Καθώς η πανδημία του κορωνοϊού κράτησε τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο στο σπίτι, σχεδόν τα πάντα, από τα είδη σούπερ μάρκετ έως τα εργαλεία κηπουρικής αγοράστηκαν μέσω διαδικτύου.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Recovery Insights της Mastercard, αυτό ισοδυναμεί με επιπλέον 900 δισεκατομμύρια δολάρια, τα οποία δαπανήθηκαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο λιανικής σε όλο τον κόσμο το 2020. Με άλλα λόγια: το 2020, το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελούσε περίπου 1 δολάρια σε κάθε 5 δολάρια που δαπανήθηκαν στη λιανική αγορά, όταν ένα χρόνο πριν, το 2019 η αντίστοιχη αναλογία δαπάνης σε δολάρια ήταν 1 προς 7.

Για τους εμπόρους λιανικής, τα εστιατόρια και άλλες μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις, η δυνατότητα πώλησης στο διαδίκτυο λειτούργησε ως «σανίδα σωτηρίας» καθώς οι προσωπικές δαπάνες των καταναλωτών «διαταράχθηκαν» σε σχέση με το αναμενόμενο υπό κανονικές συνθήκες αγοράς.

Περίπου το 20-30% των καταναλωτών που λόγω της Covid άρχισαν να αγοράζουν μέσω διαδικτύου, εκτιμάται ότι θα παραμείνουν σε αυτό το κανάλι αγορών και μετά το πέρασμα της πανδημίας, σύμφωνα με την έρευνα της Mastercard «Recovery Insights: Commerce E-volution».
«Ενώ οι καταναλωτές είχαν… κολλήσει στο σπίτι τους, τα χρήματά τους ταξίδεψαν μακριά χάρη στο ηλεκτρονικό εμπόριο», λέει ο Bricklin Dwyer, επικεφαλής οικονομολόγος της Mastercard και επικεφαλής του Mastercard Economics Institute. «Αυτό έχει σημαντικές επιπτώσεις, με τις χώρες και τις εταιρείες που έχουν δώσει προτεραιότητα στο ηλεκτρονκό εμπόριο και την Online πώληση να συνεχίσουν να αποκομίζουν τα οφέλη. Η ανάλυσή μας δείχνει ότι ακόμη και οι μικρότερες επιχειρήσεις βλέπουν κέρδη όταν στρέφονται στην ψηφιακή αγορά “.

Οι καταναλωτές αυξάνουν τα αποτυπώματά τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αγοράζοντας από έως και 30% περισσότερους διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής.

Οι βασικές τάσεις

Ενώ ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν ήταν ούτε καθολικός ούτε συνεπής – λόγω γεωγραφικών, οικονομικών και οικιακών διαφορών – η έκθεση αποκαλύπτει πολλές βασικές γενικές τάσεις:

Οι ψηφιακά ανεπτυγμένες οικονομίες αύξησαν σημαντικά την ηλεκτρονική κατανάλωση

Οι οικονομίες που είχαν υιοθετήσει περισσότερες ψηφιακές λύσεις και εφαρμογές πριν από την πανδημία, όπως για παράδειγμα το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ, κατέγραψαν μεγαλύτερα και πιο σταθερά κέρδη από την αυξημένη ροπή των καταναλωτών προς τις ψηφιακές συναλλαγές, σε σχέση με εκείνα των χωρών που είχαν μικρότερο μερίδιο ηλεκτρονικού εμπορίου πριν από την πανδημία, όπως η Αργεντινή και το Μεξικό. Οι περιοχές της Ασίας-Ειρηνικού, της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης ήταν οι ισχυρότερες και αυτές οδήγησαν στην υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Οι ηλεκτρονικές αγορές σε καταστήματα τροφίμων και εκπτωτικά κέντρα ήρθαν για να μείνουν

Οι βασικοί τομείς λιανικής, που είχαν το μικρότερο μερίδιο ηλεκτρονικών αγορών πριν από την κρίση, εμφάνισαν μερικά από τα μεγαλύτερα κέρδη, λόγω της προσαρμογής των καταναλωτών σε νέες ψηφιακές λύσεις. Η διαμόρφωση νέων καταναλωτικών συνηθειών, καθώς και η μικρή βάση δεδομένων σε αυτές τις αγορές που υπήρχε από την προ-πανδημική εποχή, υποδεικνύει πως η αύξηση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου (70-80%) στα καταστήματα τροφίμων θα διατηρηθεί και μετά το τέλος της πανδημίας.

Το διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 25-30% στην πανδημία

Το διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο σημείωσε άνοδο τόσο στον όγκο των πωλήσεων, όσο και στον αριθμό των διαφορετικών χωρών, από τις οποίες οι αγοραστές πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές παραγγελίες. Με περισσότερες επιλογές στα χέρια τους, οι καταναλωτικές δαπάνες στο διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκαν περίπου 25-30% σε ετήσια βάση, από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Φεβρουάριο του 2021.
Οι καταναλωτές αυξάνουν τις ηλεκτρονικές αγορές, αγοράζοντας κατά 30% περισσότερο από διαδικτυακά καταστήματα. Αναδεικνύοντας τις διευρυμένες καταναλωτικές επιλογές, η έρευνα σημειώνει τη παγκόσμια ροπή των καταναλωτών για αγορές από περισσότερους διαδικτυακούς ιστότοπους και ηλεκτρονικά κανάλια αγοράς, σε σχέση με το παρελθόν. Οι κάτοικοι σε χώρες όπως η Ιταλία και η Σαουδική Αραβία έχουν αυξήσει τις αγορές τους από ηλεκτρονικά καταστήματα κατά 33% κατά μέσο όρο, με αμέσως επόμενους στη λίστα τους κατοίκους Ρωσίας και Ηνωμένου Βασιλείου.

Επιταχύνθηκε η στροφή σε ηλεκτρονικές αγορές στις ΗΠΑ

Ακόμη και στις αγορές εντός καταστημάτων, η Covid-19 επιτάχυνε την ψηφιακή μετάβαση, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές μετέβησαν από τη χρήση μετρητών, στις ανέπαφες πληρωμές. Με βάση τα στοιχεία της έρευνας από καταστήματα στα οποία απαιτείται φυσική παρουσία για την πραγματοποίηση αγορών, όπως εστιατόρια και καταστήματα τροφίμων, παρατηρήθηκε αύξηση των ανέπαφων συναλλαγών κατά 2.5%, πέραν της αυξητικής τάσης. Η συγκεκριμένη τάση, οδήγησε σε επιτάχυνση της μετάβασης από τα μετρητά σε ηλεκτρονικές πληρωμές, κατά ένα ολόκληρο έτος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία