Τα 1,3 εκατ. teu έφτασε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά στο πρώτο τρίμηνο του 2021, από τους δυο προβλήτες της ΣΕΠ και τον ένα προβλήτα του ΟΛΠ, και είναι ένα μέγεθος ελαφρώς χαμηλότερο από πέρυσι την ίδια περίοδο, που όμως σημαίνει ότι ο Πειραιάς ανακάμπτει.
Την Πέμπτη 15 Απριλίου ανακοινώθηκαν και στην Κίνα από την Cosco Shipping Ports στοιχεία για την διακίνηση των λιμανιών της ανά τον κόσμο. Για τον Πειραιά οι δυο προβλήτες της θυγατρικής της, ΣΕΠ, στον Πειραιά κινήθηκαν τον Μάρτιο υψηλότερα κατά 10,1% σε σύγκριση με τον Μάρτιο πέρυσι, ενώ συνολικά στο πρώτο τρίμηνο η πτώση είναι μόλις 5,8% σε σύγκριση με πέρυσι. Ωστόσο με την προσθήκη του προβλήτα Ι του ΟΛΠ η μείωση της συνολικής διακίνησης στον Πειραιά φαίνεται να -πέφτει το -3% περίπου. Σε κάθε περίπτωση φαίνεται ότι το λιμάνι ανακάμπτει αν ληφθεί υπόψη ότι φέτος επλήγη και από τις απεργίες των πλοηγών.
Η παρουσίαση στην ΕΘΕ
Η πορεία του ΟΛΠ συζητήθηκε μέσω teleconference στην ετήσια ενημέρωση της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών για τα αποτελέσματα χρήσης 2020 παρουσία, του κ. Άγγελου Καρακώστα, Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου και της CFO κας Li Jin με τη συμμετοχή 35 αναλυτών και εκπροσώπων χρηματιστηριακών εταιρειών.
Ειδικότερα, συζητήθηκε η πρόβλεψη της σύμβασης παραχώρησης για την διάθεση στην Cosco, του 16% των μετοχών του ΟΛΠ που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και η κατασκευή του τέταρτου προβλήτα.
Για το θέμα της μεταβίβασης του 16% φαίνεται ότι υπάρχει μία επαφή μεταξύ Κινέζων και ΤΑΙΠΕΔ, με στόχο την αναζήτηση μαις χρυσής τομής προκειμένου να γίνει η μεταβίβαση καθώς ο ΟΛΠ τυπικά δεν είναι εντάξει στις δεσμεύσεις του για επενδύσεις 293 εκατ. ευρώ. Όπως όμως είπε ο κ. Καρακώστας ο ΟΛΠ έχει προχωρήσει σε συμβασιοποίηση επενδύσεων που ανέρχονται σε € 211,7 εκατ. και εντείνει τις προσπάθειες επιτάχυνσης της υλοποίησής τους. Να σημειωθεί ότι τα 211,7 εκατ. ευρώ είναι με 31/12 ενώ επιπλέον κονδύλια προστέθηκαν (σαν συμβάσεις) το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους με αποτέλεσμα να φτάνουν στα 225 εκατ. ευρώ.
Στόχος ο τέταρτος προβλήτας
Όσον αφορά τον τέταρτο προβλήτα δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια πρόοδος ωστόσο οι Κινέζοι επιμένουν ότι χωρίς τον τέταρτο προβλήτα ο ΟΛΠ είναι δύσκολο να διατηρήσει την τέταρτη θέση στην Ευρώπη, ως λιμάνι. Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθούν ότι η επέκταση του 4ου προβλήτα συναντά τις έντονες αντιδράσεις των όμορων δήμων, οι οποίοι τονίζουν ότι δεν υπάρχει κάποιο όφελος για την τοπική οικονομία και κοινωνία.
Επίσης γενικότερα στην εκδήλωση τονίσθηκε από πλευράς ΟΛΠ ότι παρά τον αντίκτυπο του COVID-19 και τις αρνητικές επιπτώσεις στα οικονομικά αποτελέσματα σε συγκεκριμένους επιχειρησιακούς τομείς, όπως η Κρουαζιέρα, η Ακτοπλοΐα και ο Σταθμός Αυτοκινήτων η Εταιρεία πέτυχε την ομαλή συνέχιση των λιμενικών δραστηριοτήτων σε συνθήκες ασφάλειας χωρίς να θέσει κανένα εργαζόμενο σε καθεστώς αναστολής.
Επίσης, σημειώθηκε ότι, ο κύκλος εργασιών το 2020 ανήλθε σε € 132,9 εκατ., τα κέρδη προ φόρων ανέρχονται σε € 36,9 εκατ. και τα κέρδη μετά από φόρους ανέρχονται σε € 26,4 εκατ.
Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε € 0,40, διατηρώντας την ίδια αναλογία επί της καθαρής κερδοφορίας σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.
Η Διοίκηση της Εταιρείας συνεχίζει τις έντονες προσπάθειες για την αντιμετώπιση των ιδιαίτερων συνθηκών και την επαναφορά όλων των δραστηριοτήτων σε αναπτυξιακή τροχιά.
Latest News
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ
Ε.ΛΙΜ.Ε: Ένταξη τεσσάρων νέων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων
Η Ε.ΛΙΜ.Ε απαριθμεί πλέον 35 μέλη
«Πατήθηκε το κουμπί» για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Η νέα θέση και το... τελεφερίκ
Άρχισαν οι διεργασίες στα συναρμόδια υπουργεία για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ και η ελαφρά... μετατόπιση
Το λιμάνι της Ρουμανίας που «κερδίζει» από τον πόλεμο στην Ουκρανία - Κόμβος logistics στη Μ. Θάλασσα
Η Ρουμανία έχει γίνει η μεγαλύτερη εναλλακτική οδός εξαγωγής σιτηρών της Ουκρανίας, μετά την εισβολή της Ρωσίας το 2022
Eπενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό ο ΟΛΘ - Τα οφέλη στους εργαζόμενους
Οι κυβερνο-απειλές αυξάνουν τους κινδύνους και ο ΟΛΘ θωρακίζεται επενδύοντας στην κυβερνοασφάλεια
Νέο ρεκόρ στην ιστορία του Λιμένα Θεσσαλονίκης - Κατέπλευσε το «Jean Gabriel» [φωτό]
Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ, σημείωσε σημαντική αύξηση εσόδων κατά 16,7%
Μega-λιμάνι που κατασκεύασε η Κίνα στο Περού θα συνδέει Ασία - Νότια Αμερική
Το τεράστιο λιμάνι Chancay του Περού θεωρείται ότι θα εξελιχθεί σε σημαντικό ναυτιλιακό κόμβο σε παγκόσμιο επίπεδο
Μεγαλώνει ο χρόνος παραμονής των containers στο λιμάνι του Λος Αντζελες
Τον Σεπτέμβριο, το λιμάνι του Λος Άντζελες διακίνησε συνολικά 954.706 ισοδύναμες μονάδες είκοσι ποδών, ή TEUs
Υπογράφει η Lamda Marinas και για τη «Μαρίνα Megayacht Κέρκυρας» - Το roadmap των επενδύσεων
Τον 6ο απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης της Μαρίνας Φλοίσβου, παρουσίασε η Lamda Marinas
ΒΑΒΕΛ – Θ. Καπράλος (Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά): Το επενδυτικό κρεσέντο αλλάζει τον Πειραιά
Δεκάδες αναπλάσεις, νέα ξενοδοχεία πολυτελείας και η ανάπτυξη της βραχυχρόνιας μίσθωσης αλλάζουν την οικονομία της πόλης