Η πανδημία καθόρισε, όπως είναι λογικό, τα οικονομικά αποτελέσματα της Aegean για το 2020. Το δεύτερο lockdown συμπίεσε ακόμη περισσότερο την επιβατική κίνηση και τον κύκλο εργασιών του ελληνικού αερομεταφορέα, που παρουσίασε ζημιές 227,9 εκατ. ευρώ στο σύνολο του έτους. Η επιβατική κίνηση «έκλεισε» για το 2020 στους 5,17 εκατ. επιβάτες σημειώνοντας κάμψη κατά 65% συγκριτικά με τους 15 εκατ. επιβάτες του 2019.

Η εξέλιξη της πανδημίας και τα έντονα περιοριστικά μέτρα του δεύτερου lockdownστην Ελλάδα και την Ευρώπη περιόρισαν σημαντικά τη δραστηριότητα, αλλά και τον συντελεστή πληρότητας, κατά το τέταρτο τρίμηνο του έτους. Οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 61%, η επιβατική κίνηση υποχώρησε κατά 77% και ο κύκλος εργασιών κατά 74% για το τέταρτο τρίμηνο.

Μεγάλη κάμψη επιβατικής κίνησης

Το δίμηνο μάλιστα Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου, οπότε ξεκίνησαν και τα περιοριστικά μέτρα στις μετακινήσεις εντός Ελλάδος (essentialtravel), η κάμψη στον κύκλο εργασιών και στην επιβατική κίνηση ήταν μεγαλύτερη από 85%.

Με την επίδραση και του 4ου τριμήνου, ο κύκλος εργασιών του έτους ανήλθε σε 415,1 εκατ. ευρώ έναντι 1,3 δισ. ευρώ το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 5,17 εκατ. επιβάτες με συνολική κάμψη 65% συγκριτικά με τους 15 εκατ. επιβάτες το 2019.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το εννεάμηνο, από την αφετηρία της πανδημίας, τον Απρίλιο και μέχρι το τέλος του έτους, η μείωση του κύκλου εργασιών και της επιβατικής κίνησης ανήλθε σε 76% και η μέση πληρότητα των πτήσεων μειώθηκε από 85% το 2019 σε 62% το 2020.

Το αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε ζημίες ύψους 296,8 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ το καθαρό αποτέλεσμα για το έτος μετά από φόρους ανήλθε σε ζημίες ύψους 227,9 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών προ φόρων 106,7 εκατ. ευρώ και κερδών μετά από φόρους 78,5 εκατ. ευρώ το 2019.

Προκειμένου να αντιμετωπίσει τις σοβαρές επιπτώσεις της πανδημίας, η εταιρεία προέβη σε άμεσες ενέργειες περιορισμού του κόστους, διαχείρισης των κεφαλαιουχικών δαπανών και διασφάλισης της ρευστότητας. Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε 478,4 εκατ. ευρώ κατά το τέλος του 2020.

Δύσκολη χρονιά

«Το 2020 ήταν η πιο δύσκολη χρονιά στην ιστορία των αερομεταφορών. Εργαστήκαμε συστηματικά από την πρώτη στιγμή και συνεχίζουμε τη διαχείριση αυτής της ιδιαίτερης περιόδου για να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα και ανταγωνιστικότητά μας, αλλά και να προετοιμάσουμε νέες υπηρεσίες για τους επιβάτες μας για την περίοδο που θα εκλείψουν οι βασικοί περιορισμοί. Φυσικά η ολοκλήρωση της επερχόμενης αύξησης κεφαλαίου είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα» ανέφερε ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της Aegean.

«Οι πρώτοι μήνες του 2021 είναι ιδιαίτερα δύσκολοι, λόγω του δεύτερου lockdownπρακτικά σε όλη την Ευρώπη, που διαρκεί πάνω από ένα εξάμηνο. Αναμένουμε ουσιαστική σταδιακή ανάκαμψη στην αερομεταφορά της Ευρώπης από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 υπό την προϋπόθεση της συνέχισης του πρόσφατου βελτιωμένου ρυθμού εμβολιασμών και της αποτελεσματικής εφαρμογής του ψηφιακού πράσινου διαβατηρίου (digitalgreenpassport) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο αναμένεται το αργότερο από τα τέλη Ιουνίου» κατέληξε.

Hεταιρεία εντός του Μαΐου πρόκειται να παραλάβει το τέταρτο Α321neoκαι ένατο συνολικά αεροπλάνο της οικογένειας AirbusA320 neoαπό τη συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών, που είναι προγραμματισμένα έως το 2026.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Βρεττού – Attica Bank: Το χρονοδιάγραμμα για τον 5ο τραπεζικό πόλο
Επιχειρήσεις |

Το χρονοδιάγραμμα της Attica Bank για τον πέμπτο τραπεζικό πόλο

Μετά το επίσημο χρίσμα της DBRS Morningstar, που «κατεβάζει» τις εκτιμώμενες ζημιές από τιτλοποιήσεις κόκκινων δανείων στα 400 εκατ. ευρώ για την Attica Bank, ο δρόμος είναι ανοιχτός για τα επόμενα βήματα

DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα
Επιχειρήσεις |

DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα

Η Attica Bank εκτιμά πώς η επιπλέον ζημιά που θα προκύψει από ενδεχόμενη πώληση του εν λόγω χαρτοφυλακίου μέσω τιτλοποίησης υπό το πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων Ηρακλής ΙΙΙ, δεν θα ξεπεράσει το ποσό των 400 εκατ. ευρώ. 

Space Hellas: Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου
Academia |

Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου η Space Hellas

Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη λήψη των κατάλληλων τεχνικών μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου παραβίασης ή καταστροφής των πληροφοριακών του συστημάτων