![Ιράν : Η άρση των κυρώσεων και τα δεξαμενόπλοια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/1-441.jpg)
Ο Λευκός Οίκος διαβεβαίωσε ότι είναι διατεθειμένος να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με το Ιράν, παρά την ανακοίνωση της Τεχεράνης ότι σκοπεύει να εμπλουτίζει ουράνιο κατά 60%, ένα επίπεδο με το οποίο πλησιάζει να αποκτήσει τη δυνατότητα για στρατιωτική χρήση.
«Ασφαλώς ανησυχούμε με αυτές τις προκλητικές ανακοινώσεις», είπε η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Τζεν Ψάκι. «Είμαστε πεπεισμένοι ότι η διπλωματική οδός είναι ο μοναδικός τρόπος για να προχωρήσουμε και το να έχουμε συνομιλίες, ακόμη και έμμεσες, είναι ο καλύτερος τρόπος για να φτάσουμε σε μια λύση», πρόσθεσε.
Εξάλλου, ο ίδιος ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν έχει διαμηνύσει προεκλογικά ότι θα επιδιώξει την εξομάλυνση των σχέσεων με την Τεχεράνη, εξέλιξη η οποία μακροπρόσθεσμα θα οδηγήσει σε άρση των κυρώσεων. Η κίνηση αυτή αναμένεται να έχει αξιοσημείωτες επιπτώσεις στην αγορά tanker.
Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο δελτίο του ναυλομεσιτικού οίκου Gibson σε περίπτωση που αρθούν οι αμερικανικές κυρώσεις, η Τεχεράνη θα χρειαστεί 25 VLCCs και 20 Suezmaxes για να καλύψει τις ανάγκες εξαγωγών πετρελαίου ύψους 2 εκατ. βαρελιών/ημέρα, υπό την προϋπόθεση ότι θα ισχύσουν τα ίδια εμπορικά μοντέλα με αυτά του 2018. Ενώ η National Iranian Tanker Company (NITC) θεωρητικά διαθέτει αρκετά VLCCs για την κάλυψη των εξαγωγικών αναγκών, πρακτικοί λόγοι συνιστούν ότι από μόνος του ο στόλος της NITC δεν επαρκεί για τη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου εν τη απουσία των κυρώσεων, σημειώνει η Gibson.
Η Gibson εκτιμά ότι το 8% του στόλου των VLCCs και το 5% των Suezmaxes (συμπεριλαμβανομένων πλοίων της NITC) εμπλέκονται σε παράνομη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου (παρακάμπτοντας ουσιαστικά τις αμερικανικές κυρώσεις). Σε περίπτωση άρσης των αμερικανικών κυρώσεων, τα πλοία αυτά δεν μπορούν να απολαύσουν υψηλών ναύλων, ενώ, με δεδομένο το ηλικιακό τους προφίλ, ίσως αναγκαστούν να σταλούν για scrapping προς όφελος του ευρύτερου κλάδου των tankers.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Ναυτιλία: Γιατί το LNG είναι ακόμη πιο βιώσιμο καύσιμο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/tanker_ship_ploio_naytilia_shutterstock-768x480-600x375.jpg)
Γιατί το LNG είναι ακόμη πιο βιώσιμο καύσιμο για τη ναυτιλία
Τι έδειξε έκθεση της διεθνούς πρωτοβουλίας για τη μείωση του μεθανίου στη ναυτιλία μετά από έρευνα δύο ετών
![Containers: Κρεσέντο αυξήσεων από 270% μέχρι και 450%](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/orange-black-loaded-container-ship-harbour-1-600x450.jpg)
Containers: Κρεσέντο αυξήσεων από 270% μέχρι και 450%
Η δραματική άνοδος στους ναύλους των containers που μεταφέρουν από την Ασία στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ κάθε είδους καταναλωτικά προϊόντα συνεχίζεται και τον Ιούλιο
![LNG: Θετικές προοπτικές για τα LNG Carriers](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/thumbnail_19νοε2023plwti-monada-lng-600x600.jpg)
Θετικές προοπτικές για τα LNG Carriers
Ο διεθνής οργανισμός ενέργειας Allied προβλέπει αύξηση της τάξης του 2,3% στην παγκόσμια ζήτηση LNG για το 2024
![Ναυτιλία: Νέο σκηνικό στην αγορά χύδην φορτίου – Γιατί «τρέχουν» ξανά οι ναύλοι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/ploio-pontoporos-nautilia-600x375.jpg)
Νέο σκηνικό στην αγορά χύδην φορτίου - Γιατί «τρέχουν» ξανά οι ναύλοι
Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου παρουσίασε σημαντική δυναμική κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών
![Ναυτιλία: Γιατί επιστρέφουν οι χρυσές ημέρες στoν κλάδο των container](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/container-ship-6631117_1280-600x400.jpg)
Γιατί επιστρέφουν οι χρυσές ημέρες στoν κλάδο των container
Το 2022 η απόδοση του κεφαλαίου των ναυτιλιακών εταιρειών ξεπέρασε το 40%