![Ιράν : Η άρση των κυρώσεων και τα δεξαμενόπλοια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/1-441.jpg)
Ο Λευκός Οίκος διαβεβαίωσε ότι είναι διατεθειμένος να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με το Ιράν, παρά την ανακοίνωση της Τεχεράνης ότι σκοπεύει να εμπλουτίζει ουράνιο κατά 60%, ένα επίπεδο με το οποίο πλησιάζει να αποκτήσει τη δυνατότητα για στρατιωτική χρήση.
«Ασφαλώς ανησυχούμε με αυτές τις προκλητικές ανακοινώσεις», είπε η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Τζεν Ψάκι. «Είμαστε πεπεισμένοι ότι η διπλωματική οδός είναι ο μοναδικός τρόπος για να προχωρήσουμε και το να έχουμε συνομιλίες, ακόμη και έμμεσες, είναι ο καλύτερος τρόπος για να φτάσουμε σε μια λύση», πρόσθεσε.
Εξάλλου, ο ίδιος ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν έχει διαμηνύσει προεκλογικά ότι θα επιδιώξει την εξομάλυνση των σχέσεων με την Τεχεράνη, εξέλιξη η οποία μακροπρόσθεσμα θα οδηγήσει σε άρση των κυρώσεων. Η κίνηση αυτή αναμένεται να έχει αξιοσημείωτες επιπτώσεις στην αγορά tanker.
Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο δελτίο του ναυλομεσιτικού οίκου Gibson σε περίπτωση που αρθούν οι αμερικανικές κυρώσεις, η Τεχεράνη θα χρειαστεί 25 VLCCs και 20 Suezmaxes για να καλύψει τις ανάγκες εξαγωγών πετρελαίου ύψους 2 εκατ. βαρελιών/ημέρα, υπό την προϋπόθεση ότι θα ισχύσουν τα ίδια εμπορικά μοντέλα με αυτά του 2018. Ενώ η National Iranian Tanker Company (NITC) θεωρητικά διαθέτει αρκετά VLCCs για την κάλυψη των εξαγωγικών αναγκών, πρακτικοί λόγοι συνιστούν ότι από μόνος του ο στόλος της NITC δεν επαρκεί για τη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου εν τη απουσία των κυρώσεων, σημειώνει η Gibson.
Η Gibson εκτιμά ότι το 8% του στόλου των VLCCs και το 5% των Suezmaxes (συμπεριλαμβανομένων πλοίων της NITC) εμπλέκονται σε παράνομη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου (παρακάμπτοντας ουσιαστικά τις αμερικανικές κυρώσεις). Σε περίπτωση άρσης των αμερικανικών κυρώσεων, τα πλοία αυτά δεν μπορούν να απολαύσουν υψηλών ναύλων, ενώ, με δεδομένο το ηλικιακό τους προφίλ, ίσως αναγκαστούν να σταλούν για scrapping προς όφελος του ευρύτερου κλάδου των tankers.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Δασμοί Τραμπ: Καραμπόλες στην αγορά και το εμπόριο πετρελαίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tanker_nautilia_-1-600x310.jpg)
Καραμπόλες στην αγορά και το εμπόριο πετρελαίου από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ θα μεγαλώσουν τα δρομολόγια των πλοίων που θα μεταφέρουν τα βαρέλια αργού, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Fearnleys
![Capital Ship Management Corp: Παρέλαβε τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια «ΑΙΣΩΠΟΣ» και «ΑΙΟΛΟΣ»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_9a50e6a70a5827304653fea6e55f31ea-600x449.jpg)
Τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια «ΑΙΣΩΠΟΣ» και «ΑΙΟΛΟΣ» στην Capital Ship Management
Τα νέα δεξαμενόπλοια της Capital Ship Management είναι τα πρώτα πλοία με ελληνική σημαία που παραδόθηκαν από τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding
![Ναυτιλία: Οι δασμοί Τραμπ έφεραν τα πάνω κάτω](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_trump_oil-600x352.png)
Οι δασμοί Τραμπ έφεραν τα πάνω κάτω
Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού είναι ρευστές και εξελίσσονται διαρκώς τόσο στις απειλές όσο και στις ευκαιρίες
![Ερυθρά Θάλασσα: Επιστρέφει η σταθερότητα εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/red-sea-600x400.jpg)
Επιστρέφει η σταθερότητα στην Ερυθρά, εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα είχε κοστίσει στην Αίγυπτο περίπου 7 δισεκ. δολάρια σε έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ το 2024
![Ναύλοι: Τι έφερε η Χρονιά του Φιδιού στις παγκόσμιες ναυλαγορές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ploiaa.jpg)
Πτώση στις ναυλαγορές έφερε η Χρονιά του Φιδιού
Πώς αντιδρούν οι ναύλοι ενόψει της κινέζικης πρωτοχρονιάς Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv