Αν και εβδομάδα με την εβδομάδα ο ρυθμός αύξησης «πέφτει», συγκρινόμενος με τις θεαματικές επιδόσεις του 2020, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου συνεχίζει να παρουσιάζει θετικό πρόσημο και εφέτος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, οι πωλήσεις σε αξία σημείωσαν αύξηση 1,9% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 (στοιχεία YTD έως 28 Μαρτίου 2021), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσιάζουν σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, στο +1,2%.
Τρόφιμα και είδη bazaar οι μεγάλοι πρωταγωνιστές
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, τα Τρόφιμα και Ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +4,2%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 κατά -8,9% και -7,4% αντίστοιχα.
Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση στο +16,5%, ενώ επίσης τα Φρέσκα και επί Ζυγίω προϊόντα αναπτύσσονται, αρκετά πιο συγκρατημένα, κατά +1,5%.
Κερδίζουν οι μεγάλες σάλες
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500 τ.μ. (hypermarkets) συνεχίζουν να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,3% στις πωλήσεις τους και το πρώτο τρίμηνο του 2021. Ωστόσο σε ρυθμό ανάπτυξης ακολουθούν και οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +3,2%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.
Θεαματική αύξηση της κατανάλωσης αλκοόλ στο σπίτι
Σε επίπεδο κατηγοριών, αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσιάζουν εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι (Ρούμι +67,7%, Κρασιά +49,1%, Ουίσκι +43,6%, Μπύρες +27,3%), γεγονός που αποδεικνύει ότι η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης έχει αυξήσει την διασκέδαση, αλλά και την κατανάλωση αλκοόλ, εντός του σπιτιού.
Βαφές και αποτριχώσεις κατ’ οίκον
Όσον αφορά στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, και πάλι η αναστολή λειτουργίας των κομμωτηρίων και των κέντρων αισθητικής έχει ευνοήσει την ανάπτυξη των πωλήσεων για κατηγορίες όπως είναι οι βαφές μαλλιών, καθώς και τα αποτριχωτικά προϊόντα, τα οποία αναπτύχθηκαν με +22,0% και +25,1% αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή φαίνεται να συνεχίζουμε να δίνουμε σημασία στην υγιεινή και τον καθαρισμό των χεριών, καθώς η κατηγορία των απολυμαντικών χεριών παρουσιάζει αύξηση στις πωλήσεις της κατά +15,0%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Το lockdown ευνοεί τις πωλήσεις καθαριστικών φούρνου
Τέλος, το γεγονός ότι περνάμε περισσότερο χρόνο στο σπίτι και συνεχίζουμε να μαγειρεύουμε φαίνεται να είναι ο λόγος αύξησης των πωλήσεων για τις κατηγορίες των καθαριστικών φούρνου (+47,5%) της λαδόκολλας (+28,4%), ενώ η εντός της οικίας κατανάλωση έχει αυξήσει τα οικιακά απορρίμματα, με συνέπεια οι σακούλες σκουπιδιών να έχουν επίσης αυξήσει τις πωλήσεις τους κατά +8,1%.
Latest News
Πάνω από 5% το έμμεσο ποσοστό της New World Fund στη Jumbo
Ειδικότερα, η New World Fund, Inc. κατέχει έμμεσα 6.842.083 δικαιώματα ψήφου στην Jumbo
«Κόκκινη κάρτα» από τις ευρωπαϊκές ενώσεις καταναλωτών κατά της Μeta για το μοντέλο «συγκατάθεση ή πληρωμή»
Η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών θεωρεί ότι το πρόσφατο μοντέλο «πληρωμή ή συγκατάθεση» της Meta παραβιάζει το ενωσιακό δίκαιο
Σε λειτουργία το νέο PwC x Microsoft Excellence Center στη Θεσσαλία
Το Excellence Center της PwC ξεκινά τη λειτουργία του με 40 εργαζομένους - Θα εστιάσει σε εφαρμογές Data Analytics & AI, Security & Cloud Engineering
Σημαντικά προνόμια από την Πειραιώς στο «Σπίτι μου ΙΙ» – Δωρεάν ο νομικός και τεχνικός έλεγχος
Οι πελάτες της Τράπεζας μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους online μέσω του Piraeus e-banking
Ποιος είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τις ελληνικές επιχειρήσεις - Η έρευνα της Allianz
Η διακοπή της επιχειρηματικής δραστηριότητας παραμένει επίσης κύρια ανησυχία για επιχειρήσεις όλων των μεγεθών σύμφωνα με το Αllianz Risk Barometer 2025
Ο Όμιλος AKTOR ανακαίνισε τον χώρο ακτινοθεραπείας στο «Άγιος Σάββας»
Τη δημόσια υγεία και τη μάχη κατά του καρκίνου στηρίζει ο Όμιλος AKTOR
Συνεχίζει τις αγορές μετοχών ο Σαββίδης στον ΟΛΘ σε τιμές άνω του 28 ευρώ
Ελέγχει πλέον το 72,69% του λιμένα Θεσσαλονίκης
Η EY Ελλάδος χρηματοοικονομικός σύμβουλος της Κάμπος Χίου για την πώληση στην Ελληνικά Γαλακτοκομεία
Τι λέει η ΕΥ Ελλάδος για τη συμφωνία
NBG Sec: «Φθηνές» οι μετοχές των ελληνικών τραπεζών - Τι βλέπει για τα κέρδη
Η NBG Securities προσαρμόζει την εκτίμηση για τα μετά φόρων κέρδη στα 3,16 δισ. ευρώ (-5,8% ετησίως) το 2025
Χρονιά ρεκόρ με έσοδα 1,7 δισ. το 2024 για την Energean - Τι λέει για γεωτρήσεις
Στους μετόχους της Energean διανεμήθηκαν μερίσματα ύψους 220 εκατ. δολαρίων - Στα 1,166 δισ. δολάρια τα EBITDAX