
Έργα υποδομών που ξεπερνούν τα 2,5 δισ. ευρώ βάζουν τη Θεσσαλονίκη στις ράγες της ανάπτυξης, προκειμένου να εξελιχθεί σε κέντρο αναφοράς για την οικονομία της Βόρειας Ελλάδας. Ο εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου «Μακεδονία» και η ανάπτυξη του λιμανιού της πόλης, σε συνδυασμό με οδικά και σιδηροδρομικά, έργα που έχει δρομολογήσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναβαθμίζουν τον οικονομικό, εμπορικό και γεωπολιτικό ρόλο της πόλης στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Στο πλαίσιο της διοργάνωσης «Prodexpo North 2021» για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Βόρειας Ελλάδας, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, αναφέρθηκε σε έργα που, με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη, θα αλλάξουν το αναπτυξιακό τοπίο για τη Βόρεια Ελλάδα.
Εμβληματικό είναι το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες (νότια χάραξη), ύψους 1,3 δισ. ευρώ, που θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Ένα μεγάλο έργο, που θα δώσει ώθηση στη διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων, δημιουργώντας το έδαφος για την εξέλιξη της Θεσσαλονίκης σε κόμβο logisticsγια τη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Σε αυτό πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι δύο «πύλες» της πόλης, το αεροδρόμιο που αναβαθμίστηκε από τη FraportGreece, μια επένδυση ύψους 100 εκατ. ευρώ, και το λιμάνι.
Το επενδυτικό πλάνο της ΟΛΘ ΑΕ στοχεύει στην ισχυροποίηση της θέσης του λιμανιού στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας. Προς αυτή την κατεύθυνση, το έργο της επέκτασης του 6ουπροβλήτα, προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ, θα αυξήσει την χωρητικότητα των πλοίων που μπορούν να φιλοξενούνται στο λιμάνι. Θα κάνει δυνατή τη φιλοξενία containerships, χωρητικότητας έως 24.000 TEUs. Η έναρξη των εργασιών για την επέκταση αναμένεται στα τέλη του 2021 με αρχές 2022 και θα ολοκληρωθεί 36 μήνες αργότερα.
Για την καλύτερη συνδεσιμότητα του λιμανιού, εντός του έτους αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ουπροβλήτα με τους άξονες ΠΑΘΕ και Εγνατία, προϋπολογισμού 74,1 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται σε 30 μήνες. Η σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ με το υφιστάμενο δίκτυο, προϋπολογισμού 22 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβάνεται στα έργα που σχεδιάζεται να υλοποιηθούν από την ΕΡΓΟΣΕ με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Στόχος του υφιστάμενου προγραμματισμού είναι οι διαδικασίες να έχουν ξεκινήσει οι διαγωνιστικές διαδικασίες εντός του καλοκαιριού, προκειμένου τα έργα να συμβασιοποιηθούν μέσα στο 2023.
Παράλληλα, τρέχουν πρότζεκτ που θα αναβαθμίσουν την καθημερινότητα της πόλης. Προχωρούν τα έργα της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης και της επέκτασης προς Καλαμαριά. Επίσης, στον προγραμματισμό του ΥΠΟΜΕ περιλαμβάνεται η υλοποίηση μέσω ΣΔΙΤ του φορέα λειτουργίας, με προϋπολογισμό 400 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά τη νέα ανατολική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, το λεγόμενο Flyover, προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ, η δεύτερη φάση του διαγωνισμού αναμένεται τον Ιούνιο, ενώ ο ανάδοχος θα αναδειχθεί ως το τέλος του 2021.
Στο πλάνο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, περιλαμβάνονται τρία ακόμη οδικά έργα. Οι κάθετοι οδικοί άξονες της Εγνατίας Οδού, δηλαδή το «ορφανό» χιλιόμετρο από τα Νέα Μουδανιά ως τη γέφυρα της Ποτίδαιας, προϋπολογισμού 9,6 εκατ. ευρώ και το τμήμα Θέρμη-Γαλάτιστα, προϋπολογισμού 29 εκατ. ευρώ. Επίσης, η οδική σύνδεση με το Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο, που θα εξυπηρετήσει τις αυξημένες ανάγκες που θα προκύψουν από την ανέγερσή του. Ο οδικός άξονας σχεδιάζεται να είναι έτοιμος με την έναρξη λειτουργίας και του νοσοκομείου στις αρχές του 2025.
Τα κτηριακά έργα που θα γίνουν στην πόλη έχουν συνολικό προϋπολογισμό άνω των 200 εκατ. ευρώ. Αυτά αφορούν 16 σύγχρονες σχολικές μονάδες, προϋπολογισμού περί τα 150 εκατ. ευρώ, μέσω ΣΔΙΤ που αναμένεται να παραδοθούν στο σύνολό τους το 2023 και το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 51 εκατ. ευρώ. Το τελευταίο υλοποιείται στο πλαίσιο του ΣΔΙΤ που περιλαμβάνει συνολικά 12 Δικαστικά Μέγαρα σε τρία clusters Κρήτης, Κεντρικής Μακεδονίας και Κεντρικής Ελλάδας.
Τέλος, στο πλάνο περιλαμβάνονται και δύο έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης της πόλης, τα αντιπλημμηρικά στην περιοχή της Λαχαναγοράς και η αποχέτευση ομβρίων υδάτων Δήμου Καλαμαριάς, συνολικού προϋπολογισμού 45 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ. Και τα δύο αναμένεται να συμβασιοποιηθούν εντός του 2021.


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA