
O εξηλεκτρισμός των 63 εκατομμυρίων οχημάτων επαγγελματικής χρήσης στην ΕΕ θα αποτελέσει το «κλειδί» για την απεξάρτηση των οδικών μεταφορών από τον άνθρακα. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έρευνα της Ernst & Young (EY), η οποία επικεντρώνεται στα επιχειρηματικά οφέλη για όσους κινηθούν γρήγορα στον εξελισσόμενο τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το 2020 οι πωλήσεις καθαρά ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ξεπέρασαν το ορόσημο του ενός εκατομμύριου οχημάτων. Με άλλα λόγια, ένα στα δέκα επιβατικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το περασμένο έτος στη Γηραιά Ηπειρο ήταν ηλεκτρικό, γεγονός που καταδεικνύει ότι είναι εφικτή η επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου της συμμετοχής ηλεκτρικών οχημάτων κατά 30%-40% στις συνολικές πωλήσεις έως το 2030 και περιορισμού των επικίνδυνων εκπομπών ρύπων που ενοχοποιούνται για την κλιματική αλλαγή.
Σύμφωνα με τη μελέτη της EY, οι εκπομπές άνθρακα από τις μεταφορές αυξάνονται συνεχώς την τελευταία τριετία, ενώ θα απαιτηθεί μείωση κατά 65%, ή μέση ετήσια εξοικονόμηση της τάξης του 10%, για την επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου για μείωση των εκπομπών κατά 55% σε σχέση με τα επίπεδα του 1990. Για να επιτευχθεί ο στόχος είναι απαραίτητη η επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού των στόλων οχημάτων επαγγελματικής χρήσης. Αρα οι πολιτικοί στόχοι πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις εμπορικές ευκαιρίες, γύρω από ένα συνεκτικό ρυθμιστικό πλαίσιο, ενώ θα χρειαστούν νέα σχήματα χρηματοδότησης για δημόσιες και ιδιωτικές υποδομές φόρτισης, έμφαση στις αλυσίδες εφοδιασμού, ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και απρόσκοπτη ψηφιακή σύνδεση οχημάτων και δικτύου ηλεκτροδότησης.
Ο ευρωπαϊκός στόλος οχημάτων επαγγελματικής χρήσης, αν και σχετικά μικρός, με 63 εκατομμύρια οχήματα (20% των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη), αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 40% των χιλιομέτρων που διανύονται, ενώ ευθύνεται για το 50% των εκπομπών που προέρχονται από τις οδικές μεταφορές.
Η πρόκληση της ηλεκτροκίνησης στον στόλο επαγγελματικών οχημάτων απασχολεί τους κλάδους της αυτοκινητοβιομηχανίας, των μεγάλων επιχειρήσεων, της κατασκευής μπαταριών οχημάτων, της μίσθωσης οχημάτων (leasing) και των επιχειρήσεων υποδομών φόρτισης, αλλά και τις τράπεζες.


Latest News

Μεγάλη, έως και επικίνδυνη, η έκθεση των ξένων στις αγορές των ΗΠΑ
H προειδοποίηση που απευθύνει η Deutsche Bank σε όσους έχουν επενδύσει στα αμερικανικά περιουσιακά στοιχεία

Το σχέδιο του Κρετίνσκι πίσω από εξαγορά της Daily Mail - Πώς σκοπεύει να την μεταμορφώσει
Η Royal Mail αναμένεται -εκτός απροόπτου- να περάσει στα χέρια του Τσέχου μεγιστάνα, Ντάνιελ Κρετίνσκι, στα τέλη Απριλίου

Με καθυστέρηση οι προπαραγγελίες του Nintendo Switch 2 λόγω δασμών
Η προπαραγγελίες για το Nintendo Switch 2 θα ξεκινήσουν στις 24 Απριλίου - Οι προπαραγγελίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για τις 9 Απριλίου

Επένδυση 256 εκατ. ευρώ από την τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία Tofas
Η Αρχή Ανταγωνισμού στην Τουρκία ενέκρινε την πώληση της επιχείρησης τοπικής διανομής από την Stellantis στην Tofas

Οι ΗΠΑ ήταν ο μεγαλύτερος παραγωγός σπάνιων γαιών - Υστερα ήρθε... η Κίνα
Μέχρι τη δεκαετία του 1980 οι ΗΠΑ ήταν στην πραγματικότητα ο μεγαλύτερος παραγωγός για σπάνιες γαίες

Δύσκολο στοίχημα το Made in USA- Πώς θα γυρίσει η παραγωγή στις ΗΠΑ
Η αισιοδοξία των CEO's για την ενίσχυση της μεταποιητικής δραστηριότητας αλλά και οι επιφυλάξεις τους

Η διπλή «απειλή» Τραμπ για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες [γραφήματα]
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την Stellantis έως την BMW - Σε συνομιλίες ΕΕ και Κίνα για να αποφευχθούν τα χειρότερα

Η βιομηχανία διατηρεί την ανοδική της τάση στην οικονομία της Κίνας
Η Κίνα είναι σίγουρη και ικανή να σταθεροποιήσει την εκτεταμένη βιομηχανική της οικονομία, δηλώνουν αξιωματούχοι της χώρας

Βιετνάμ: Ο «μοναδικός δεσμός» με τις ΗΠΑ – Οι ασκήσεις ισορροπίας
Το Βιετνάμ είναι από τις πρώτες χώρες που έσπευσαν να διαπραγματευτούν με τις ΗΠΑ τους δασμούς - Η επίσκεψη του Σι Τζινπίνγκ

Ιαπωνία: Εξετάζει παραχωρήσεις σε σόγια και ρύζι στις συνομιλίες για τους δασμούς των ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ ανέβαλαν για 90 μέρες τους «αμοιβαίους δασμούς» 24% στα Ιαπωνικά προϊόντα, ενώ σε ισχύ είναι ο καθολικός δασμός 10% και 25% για τα αυτοκίνητα