Η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας , ωφελεί σημαντικά την ναυλαγορά, με τα bulk carriers να εγγράφουν σημαντικά κέρδη τους πρώτους μήνες του έτους.
Η «Maritime Strategies International» (MSI) σε τελευταία έκθεσή της αναφέρεται στη θετική βραχυπρόθεσμη προοπτική του κλάδου, υπογραμμίζοντας ότι η δυναμική αυτή αποδίδεται εν μέρει και στην μετά -κορωνοϊό ανάκαμψη στην αγορά του ξηρού χύδην φορτίου. Αυτό σε συνδυασμό με τη συμφόρηση που παρατηρείται στα λιμάνια, έχουν ως αποτέλεσμα τα κέρδη για τα bulkers να έχουν ανέλθει στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 11 ετών.
Ο Howe Robinson αναφέρει ότι στα μέσα Μαρτίου αγκυροβόλησαν 150 πλοία σε λιμάνια φόρτωσης για σιτηρά και σόγια στη Βραζιλία, πέντε φορές περισσότερα απο το μέσο όρο των τελευταίων πέντε ετών.
«Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν επίσης ότι σημαντικό ρόλο στην αύξηση των κεδρών έπαιξαν και οι αλλάγες στις εμπορικές συνήθειες, οι μεγαλές αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, οι ισχυρές αύξησεις στις τιμές των εμπορευμάτων όπως επίσης και η σταθερά καλή αγορά των εμπορευματοκιβωτίων που έχει οδηγήσει τα breakbulk φορτία να μεταφέρονται από τα containerships σε handy bulkers», εκτίμησε ο αναλυτής ξηρού φορτίου της MSI, Alex-Stuart-Grumbar.
Δεδομένης της ανάκαμψης που υπάρχει πλέον στη παγκόσμια βιομηχανική παραγωγή, ο αντίκτυπος της κινεζικής ζήτησης, είναι κρίσιμος παράγοντας για τα κέρδη που έχουν τα bulkers.