Την απαγόρευση εσωτερικών αεροπορικών πτήσεων μικρών αποστάσεων, σε προορισμούς που εξυπηρετούνται κάλλιστα και με την εναλλακτική του σιδηροδρόμου, ψήφισε κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου που πέρασε η γαλλική Εθνοσυνέλευση. Το σκεπτικό των Γάλλων βουλευτών είναι να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα στην ατμόσφαιρα που συμβάλλουν σημαντικά στην καταστροφική για το παγκόσμιο οικοσύστημα κλιματική αλλαγή.
Τα σχεδιαζόμενα μέτρα, τα οποία για να γίνουν νόμος και να εφαρμοστούν θα πρέπει να εγκριθούν και από τη Γερουσία, προβλέπουν την απαγόρευση πτήσεων σε εσωτερικούς προορισμούς στη Γαλλία στους οποίους μπορεί να φθάσει κάποιος με τρένο εντός δυόμιση ωρών το πολύ. Σε περίπτωση, όμως, που το αεροσκάφος έχει πιο μακρινό τελικό προορισμό και κάνει «σκάλα» σε ένα ενδιάμεσο αεροδρόμιο, δεν θα υπάρχει πρόβλημα.
Δηλαδή, αν εγκριθεί το νομοθέτημα, θα καταργηθούν οι πτήσεις από το Παρίσι στη Λυών, μια και με το τρένο η απόσταση που χωρίζει τις δύο πόλεις (393 χλμ. αεροπορικώς, 463 οδικώς) καλύπτονται σε 2 ώρες και 26 λεπτά με το TGV, το περίφημο Τρένο Μεγάλης Ταχύτητας της SNCF (Γαλλική Εθνική Εταιρεία Σιδηροδρόμων). Κάποιοι συρμοί διανύουν την απόσταση σε 2 ώρες και 16 λεπτά, ενώ καθημερινώς διενεργούνται 24 δρομολόγια.
Ωστόσο, σε περίπτωση που ένα προγραμματισμένο αεροπορικό δρομολόγιο από το Παρίσι στην Αθήνα προβλέπει ενδιάμεσο σταθμό στη Λυών, δεν θα υπάρξει πρόβλημα για να προσγειωθεί το αεροσκάφος στην ονομαστή «γαστρονομική πρωτεύουσα» της Γαλλίας.
«Σύμβαση για το Κλίμα»
Η νομοθετική πρωτοβουλία της γαλλικής κυβέρνησης εντάσσεται στην εκπεφρασμένη πρόθεση του Εμμανουέλ Μακρόν να εισαγάγει αυστηρότερους κανόνες σε ό,τι αφορά τις εσωτερικές πτήσεις στη χώρα. Η Σύμβαση των Γάλλων Πολιτών για το Κλίμα, που δημιούργησε ο γάλλος πρόεδρος το 2019, είχε προτείνει μάλιστα την κατάργηση των αεροπορικών συνδέσεων σε προορισμούς που εξυπηρετούνται με τρένο σε λιγότερο από τέσσερις ώρες.
Η διαδικασία απογείωσης και προσγείωσης ενός αεροσκάφους είναι εξόχως ενεργοβόρα γι’ αυτό και οι μικρές σε διάρκεια πτήσεις είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικές για το περιβάλλον. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος, ένας αεροπορικός επιβάτης επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με 285 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακος ανά διανυόμενο χιλιόμετρο, ένας επιβάτης αυτοκινήτου (που μεταφέρει τέσσερα άτομα) επιβαρύνει το περιβάλλον με 158 γραμμάρια, ενώ ένας επιβάτης τρένου μόνο με 14 γραμμάρια.
Εξάλλου μελέτη της γαλλικής Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Αεροπορίας έδειξε ότι ένας αεροπορικός επιβάτης επιβαρύνει με ένα τόνο CO2 το περιβάλλον κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με επιστροφή που πραγματοποιεί από το Παρίσι στη Νέα Υόρκη. Πρόκειται για ποσότητα CO2 που αντιστοιχεί στη μέση ετήσια επιβάρυνση κάθε Γάλλου για τη θέρμανση του σπιτιού του.
Και η Austrian Airlines
Η γαλλική κυβέρνηση δεν είναι η πρώτη που μελετά τη λήψη μέτρων για τον περιορισμό της ρύπανσης της ατμόσφαιρας από τα αεροσκάφη. Πέρυσι η Austrian Airlines κατάργησε την αεροπορική σύνδεση της Βιέννης με το Σάλτσμπουργκ, που εξυπηρετείται με μια αναβαθμισμένη σιδηροδρομική υπηρεσία. Η εταιρεία έλαβε πακέτο διάσωσης από την αυστριακή κυβέρνηση, που προέβλεπε τη λήψη μέτρων για τη μείωση του «αποτυπώματος άνθρακα» του αερομεταφορέα.
Σημειωτέον ότι η συζήτηση και η ψήφιση στη γαλλική Εθνοσυνέλευση του νομοσχεδίου για τις αεροπορικές πτήσεις διεξήχθη λίγες ημέρες μετά τον διπλασιασμό της συμμετοχής της κυβέρνησης του Παρισιού στην Air France (κατέχει 14,3% του μετοχικού κεφαλαίου, αλλά ο υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο το κρατικό μερίδιο να φθάσει το 29,9%).
Η γαλλική κυβέρνηση έχει εκταμιεύσει δάνεια 7 δισ. ευρώ στον εθνικό αερομεταφορέα της χώρας, που όπως όλες ανεξαιρέτως οι αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο έχουν υποστεί καίριο οικονομικό πλήγμα από τους περιορισμούς των μετακινήσεων που έχει επιβάλει η πανδημία.
Latest News
ΔΕΔΔΗΕ: Η παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ σε μία εφαρμογή
Η νέα εφαρμογή τυ ΔΕΔΔΗΕ δείχνει πόση ενέργεια παράγεται από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε όλη την Ελλάδα
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Ξεκινά την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων - Συνολικής ισχύος 100 MW
Τα νέα αιολικά πάρκα ξεκινούν να κατασκευάζονται στη Ροδόπη, τη Φωκίδα και την Αργολίδα με την προμήθεια 19 νέων ανεμογεννητριών του οίκου Nordex
Motor Oil: «Κοιλάδα Υδρογόνου της χρονιάς» για το 2024 ανακηρύχθηκε το έργο TRIĒRĒS
Το έργο TRIĒRĒS επικεντρώνεται στη δημιουργία Κοιλάδας Υδρογόνου με γεωγραφική αναφορά στα Διυλιστήρια της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα