O εξηλεκτρισμός των 63 εκατομμυρίων οχημάτων επαγγελματικής χρήσης στην ΕΕ θα αποτελέσει το «κλειδί» για την απεξάρτηση των οδικών μεταφορών από τον άνθρακα. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έρευνα της Ernst & Young (EY), η οποία επικεντρώνεται στα επιχειρηματικά οφέλη για όσους κινηθούν γρήγορα στον εξελισσόμενο τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το 2020 οι πωλήσεις καθαρά ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ξεπέρασαν το ορόσημο του ενός εκατομμύριου οχημάτων. Με άλλα λόγια, ένα στα δέκα επιβατικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το περασμένο έτος στη Γηραιά Ηπειρο ήταν ηλεκτρικό, γεγονός που καταδεικνύει ότι είναι εφικτή η επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου της συμμετοχής ηλεκτρικών οχημάτων κατά 30%-40% στις συνολικές πωλήσεις έως το 2030 και περιορισμού των επικίνδυνων εκπομπών ρύπων που ενοχοποιούνται για την κλιματική αλλαγή.
Σύμφωνα με τη μελέτη της EY, οι εκπομπές άνθρακα από τις μεταφορές αυξάνονται συνεχώς την τελευταία τριετία, ενώ θα απαιτηθεί μείωση κατά 65%, ή μέση ετήσια εξοικονόμηση της τάξης του 10%, για την επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου για μείωση των εκπομπών κατά 55% σε σχέση με τα επίπεδα του 1990. Για να επιτευχθεί ο στόχος είναι απαραίτητη η επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού των στόλων οχημάτων επαγγελματικής χρήσης. Αρα οι πολιτικοί στόχοι πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις εμπορικές ευκαιρίες, γύρω από ένα συνεκτικό ρυθμιστικό πλαίσιο, ενώ θα χρειαστούν νέα σχήματα χρηματοδότησης για δημόσιες και ιδιωτικές υποδομές φόρτισης, έμφαση στις αλυσίδες εφοδιασμού, ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και απρόσκοπτη ψηφιακή σύνδεση οχημάτων και δικτύου ηλεκτροδότησης.
Ο ευρωπαϊκός στόλος οχημάτων επαγγελματικής χρήσης, αν και σχετικά μικρός, με 63 εκατομμύρια οχήματα (20% των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη), αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 40% των χιλιομέτρων που διανύονται, ενώ ευθύνεται για το 50% των εκπομπών που προέρχονται από τις οδικές μεταφορές.
Η πρόκληση της ηλεκτροκίνησης στον στόλο επαγγελματικών οχημάτων απασχολεί τους κλάδους της αυτοκινητοβιομηχανίας, των μεγάλων επιχειρήσεων, της κατασκευής μπαταριών οχημάτων, της μίσθωσης οχημάτων (leasing) και των επιχειρήσεων υποδομών φόρτισης, αλλά και τις τράπεζες.
Latest News
Η πρώτη επαφή Λαγκάρντ με τον ΥΠΟΙΚ των ΗΠΑ Σκοτ Μπέσεντ
Ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ επιβεβαιώνει την οικονομική σχέση ΗΠΑ-ΕΕ σε τηλεφωνική επικοινωνία με την Λαγκάρντ της ΕΚΤ
Γεμίζουν με χρυσό τα θησαυροφυλάκια οι κεντρικές τράπεζες - Ρεκόρ ζήτησης το 2024
Ποιες τράπεζες ηγούνται της κούρσας των αγορών - Γιατί μειώνεται η ζήτηση για χρυσά κοσμήματα
Από δύο προτάσεις μομφής περνά ο προϋπολογισμός της Γαλλίας - Η «διάσωση» Μπαϊρού
Η Γαλλία βρίσκεται στην τρίτη κυβέρνησή της από τότε που ο Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν προκήρυξε πρόωρες εκλογές το περασμένο καλοκαίρι
«Μπαζούκα» της ΕΕ κατά της Silicon Valley - Η Big Tech στο στόχαστρο
Ποια αντίποινα μελετούν οι Βρυξέλλες αν ο Τραμπ προχωρήσει με την επιβολή δασμών κατά της Ευρώπης
Ακριβαίνουν στις ΗΠΑ Temu και Shein - Ο Τραμπ καταργεί το «de minimis»
Η κατάργηση του άρθρου 321 de minimis από τον Τραμπ είναι μέρος της εφαρμογής ενός πρόσθετου δασμού 10% στην Κίνα
Ναυαγεί το mega deal Nissan-Honda - Ράλι στις μετοχές
Η Honda και η Nissan εξετάζουν το ενδεχόμενο να ακυρώσουν τις συνομιλίες τους για τη συγχώνευση
Η Citigroup εγκαταλείπει την επιστροφή στο γραφείο
Η Citigroup λέει ότι το προσωπικό μπορεί να εργάζεται από το σπίτι δύο ημέρες την εβδομάδα
Οι ΗΠΑ θα «καταλάβουν» τη Γάζα και θα την κάνουν «Ριβιέρα της Ανατολής» - Η νέα πρόταση Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό του Ισραήλ, Μπενιαμίν Νετανιάχου
Δεν θα πληγούν όλοι οι Αμερικανοί εξίσου από τους δασμούς Τραμπ - Ποιοι θα χάσουν τα περισσότερα
Τα πιο ευάλωτα οικονομικά νοικοκυριά στις ΗΠΑ είναι πιθανό να αισθανθούν το μεγαλύτερο βάρος που δρομολογούν οι δασμοί Τραμπ
H Γαλλία, παραμένει ο βασικος προμηθευτής ηλεκτρισμού για Γερμανία και Βρετανία
Το 2024, η Γαλλία ήταν ο μεγαλύτερος προμηθευτής ηλεκτρικής ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γερμανίας και ο δεύτερος για την Ιταλία