Το καλύτερο πρώτο τρίμηνο των τελευταίων δέκα τριών ετών κατέγραψε η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία φέτος, με τις προοπτικές να διαγράφονται ευοίωνες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο οίκος Clarkson Research Services, ο δείκτης ClarkSea Index, ένας σταθμισμένος μέσος όρος των κερδών των tankers, των bulkers, των containerships και των gas carriers, διαμορφώθηκε στα 17.461 δολάρια ημερησίως διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου. Πρόκειται για την καλύτερη επίδοση από το 2008, πριν από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση και την κατάρρευση της Lehman Brothers.
Ο δείκτης βαρόμετρο για την πορεία της παγκόσμιας ναυτιλίας, επωφελήθηκε κυρίως από τα κέρδη στα πλοία εμπορευματοκιβωτίων και στα τα μεσαίου μεγέθους μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Παράλληλα, η ανάκαμψη που παρατηρείται στη διεθνή ζήτηση σε commodities, από σιτηρά μέχρι άνθρακα, εκτόξευσαν τα μέσα τριμηνιαία κέρδη των bulkers στο μεγαλύτερο επίπεδο των τελευταίων δέκα και πλέον ετών.
Το ισχυρό momentum συνεχίζεται, με το δείκτη ClarkSea Index να ξεκινά το δεύτερο τρίμηνο στα 20.759 δολάρια ημερησίως, ενισχυμένος κατά 36% από την αρχή του 2021.
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Στα 2 τρισ. η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – Οι παραγγελίες για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα
Στη ναυτιλία, η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου αυξήθηκε στα 2 τρισ. δολ. από 1,2 τρισ. δολά το 2020
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οι ναύλοι στα Containerships
Tο τρίτο έτος στην ιστορία του κλάδου με τόσο υψηλά κέρδη για τις ναυτιλιακές εταιρείες παρά την αύξηση κατά 10% του παγκοσμίου στόλου
Πόσα πλοία πούλησαν και αγόρασαν το 2024 οι Έλληνες εφοπλιστές – Οι πρωτιές
Οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε πωλήσεις πλοίων αξιοποιώντας τις υψηλές τιμές – Τα reports διεθνών ναυλομεσιτικών οίκων
LNG Carriers: Οι παράγοντες που θα καθορίσουν τις τιμές
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στον καιρό και σε άλλους τρεις παράγοντες n Τι αναφέρουν στις εκθέσεις τους ο οίκος Allied Shipbroking και το Baltic Exchange
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων