Όταν πρωτοείδα στο fb ένα από τα videos της online καμπάνιας της Pollfish – μιας από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες που ξεκίνησαν ως μια πολλά υποσχόμενη startup στην Αθήνα για να καταλήξει να πραγματοποιήσει το υπερατλαντικό της ταξίδι και να εγκατασταθεί- αναζήτησα, δίχως άλλο, εκείνο τον μυστηριώδη υπάλληλο, τον κύριο Poll Fish, που το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι το εξής: Αν και αποτελεί το ένα και μοναδικό μέλος του τμήματος Market Research Department δεν είναι ποτέ πίσω από το γραφείο του αλλά μπορεί και κερδίζει λόγω των επιτυχιών του τη μια διάκριση μετά την άλλη. Αλλά, ο κύριος Poll Fish δεν υπάρχει καν όπως δεν υπάρχει και το Τμήμα Έρευνας Αγοράς και αυτό γιατί υπάρχει η ίδια η Pollfish που καλύπτει το κενό!
Ο Ζήσης Μπέλλας, ένας από τους τέσσερις ιδρυτές της Pollfish, ανέλαβε να απαντήσει σε όλα όσα θα ήθελε κανείς να μάθει για τον κύριο Poll. Ο Ζήσης πέραν της ιδιότητας του συνιδρυτή είναι και ο CXO της Pollfish, έχοντας την ευθύνη για τις ομάδες του UX και του CX.
Αναζητώντας, λοιπόν, τον Poll. Τον «ψηφιακό» υπάλληλο που μπορεί σε tailor made βάση να κάνει τη δουλειά. Πως φτάσαμε στον Poll; Και τι μπορεί να προσφέρει σε μια ελληνική επιχείρηση που δεν μπορεί να δαπανήσει και πάρα πολλά σε έρευνες κοινής γνώμης.
Ο Poll έρχεται να μας δείξει ότι η έρευνα αγοράς μπορεί να γίνει πια in-house, η έρευνα αγοράς δεν είναι προνόμιο μεγάλων επιχειρήσεων και οργανισμών αλλά η κάθε εταιρία μικρή η μεγάλη μπορεί να πάρει insights γρήγορα, ποιοτικά και οικονομικά. Όλες οι εταιρίες πια μπορούν να έχουν market research department χωρίς να διαθέτουν καν market research department.
Η εταιρεία έχει και διαθέτει ψηφιακά εργαλεία μέτρησης της κοινής γνώμης. Πως το έχετε πετύχει;
Θεωρούμε ότι η έρευνα αγοράς είναι computer solvable πια, έχουμε αναπτύξει μια πλατφόρμα δίνοντας μεγάλη έμφαση ώστε να είναι εύκολο εξίσου για έναν άπειρο όσο και για έναν επαγγελματία της έρευνας να κάνει την δουλειά του παίρνοντας αξιόπιστα αποτελέσματα.
Η εταιρεία 2 χρόνια μόλις από την ίδρυση της το 2015 επέλεξε να μεταφέρει την έδρα της στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στην Νέα Υόρκη. Στην αμερικανική Μητρόπολη στεγάζονται σήμερα τα τμήματα Sales, Marketing, Finace, ενώ στην Αθήνα – στο κέντρο της πόλης- παραμένουν τα τμήματα που ασχολούνται με το ίδιο το προϊόν της εταιρείας, το customer support και το publisher acquisition. «Στο πελατολόγιο μας», όπως λέει ο Ζήσης, «εντάσσονται πλέον κορυφαία παγκόσμια brands μεταξύ των οποίων η Apple, το Spotify, η NFL, το Netflix, η Samsung κ.α καθώς και κράτη αλλά και διεθνείς οργανισμοί.
Με λίγα λόγια, ο κύριος Poll … απογειώθηκε!
Η ιδρυτική ομάδα της Pollfish πέραν του Ζήση αποτελείται από τον Γιάννη Παπαδάκη, τον Ανδρέα Βούρκο και τον Γιάννη Ζαούδη. Η πολυβραβευμένη παρέα που – ως παρέα ξεκίνησαν- διαπρέπει στο διεθνές στερέωμα των online ερευνών αγοράς κινητοποιώντας μεταξύ άλλων τους πραγματικούς χρήστες κινητής τηλεφωνίας. Αυτή ήταν και η επιτυχία της που συνοδεύθηκε από μια δεύτερη επιτυχία. Η εταιρεία κατάφερε να «σηκώσει» από την αγορά φρέσκο, ζεστό χρήμα αρκετών εκατομμυρίων. Ανάμεσα στους επενδυτές της, η ίδια η European Bank for Reconstruction and Development (EBRD). Από παλιά και δύο ελληνικά venture capital funds – της γενιάς των Jeremie Funds- το PJ Tech Catalyst της Ομίλου Πειραιώς και το Odyssey Venture Partners. Την ομάδα των επενδυτών που στήριξαν και στηρίζουν την ελληνική εταιρεία των διεθνών οριζόντων συμπληρώνει και ένα fund από την θρυλική Silicon Valley, το Woodside Fund.
Πάντως, αν πήγαινα πίσω στο χρόνο το μόνο που θα ήθελα να σημειώσω και να επικροτήσω είναι οι βοήθειες, μικρές και μεγάλες, όταν σχεδόν κανείς δεν γνώριζε την παρέα των νεαρών που βρήκε φιλόξενη στέγη στο μικρό αλλά δυναμικό «εντατικό φροντιστήριο» επιχειρηματικότητας του IQbility. Μετά ήρθε η βράβευση της ομάδας από το διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας. Στη συνέχεια, ήρθαν οι επενδυτές.
Δύο από τους συνιδρυτές ( Παπαδάκης, Βούρκος) είναι πλέον επιχειρηματίες που έχουν ενταχθεί στο διεθνές δίκτυο της Endeavor.
Στο site της τελευταίας βρήκα ένα ενδιαφέρον κείμενο αναφοράς για την Pollfish: «Η Pollfish (www.pollfish.com) είναι μια ευέλικτη πλατφόρμα έρευνα αγοράς που προσφέρει real-time απαντήσεις σε μετακινούμενους καταναλωτές. Χρησιμοποιεί μια μοντέρνα μέθοδο δειγματοληψίας ενονόματι Organic Sampling, η οποία συγχωνευει κινητή μεταφορά, τεχνητή νοημοσύνη και ένα τεράστιο δίκτυο κοινού. Μέσω αυτής, η Pollfish μπορεί να στοχεύσει υψηλά (πολύ) ακριβή τμήματα κοινού μέσα σε ένα δίκτυο 650 εκατομμυρίων ερωτηθέντων που εξαπλώνεται σε 160 χώρες παγκοσμίως και προσεγγίζεται σε 24 διαφορετικές γλώσσες. Με αυτόν τον τρόπο, η πλατφόρμα προσφέρει ποιότηκα δεδομένα με γρηγορότερη διάρκεια ολοκλήρωσης από ανταγωνιστικές έρευνες. Εμπιστευόμενα απο μάρκες, εταιρείες μέσων ενημέρωσης και πρακτορεία, τα δεδομένα της Pollfish έχουν χρησιμοποιηθεί στην συγγραφή άρθρων από κάθε σημαντική διαδικτυακη εφημερίδα στην Αμερική, όπως οι New York Times, Washington Post και Fox News».
Latest News
Οικογένεια Λούλη: Οι γεννημένοι… μυλωνάδες που άντεξαν τρεις αιώνες
Η οικογένεια Λούλη έχει συνδέσει το όνομά της με την ιστορία της ελληνικής αλευροβιομηχανίας –Η μετανάστευση στον Βόλο, οι Μύλοι Αγίου Γεωργίου, οι βουλευτές και οι επενδυτές από το εξωτερικό
Ο θρύλος του καπνού: Όταν οι Έλληνες βιομήχανοι έστηναν εργοστάσια στη Γερμανία
Η συναρπαστική διαδρομή για τα καπνά από την Καβάλα στην Αλεξάνδρεια – Πώς ξεκίνησαν Παπαστράτος και Καρέλιας – Οι πρώτες μηχανές, οι αντιδράσεις και οι επώδυνοι δασμοί