O εξηλεκτρισμός των 63 εκατομμυρίων οχημάτων επαγγελματικής χρήσης στην ΕΕ θα αποτελέσει το «κλειδί» για την απεξάρτηση των οδικών μεταφορών από τον άνθρακα. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έρευνα της Ernst & Young (EY), η οποία επικεντρώνεται στα επιχειρηματικά οφέλη για όσους κινηθούν γρήγορα στον εξελισσόμενο τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το 2020 οι πωλήσεις καθαρά ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ξεπέρασαν το ορόσημο του ενός εκατομμύριου οχημάτων. Με άλλα λόγια, ένα στα δέκα επιβατικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το περασμένο έτος στη Γηραιά Ηπειρο ήταν ηλεκτρικό, γεγονός που καταδεικνύει ότι είναι εφικτή η επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου της συμμετοχής ηλεκτρικών οχημάτων κατά 30%-40% στις συνολικές πωλήσεις έως το 2030 και περιορισμού των επικίνδυνων εκπομπών ρύπων που ενοχοποιούνται για την κλιματική αλλαγή.
Σύμφωνα με τη μελέτη της EY, οι εκπομπές άνθρακα από τις μεταφορές αυξάνονται συνεχώς την τελευταία τριετία, ενώ θα απαιτηθεί μείωση κατά 65%, ή μέση ετήσια εξοικονόμηση της τάξης του 10%, για την επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου για μείωση των εκπομπών κατά 55% σε σχέση με τα επίπεδα του 1990. Για να επιτευχθεί ο στόχος είναι απαραίτητη η επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού των στόλων οχημάτων επαγγελματικής χρήσης. Αρα οι πολιτικοί στόχοι πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις εμπορικές ευκαιρίες, γύρω από ένα συνεκτικό ρυθμιστικό πλαίσιο, ενώ θα χρειαστούν νέα σχήματα χρηματοδότησης για δημόσιες και ιδιωτικές υποδομές φόρτισης, έμφαση στις αλυσίδες εφοδιασμού, ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και απρόσκοπτη ψηφιακή σύνδεση οχημάτων και δικτύου ηλεκτροδότησης.
Ο ευρωπαϊκός στόλος οχημάτων επαγγελματικής χρήσης, αν και σχετικά μικρός, με 63 εκατομμύρια οχήματα (20% των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη), αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 40% των χιλιομέτρων που διανύονται, ενώ ευθύνεται για το 50% των εκπομπών που προέρχονται από τις οδικές μεταφορές.
Η πρόκληση της ηλεκτροκίνησης στον στόλο επαγγελματικών οχημάτων απασχολεί τους κλάδους της αυτοκινητοβιομηχανίας, των μεγάλων επιχειρήσεων, της κατασκευής μπαταριών οχημάτων, της μίσθωσης οχημάτων (leasing) και των επιχειρήσεων υποδομών φόρτισης, αλλά και τις τράπεζες.
Latest News
Η Gen Z διψάει για Guinness - Ξεμένει από αποθέματα η ιρλανδική μπίρα;
Είναι πραγματικές οι ανησυχίες για την εξάντληση της Guinness στη Βρετανία ή αποτελούν ένα κόλπο μάρκετινγκ;
Οι Βρετανοί ξοδεύουν περισσότερα αυτά τα Χριστουγεννα
Τα πολυκαταστήματα στη Βρετανία σημειώνουν αύξηση των πωλήσεων κατά σχεδόν 7%, ενώ η Visa αναφέρει ότι οι διαδικτυακές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 6,1%
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί