Σε σταθερούς ρυθμούς προχωράει η διαδικασία παραχώρησης των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας. Πρόκειται για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Φίλιππος Β’ Καβάλας, Ηρακλείου, Βόλου, Πάτρας, Ελευσίνας, Ραφήνας, Λαυρίου και Κέρκυρας. Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 100% των μετοχών των λιμανιών αυτών. Η αρχή έγινε από τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας και ενώ χθες εκκίνησε ο διαγωνισμός και για το Ηράκλειο.
Για την Αλεξανδρούπολη, το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ προεπέλεξε τέσσερα επενδυτικά σχήματα για τη Β’ Φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση συμμετοχής σε ποσοστό τουλάχιστον 67% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης» (ΟΛΑ ΑΕ). Στη Β’ φάση του διαγωνισμού προκρίνονται τα εξής επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά):
1) QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT
2) Κοινοπραξία CAMERON S.A- GOLDAIR CARGO AE- BOLLORE AFRICA LOGISTICS
3) Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS -EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
4) ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ
Λιμένας Καβάλας
Για τον διαγωνισμό της υπο-παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα Φίλιππος Β΄ του «Οργανισμού Λιμένος Καβάλας Α.Ε.» (ΟΛΚ Α.Ε.), το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ προεπέλεξε τα εξής επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά):
1) QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT
2) Ένωση Εταιρειών IMERYS GREECE SA, GOLDAIR CARGO AE & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΡΥΚΤΑ ΕΛΛΑΔΟΣ ABEE
3) Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS KAVALA, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
4) ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ
Πώληση πλειοψηφικού πακέτου στο Ηράκλειο
Από εκεί και πέρα, το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε την έναρξη διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, στο πλαίσιο της στρατηγικής για την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της χώρας που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιό του.
Η διαγωνιστική διαδικασία προβλέπει την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού τουλάχιστον 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Στον ΟΛΗ έχει παραχωρηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου.
Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: α) τη φάση υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος και προεπιλογής των ενδιαφερόμενων μερών και β) τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών και ανάδειξης πλειοδότη.
Ενδιαφέρον Ιταλών για την Ηγουμενίτσα
Στην πρώτη φάση, τα ενδιαφερόμενα μέρη προσκαλούνται να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για να συμμετάσχουν στη διαγωνιστική διαδικασία την Παρασκευή, 30 Ιουλίου 2021.
Ενδιαφέρον έχει δείξει ο Όμιλος Γκριμάλντι που δραστηριοποιείται στις ελληνικές θάλασσες με την θυγατρική του εταιρεία Minoan Lines και έδρα το Ηράκλειο.
Ο ιταλικός όμιλος ενδιαφέρεται και για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας για το οποίο έχει εκκινήσει η διαδικασία. Για την Ηγουμενίτσα ενδιαφέρονται επίσης οι:
– Attica Group
-Ο Όμιλος Grimaldi Euromed-Μιnoan Lines
-Danthia Shipping MARG
-Portek international
-Quintanna infrastructure &Development,
-Αιγαίον Όιλ
-Κοινοπραξία Archirodon ANEK και Trident Hellas
-ΟΛΘ
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι στόχος της κυβέρνησης είναι, εντός του 2021, να προωθηθούν οι διαδικασίες παραχώρησης και για το λιμάνι του Βόλου.
Latest News
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ