Η παγκόσμια αύξηση που καταγράφεται στη ζήτηση για commodities από σιτηρά μέχρι άνθρακα, πυροδότησε μια ισχυρή ανάκαμψη στην ναυτιλιακη αγορά χύδην ξηρού φορτίου.
Τόσο τα επίπεδα εμπορευματικών μεταφορών όσο και τα κέρδη ανήλθαν σε ρεκόρ αρκετών ετών, και το ισχυρό αυτό momentum δείχνει ότι συνεχίζεται και ξατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Από τις αρχές του έτους, οι κατά μέσο όρο ναύλοι για τα Capesizes αγγίζουν τα $18.000/ημέρα, παρουσιάζοντας αύξηση 40% σε σχέση με πέρυσι.
Παρά το γεγονός ότι οι αβεβαιότητες εξακολουθούν να είναι μεγάλες λόγω της παγκόσμιας πανδημίας, πολλές χώρες ανακάμπτουν οικονομικά και ανασυγκροτούν τα αποθέματα εμπορευμάτων. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι αποστολές θα αυξηθούν περαιτέρω το 2ο τρίμηνο, ενώ τα ναύλα θα παραμείνουν σταθερά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η IHS Markit σε πρόσφατη εκτίμησή της προβλέπει αύξηση 6,5% της πραγματικής αξίας του παγκόσμιου εμπορίου το 2021, ενώ για το 2022 η ανάπτυξη του εμπορίου εκτιμάται στο 4,3%. Σε όρους όγκου το παγκόσμιο εμπόριο θα αγγίξει τους 14,5 δισ. μετρικούς τόνους φέτος και τους 15 δισ. μετρικούς τόνους το 2022
Latest News
Νέο πλοίο από τη Maersk με διπλό καύσιμο - Η στροφή προς την απαλλαγή από άνθρακα
Το A.P. Møller είναι το 9ο πλοίο διπλού καυσίμου της Maersk, από μια συνολική παραγγελία 25 πλοίων που αναμένεται με βάση τον προγραμματισμό της να ολοκληρωθεί έως το 2027
Η BIMCO υιοθετεί τη ναυτιλιακή ρήτρα FuelEU
Αναμένεται να τεθεί θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2025
Κέρδη αυξημένα μέχρι και 1000% για τους liners
Η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναμένεται να «γράψει» το 2024 την πιο κερδοφόρα χρονιά της εκτός της εποχής του κορωνοϊού