Μπορεί το ατύχημα στη διώρυγα του Σουέζ, του γιγαντιαίου containership Ever Given να απασχολεί ακόμη τη διεθνή ναυτιλία και την ναυτασφαλιστική αγορά, ωστόσο οι ναυτιλιακές εταιρείες του κλάδου δεν πτοούνται και εξακολουθούν να δείχνουν μία προτίμηση στα μεγάλα μεγέθη πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
«Το μέγεθος μετράει» επιμένει το παγκόσμιο δια θαλάσσης εμπόριο. Το ζητούμενο σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα είναι οι οικονομίες κλίμακος και οι πλοιοκτήτες δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να ικανοποιούν την ανάγκη αυτή. Μόνο τον Μάρτιο τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 45 Ultra-large containerships (ULCS) που σημαίνει μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον 15.000 Teu για το κάθε πλοίο. Ο αριθμός παραγγελιών αποτελεί μάλιστα νέο ρεκόρ. Πολύ λιγότερες, μόλις 27, ήταν οι παραγγελίες για μικρότερου μεγέθους πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η συνολική μεταφορική ικανότητα των συνολικά 72 νέω πλοίων ανέρχεται στα 866.060 TEU και σηματοδοτεί όπως σημειώνει ο Peter Sand αναλυτής της Bimco μια επανεκκίνηση του τομέα στις ναυπηγήσεις.
Αποτελεί αυτή η επιστροφή στα ναυπηγεία και μία έκφραση εμπιστοσύνης πλοιοκτητών και επενδυτών στον κλάδο των containerships αφού θα πρέπει να σημειωθεί ότι ολόκληρο το 2020 οι παραγγελίες που τοποθετήθηκαν στα ναυπηγεία για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αφορούσαν μεταφορική ικανότητα μόλις 995.000 Teu, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2021 οι παραγγελίες που τοποθετήθηκαν στα ναυπηγεία της Άπω Ανατολής για containerhips έχουν φτάσει τα 1.398.000 Teu και αποτελούν υψηλό έξι ετών.
Τα πλοία μεγαλώνουν τα τελευταία 50 χρόνια
Το μέγεθος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί εκθετικά τα τελευταία 50 χρόνια. Τα σκάφη έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί σε μέγεθος, ενώ η χωρητικότητα έχει αυξηθεί από περίπου 1.500 TEU 1970 σε περισσότερα από 24.000 TEU σήμερα. Αντίθετα, το πλήρωμα έχει μειωθεί κατά περίπου ένα τέταρτο.
Το τεράστιο μέγεθος ορισμένων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αμφισβητήθηκε πολλές φορές κατά τη διάρκεια των τελευταίων έξι ημερών φραγής του καναλιού του Σουέζ, καθώς ορισμένοι το είδαν ως κακό οιωνό για τα πολύ μεγάλα πλοία, καθώς τίθεται σε κίνδυνο η αξιοπιστία της εφοδιαστικής αλυσίδας, η αριστεία στη ναυσιπλοΐα και η ασφάλεια, λέει ο Peter Sand.
Αλλά συμπληρώνει δεν πρέπει να περιμένετε μεγάλη αλλαγή σε αυτόν τον τομέα καθώς τα εξαιρετικά μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, είναι η προτιμώμενη επιλογή της ναυτιλιακής βιομηχανίας εμπορευματοκιβωτίων που επιδιώκει να βελτιώσει τη μακροπρόθεσμη κερδοφορία.
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023