![Σούπερ Μάρκετ : Άνοδος 1,9% στις πωλήσεις σε αξία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/super-market.jpeg)
Αν και εβδομάδα με την εβδομάδα ο ρυθμός αύξησης «πέφτει», συγκρινόμενος με τις θεαματικές επιδόσεις του 2020, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου συνεχίζει να παρουσιάζει θετικό πρόσημο και εφέτος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, οι πωλήσεις σε αξία σημείωσαν αύξηση 1,9% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 (στοιχεία YTD έως 28 Μαρτίου 2021), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσιάζουν σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, στο +1,2%.
Τρόφιμα και είδη bazaar οι μεγάλοι πρωταγωνιστές
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, τα Τρόφιμα και Ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +4,2%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 κατά -8,9% και -7,4% αντίστοιχα.
Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση στο +16,5%, ενώ επίσης τα Φρέσκα και επί Ζυγίω προϊόντα αναπτύσσονται, αρκετά πιο συγκρατημένα, κατά +1,5%.
Κερδίζουν οι μεγάλες σάλες
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500 τ.μ. (hypermarkets) συνεχίζουν να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,3% στις πωλήσεις τους και το πρώτο τρίμηνο του 2021. Ωστόσο σε ρυθμό ανάπτυξης ακολουθούν και οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +3,2%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.
Θεαματική αύξηση της κατανάλωσης αλκοόλ στο σπίτι
Σε επίπεδο κατηγοριών, αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσιάζουν εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι (Ρούμι +67,7%, Κρασιά +49,1%, Ουίσκι +43,6%, Μπύρες +27,3%), γεγονός που αποδεικνύει ότι η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης έχει αυξήσει την διασκέδαση, αλλά και την κατανάλωση αλκοόλ, εντός του σπιτιού.
Βαφές και αποτριχώσεις κατ’ οίκον
Όσον αφορά στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, και πάλι η αναστολή λειτουργίας των κομμωτηρίων και των κέντρων αισθητικής έχει ευνοήσει την ανάπτυξη των πωλήσεων για κατηγορίες όπως είναι οι βαφές μαλλιών, καθώς και τα αποτριχωτικά προϊόντα, τα οποία αναπτύχθηκαν με +22,0% και +25,1% αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή φαίνεται να συνεχίζουμε να δίνουμε σημασία στην υγιεινή και τον καθαρισμό των χεριών, καθώς η κατηγορία των απολυμαντικών χεριών παρουσιάζει αύξηση στις πωλήσεις της κατά +15,0%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Το lockdown ευνοεί τις πωλήσεις καθαριστικών φούρνου
Τέλος, το γεγονός ότι περνάμε περισσότερο χρόνο στο σπίτι και συνεχίζουμε να μαγειρεύουμε φαίνεται να είναι ο λόγος αύξησης των πωλήσεων για τις κατηγορίες των καθαριστικών φούρνου (+47,5%) της λαδόκολλας (+28,4%), ενώ η εντός της οικίας κατανάλωση έχει αυξήσει τα οικιακά απορρίμματα, με συνέπεια οι σακούλες σκουπιδιών να έχουν επίσης αυξήσει τις πωλήσεις τους κατά +8,1%.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Μουζάκης: Έλαβε διαταγή πληρωμής για οφειλή 4,93 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα – Τι απαντά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/klostoi-768x512-1-600x400.jpg)
Μουζάκης: Έλαβε διαταγή πληρωμής για οφειλή 4,93 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα – Τι απαντά
Αφορά σε εγγυητική ευθύνη υπέρ της πρωτοφειλέτριας εταιρείας Ήλιος Βιομηχανία Πλεκτικής ΑΒΕΕ
![DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Attica-1-600x400.jpg)
DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα
Η Attica Bank εκτιμά πώς η επιπλέον ζημιά που θα προκύψει από ενδεχόμενη πώληση του εν λόγω χαρτοφυλακίου μέσω τιτλοποίησης υπό το πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων Ηρακλής ΙΙΙ, δεν θα ξεπεράσει το ποσό των 400 εκατ. ευρώ.
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/epixeiriseis_2-600x414.jpg)
Άνοδος 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής
![Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Σιμόπουλος-Αντωνακόπουλος-Λαμπρόπουλος-600x450.jpeg)
Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024
Η Νέα Οδός - Κεντρική Οδός απέσπασε 2 βραβεία στο πεδίο της Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας
![Βρεττού – Attica Bank: Το roadmap για τον 5ο τραπεζικό πόλο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Photo_Eleni-Vrettou-768x546-1-1-600x427.jpg)
Το roadmap της Attica Bank για τον πέμπτο τραπεζικό πόλο - Τι δήλωσε η Βρεττού
Η CEO της Attica Bank μίλησε για το deal και τη συμφωνία με τους μετόχους στη γενική συνέλευση της τράπεζας
![Space Hellas: Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Space-Hellas-600x375.jpg)
Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου η Space Hellas
Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη λήψη των κατάλληλων τεχνικών μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου παραβίασης ή καταστροφής των πληροφοριακών του συστημάτων
![Attica Bank: Κλειδώνει το deal – Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/attica_bank_774064730-600x375.jpg)
Κλειδώνει το deal για την Attica Bank - Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση
Oλοκληρώνονται οι διαδικασίες της Attica Bank για τη δημιουργία του πέμπτου ισχυρότερου πόλου στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα
![Linea Piu: Τριπλάσια κέρδη για τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Chanel στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/chanel-flap-bag-600x420.jpg)
«Τα σπάει» η Chanel στην Ελλάδα
Ώθηση από τις νέες μπουτίκ Chanel σε Βουκουρεστίου και Nammos Vilage στη Μύκονο
![Flora: Λίγο πιο «θαμπά» το 2023 τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/flora1-600x398.png)
Γιατί «θάμπωσαν» τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Flora
Πόσο επηρέασε η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια