![Οι Γάλλοι θέλουν να απαγορεύσουν τις πτήσεις μικρών αποστάσεων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/airfrance-scaled.jpg)
Την απαγόρευση εσωτερικών αεροπορικών πτήσεων μικρών αποστάσεων, σε προορισμούς που εξυπηρετούνται κάλλιστα και με την εναλλακτική του σιδηροδρόμου, ψήφισε κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου που πέρασε η γαλλική Εθνοσυνέλευση. Το σκεπτικό των Γάλλων βουλευτών είναι να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα στην ατμόσφαιρα που συμβάλλουν σημαντικά στην καταστροφική για το παγκόσμιο οικοσύστημα κλιματική αλλαγή.
Τα σχεδιαζόμενα μέτρα, τα οποία για να γίνουν νόμος και να εφαρμοστούν θα πρέπει να εγκριθούν και από τη Γερουσία, προβλέπουν την απαγόρευση πτήσεων σε εσωτερικούς προορισμούς στη Γαλλία στους οποίους μπορεί να φθάσει κάποιος με τρένο εντός δυόμιση ωρών το πολύ. Σε περίπτωση, όμως, που το αεροσκάφος έχει πιο μακρινό τελικό προορισμό και κάνει «σκάλα» σε ένα ενδιάμεσο αεροδρόμιο, δεν θα υπάρχει πρόβλημα.
Δηλαδή, αν εγκριθεί το νομοθέτημα, θα καταργηθούν οι πτήσεις από το Παρίσι στη Λυών, μια και με το τρένο η απόσταση που χωρίζει τις δύο πόλεις (393 χλμ. αεροπορικώς, 463 οδικώς) καλύπτονται σε 2 ώρες και 26 λεπτά με το TGV, το περίφημο Τρένο Μεγάλης Ταχύτητας της SNCF (Γαλλική Εθνική Εταιρεία Σιδηροδρόμων). Κάποιοι συρμοί διανύουν την απόσταση σε 2 ώρες και 16 λεπτά, ενώ καθημερινώς διενεργούνται 24 δρομολόγια.
Ωστόσο, σε περίπτωση που ένα προγραμματισμένο αεροπορικό δρομολόγιο από το Παρίσι στην Αθήνα προβλέπει ενδιάμεσο σταθμό στη Λυών, δεν θα υπάρξει πρόβλημα για να προσγειωθεί το αεροσκάφος στην ονομαστή «γαστρονομική πρωτεύουσα» της Γαλλίας.
«Σύμβαση για το Κλίμα»
Η νομοθετική πρωτοβουλία της γαλλικής κυβέρνησης εντάσσεται στην εκπεφρασμένη πρόθεση του Εμμανουέλ Μακρόν να εισαγάγει αυστηρότερους κανόνες σε ό,τι αφορά τις εσωτερικές πτήσεις στη χώρα. Η Σύμβαση των Γάλλων Πολιτών για το Κλίμα, που δημιούργησε ο γάλλος πρόεδρος το 2019, είχε προτείνει μάλιστα την κατάργηση των αεροπορικών συνδέσεων σε προορισμούς που εξυπηρετούνται με τρένο σε λιγότερο από τέσσερις ώρες.
Η διαδικασία απογείωσης και προσγείωσης ενός αεροσκάφους είναι εξόχως ενεργοβόρα γι’ αυτό και οι μικρές σε διάρκεια πτήσεις είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικές για το περιβάλλον. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος, ένας αεροπορικός επιβάτης επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με 285 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακος ανά διανυόμενο χιλιόμετρο, ένας επιβάτης αυτοκινήτου (που μεταφέρει τέσσερα άτομα) επιβαρύνει το περιβάλλον με 158 γραμμάρια, ενώ ένας επιβάτης τρένου μόνο με 14 γραμμάρια.
Εξάλλου μελέτη της γαλλικής Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Αεροπορίας έδειξε ότι ένας αεροπορικός επιβάτης επιβαρύνει με ένα τόνο CO2 το περιβάλλον κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με επιστροφή που πραγματοποιεί από το Παρίσι στη Νέα Υόρκη. Πρόκειται για ποσότητα CO2 που αντιστοιχεί στη μέση ετήσια επιβάρυνση κάθε Γάλλου για τη θέρμανση του σπιτιού του.
Και η Austrian Airlines
Η γαλλική κυβέρνηση δεν είναι η πρώτη που μελετά τη λήψη μέτρων για τον περιορισμό της ρύπανσης της ατμόσφαιρας από τα αεροσκάφη. Πέρυσι η Austrian Airlines κατάργησε την αεροπορική σύνδεση της Βιέννης με το Σάλτσμπουργκ, που εξυπηρετείται με μια αναβαθμισμένη σιδηροδρομική υπηρεσία. Η εταιρεία έλαβε πακέτο διάσωσης από την αυστριακή κυβέρνηση, που προέβλεπε τη λήψη μέτρων για τη μείωση του «αποτυπώματος άνθρακα» του αερομεταφορέα.
Σημειωτέον ότι η συζήτηση και η ψήφιση στη γαλλική Εθνοσυνέλευση του νομοσχεδίου για τις αεροπορικές πτήσεις διεξήχθη λίγες ημέρες μετά τον διπλασιασμό της συμμετοχής της κυβέρνησης του Παρισιού στην Air France (κατέχει 14,3% του μετοχικού κεφαλαίου, αλλά ο υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο το κρατικό μερίδιο να φθάσει το 29,9%).
Η γαλλική κυβέρνηση έχει εκταμιεύσει δάνεια 7 δισ. ευρώ στον εθνικό αερομεταφορέα της χώρας, που όπως όλες ανεξαιρέτως οι αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο έχουν υποστεί καίριο οικονομικό πλήγμα από τους περιορισμούς των μετακινήσεων που έχει επιβάλει η πανδημία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού