
Η πλειονότητα των κατοίκων στις ευρωπαϊκές πόλεις υποστηρίζει τη σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων κινητήρων εσωτερικής καύσης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο από το 2030, ώστε να μειωθούν οι εκπομπές των αερίων που υπερθερμαίνουν τον πλανήτη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας δημοσκόπησης (YouGov) που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό υποστηρικτών της προστασίας του περιβάλλοντος.
Από το σύνολο των 10.050 συμμετεχόντων που έλαβαν μέρος στη δημοσκόπηση, ποσοστό 63% δήλωσε ότι υποστηρίζει την ιδέα ότι μετά το 2030 μόνο αυτοκίνητα τα οποία δεν εκπέμπουν βλαβερά αέρια, θα πρέπει να πωλούνται στην Ευρώπη.
Η διαδικτυακή δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή ανθρώπων από 15 πόλεις τον τελευταίο μήνα, συμπεριλαμβανομένων του Λονδίνου, της Βαρσοβίας και της Βουδαπέστης, με το 29%, κατά μέσο όρο, να είναι αντίθετο στην ιδέα του τερματισμού των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης, ενώ ποσοστό 8% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι δεν γνωρίζει σχετικά με το ερώτημα που τέθηκε.
Σε όλες τις πόλεις, η πλειονότητα των συμμετεχόντων, από το 51% στην Αμβέρσα και το Βερολίνο μέχρι το 77% στη Ρώμη, υποστήριξαν την απαγόρευση.
Η καμπάνια Transport & Environment
Η ομάδα της καμπάνιας Transport & Environment (T&E), με έδρα τις Βρυξέλλες, που παρήγγειλε τη διαδικτυακή δημοσκόπηση, παρότρυνε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμπεριλάβει μία πανευρωπαϊκή καταληκτική ημερομηνία για τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, στις προτάσεις για την περιβαλλοντική πολιτική, που πρέπει να υποβληθούν μέχρι τον Ιούνιο.
«Οι άνθρωποι στις πόλεις είναι αυτοί που είναι περισσότερο εκτεθειμένοι στα τοξικά επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και δεν επιθυμούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης να πωλούνται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από αυτό που είναι αναγκαίο», σύμφωνα με την διευθύντρια της T&E για τα οχήματα Τζούλια Πολισκάνοβα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε τον Σεπτέμβριο ότι θα αξιολογήσει «σε ποια χρονική στιγμή, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα πρέπει να σταματήσουν να έρχονται στην αγορά» προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος μείωσης των εκπομπών βλαβερών αερίων στην ΕΕ για το 2030.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει αυτή τη χρονιά πιο δραστικές μειώσεις στις εκπομπές βλαβερών ρύπων από τα αυτοκίνητα, όπως επίσης και νομοθεσία για την επέκταση των υποδομών ηλεκτρικής φόρτισης.
Τριπλασιασμός πωλήσεων οχημάτων υβριδικής τεχνολογίας
Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και οχημάτων υβριδικής τεχνολογίας σχεδόν τριπλασιάστηκαν στα ένα και πλέον εκατομμύριο οχήματα το 2020 ή ποσοστό μεγαλύτερο του 10% των συνολικών πωλήσεων.
Η Αυστρία, η Δανία, η Ολλανδία, αλλά και άλλες έξι χώρες παρότρυναν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον προηγούμενο μήνα να καθορίσει μία πανευρωπαϊκή καταληκτική ημερομηνία για την κατάργηση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
«Η ημερομηνία αυτή θα πρέπει να εναρμονιστεί με το στόχο της κλιματικής ουδετερότητας μέχρι το 2050» όπως δήλωσε ένας Ευρωπαίος διπλωμάτης από μία από τις παραπάνω χώρες.
«Αν εξετάσετε το χρόνο χρήσης των αυτοκινήτων, τότε θα πρέπει να σταματήσετε να προσθέτετε νέα αυτοκίνητα (με κινητήρες εσωτερικής καύσης) στην αγορά το 2030».
Η Βρετανία, η οποία δεν είναι πλέον μέλος της ΕΕ, θα απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων οχημάτων και αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου το 2030.


Latest News

Λαγκάρντ: Η εποχή των σοκ δυσκολεύει το έργο της ΕΚΤ για τον πληθωρισμό
Οι δασμοί και η αύξηση των αμυντικών δαπανών καθιστούν πιο πολύπλοκη τη χάραξη της νομισματικής πολιτικής

Στο 40% η πιθανότητα ύφεσης των ΗΠΑ, λέει η JPMorgan
Επιβράδυνση της οικονομίας εξαιτίας των δασμών Τραμπ «βλέπει» η JPMorgan
![Αμυντικές δαπάνες: Η νέα αρχιτεκτονική ασφάλειας της Ευρώπης και τα δημοσιονομικά [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/photo_2025-03-05_13-28-58-2-600x352.jpg)
Πώς η νέα αρχιτεκτονική ασφάλειας της Ευρώπης... βαραίνει τα δημοσιονομικά [γραφήματα]
Οι ραγδαίες γεωπολιτικές εξελίξεις στην Ευρώπη αναδεικνύουν το θέμα της συνεισφοράς των αμυντικών δαπανών από μακροοικονομική σκοπιά

Στα ύψη οι πωλήσεις της Rheinmetall - Ανεβάζει τον πήχη για το 2025
Αυξημένες κατά 36% οι πωλήσεις της Rheinmetall - Οι προσδοκίες της για το 2025

Πτώχευση και στη Σουηδία κήρυξε η βιομηχανία μπαταριών Northvolt - Τι σημαίνει για την Ευρώπη
Η κατάρρευση του κατασκευαστή μπαταριών προκαλεί μεγάλο πλήγμα στην προσπάθεια της Ευρώπης να ανταγωνιστεί την Κίνα

Από τα ψηλά... στα χαμηλά - Γιατί η Zara απογοήτευσε τους επενδυτές
Η μητρική της Zara, Inditex, αρχίζει να αισθάνεται τον αντίκτυπο των περιορισμών στις καταναλωτικές δαπάνες
![Δασμοί Τραμπ: Οι κερδισμένοι της χαλυβουργίας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/steel-industry-600x400.jpg)
Οι κερδισμένοι της χαλυβουργίας από τους δασμούς Τραμπ [γραφήματα]
Οι δασμοί Τραμπ δεν είναι «κατάρα» για όλους - Αμερικανικές εταιρείες που μπορούν να βγουν κερδισμένες, αλλά και ευρωπαϊκές, καθώς και ασιατικές

Ζημία άνευ προηγουμένου - Προειδοποιεί η Βρετανία για το χάλυβα
Η βιομηχανία στη Βρετανία μετρά ήδη τις επιπτώσεις από τους φόρους εισαγωγής των ΗΠΑ

Pimco: Στο 35% η πιθανότητα ύφεσης των ΗΠΑ λόγω δασμών
Οι εμπορικοί πόλεμοι θα μπορούσαν να αναγκάσουν τις χώρες σε «εσωστρέφεια»

Πάτησε τη σκανδάλη ο Τραμπ: Ο νέος πόλεμος του χάλυβα - Πώς απαντούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιβάλει αντιδασμούς σε αμερικανικά προϊόντα αξίας 26 δισεκατομμυρίων ευρώ