
Η επόμενη μέρα της Βόρειας Ελλάδας, αλλά και της Θεσσαλονίκης, μέσα από μια σειρά σημαντικών έργων υποδομών, τα οποία θα έχουν άμεσο αντίκτυπο στην αγορά ακινήτων της περιοχής βρέθηκε στο επίκεντρο του 4ου συνεδρίου Prodexpo North για την ακίνητη περιουσία στη Βόρεια Ελλάδα.
Στα σημαντικά έργα που έχουν σχεδιαστεί για τη Θεσσαλονίκη και θα αλλάξουν τη μορφή της αναφέρθηκε ο Σταύρος Καλαφάτης, Υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης υπογραμμίζοντας πως η περίοδος που διανύουμε αποτελεί μια ιστορική ευκαιρία ενώ τόνισε πως «η πανδημία δεν αποτέλεσε τροχοπέδη για τα μεγάλα έργα καθώς τα χρονοδιαγράμματα τηρήθηκαν με ευλάβεια».
«Το νέο ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης αποτελούν ισχυρά κίνητρα για τον μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας» σημείωσε ο Κωνσταντίνος Γιουτίκας, Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Ο κ. Γιουτίκας αναφέρθηκε στα έργα που υλοποιεί η ΠΚΜ και ξεπερνούν τα 1000 με προϋπολογισμό περί τα 2 δις ευρώ και αφορούν τους τομείς της υγείας, της παιδείας, του πολιτισμού, των υποδομών, του ψηφιακού μετασχηματισμού.
Για μελετημένο και ρεαλιστικό πλάνο υποδομών που αγγίζει τα 13 δις ευρώ, στο επίκεντρο του οποίου βρίσκεται η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα, έκανε λόγο ο Γιώργος Καραγιάννης, Γενικός Γραμματέας Υποδομών ο οποίος αναφέρθηκε στα έργα που είναι υπό εξέλιξη. Έμφαση μεταξύ άλλων δόθηκε στη σύνδεση Θεσσαλονίκης – Τοξότες, στη σύνδεση του 6ου προβλήτα με την ΠΑΘΕ, στη δημιουργία 17 σχολικών μονάδων στη Θεσσαλονίκη, στην αντιπλημμυρική θωράκιση ανατολικά και δυτικά της πόλης, στην υλοποίηση του μετρό.
Πρώτης τάξεως ευκαιρία, ίσως την τελευταία, για το κτίσιμο ενός νέου παραγωγικού μοντέλου, χαρακτήρισε το Ταμείο Ανάκαμψης, ο Κωνσταντίνος Κόλλιας, πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. «Η χώρα με τη σωστή και άμεση διαχείριση των πόρων που θα προκύψουν μπορεί να διαδραματίσει κομβικό ρόλο και να πρωταγωνιστήσει στο οικονομικό γίγνεσθαι» τόνισε ο κ. Κόλλιας.
Στα υπό αξιοποίηση ακίνητα στη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου αναφέρθηκε ο Στέφανος Βλαστός, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΑΔ. «Στόχος της ΕΤΑΔ για όλα τα υπό αξιοποίηση ακίνητα είναι να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά για την οικονομία αλλά και προς όφελος της τοπικής κοινωνίας». Αναφερόμενος στο εμβληματικό Κυβερνείο, στην περιοχή της Καλαμαριάς τόνισε «δεν υπάρχει ειλημμένη απόφαση για την αξιοποίηση του. Θα το αξιοποιήσουμε με τον πιο πρόσφορο τρόπο ακούγοντας την τοπική κοινωνία».
Περί τα 10 εκατ. επιβάτες μπορεί να διαχειριστεί το αεροδρόμιο «Μακεδονία» μετά από τα σημαντικά έργα ανάπλασης που έχουν υλοποιηθεί σε αυτό. Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε κατά την τοποθέτηση του ο Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης, Fraport Greece επισημαίνοντας πως παρά το γεγονός πως λόγω της ρευστότητας που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός το αεροδρόμιο Μακεδονία καταγράφει αυξημένη ζήτηση για επιπλέον slots από αεροπορικές εταιρείες όπως οι: Jet 2, Volotea, easy Jet, British Airways.
Στο πολύπαθο μετρό της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε κατά την τοποθέτηση του ο Νίκος Ταχιάος, Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, ο οποίος υπογράμμισε πως «παρά τα προβλήματα που αναμφίβολα δημιούργησε ο κορωνοϊός δεν υπήρξαν ουσιαστικές καθυστερήσεις. Παραμένει, ωστόσο, η εκκρεμότητα του σταθμού της Βενιζέλου».
Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο «υπάρχει ορατή η δυνατότητα να παραδώσουμε το έργο το 2023 ώστε να έχουμε ένα λειτουργικό μετρό στη Θεσσαλονίκη». Αναφερόμενος στην ανάθεση της λειτουργίας του μετρό σε ιδιώτη πάροχο ο κ. Ταχιάος ανέφερε πως αποτελεί μια τακτική που ακολουθείται και σε άλλες χώρες.
Στις κατευθύνσεις για υγιείς, ανθεκτικές πόλεις αναφέρθηκε ο Γιάννης Ξανθόπουλος, Chair, Advisory Board of RICS in Greece υπογραμμίζοντας πως ο κορωνοϊός δημιούργησε μια νέα τάση, για την ανάπτυξη στις γειτονιές δραστηριοτήτων όπως retail, εργασία, αναψυχή κ.λ.π. Σύμφωνα με τον ίδιο θα πρέπει να υπάρξει ένας σχεδιασμός προς την κατεύθυνση αυτή.
Στα έργα που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να αλλάξει πρόσωπο η πόλη αναφέρθηκε ο δήμαρχος της πόλης Κωνσταντίνος Ζέρβας επισημαίνοντας τη σύμπνοια που υπάρχει προς αυτή την κατεύθυνση καθώς υπήρξαν στο παρελθόν υποδομές που έμειναν πίσω επί σειρά ετών.
Οι γειτονιές θα υποκαταστήσουν τα κέντρα των πόλεων προκειμένου να εξυπηρετούν τους πολίτες σύμφωνα με τον Σπύρο Τσαγκαράτο, Αρχιτέκτων Δρ. Πολεοδόμο, της ΑΣΠΑ Α.Ε. θέτοντας, όμως ως βασική προϋπόθεση οι πολίτες να βρίσκονται σε σημαντική εγγύτητα σε χώρους πρασίνου.
Στοίχημα για τη Θεσσαλονίκη για την επόμενη δεκαετία αποτελεί σύμφωνα με το Νικόλα Τσαβασάρο, Architect, Founding Partner & Director, Divercity Architect, το πως θα κερδίσει νέο κοινό και πως θα γίνει περισσότερο ελκυστική.
Η επόμενη ημέρα θα βρει την κτηματαγορά σε ανοδική πορεία, όπως τόνισε ο Γεώργιος Κορμάς, Ανώτ. Γεν. Δ/ντής, Επικεφ. Group Real Estate Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς και Διευθύνων Σύμβουλος της Πειραιώς Real Estate. Σύμφωνα με τον ίδιο η αγορά ακινήτων επέδειξε σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, κάτι που άλλοι κλάδοι δεν κατόρθωσαν να το επιτύχουν.
Στη δράση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης αναφέρθηκε ο Vlaho Kojakovic, Director of Property & Tourism, EBRD. Στη διανομή του χαρτοφυλακίου της η EBRD σε Ελλάδα και Κύπρο κατέχει το 10% με 122 εκατομμύρια ευρώ.


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA