Ο όμιλος Volkswagen έχει βάλει στόχο να πιάσει και να ξεπεράσει την Tesla στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εδραιώνοντας της θέση της ως η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη και στον κόσμο.
Η προσπάθεια αυτή φέρνει αντιμέτωπους δύο τιτάνες του κλάδου. Από τη μια ο Ίλον Μασκ της Tesla έχει καταφέρει να κάνει πολύ σημαντικά βήματα στην ηλεκτροκίνηση με αποτέλεσμα τα μοντέλα της εταιρείας του να αποτελούν σήμερα σημείο αναφοράς στον κλάδο και ο ίδιος να είναι ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, με περιουσία σχεδόν 200 δισ δολ η οποία συγκρίνεται με το ΑΕΠ της Ελλάδος. Από την άλλη το μεγάλο αφεντικό του ομίλου Volkwagen Χέρμπερτ Ντίς, ηγείται της αυτοκινητοβιομηχανίας με πωλήσεις που δεν έχουν προηγούμενο και συγκρίνονται σε ετήσια βάση μόνο με αυτές της Toyota: 11 εκατ. οχήματα. Τώρα ο Ντίς δεν κρύβει τα στρατηγικά του σχέδια. «Θέλουμε να πλησιάσουμε και μετά να προσπεράσουμε», την Tesla στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είπε πρόσφατα.
Η Tesla το 2020 πούλησε περίπου 500.000 οχήματα, τα οποία όμως ήταν όλα ηλεκτρικά σε αντίθεση με τον όμιλο VW όπου η συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων ήταν συμβατικής τεχνολογίας με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το στοίχημα των δύο εταιρειών να επικρατήσουν είναι τόσο μεγάλο, που είχαν κυκλοφορήσει πληροφορίες ακόμη και για συνεργασία μεταξύ των δύο. Προς το παρόν δεν έχει επιβεβαιωθεί. Σύμφωνα με τον Ντίς η VW χρειάζεται να αναπτύξει το δικό της λογισμικό και τις δικές της τεχνολογίες στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Τίποτε όμως δεν αποκλείεται στην πορεία, ειδικά σε τέτοιο υψηλό επίπεδο.
Η αλλαγή πλεύσης για τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες για να πιάσουν εταιρείες όπως η Tesla που έχουν πατήσει ήδη βαθιά το γκάζι, έρχεται σε μια κρίσιμη συγκυρία. Οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο έχουν αρχίσει να παρουσιάζουν σχέδια για την απαγόρευση μέσα στη δεκαετία της πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες. Ανάμεσα στις χώρες αυτές είναι η Βρετανία που σχεδιάζει απαγόρευση από το 2030. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την πλευρά της θέλει να δει να κυκλοφορούν στους δρόμους της ΕΕ μέχρι το 2020 τουλάχιστον 30 εκατ αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Ήδη πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volvo έχουν ανακοινώσει ότι από τα αμέσως επόμενα χρόνια θα σταματήσουν να πωλούν καινούργια οχήματα που θα κινούνται μόνο με συμβατική τεχνολογία και κινητήρες.
Έτσι, την ώρα που ο Μασκ έχει ανοίξει νέο μεγαεργοστάσιο στην Κίνα και σκέφτεται το πώς θα αυξήσει κι άλλο την παραγωγή, ο Ντις σχεδιάζει έξι παρόμοια μεγαεργοστάσια στην Ευρώπη μέχρι το τέλος της δεκαετίας και σημαντικές αλλαγές στις υποδομές της εταιρείας σε Ευρώπη, Αμερική και Κίνα.
Η μάχη μεταξύ των δύο προσωπικοτήτων –και των αυτοκινητοβιομηχανιών γενικότερα- δεν εστιάζεται μάλιστα μόνο στην παραγωγή ολοκληρωμένων μοντέλων οχημάτων αλλά και ειδικά στις μπαταρίες που θα τα κινούν.
Δεν είναι τυχαίο ότι όπως αποκάλυψε ο Ντις, ο όμιλος VW ρίχνει μεγάλο βάρος στην ανάπτυξη νέων μπαταριών που αναμένεται να παρουσιαστούν από το 2023 και μετά και να χρησιμοποιούνται έως το 2030 στο 80% των ηλεκτρικών οχημάτων του ομίλου.
Την ίδια ώρα ο Ντίς ακολουθεί και προηγμένες στρατηγικές μάρκετινγκ, εμπνευσμένες σε κάποια στοιχεία από την Tesla. Όταν η χρηματιστηριακή αξία της Volkswagen πέρασε το Μάρτιο το ορόσημο των 100 δισ.ευρώ για παράδειγμα, ο ίδιος χρησιμοποίησε το Twitter για να το ανακοινώσει, ακολουθώντας το παράδειγμα του Μασκ για αντίστοιχες παρουσιάσεις.
Latest News
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Πώς επηρεάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία από το δημογραφικό - Οι αναγκαίες προσαρμογές
Η Alpha Bank εξετάζει το δημογραφικό πρόβλημα και τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή οικονομία
«Πόλεμο» κατά της… πολυνομίας αρχίζει ο Ντίμον της JP Morgan
Ο Ντίμον επέκρινε αυτό που αποκάλεσε αλληλεπικαλυπτόμενους ή κακοσχεδιασμένους κανόνες σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις
Πώς το ψηφιακό ευρώ πυροδότησε μια υπόγεια διαμαχή κυριαρχίας μεταξύ ΕΚΤ και ευρωπαϊκών κρατών
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Politico πολιτικοί και ΕΚΤ προσπαθούν να καθορίσουν τα όρια στο επερχόμενο ψηφιακό ευρώ
Ο περίεργος λόγος που η ΕΥ απολύει δεκάδες υπαλλήλους
Τα μέλη του προσωπικού κατηγορήθηκαν ότι είχαν ανοιχτές πολλαπλές συνεδρίες Zoom σε διαφορετικές οθόνες, κάτι που η Ernst & Young έκρινε ηθική «παραβίαση»
Τα τέσσερα σενάρια της S&P για την παγκόσμια οικονομία
Ακόμη και στα δύο χειρότερα σενάρια ο οίκος S&P εκτιμά πως οι τράπεζες φαίνονται ικανές να χειριστούν πιθανές εκροές κεφαλαίων
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley