Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν ο πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, καθ. Ιωάννης Λιανός και ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, Δρ. Παναγιώτης – Ιάσονας Αγγελόπουλος, για την εδραίωση και ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των δύο Αρχών.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού, σημειώνει σε ανακοίνωσή της ότι η ίδια ως αρμόδια και επιφορτισμένη σύμφωνα με τον Ν. 3959/2011 με τη διαφύλαξη της απρόσκοπτης λειτουργίας του ελεύθερου ανταγωνισμού και η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων ως αρμόδιος ρυθμιστής για τη λιμενική βιομηχανία και εισηγητική αρχή για την άσκηση συμβατικών δικαιωμάτων του ελληνικού Δημοσίου από συμβάσεις παραχωρήσεως λιμένων, συμφώνησαν με το μνημόνιο στην εγκαθίδρυση στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ τους και ειδικότερα στην:
- ενίσχυση της υφιστάμενης συνεργασίας,
- ανταλλαγή εξειδικευμένης γνώσης και αξιοποίηση των εμπειριών των δύο Αρχών με στόχο την υγιή ανάπτυξη των λιμένων και συνδεδεμένων σε αυτούς εγκαταστάσεων, και τη λειτουργία του ανταγωνισμού εντός αυτών (intra-port competition) και μεταξύ αυτών (inter-port competition), και
- λήψη ολοκληρωμένων και αποτελεσματικών αποφάσεων στη βάση έγκαιρης και ουσιαστικής συνεργασίας και ανταλλαγής πληροφοριών και απόψεων στους τομείς συνεργασίας των δύο Αρχών.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στη δημιουργία κοινών ομάδων εργασίας για την εκπόνηση κατευθυντήριων γραμμών, μελετών και ερευνών σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων των δύο Αρχών.
Ενημερωτικές δράσεις
Οι δύο Αρχές συμφώνησαν, μεταξύ άλλων, στην ανάληψη ενημερωτικών δράσεων για την προώθηση πολιτικών και στρατηγικών για την ενημέρωση των οικονομικών φορέων/ συμμετεχόντων στη λιμενική βιομηχανία, σε θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων των δύο Αρχών, προς όφελος της κοινωνίας, της οικονομίας και του δημοσίου συμφέροντος.
Ο Δρ. Παναγιώτης – Ιάσονας Αγγελόπουλος
Ο πρόεδρος της ΡΑΛ, αναφερόμενος στο γεγονός τόνισε ότι «η υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των δύο αρχών, έρχεται να επικυρώσει την ήδη άριστη συνεργασία σε ένα πνεύμα αμοιβαίου σεβασμού και αλληλοβοήθειας. Το ζητούμενο πλέον είναι η αύξηση της ρυθμιστικής αποτελεσματικότητας με έναν τρόπο τεχνικά αποδοτικό, για την τόνωση των συνθηκών ανταγωνισμού προς όφελος των επιχειρήσεων του κλάδου και εν τέλει του καταναλωτή».
Ο καθ. Ιωάννης Λιανός
Ο πρόεδρος της ΕΑ ανέφερε ότι: «Μέσω της πρωτοβουλίας που αναλάβαμε τον τελευταίο χρόνο για υπογραφή μνημονίων συνεργασίας ειδικά με τις ανεξάρτητες τομεακές ρυθμιστικές αρχές, στην οποία ανταποκρίθηκε άμεσα η ΡΑΛ, αποσκοπούμε στη βέλτιστη αλληλεπίδραση μεταξύ της ex ante ρυθμιστικής πολιτικής και της ex post εφαρμογής του δικαίου ανταγωνισμού στον τομέα των λιμενικών υπηρεσιών.
Προσδοκούμε ότι με την ουσιαστική συνεργασία, την ανταλλαγή τεχνογνωσίας των δυο πλευρών και την υλοποίηση των περιγραφόμενων δράσεων, θα ωφεληθούν πολλαπλά οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις».
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ