Την απαγόρευση εσωτερικών αεροπορικών πτήσεων μικρών αποστάσεων, σε προορισμούς που εξυπηρετούνται κάλλιστα και με την εναλλακτική του σιδηροδρόμου, ψήφισε κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου που πέρασε η γαλλική Εθνοσυνέλευση. Το σκεπτικό των Γάλλων βουλευτών είναι να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα στην ατμόσφαιρα που συμβάλλουν σημαντικά στην καταστροφική για το παγκόσμιο οικοσύστημα κλιματική αλλαγή.
Τα σχεδιαζόμενα μέτρα, τα οποία για να γίνουν νόμος και να εφαρμοστούν θα πρέπει να εγκριθούν και από τη Γερουσία, προβλέπουν την απαγόρευση πτήσεων σε εσωτερικούς προορισμούς στη Γαλλία στους οποίους μπορεί να φθάσει κάποιος με τρένο εντός δυόμιση ωρών το πολύ. Σε περίπτωση, όμως, που το αεροσκάφος έχει πιο μακρινό τελικό προορισμό και κάνει «σκάλα» σε ένα ενδιάμεσο αεροδρόμιο, δεν θα υπάρχει πρόβλημα.
Δηλαδή, αν εγκριθεί το νομοθέτημα, θα καταργηθούν οι πτήσεις από το Παρίσι στη Λυών, μια και με το τρένο η απόσταση που χωρίζει τις δύο πόλεις (393 χλμ. αεροπορικώς, 463 οδικώς) καλύπτονται σε 2 ώρες και 26 λεπτά με το TGV, το περίφημο Τρένο Μεγάλης Ταχύτητας της SNCF (Γαλλική Εθνική Εταιρεία Σιδηροδρόμων). Κάποιοι συρμοί διανύουν την απόσταση σε 2 ώρες και 16 λεπτά, ενώ καθημερινώς διενεργούνται 24 δρομολόγια.
Ωστόσο, σε περίπτωση που ένα προγραμματισμένο αεροπορικό δρομολόγιο από το Παρίσι στην Αθήνα προβλέπει ενδιάμεσο σταθμό στη Λυών, δεν θα υπάρξει πρόβλημα για να προσγειωθεί το αεροσκάφος στην ονομαστή «γαστρονομική πρωτεύουσα» της Γαλλίας.
«Σύμβαση για το Κλίμα»
Η νομοθετική πρωτοβουλία της γαλλικής κυβέρνησης εντάσσεται στην εκπεφρασμένη πρόθεση του Εμμανουέλ Μακρόν να εισαγάγει αυστηρότερους κανόνες σε ό,τι αφορά τις εσωτερικές πτήσεις στη χώρα. Η Σύμβαση των Γάλλων Πολιτών για το Κλίμα, που δημιούργησε ο γάλλος πρόεδρος το 2019, είχε προτείνει μάλιστα την κατάργηση των αεροπορικών συνδέσεων σε προορισμούς που εξυπηρετούνται με τρένο σε λιγότερο από τέσσερις ώρες.
Η διαδικασία απογείωσης και προσγείωσης ενός αεροσκάφους είναι εξόχως ενεργοβόρα γι’ αυτό και οι μικρές σε διάρκεια πτήσεις είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικές για το περιβάλλον. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος, ένας αεροπορικός επιβάτης επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με 285 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακος ανά διανυόμενο χιλιόμετρο, ένας επιβάτης αυτοκινήτου (που μεταφέρει τέσσερα άτομα) επιβαρύνει το περιβάλλον με 158 γραμμάρια, ενώ ένας επιβάτης τρένου μόνο με 14 γραμμάρια.
Εξάλλου μελέτη της γαλλικής Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Αεροπορίας έδειξε ότι ένας αεροπορικός επιβάτης επιβαρύνει με ένα τόνο CO2 το περιβάλλον κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με επιστροφή που πραγματοποιεί από το Παρίσι στη Νέα Υόρκη. Πρόκειται για ποσότητα CO2 που αντιστοιχεί στη μέση ετήσια επιβάρυνση κάθε Γάλλου για τη θέρμανση του σπιτιού του.
Και η Austrian Airlines
Η γαλλική κυβέρνηση δεν είναι η πρώτη που μελετά τη λήψη μέτρων για τον περιορισμό της ρύπανσης της ατμόσφαιρας από τα αεροσκάφη. Πέρυσι η Austrian Airlines κατάργησε την αεροπορική σύνδεση της Βιέννης με το Σάλτσμπουργκ, που εξυπηρετείται με μια αναβαθμισμένη σιδηροδρομική υπηρεσία. Η εταιρεία έλαβε πακέτο διάσωσης από την αυστριακή κυβέρνηση, που προέβλεπε τη λήψη μέτρων για τη μείωση του «αποτυπώματος άνθρακα» του αερομεταφορέα.
Σημειωτέον ότι η συζήτηση και η ψήφιση στη γαλλική Εθνοσυνέλευση του νομοσχεδίου για τις αεροπορικές πτήσεις διεξήχθη λίγες ημέρες μετά τον διπλασιασμό της συμμετοχής της κυβέρνησης του Παρισιού στην Air France (κατέχει 14,3% του μετοχικού κεφαλαίου, αλλά ο υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο το κρατικό μερίδιο να φθάσει το 29,9%).
Η γαλλική κυβέρνηση έχει εκταμιεύσει δάνεια 7 δισ. ευρώ στον εθνικό αερομεταφορέα της χώρας, που όπως όλες ανεξαιρέτως οι αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο έχουν υποστεί καίριο οικονομικό πλήγμα από τους περιορισμούς των μετακινήσεων που έχει επιβάλει η πανδημία.
Latest News
Μαύρος: Ο όμιλος ΔΕΗ θα αναπτύξει επιπλέον 6,3 GW ΑΠΕ σε Ελλάδα και ΝΑ Ευρώπη
Η παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ είναι το φθηνότερο μέσο που έχουμε για παραγωγή ενέργειας, τόνισε ο Κ. Μαύρος, CEO της ΔΕΗ Ανανεώσιμες
H OGILVY GREECE επενδύει στην πράσινη ενέργεια & συνεργάζεται με τις Greenvolt Next & Globalsat για τον ενεργειακό μετασχηματισμό της
Η συνεργασία μεταξύ των τριών εταιρειών είχε ως αποτέλεσμα τη μεταμόρφωση του κτιρίου της Ogilvy στον Γέρακα
Η Κίνα πρωταγωνίστρια στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Αν και παραμένει ο μεγαλύτερος ρυπαντής παγκοσμίως, πέρυσι ο ασιατικός γίγαντας αύξησε κατά 28% την παραγωγή ηλιακής ενέργειας
Πώς κινείται ο τουρισμός στη Θεσσαλία στη μετά Daniel εποχή
Τα ζητήματα αυτά βρέθηκαν στο επίκεντρο συζήτησης που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 1ου Φόρουμ για τη Θεσσαλία
Νέο κέντρο ελέγχου για ΑΠΕ στη Ρουμανία εγκαινίασε ο Όμιλος ΔΕΗ
Ο Όμιλος ΔΕΗ είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός ενέργειας από ΑΠΕ στη Ρουμανία με 1,3 GW εγκατεστημένη ισχύς στη χώρα
Πολύ πιθανή η μείωση της κατανάλωσης άνθρακα το 2025 στην Κίνα
Η πρόβλεψη για την Κίνα, μπορεί να ανατραπεί καθώς οι ακραίες καιρικές συνθήκες ή η ισχυρότερη βιομηχανική ανάπτυξη θα μπορούσε να την ανατρέψει
O Μασκ «πήρε το όπλο του» - Στέλνει την ΕΕ στα δικαστήρια για τους δασμούς στα Tesla
Η απόφαση του Ίλον Μασκ σηματοδοτεί την τελευταία αντιπαράθεση μεταξύ του επικεφαλή της Tesla και της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Schneider Electric: Για δεύτερη φορά ανακηρύχθηκε η πιο βιώσιμη εταιρεία στον κόσμο
Η Schneider Electric είναι η πρώτη εταιρεία που κατακτά για δεύτερη φορά την κορυφή της Corporate Knights Global 100 για το 2025, μετά το 2021
ΕΛΕΤΑΕΝ: Στα 5,35 GW η εγκατεστημένη ισχύς των αιολικών - Εγκαταστάσεις 125 MW το 2024 [χάρτης]
Η αιολική ισχύς έφθασε 5.355 ΜW - Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΕΤΑΕΝ
«Τρέχει» η επιδότηση για νέο ηλιακό θερμοσίφωνα – Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι δείχνει μελέτη του ΙΟΒΕ για τα οφέλη από την εφαρμογή κινήτρων για ηλιακούς θερμοσίφωνες