Η επάνοδος στην κανονικότητα θα σημάνει μια αύξηση στις γεννήσεις που σημείωσαν πτώση λόγω της πανδημία πράγμα το οποίο θα σημάνει αυξημένα κέρδη για τις εταιρίες του κλάδου βρεφικών και παιδικών ειδών.

Μια έκρηξη γεννήσεων θα ακολουθήσει την πτώση τους λόγω του Covid-19. Οι παράγοντες πίσω από τη μείωση του ποσοστού γεννήσεων στις πλούσιες χώρες είναι πιθανό να χαλαρώσουν καθώς ο εμβολιασμός αυξάνεται και οι έξοδος από τα περιοριστικά μέτρα οδηγούν σε πάρτι. Εταιρείες, όπως η Reckitt, η Nestlé και η Procter & Gamble, θα επωφεληθούν από την επιστροφή στην ερωτική δραστηριότητα.

Η απομόνωση στο σπίτι έδωσε στα ζευγάρια άφθονες ευκαιρίες για ερωτικές συνευρέσεις και πιθανή εγκυμοσύνη. Αλλά σε όλες τις προηγμένες οικονομίες με εύκολη πρόσβαση στην αντισύλληψη, τα ζευγάρια καθυστερούσαν να αποκτήσουν παιδιά εν μέσω της αβεβαιότητας που προκαλεί η πανδημία. Εννέα μήνες μετά την έναρξη του πρώτου κλειδώματος, η Γαλλία σημείωσε μείωση 13% ετήσια στον αριθμό νέων γεννήσεων. Στην Ιταλία και την Ισπανία τα ποσοστά γεννήσεων μειώθηκαν κατά περίπου ένα πέμπτο. Το Brookings Institution υπολογίζει 300.000 λιγότερα νεογέννητα φέτος στις ΗΠΑ.

Κάποια ζευγάρια – ειδικά σε χώρες όπως η Ιαπωνία όπου ελάχιστες γεννήσεις λαμβάνουν χώρα εκτός γάμου – ήθελαν να περιμένουν μέχρι μετά τον γάμο. Τα σχέδια άλλων για κάποια γέννα «πάγωσαν» επειδή οι θεραπείες γονιμότητας δεν ήταν προσιτές καθώς τα νοσοκομεία αντιμετώπιζαν τον ιό.

Η οικονομική κρίση του 2008 προκάλεσε επίσης μια απότομη μείωση των ποσοστών γεννήσεων. Συνέχισαν να πέφτουν επειδή η οικονομική δυσφορία συνεχίστηκε για χρόνια, σε αντίθεση με την απότομη ανάκαμψη που το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο προβλέπει αυτή τη φορά, με το παγκόσμιο ΑΕΠ να αναμένεται να αυξηθεί 6% φέτος. Άλλοι παράγοντες πίσω από αυτήν την πτώση είναι επίσης πιο προσωρινοί, υποδηλώνοντας ότι το κλάμα νεογέννητων μπορεί να ακουστεί νωρίτερα.

Ανάλογα με την ταχύτητα των προσπαθειών εμβολιασμού, οι οικονομίες πλούσιων χωρών πρέπει να ανακάμψουν γρήγορα. Οι γάμοι θα επιστρέψουν και μια ανακάμπτουσα κοινωνικότητα γνωριμιών θα αυξήσει τις πιθανότητες εύρεσης συντρόφων για τεκνοποίηση. Οι κλινικές γονιμότητας επίσης θα επανέλθουν στην κανονική λειτουργία τους καθώς οι μολύνσεις μειώνονται.

Οι μεγάλες επιχειρήσεις κατασκευής καταναλωτικών προϊόντων σχεδιάζουν να δρέψουν τα οφέλη. Περίπου το ένα πέμπτο των πωλήσεων της Reckitt προέρχονται από είδη βρεφικής και παιδικής διατροφής. Ο όμιλος των 65 δισεκατομμυρίων δολαρίων με επικεφαλής τον Laxman Narasimhan θα κερδίσει επίσης από την αυξημένη κοινωνικοποίηση, ανεβάζοντας τις πωλήσεις προφυλακτικών Durex. Οι πωλήσεις βρεφικών τροφών Nestlé (ύψους 340 δισεκατομμυρίων δολαρίων εκτός Κίνας) αυξήθηκαν πέρυσι και θα γνωρίσουν μια περαιτέρω αυξηση όταν ανακάμψουν τα ποσοστά γεννήσεων. Ο παραγωγός πανών Huggies Kimberly-Clark και ο κατασκευαστής Pampers P&G μπορούν επίσης να προσβλέπουν στην ανάκαμψη των γεννήσεων.

Εν τω μεταξύ, αυτοί οι όμιλοι θα επενδύσουν σε ακριβότερα προϊόντα πολυτελείας για να αντισταθμίσουν τις χαμηλότερες πωλήσεις. Σε τελική ανάλυση, οι οικογένειες είναι λιγότερο πιθανό να εξοικονομήσουν χρήματα μειώνοντας τα έξοδα των παιδιών και των κατοικιδίων τους, ακόμα και όταν τα έξοδα έχουν αυξηθεί. Καθώς οι καταναλωτές επανέρχονται στους ρυθμούς τους, μπορούν το κάτω-κάτω να υπολογίζουν σε μια αύξηση των γεννήσεων.

REUTERS BREAKINGVIEWS

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners