Ο όμιλος Volkswagen έχει βάλει στόχο να πιάσει και να ξεπεράσει την Tesla στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εδραιώνοντας της θέση της ως η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη και στον κόσμο.
Η προσπάθεια αυτή φέρνει αντιμέτωπους δύο τιτάνες του κλάδου. Από τη μια ο Ίλον Μασκ της Tesla έχει καταφέρει να κάνει πολύ σημαντικά βήματα στην ηλεκτροκίνηση με αποτέλεσμα τα μοντέλα της εταιρείας του να αποτελούν σήμερα σημείο αναφοράς στον κλάδο και ο ίδιος να είναι ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, με περιουσία σχεδόν 200 δισ δολ η οποία συγκρίνεται με το ΑΕΠ της Ελλάδος. Από την άλλη το μεγάλο αφεντικό του ομίλου Volkwagen Χέρμπερτ Ντίς, ηγείται της αυτοκινητοβιομηχανίας με πωλήσεις που δεν έχουν προηγούμενο και συγκρίνονται σε ετήσια βάση μόνο με αυτές της Toyota: 11 εκατ. οχήματα. Τώρα ο Ντίς δεν κρύβει τα στρατηγικά του σχέδια. «Θέλουμε να πλησιάσουμε και μετά να προσπεράσουμε», την Tesla στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είπε πρόσφατα.
Η Tesla το 2020 πούλησε περίπου 500.000 οχήματα, τα οποία όμως ήταν όλα ηλεκτρικά σε αντίθεση με τον όμιλο VW όπου η συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων ήταν συμβατικής τεχνολογίας με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το στοίχημα των δύο εταιρειών να επικρατήσουν είναι τόσο μεγάλο, που είχαν κυκλοφορήσει πληροφορίες ακόμη και για συνεργασία μεταξύ των δύο. Προς το παρόν δεν έχει επιβεβαιωθεί. Σύμφωνα με τον Ντίς η VW χρειάζεται να αναπτύξει το δικό της λογισμικό και τις δικές της τεχνολογίες στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Τίποτε όμως δεν αποκλείεται στην πορεία, ειδικά σε τέτοιο υψηλό επίπεδο.
Η αλλαγή πλεύσης για τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες για να πιάσουν εταιρείες όπως η Tesla που έχουν πατήσει ήδη βαθιά το γκάζι, έρχεται σε μια κρίσιμη συγκυρία. Οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο έχουν αρχίσει να παρουσιάζουν σχέδια για την απαγόρευση μέσα στη δεκαετία της πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες. Ανάμεσα στις χώρες αυτές είναι η Βρετανία που σχεδιάζει απαγόρευση από το 2030. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την πλευρά της θέλει να δει να κυκλοφορούν στους δρόμους της ΕΕ μέχρι το 2020 τουλάχιστον 30 εκατ αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Ήδη πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volvo έχουν ανακοινώσει ότι από τα αμέσως επόμενα χρόνια θα σταματήσουν να πωλούν καινούργια οχήματα που θα κινούνται μόνο με συμβατική τεχνολογία και κινητήρες.
Έτσι, την ώρα που ο Μασκ έχει ανοίξει νέο μεγαεργοστάσιο στην Κίνα και σκέφτεται το πώς θα αυξήσει κι άλλο την παραγωγή, ο Ντις σχεδιάζει έξι παρόμοια μεγαεργοστάσια στην Ευρώπη μέχρι το τέλος της δεκαετίας και σημαντικές αλλαγές στις υποδομές της εταιρείας σε Ευρώπη, Αμερική και Κίνα.
Η μάχη μεταξύ των δύο προσωπικοτήτων –και των αυτοκινητοβιομηχανιών γενικότερα- δεν εστιάζεται μάλιστα μόνο στην παραγωγή ολοκληρωμένων μοντέλων οχημάτων αλλά και ειδικά στις μπαταρίες που θα τα κινούν.
Δεν είναι τυχαίο ότι όπως αποκάλυψε ο Ντις, ο όμιλος VW ρίχνει μεγάλο βάρος στην ανάπτυξη νέων μπαταριών που αναμένεται να παρουσιαστούν από το 2023 και μετά και να χρησιμοποιούνται έως το 2030 στο 80% των ηλεκτρικών οχημάτων του ομίλου.
Την ίδια ώρα ο Ντίς ακολουθεί και προηγμένες στρατηγικές μάρκετινγκ, εμπνευσμένες σε κάποια στοιχεία από την Tesla. Όταν η χρηματιστηριακή αξία της Volkswagen πέρασε το Μάρτιο το ορόσημο των 100 δισ.ευρώ για παράδειγμα, ο ίδιος χρησιμοποίησε το Twitter για να το ανακοινώσει, ακολουθώντας το παράδειγμα του Μασκ για αντίστοιχες παρουσιάσεις.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη