O εξηλεκτρισμός των 63 εκατομμυρίων οχημάτων επαγγελματικής χρήσης στην ΕΕ θα αποτελέσει το «κλειδί» για την απεξάρτηση των οδικών μεταφορών από τον άνθρακα. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έρευνα της Ernst & Young (EY), η οποία επικεντρώνεται στα επιχειρηματικά οφέλη για όσους κινηθούν γρήγορα στον εξελισσόμενο τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το 2020 οι πωλήσεις καθαρά ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ξεπέρασαν το ορόσημο του ενός εκατομμύριου οχημάτων. Με άλλα λόγια, ένα στα δέκα επιβατικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το περασμένο έτος στη Γηραιά Ηπειρο ήταν ηλεκτρικό, γεγονός που καταδεικνύει ότι είναι εφικτή η επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου της συμμετοχής ηλεκτρικών οχημάτων κατά 30%-40% στις συνολικές πωλήσεις έως το 2030 και περιορισμού των επικίνδυνων εκπομπών ρύπων που ενοχοποιούνται για την κλιματική αλλαγή.
Σύμφωνα με τη μελέτη της EY, οι εκπομπές άνθρακα από τις μεταφορές αυξάνονται συνεχώς την τελευταία τριετία, ενώ θα απαιτηθεί μείωση κατά 65%, ή μέση ετήσια εξοικονόμηση της τάξης του 10%, για την επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου για μείωση των εκπομπών κατά 55% σε σχέση με τα επίπεδα του 1990. Για να επιτευχθεί ο στόχος είναι απαραίτητη η επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού των στόλων οχημάτων επαγγελματικής χρήσης. Αρα οι πολιτικοί στόχοι πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις εμπορικές ευκαιρίες, γύρω από ένα συνεκτικό ρυθμιστικό πλαίσιο, ενώ θα χρειαστούν νέα σχήματα χρηματοδότησης για δημόσιες και ιδιωτικές υποδομές φόρτισης, έμφαση στις αλυσίδες εφοδιασμού, ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και απρόσκοπτη ψηφιακή σύνδεση οχημάτων και δικτύου ηλεκτροδότησης.
Ο ευρωπαϊκός στόλος οχημάτων επαγγελματικής χρήσης, αν και σχετικά μικρός, με 63 εκατομμύρια οχήματα (20% των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη), αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 40% των χιλιομέτρων που διανύονται, ενώ ευθύνεται για το 50% των εκπομπών που προέρχονται από τις οδικές μεταφορές.
Η πρόκληση της ηλεκτροκίνησης στον στόλο επαγγελματικών οχημάτων απασχολεί τους κλάδους της αυτοκινητοβιομηχανίας, των μεγάλων επιχειρήσεων, της κατασκευής μπαταριών οχημάτων, της μίσθωσης οχημάτων (leasing) και των επιχειρήσεων υποδομών φόρτισης, αλλά και τις τράπεζες.
Latest News
Πώς η διαφορετικότητα θα δημιουργούσε πλούτο αλλά απέτυχε
Μια επιδραστική μελέτη της McKinsey το 2015 έβρισκε σύνδεση μεταξύ κερδοφορίας και ποικιλομορφίας στελεχών
Reuters: Πώς μια θυγατρική γερμανικής εταιρείας βοηθά τη Ρωσία στην παράκαμψη των κυρώσεων
Η Heinrich Tapp Rus παρείχε «παράλληλες εισαγωγές» σε εταιρείες στις οποίες η ΕΕ έχει επιβάλει κυρώσεις σημειώνει το Reuters.
Ποιοι τεχνολογικοί γίγαντες υποστηρίζουν με γενναιόδωρες χορηγίες τον Τραμπ
Ηγέτες αμερικανικών επιχειρήσεων έκαναν γενναίες δωρεές στο ταμείο για την επανεκλογή του Τραμπ
Το δημόσιο χρέος της G7 - Η βραδυφλεγής βόμβα στα θεμέλια της παγκόσμιας οικονομίας [γραφήματα]
Το τεράστιο χρέος που έχουν συσσωρεύσει οι μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου, έχει αρχίσει να προκαλεί νευρικότητα
Σε ένα πράγμα συμφωνούν Δημοκρατικοί και Ρεπουμπλικανοί - Τι φοβούνται οι αναλυτές
Και τα δύο κόμματα συγκλίνουν όλο και περισσότερο στη σκληρή γραμμή απέναντι στην Κίνα και στις κινεζικές εταιρείες
Οι αγορές δίνουν 100% πιθανότητες για μείωση των αμερικανικών επιτοκίων μέχρι τον Σεπτέμβριο
Ένα μήνα πριν οι πιθανότητες για μείωση των επιτοκίων τον Σεπτέμβριο ήταν περίπου 70%
Μια δεύτερη θητεία Τραμπ θα βλάψει τον παγκόσμιο πληθωρισμό - Τι λένε οι αναλυτές
Οι πολιτικές που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα του Τραμπ αυξάνουν το κόστος διεθνώς
Θα ακολουθήσει ΗΠΑ και ΕΕ στους δασμούς για κινεζικά EV η Βρετανία;
Ο υπουργός Επιχειρήσεων Τζόναθαν Ρέινολντς βρίσκεται σε συνομιλίες με τη βιομηχανία για τα επόμενα βήματα
Στο στόχαστρο η Deutsche Bank για λογιστικές «αλχημείες»
Σύμφωνα με τις γερμανικές αρχές, η Deutsche Bank δεν ακολούθησε τα διεθνή λογιστικά πρότυπα όσον αφορά τον ισολογισμό του 2019
Ξεπέρασαν τις προσδοκίες οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ τον Ιούνιο
Οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο στις ΗΠΑ, εξαιρουμένων των οχημάτων και του φυσικού αερίου, αυξήθηκαν κατά 0,8%, με εκτιμήσεις +0,2%