. Δηλαδή περίπου το 0,7% της συνολικής αγοράς οχημάτων το 2025.
Nέο θεσμικό πλαίσιο
Επίσης, όπως είπε, τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών, προχωρούν στη δημιουργία του θεσμικού πλαισίου για την ίδρυση σημείων ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
«Στοχεύουμε, ακόμη, στην περαιτέρω ενίσχυση των εναλλακτικών καυσίμων. Στρεφόμαστε προς το βιομεθάνιο ή ανανεώσιμο φυσικό αέριο, το οποίο θεωρείται διεθνώς ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, καθιστώντας τα οχήματα που το χρησιμοποιούν περιβαλλοντικά ουδέτερα. Στόχος μας είναι η ανάπτυξη της αγοράς βιομεθανίου, τόσο για έγχυσή του στο δίκτυο του φυσικού αερίου, όσο και για τη χρήση του ως καύσιμο μεταφορών» είπε η κυρία Σδούκου, επισημαίνοντας ότι η χρήση του θα συμβάλλει στην επίτευξη του στόχου για αύξηση του μεριδίου των ΑΠΕ στις μεταφορές στο 14% το 2030.
Στο πλαίσιο δε του οράματος για την κλιματική ουδετερότητα, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προχωρά στην κατάρτιση της μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την προώθηση μιας οικονομίας με βάση το υδρογόνο. Προς αυτή την κατεύθυνση, πριν λίγες ημέρες, η Γενική Γραμματεία Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών και η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, υπέγραψαν πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, μη δεσμευτικού χαρακτήρα, για τη συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων στο Σημαντικό Έργο Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος- ΣΕΚΕΕ (Important Project of Common European Interest – IPCEI) στη βιομηχανική αλυσίδα αξίας «Τεχνολογίες και Συστήματα Υδρογόνου».
Latest News
Συνεχίζεται η πτώση για τη Saudi Aramco - Στο -15% τα κέρδη του τρίτου τριμήνου
Ο πετρελαϊκός γίγαντας Saudi Aramco διατηρεί το μέρισμα μαμούθ - Ξεπέρασε τις εκτιμήσεις της για τα καθαρά κέρδη
Αντίστροφη μέτρηση για αιτήσεις και πληρωμές για το επίδομα θέρμανσης
Ποιοι και πότε θα λάβουν το επίδομα θέρμανσης – Ποια νοικοκυριά κερδίζουν μεγαλύτερη ενίσχυση - Τι αλλάζει σε ποσά και κριτήρια – Θέμα ημερών η ΚΥΑ με όλες τις λεπτομέρειες
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ομολογιακό 800 εκατ. ευρώ για τον ΔΕΣΦΑ
Ισχυρή χρηματοδοτική στήριξη μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου του ΔΕΣΦΑ
Αναβαθμίζονται οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Λευκάδας
Το έργο του ΑΔΜΗΕ αφορά στη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση ενός ολοκληρωμένου υποβρύχιου και υπόγειου καλωδιακού συστήματος
ΔΕΗ: Ακύρωση buy back ιδίων μετοχών από τη ΓΣ – Συστήνεται η PPC INSPECTRA
Η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της ΔΕΗ ενέκρινε την ακύρωση 12,7 εκατ. μετοχών και τη σύσταση θυγατρικής
Φόβοι για νέα ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη - Πάνω από τα 43 ευρώ το TTF
Παρά τα υψηλά επίπεδα αποθήκευσης, οι ευρωπαϊκές τιμές στο φυσικό αέριο παραμένουν ευμετάβλητες λόγω των διαταραχών του εφοδιασμού
Αυξάνεται η δυναμικότητα της Mitsubishi σε LNG - Θα φτάσει τα 17 εκατ. τόνους το 2030
Η Mitsubishi συμμετέχει σε 12 έργα LNG στο Μπρουνέι, τη Μαλαισία, την Αυστραλία, το Ομάν, τη Ρωσία, την Ινδονησία, τις ΗΠΑ και τον Καναδά
Πού κλείδωσαν τις τιμές ρεύματος για τον Νοέμβριο, ΔΕΗ και πάροχοι
Τα πράσινα τιμολόγια ρεύματος για τους οικιακούς καταναλωτές κυμαίνονται τον Νοέμβριο από τα 0,116 μέχρι τα 0,1519 ευρώ ανά κιλοβατώρα
Σε υψηλό 4 ετών οι εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας - Καλύτεροι πελάτες ΗΠΑ και Ινδία
Στη Βενεζουέλα, η κρατική εταιρεία PDVSA και οι κοινοπραξίες της εξήγαγαν κατά μέσο όρο 947.387 βαρέλια ημερησίως αργού και καυσίμου