![Ναυτιλία : Ρεκόρ 13 ετών στο πρώτο τρίμηνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/ploio-2.jpg)
Το καλύτερο πρώτο τρίμηνο των τελευταίων δέκα τριών ετών κατέγραψε η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία φέτος, με τις προοπτικές να διαγράφονται ευοίωνες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο οίκος Clarkson Research Services, ο δείκτης ClarkSea Index, ένας σταθμισμένος μέσος όρος των κερδών των tankers, των bulkers, των containerships και των gas carriers, διαμορφώθηκε στα 17.461 δολάρια ημερησίως διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου. Πρόκειται για την καλύτερη επίδοση από το 2008, πριν από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση και την κατάρρευση της Lehman Brothers.
Ο δείκτης βαρόμετρο για την πορεία της παγκόσμιας ναυτιλίας, επωφελήθηκε κυρίως από τα κέρδη στα πλοία εμπορευματοκιβωτίων και στα τα μεσαίου μεγέθους μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Παράλληλα, η ανάκαμψη που παρατηρείται στη διεθνή ζήτηση σε commodities, από σιτηρά μέχρι άνθρακα, εκτόξευσαν τα μέσα τριμηνιαία κέρδη των bulkers στο μεγαλύτερο επίπεδο των τελευταίων δέκα και πλέον ετών.
Το ισχυρό momentum συνεχίζεται, με το δείκτη ClarkSea Index να ξεκινά το δεύτερο τρίμηνο στα 20.759 δολάρια ημερησίως, ενισχυμένος κατά 36% από την αρχή του 2021.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Ναυτιλία: Γιατί το LNG είναι ακόμη πιο βιώσιμο καύσιμο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/tanker_ship_ploio_naytilia_shutterstock-768x480-600x375.jpg)
Γιατί το LNG είναι ακόμη πιο βιώσιμο καύσιμο για τη ναυτιλία
Τι έδειξε έκθεση της διεθνούς πρωτοβουλίας για τη μείωση του μεθανίου στη ναυτιλία μετά από έρευνα δύο ετών
![Containers: Κρεσέντο αυξήσεων από 270% μέχρι και 450%](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/orange-black-loaded-container-ship-harbour-1-600x450.jpg)
Containers: Κρεσέντο αυξήσεων από 270% μέχρι και 450%
Η δραματική άνοδος στους ναύλους των containers που μεταφέρουν από την Ασία στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ κάθε είδους καταναλωτικά προϊόντα συνεχίζεται και τον Ιούλιο
![LNG: Θετικές προοπτικές για τα LNG Carriers](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/thumbnail_19νοε2023plwti-monada-lng-600x600.jpg)
Θετικές προοπτικές για τα LNG Carriers
Ο διεθνής οργανισμός ενέργειας Allied προβλέπει αύξηση της τάξης του 2,3% στην παγκόσμια ζήτηση LNG για το 2024
![Ναυτιλία: Νέο σκηνικό στην αγορά χύδην φορτίου – Γιατί «τρέχουν» ξανά οι ναύλοι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/ploio-pontoporos-nautilia-600x375.jpg)
Νέο σκηνικό στην αγορά χύδην φορτίου - Γιατί «τρέχουν» ξανά οι ναύλοι
Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου παρουσίασε σημαντική δυναμική κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών
![Ναυτιλία: Γιατί επιστρέφουν οι χρυσές ημέρες στoν κλάδο των container](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/container-ship-6631117_1280-600x400.jpg)
Γιατί επιστρέφουν οι χρυσές ημέρες στoν κλάδο των container
Το 2022 η απόδοση του κεφαλαίου των ναυτιλιακών εταιρειών ξεπέρασε το 40%