Η παγκόσμια αύξηση που καταγράφεται στη ζήτηση για commodities από σιτηρά μέχρι άνθρακα, πυροδότησε μια ισχυρή ανάκαμψη στην ναυτιλιακη αγορά χύδην ξηρού φορτίου.
Τόσο τα επίπεδα εμπορευματικών μεταφορών όσο και τα κέρδη ανήλθαν σε ρεκόρ αρκετών ετών, και το ισχυρό αυτό momentum δείχνει ότι συνεχίζεται και ξατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Από τις αρχές του έτους, οι κατά μέσο όρο ναύλοι για τα Capesizes αγγίζουν τα $18.000/ημέρα, παρουσιάζοντας αύξηση 40% σε σχέση με πέρυσι.
Παρά το γεγονός ότι οι αβεβαιότητες εξακολουθούν να είναι μεγάλες λόγω της παγκόσμιας πανδημίας, πολλές χώρες ανακάμπτουν οικονομικά και ανασυγκροτούν τα αποθέματα εμπορευμάτων. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι αποστολές θα αυξηθούν περαιτέρω το 2ο τρίμηνο, ενώ τα ναύλα θα παραμείνουν σταθερά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η IHS Markit σε πρόσφατη εκτίμησή της προβλέπει αύξηση 6,5% της πραγματικής αξίας του παγκόσμιου εμπορίου το 2021, ενώ για το 2022 η ανάπτυξη του εμπορίου εκτιμάται στο 4,3%. Σε όρους όγκου το παγκόσμιο εμπόριο θα αγγίξει τους 14,5 δισ. μετρικούς τόνους φέτος και τους 15 δισ. μετρικούς τόνους το 2022
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Στα 2 τρισ. η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – Οι παραγγελίες για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα
Στη ναυτιλία, η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου αυξήθηκε στα 2 τρισ. δολ. από 1,2 τρισ. δολά το 2020
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οι ναύλοι στα Containerships
Tο τρίτο έτος στην ιστορία του κλάδου με τόσο υψηλά κέρδη για τις ναυτιλιακές εταιρείες παρά την αύξηση κατά 10% του παγκοσμίου στόλου
Πόσα πλοία πούλησαν και αγόρασαν το 2024 οι Έλληνες εφοπλιστές – Οι πρωτιές
Οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε πωλήσεις πλοίων αξιοποιώντας τις υψηλές τιμές – Τα reports διεθνών ναυλομεσιτικών οίκων
LNG Carriers: Οι παράγοντες που θα καθορίσουν τις τιμές
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στον καιρό και σε άλλους τρεις παράγοντες n Τι αναφέρουν στις εκθέσεις τους ο οίκος Allied Shipbroking και το Baltic Exchange
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων