Η σχετική συμφωνία με το συνδικάτο IG Metall αφορά 120.000 εργαζόμενους, οι οποίοι απασχολούνται στα έξι γερμανικά εργοστάσια της Volkswagen, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο. Από τον Ιανουάριο του 2022 οι εργαζόμενοι θα λάβουν αύξηση 2,3%, ενώ τον Ιούνιο θα τους δοθεί εφάπαξ πριμ 1.000 ευρώ για την εργασία τους σε καιρούς πανδημίας. Επιπλέον, τον Σεπτέμβριο κάθε εργαζόμενος της VW στη Γερμανία θα λάβει έκτακτη επιδότηση 150 ευρώ στo ταμείο για την επικουρική σύνταξη που προσφέρει η επιχείρηση.
“Οι εργαζόμενοι στήριξαν την επιχείρηση για να φέρει θετικά αποτελέσματα ακόμη και σε δύσκολους καιρούς πανδημίας και δικαιούνται να καρπωθούν το μερίδιό τους γι αυτή την επιτυχία”, δηλώνει ο επικεφαλής της διαπραγμάτευσης από την πλευρά του συνδικάτου IG Metall Τόρστεν Γκρέγκερ. Αρχικά βέβαια το συνδικάτο ζητούσε μισθολογικές αυξήσεις 4%, με το επιχείρημα ότι τα τελευταία τρία χρόνια οι μισθοί είχαν παραμείνει στάσιμοι. Από την πλευρά του ο επικεφαλής διαπραγματευτής της VW Άρνε Μαϊσβίνκελ έκανε λόγο για ένα “δίκαιο και συνετό αποτέλεσμα” στον τελικό συμβιβασμό.
Περισσότερα χρήματα ή ελεύθερος χρόνος;
Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της συμφωνίας είναι η ρήτρα, με την οποία δίνεται σε όλους το δικαίωμα να επιλέξουν ανάμεσα σε εφάπαξ επίδομα και επιπλέον ρεπό. Ο Άρνε Μαϊσβίνκελ δηλώνει στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA) ότι “ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων προτιμά να εξασφαλίσει περισσότερο ελεύθερο χρόνο” και όχι πάντα περισσότερα χρήματα. Σε αυτό συμφωνεί και ο Μπερντ Όστερλο, εκπρόσωπος των εργαζομένων στην Volkswagen. “Αυτή είναι η σύγχρονη τάση”, λέει ο ΄Οστερλο στο τηλεοπτικό δίκτυο ARD. “Bλέπω κι εγώ ότι οι νεότεροι προσπαθούν να μοιράσουν τον εργάσιμο χρόνο τους με ευελιξία, όπως τους βολεύει καλύτερα. Θέλαμε να εξασφαλίσουμε αυτό το δικαίωμα επιλογής για όλους τους εργαζόμενους της επιχείρησης και τώρα, για πρώτη φορά, τα καταφέραμε”.
Δεν ήταν αυτονόητη η συμφωνία με το προσωπικό της VW. Από τις αρχές Ιανουαρίου έγιναν συνολικά πέντε γύροι διαπραγματεύσεων, δεν έλειψαν οι προειδοποιητικές απεργίες, ενώ ο επικεφαλής του συνδικάτου IG Metall Γιόργκ Χόφμαν δήλωνε πρόσφατα στην κυριακάτικη Bild ότι “μεγάλες επιχειρήσεις όπως η Daimler και η VW προσφέρουν παχυλά μερίσματα. Νομίζω ότι όποιος πληρώνει πλουσιοπάροχα τους μετόχους, θα πρέπει να εξασφαλίζει μία αξιοπρεπή αμοιβή και στους εργαζόμενους”.
Πηγή : Deutsche Welle
Latest News
Walmart, Amazon και Costco: Οι μεγάλοι γίνονται μεγαλύτεροι
Η Walmart, η Amazon και η Costco αναπτύσσονται ταχύτερα από το υπόλοιπο λιανικό εμπόριο και επενδύουν για να παραμείνουν μπροστά
«Τσίμπησαν» οι τιμές ακινήτων στη Βρετανία - Πόσο αυξήθηκαν
Τι αποκαλύπτει για τα ακίνητα τα στοιχεία του κλάδου από την Nationwide Building Society
Λαγκάρντ: Ορατός φέτος ο στόχος του 2% για τον πληθωρισμό
Η Λαγκάρντ περιέγραψε το χρονοδιάγραμμα της ΕΚΤ για το 2025 ως μια «μεγάλη και βαριά ατζέντα»
Το body care στα καταστήματα της Sephora οδηγεί την κούρσα της ομορφιάς το 2025
Στα Sephora δίνεται συνέχεια στην τάση του skincare που κατέκλυσε τα social media την προηγούμενη χρονιά
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκινά τη νέα χρονιά με δύο μεγάλα προβλήματα
Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να βρει λύση για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας ενώ μπαίνουν σε ισχύ οι αυστηροί κανονισμοί εκπομπών ρύπων
Η viral σοκολάτα και το 2025 - Πώς δημιουργήθηκε η Dubai Chocolate
Φέτος τα Χριστούγεννα, οι λάτρεις της σοκολάτας τρελαίνονται με τη Dubai Chocolate - Μπορεί όμως οποιοσδήποτε να χρησιμοποιεί τον όρο «σοκολάτα Ντουμπάι» για τα προϊόντα του;
Εκτοξεύτηκε η ανάπτυξη στην Σιγκαπούρη, αλλά ο πρωθυπουργός επισημαίνει παγκόσμιους κινδύνους
Η Σιγκαπούρη ξεπέρασε της προσδοκίες για ανάπτυξη, αλλά ο πρωθυπουργός δεν θέλει εφησυχασμό
Το μεγάλο στοίχημα της Ευρώπης για το φυσικό αέριο το 2025 - Καμπανάκι από την Παγκόσμια Τράπεζα
Ράλι 29% για τις τιμές TTF φέτος - Καμπανάκι για τις τιμές στην Ευρώπη από την Παγκόσμια Τράπεζα
Πλήγμα για τον Όρμπαν - Η Ουγγαρία χάνει κονδύλια 1 δισ. από την ΕΕ
Οι Βρυξέλλες είχαν ενεργοποιήσει την άνοιξη του 2022 τον μηχανισμό της συμμόρφωσης επιδιώκοντας να πιέσουν την Ουγγαρία
Πώς η κινεζική αεροναυπηγική βιομηχανία έβαλε στο στόχαστρο την Boeing
Η παραγωγή επιβατικών αεροσκαφών κυριαρχείται ιστορικά από δυτικές εταιρείες, όπως η Boeing και η Airbus, αλλά η Κίνα έρχεται να τις ανταγωνιστεί